|   15:07:40
  יוסי דר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

רק לא נפתלי בנט

נפתלי בנט רוצה בטובת המדינה. הוא פטריוט גדול. אבל הסגולה החשובה הזו עדיין אינה מכשירה אותו להנהיג מדינה כמו שלנו האיש עדיין מגשש את דרכו - אם ימצא אותה אי-פעם החשש שאויבינו יתפתו לבדוק את יכולותיו וגבולותיו של בנט ולאתגר אותו - יהיה גדול מאי-פעם
05/06/2021  |   יוסי דר   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
בנט. לא אפוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אם יש דבר שחייב להדאיג כל אחד מאתנו - זו האפשרות שנפתלי בנט אכן יקבל לידיו את מושכות השלטון.

האיש משוכנע, שאם הוא עומד בפוזה נפוליאונית כשידיו על מותניו - הוא כבר מתאים להנהיג את המדינה.

האיש שלפני רבע שעה לא עבר את אחוז החסימה מתיימר להיות ראש הממשלה.
אם אכן יקרה הדבר ובנט יתיישב על כס ראש הממשלה - הוא יראה לעצמו מיד עם תחילת כהונתו משימה דחופה, והיא - לבצע פעלולי מנהיגות במטרה לטפס במהירות בסקרים.

כי בנט - אפילו הוא - מבין ש-שישה מנדטים כחושים מעמידים אותו באור מגוחך - לא רק בארץ אלא גם מעבר לגבול ואף במסדרונותיהם של שועי עולם.

ואם מדברים על גיחוך, ראוי להתייחס לאישיותו של נפתלי בנט - עד שניתן להגדירו כאדם לא בשל. כולנו נוכחנו בכך בחדשים האחרונים. האיש עדיין מגשש את דרכו - אם ימצא אותה אי-פעם. וכנאמר במקומותינו - מדובר באדם לא אפוי. וכשאתה אדם לא אפוי וחסר ניסיון ומחפש את דרכך בג'ונגל שאנחנו חיים בו, ובנוסף לכך אתה גם שואף לטפס במהירות בסקרים - אתה עלול לקבל החלטות הרות אסון.

אין ספק: נפתלי בנט רוצה בטובת המדינה. הוא פטריוט גדול. אבל הסגולה החשובה הזו עדיין אינה מכשירה אותו להנהיג מדינה כמו שלנו.

החשש שאויבינו יתפתו לבדוק את יכולותיו וגבולותיו של בנט ולאתגר אותו - יהיה גדול מאי-פעם. העובדה שמנהיג מדינה נשען על משענת קנה רצוץ בדמות שישה מנדטים - תאלץ אותו להפגין ללא הרף תרגילי מנהיגות כלפי פנים וכלפי כל העולם - עד כדי מעשי שרלטנות והימור בגורלה של המדינה שהוא כל-כך אוהב.

ראוי בהקשר זה להזכיר את דבריו של גיא פלג, שכידוע איננו נמנה על חסידיו של נתניהו, שאמר לאחרונה, שמזלנו שנתניהו ניהל את המערכה מול החמאס, שאם לא כן, והמערכה הייתה מנוהלת על-ידי בנט - היינו כבר בכניסה קרקעית לעזה.

ובהקשר לאתגרים שירבצו לפתחו של בנט - ראוי שלא להתעלם מהאפשרות שהחמאס ישאף לבחון את חוזק התפרים שבין מנסור עבאס לבין הקואליציה החדשה. במילים אחרות, יחיא סינוואר מבין היטב שבכוחו לפרק את הקואליציה השברירית, וזאת באמצעות התגרויות בעוצמה כזו או אחרת - כך שסביר בהחלט להניח שהפיתוי הזה יעמוד לנגד עיניו של מנהיג החמאס החל מרגע שבנט יתיישב על כס ראש הממשלה.

הנה-כי-כן, נפתלי בנט יהיה נתון באופן בלתי פוסק למטר פרובוקציות מסוגים שונים מצד יריבים פוליטיים מבית או אויבים פראיים מעבר לגבול, שיעמידו במבחן את תבונתו וכישרונותיו ובעיקר את עצביו.

האם בנט יעמוד בכל אלה? האם הוא מחובר כראוי למציאות? האם יש לו כלים נפשיים להתמודד עם האתגרים הבלתי פוסקים הניצבים בפני מדינה מוטרפת כמו שלנו? האם אין בעצם הפקדת הגה המדינה בידיו של בנט משום הימור הרפתקני ומסוכן מדיי?

היומרנות - הילדותית משהו - של איש בעל כישורי בוסר בדמותו של נפתלי בנט להנהיג את המדינה - כאילו המדובר בהנהגת שבט בצופים - חייבת להדאיג את הציבור ולהדיר שינה מעיניו.

תאריך:  05/06/2021   |   עודכן:  05/06/2021
עו"ד יוסי דר
+אורבך: מותר למחות - גם נגדי
22:57 05/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ ניר אורבך הביע התנגדות להתנהלות רשתות חברתיות שחסמו את חשבונו של יאיר נתניהו  ▪  "אם המנהלים באינסטגרם או בטוויטר חסמו את יאיר נתניהו כי רצו להתערב לטובתי - תודה, אבל לא תודה"
(יאיר נתניהו. נחסם [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+ועדת חוץ וביטחון תקיים דיון על התראת ראש השב"כ
22:15 05/06/21  |  איציק וולף
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אורנה ברביבאי, הודיעה כי לנוכח ההתראה החריגה של ראש השב"כ בנושא התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, עד כדי סכנה לפגיעה בנפש, בכוונתה לקיים ביום שני הקרוב דיונים במליאת ועדת החוץ והביטחון וכן לכנס את ועדת המשנה למודיעין בנושא.

"הדיונים יתקיימו לאחר גיבוש עמדה מקצועית של המל"ל, השב"כ, משרד הביטחון, צה"ל, הבט"פ, משטרת ישראל, משרד המשפטים והגורמים הרלוונטיים, וזאת כדי להציג את הערכות הגופים להתמודדות עם מגוון ההשלכות של האלימות הגוברת", ציינה.
+ח"כ הורוביץ: דיון דחוף בוועדת החוץ והבטחון בעקבות התראת ראש השב"כ
21:52 05/06/21  |  איציק וולף

לנוכח ההודעה החריגה של ראש השב"כ נדב ארגמן, המתריעה מפני השלכות חמורות ופגיעה אפשרית בנפש, על רקע השיח האלים והמסית, פנה יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ אורנה ברביבאי, בבקשה לכנס דיון דחוף בוועדה. "על הכנסת לוודא שגורמי הבטחון ערוכים ועושים הכל כדי למנוע פגיעה בנפש", אמר הורוביץ.
+שר האוצר כ"ץ: ניתן לקיים ויכוח נוקב בלי לחצות קו מסוכן
21:02 05/06/21  |  איציק וולף
שר האוצר, ישראל כ"ץ, אמר כי הוא מצטרף לקריאתו של ראש השב״כ, נדב ארגמן, שמזהיר מפני השיח המסית שעלול להגיע לכדי פגיעה בנפש. "ניתן לקיים ויכוח נוקב מבלי לחצות קוים מסוכנים. על כולנו מוטלת האחריות לנהוג בדרך זו", אמר
+גנץ קרא לכל מנהיגי הציבור להביע דעה נגד אלימות על רקע פוליטי
21:01 05/06/21  |  איציק וולף
שר הביטחון, בני גנץ, הגיב על הודעת ראש השב"כ שקרא לריסון השיח המתלהם ברשתות החברתיות ואמר כי כבר בשבוע שעבר אמר שלמנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת וכי נראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר.

"מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות. זו העת, שכלל מנהיגי הציבור יצאו בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט", אמר.
+"השיח המסית עלול להביא לפגיעה בנפש"
20:56 05/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נדב ארגמן פרסם הודעה ובה קרא לנבחרי ציבור, לאנשי דת ולאזרחים כולם לריסון השיח המתלהם ברשתות החברתיות  ▪  "שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש"
(ארגמן. שפה ומונחים של שיסוי [צילום: פלאש 90])
+מציאות מטורפת - שחקנים הזויים
09:35 05/06/21  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה
אם לא יקרה נס, מבחינת נתניהו וחבורתו, בעוד מספר ימים הם יהפכו לדפים מצהיבים של היסטוריה. המערכה האחרונה לפני סיום ההצגה. נכון, ברגע כתיבת שורות אלה, איני מוכן להמר אם תקום ממשלת שינוי או שביבי שוב יצליח במזימותיו. אני יכול רק להעריך בצורה הגיונית, לפי הנתונים העומדים בפני, שעידן ביבי יסתיים בקרוב מאוד
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+קביעת מועד הצבעה לממשלת שינוי מותנית ביום הצגת ההסכמים הקואליציוניים
09:24 05/06/21  |  יואב יצחק
קביעת המועד להצבעה ולהשבעת ממשלת השינוי מותנית בהצגה מוקדמת של ההסכמים הקואליציוניים. זו המגמה המסתמנת עתה במחלקת הייעוץ בכנסת. יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין אומנם הודיע כי יכריז ביום שני הקרוב (07.06.21) כי "עלה בידו" של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להקים ממשלה. דא-עקא, ספירת שבעה ימים ממועד ההכרזה עד למועד האחרון להשבעת הממשלה יכול שתחל ממועד הצגת כל ההסכמים הקואליציוניים בפני הכנסת. החלטת לוין כיצד לנהוג תתקבל לאחר שיקבל ייעוץ משפטי. הטעם לכך: לאפשר לכל חברי הכנסת לבחון את ההסכמים, לקבל ייעוץ משפטי בהתאם, ואף להביא את ההסכמים בפני מוסדות המפלגות/הסיעות השונות בטרם יקבל כל חבר כנסת את החלטתו כיצד להצביע.
לוין, נקבל ייעוץ משפטי [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רק לא נפתלי בנט
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
5/06/21 09:36
2
יוסף 7000
5/06/21 09:52
 
מגיב ותיק
5/06/21 10:44
 
באום
5/06/21 12:01
3
רוני ש.
5/06/21 10:26
4
באום
5/06/21 11:06
5
nav s
5/06/21 11:13
 
דניאל פרידנברג
5/06/21 14:37
6
איש שלום
5/06/21 11:41
7
מ.ע.
5/06/21 12:04
8
הוטונטותי
5/06/21 12:15
 
מנהיג ראוי
5/06/21 20:45
9
יוסי מ.
5/06/21 16:15
10
שלמה המגיב
5/06/21 16:52
11
מרכז
5/06/21 17:23
12
רבקה שפק ליסק
5/06/21 17:26
 
מ.ע.
6/06/21 04:33
 
מ. עמיר
6/06/21 04:50
 
שלמה המגיב
6/06/21 12:03
 
מ. עמיר
6/06/21 10:43
13
דודו מהשרון
7/06/21 10:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
ההסכמים הקואליציוניים בממשלת השינוי טרם נחתמו. כך עולה מתגובת יש עתיד וימינה לפנייתו של יו"ר הכנסת, יריב לוין, הדורש מהן לפרסם את ההסכמים הקואליציוניים. בהודעה משותפת לשתיהן נכתב: "ההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד של הממשלה יפורסמו כמובן באופן שקוף וברור לציבור לאחר חתימתם".
04/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
כעס בקרב רבים מבוחרי ימינה. רק 35 אחוזים מהם יצביעו לבנט שוב, 12 אחוזים מתלבטים, והשאר כבר עברו למפלגות ימין אחרות. כך עולה מסקר דיירקט פולס עבור עיתון מקור ראשון.
04/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
אמרה מפורסמת אומרת שמוטב לא לראות כיצד מכינים נקניק - כי אז ייצא החשק לאכול אותו. בשבוע האחרון היינו עדים לשורה של אירועים החושפים כיצד מתרחשים הדברים מאחורי הקלעים, ואשר לימדו שבהרבה תחומים אכן התמונה האמיתית עלולה לגרום בחילה
04/06/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
עיתון הארץ בחר ביום חמישי (27.05.21) להקדיש את מיטב גיליונו לתעמולת החמאס בכך שפרסם בעמוד-הכותר ובעמוד החדשות אחריו פעמיים את צילומי הילדים והנוער הערבי בעזה שלכאורה נפגעו בהפצצות חיל-האוויר. העורך גם בחר לנסח כותרת מעל התמונות בתוכן של הטפה פטרונית בנוסח "כשמנהיגים פותחים במלחמה הפגיעים ביותר משלמים את המחיר" (עמ' 3).
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את יו"ר ימינה ואומר: "צפיתי בראיון של נפתלי בנט אצל עמית סגל. אני מכיר את בנט לעומק למעלה משש שנים. האיש לא אידיוט ולא מאמין באף אחת מהשטויות והשקרים שהוא ירה שם בצרורות. הכל מניפולציות. אמת לשעתה. והוא אלוף בזה. מחר הוא יגיד באותה 'כנות' את ההפך הגמור אם זה מה שישרת אותו באותו רגע".
03/06/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
אי-פרסום ההסכמים הקואליציוניים - הפרת חוק  /  עידן יוסף
"הקואליציה תתמקד בעיקר בנושאי כלכלה"  /  איציק וולף
המשותפת: להצביע על החלפת יו"ר הכנסת  /  איציק וולף
גם יהודית וגם דמוקרטית  /  איתמר לוין
בין מפסיד ללא מנצח  /  רפי לאופרט
שבר לאומי  /  זלמן שובל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il