|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

המקהלה ושות' מתגעגעים <br>

האם זהו הפחד מחזרת נתניהו לשלטון בבא העת, המאחד את שורות השנאה? רבים מהתועמלנים בתקשורת ממשיכים ללהג את דברי ההבל, בהרמוניה נפלאה של חצוצרות, טרומבונים וסקסופונים מרעימים ומהנדסים את התודעה תוך ניסיון נואל לשכתב את ההיסטוריה ולצמצם עד כדי העלמה את מורשת נתניהו
30/08/2021  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
נתניהו. העז לצאת לחופשה [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

איך לא נמצא ולו שופר אחד, טרומבוניסט אחד, סקסופוניסט אחד, קלריניסט אחד, מתופפת אחת בקרב האנשים המרכיבים את מקהלת 'רק לא נתניהו' שיעצרו לרגע, יתבוננו פנימה וישאלו, "ועתה אחרי שהצלחנו במשימת המאה וגרשנו את בנימין נתניהו מהגה השלטון, על-פי חוק כמובן, באופן דמוקרטי כמובן, מה הלאה? לאן ממשיכים מכאן? מה עם האמונות, הערכים, האידיאולוגיה?

האם במשך ארבע וחצי השנים הבאות נעסוק שוב ושוב בסיפורי רכילות עם תיאורים גרפיים על-אודות משפחת נתניהו? האם נשאל פני המדינה לאן? האם נגזרו על הציבור הישראלי ארבע וחצי שנות שיתוק, שנות חוסר מעש, שנות רגרסיה? האם הסכנות האורבות לפתחה של מדינת ישראל יתאדו מאליהן, האמנם עם הפסקת ההכלה היזומה בשיגור הטיל הראשון לעזה תתפרק הממשלה? מי מטפל בעשרות אלפי בעלי העסקים הקורסים? האם נמשיך ועד מתי, להכיל את קורבנות מגיפת הקורונה? מעמדה של ירושלים אחרי ההבטחות לשלטון הפרוגרסיבי בארה"ב, מי יעצור את הגרעין האירני"? השאלות צפות במלא עוצמתן אך בממשלת הריפוי והשינוי, האיחוי והפיוס עסוקים עדיין בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, האדם היחיד המפיח חיים באנשים ששעבדו את האידאולוגיה שלהם, ערכיהם ואמונותיהם כדי לגרשו מהשלטון, והצליחו. טרם נמצא אחד ממהנדסי התודעה המוכן להכות על חטא מעשיו ולשאול ולו רק שאלה אחת.

ראש הממשלה לשעבר, ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו ומשפחתו יצאו לנופש פרטי, והעולם התקשורתי, פוליטי כמרקחה. מתעבי נתניהו לגווניהם וסוגיהם השונים, מרמת טיפול פסיכולוגי יומי ועד אובססיה בעצימות נמוכה, לא יכולים לחיות בלעדיו, האיש הנתעב והנקלה בעיניהם, המאוס והמושחת בראייתם, המוקע אל עמוד הקלון כשחבית זפת רותחת באש התמיד חורכת יום וליל את גופו שנסרק במסרקות של שנאה מלובנת.

נתניהו הוא סם חייהם, הוא עילת העילות לקיומם, הוא הנותן לשונא כוח ולמשמיץ בינה, הוא ואין בלתו. רוחו מרחפת גם ממקום נופשו, הפוליטיקאים בכסות פרשנים, זקוקים לו, גם בפאנל המוטה, עם עלה תאנה מהימין, מגלגלים שונאיו עיניים ותוהים בקול מתחסד, האם לא ראוי היה שנתניהו יהיה בארץ כשהמצב כה חמור? והיאך יצא את גבולות הארץ בעיצומה של מגיפת הקורונה? החמאס מלגלג על ישראל עם תוכנית ההכלה ואי אפשר להכיל את היעדרו של האיש השנוא.

הרי לא היה מעולם מצבה של ממשלת ישראל מקסים במיוחד. מדינת ישראל בעידן האיחוי, הריפוי, השינוי עם צמרת ההנהגה המכבדת, המתעניינת, המחבקת, המעלימה מחלוקות, ממשלה בה כייף לשרת, לא עוד איש את רעהו חיים בלעו כי אם הנה מה טוב ומה נעים שבט אחים ואחיות גם יחד. חזון אחרית הימים.

אם כן מהיכן צומח הצורך להנכיח את ראש הממשלה לשעבר? מהו היסוד הנפשי בהיזקקות לצל זה? על מה יושב הצורך הזה? נדמה היה כי עם הרכבת ממשלת הריפוי והשינוי לא נשמע עוד את תרועות השנאה, לא נחזה עוד במחולות המתעבים, לא נשמע עוד את זמרירי הרכילות הצהובה הניזונים מרסיסי רכילות צהובה בלתי פוסקת. הרי המטרה שלשמה התלכדו תומכי טרור עם רמטכ"ל ואלופי צה"ל בדימוס, שונאי ישראל עם אנשי ימין, מחלקי ירושלים, אוהבי ארץ ישראל, עם המבקשים לראותה צפה במים שאין להם סוף, הושגה. בנימין נתניהו אינו ראש הממשלה.

את מי יאשימו?

חברי המשותפת, רע"ם, ימינה, יש עתיד, ישראל ביתנו, כחול לבן, תקווה חדשה, העבודה, שעטנז של ריפוי ואיחוי, חסר אידאולוגיה וערכים הנושם וחי בזכות ההישג היחיד אליו כיוונו, סילוקו של בנימין נתניהו מהגה השלטון, אינם יכולים שלא להמשיך בצייד הבלתי נגמר.

האם זהו הפחד מחזרת נתניהו לשלטון בבא העת, המאחד את שורות השנאה? רבים מהתועמלנים בתקשורת ממשיכים ללהג את דברי ההבל, בהרמוניה נפלאה של חצוצרות, טרומבונים וסקסופונים מרעימים ומהנדסים את התודעה תוך ניסיון נואל לשכתב את ההיסטוריה ולצמצם עד כדי העלמה את מורשת נתניהו.

ככל שהכישלונות גדולים החיבוק לו זוכה ממשלת האיחוי והריפוי מתעצם. הסכינאים הפכו למלטפי יונים צחורות. הרוך, הנועם, האמפתיה, ההכלה בה הם מדברים על מאות נפטרי מגיפת קורונה מעוררת חמלה. הכאוס לקראת פתיחת שנת הלימודים מוצג כסגנון מנהיגותי חדש, סירוב לקבל החלטות ולהכריע. החיבוק המרגש לפורשי הקבע בתום מבצע שומרי הפנסיות, דין תל אביב כדין שדרות היה למדע בדיוני.

ראש הממשלה לשעבר ומשפחתו העזו לצאת לנופש, התועמלנים בהיסטריה, לא יהיה מפתיע אם חלק בטוחים שלנתניהו הנופש בהוואי יש יד בדחיית פגישת ביידן בנט וכי הוא מאושר מכישלון תצוגת יחסי הציבור חסרת המשמעות המדינית לביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל.

התועמלנים, בהעדר כל בדל של הישג מיהרו ליישר קו: "עצם קיומה של הפסגה הוא הישג", וכשצחוק הישראלים החכמים המסרבים לקנות ההבלים החריש את אוזני התועמלנים, הם מיהרו ליישר קוו אחר ולהלעיט את הציבור בהישג דרמטי נוסף, ישראלים לא ידרשו עוד לוויזה, הבטחה אמריקנית ישנה יותר מיין בציר 1903 וארוכה כאורך הגלות. פמפמו בלי הרף על ההתרגשות בקרב הנשיא לקראת המפגש, האידיליה והשמחה השוררים בבית הלבן הרוח החדשה המנשבת, לעבר ראש ממשלת ישראל. בארה"ב כמו בישראל מוכנים להכיל הכל רק שהאיש הרע ההוא לא יחזור לעמוד כצוק איתן מולם בקונגרס או בחדר הסגלגל.

ראש הממשלה לשעבר ומשפחתו יצאו לנופש. את מי יאשימו בהשתוללות המגפה, בכישלון ובמחדל הזועק ומוכל? את מי יאשימו במסע הרצח הבלתי נגמר בחברה הערבית? את מי יאשימו בהזנחה הפושעת של בעלי העסקים המופקרים לגורלם ואינם זוכים לטיפת חמלה ממשרד האוצר? את מי יאשימו בהעברת מיליוני דולרים לחמאס? את יאשימו באין תגובה על שיגור רקטה ובלוני תבערה? את מי יאשימו על הכלת שיגור עשרים טילים על-ידי החיזבאללה? את מי יאשימו בנתוני האבטלה המטפסים? את מי יאשימו בהשתוללות האירנית המעבה את זרועות התמנון שלה, כמעט באין מפריע? את מי יאשימו בטעות המביכה והאנושית של ראש הממשלה נפתלי בנט מול אביו של החייל בראל שמואלי הנאבק על חייו? את מי יאשימו בקריסת שבעה בתי חולים השובתים ואין מי שיושיע? רומן זדורוב שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים והאיש הזה נופש בהוואי, בושה. מונאס דאבור שהוכיח היכן ליבו בעת שעם ישראל חטף מאות טילים חזר לנבחרת ישראל, והוא נופש עם משפחתו בהוואי. חרפה.

איך הוא מעז ככה להפקיר את החיים מכוח נשימותיו, את מי יאשימו? לעבר מי יטילו את כידוני האיבה? תחזור כבר, הם מתגעגעים. האיש הזה, הנופש בהוואי, אי-אפשר אתו ואי אפשר גם בלעדיו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  30/08/2021   |   עודכן:  30/08/2021
עמנואל בן-סבו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המקהלה ושות' מתגעגעים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמנואל, הוא הלך
30/08/21 12:54
2
שלמה המגיב
30/08/21 15:17
3
שלמה המגיב
30/08/21 18:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא צריך להיות היום סופר כדי להוציא לאור ספר אוטוביוגרפי, בייחוד כשמדובר בספריהם של בבעלי תפקידים בכירים, שלאחר שיצאו לגמלאות. ממלאים דפים של סיפור אישי בתחום עיסוקם. וכך התוודענו לאוטוביוגרפיות של פוליטיקאים בכירים המדווחים על מגעים דיפלומטיים ומצבים מדיניים שחוו בתקופת שירותם; לסיפורי מלחמה של אנשי צבא בכירים המספרים על חוויותיהם ממלחמה או מקרבות בהם השתתפו או עליהם פיקדו; משפטנים הכותבים על משפטים מעניינים שניהלו בבתי המשפט; רופאים ומדענים, שחקנים, מוסיקאים, היד הקלה על המקלדת מאפשרת לכל אדם בעל יכולת התבטאות סבירה, להוציא מתחת ידו אוטוביוגרפיה.
30/08/2021  |  הדסה מור  |   יומני בלוגרים
אינני חסיד של "פתרונות קלים" שבאים לטשטש נושא מורכב, במקום להתמודד עימו התמודדות רציונלית עובדתית בכל עניין קונקרטי. כותבים כבן-דרור1 ימיני נוהגים לפשט את המציאות לכדי שניים עד שלושה גוונים של אפור ובונים סביבם תילי-תילים של הנחות הלקוחות מתוך תאוריות של פוסט-מודרנה "מתקדמת" מערבית, שככל שהיא מתפשטת ונעשית נפוצה ופופולרית במערב המבולבל, היא הופכת אותו למבולבל עוד יותר; פופוליזם אינו יועץ חברתי מומלץ לשום נושא. אירועי אפגניסטן הם דוגמה קלאסית לאותה שגיאה של ארה"ב ביובל השנים האחרונות במקומות שונים, שכולן הסתיימו בכשל חמור, נזקים בלתי-הפיכים והרס המדינות שסמכו על בת-הברית "המתקדמת". הסיסמה של טראמפ שרבים זלזלו בה כאשר מונה בשעתו לנשיא, הייתה כזכור: America First. מסתבר שזו סיסמת-יסוד אמריקנית, שרצוי לזכור בהסכמים עם ארה"ב, ובעיקר כאשר משיגים עליה. בהתנגשות בין ציביליזציות, הדינמיקה האידאולוגית פועלת אחרת מאשר בהתנגשות בין כוחות הבאים מאותה ציביליזציה. לכן, "המלחמה הקרה" בין ארה"ב לברית-המועצות איננה תקדים שיש להסיק ממנו מסקנות פשטניות לגבי אופי מהלכי ההתנגשות האפשריים בין ציביליזצית האיסלאם לעולם המערבי הדמוקרטי.
30/08/2021  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
הלו צוציק אל תדחוף, תרגיע
30/08/2021  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
את הקהל שנכנס לאולם בסמינר הקיבוצים מקבל ליצן יהודי, לבוש בבגדים שחורים, עם פאות ארוכות ועיניים בורקות, השר בחיוך כובש שירים ביידיש קולחת וברורה לפני כל מושבים. חיש קל הוא מסיר את בגדיו, ונשאר בבגד האסירים במחנות המוות. כתונת פסים בלויה ומלוכלכת. הוא מספר על עצמו במילה-מילה מהפתיח לספר העוצמתי של ROMAIN GARY, תוך שהוא כובש את הקהל בבדיחות הדעת שלו. על המיטה שוכב הגרמני הנאצי שהרג אותו יחד עם עוד 40 איש שהוכרחו לכרות לעצמם את הבור. אך עונשו של הנאצי, כיום, ב-1966, המתממש כבר 24 שנים מאז הרצח, הוא ההתמודדות כל הזמן עם הנפש של היהודי שמת. היהודי לעולם הוא נצחי, גם אם אתה הורג אותו.
אני מקווה, שאת פרשת השבוע תקרא בביתה או בבית הכנסת שרת החינוך ותאמץ את עוצמת משב הרעננות והערכיות המוסרית בערבות ההדדית, שהיא ניצבת בלב לבה של פרשת "ניצבים".
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il