בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
שלמה פילבר אפשר גם לייבא [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
|
|
|
הרפורמה בחקלאות - שניים אוחזים בטלית
|
דומה שרובנו מבולבלים בקשר לרפורמה שהממשלה מבקשת להנהיג בחקלאות: מצד אחד שומעים את החקלאים ומזדהים אתם, מצד שני יש פרשנות אחרות, שכדאי לקרוא
|
דומה שאנחנו קצת מבולבלים בקשר לרפורמה בחקלאות. מצד אחד, החקלאים נראים כל כך צודקים, שכן הם שומרים על הקרקעות שלנו, ומספקים לנו מזון גם בשעת חירום. מצד שני, תחרות חופשית, שוק פתוח והוזלות נדרשות. אפשר בקלות למצוא את הדרך באמצע, את הפשרה האידיאלית, שהיא בעצם טובה לכולם, גם אם כל צד רוצה את הכול. כמו שנאמר: זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי - ויחלוקו. הכוונה להעביר את גידול הירקות שלא משתלם לנו לגדל פה, כי אין לנו שום יתרון על פני מדינות אחרות, אלא ההפך. למשל גידולים שדורשים הרבה מים ועבודה. שני משאבים שיש, למשל, בשפע בטורקיה: מים בלי הגבלה ועבודה זולה. ובדיוק ההפך - גידולים שיש לנו פה בארץ, יתרון על פני מדינות אחרות, בגלל הטכנולוגיה שלנו והאקלים שלנו, למשל, כדאי לגדל פה ולא לייבא. או ירקות ופירות שאנו מסוגלים לגדל אותם בארץ כל השנה, בניגוד למדינות אחרות. אז כמובן. גם ניתן לייצא אותם. הרי היום העולם כולו זה שוק אחד גדול, וכולם סוחרים עם כולם ולא מתקבל על הדעת לחזור לתפיסת העולם של פעם, אז כל מדינה הייתה מסוגרת ושמרה על אוצרות הטבע שלה. ההתעקשות להמשיך במצב הקיים, היא תכונה מקובלת אצל בני האדם. קשה להם להתקדם, להסתגל ולהשתנות. אבל מה לעשות, בלי כל אלה, אנחנו רק נחלשים ולא מתחזקים כמדינה. ויחלוקו כבר אמרתי. גם זאת תכונה שקשה לאנשים לאמץ אותה...
|
תאריך:
|
21/03/2022
|
|
|
עודכן:
|
21/03/2022
|
|
ארווין קליין
|
הרפורמה בחקלאות - שניים אוחזים בטלית
|
|
שלושים שנים חלפו מאז נפטר מנחם בגין, ראש ממשלת ישראל, ראש הממשלה היהודי שמשא ההיסטוריה של העם היהודי נישא על ליבו בכל תחנות חייו, מיום עומדו על דעתו. שלושים שנים וראש הממשלה מנחם בגין מעורר בישראליות העכשווית, געגוע עצום. שמאל וימין עורגים לאיש הקטן עם הלב היהודי הגדול.
|
|
|
כל הסבר להבהרת הסיבות לגרימת מותם של בני אהרון בפרשת "שמיני", שמצאתי בספריהם של חכמינו זיכרונם לברכה, חיזקה את דעתי, כי היה זה מעשה מוטעה של ההשגחה האלוקית. מוטעה היה לקחת את חייהם של בני אהרון הכהן ורעייתו אלישבע ולכפות עליהם את הכאב השכול, ששני בנים מצאו את מותם, ואין להם הסבר מדוע. כל הסבר ללקיחת חיי הבנים נדב ואביהוא נראה היה, שנכתב מתוך מצוקה קשה של הכותב עצמו, שלא היה לו הסבר, והוא עצמו לא היה משוכנע, שהדרך היחידה דרשה את לקיחת חיי שני הבנים של אהרון הכהן ורעייתו אלישבע לנוכח המעשה שהם עשו.
|
|
|
יש לי שאלת תם. יש לנו מאות אלפי חרדים שמתלבשים כאוקראינים מלפני 200 שנה, מדברים בשפה שדיברו אז. יש להם מערכת חינוך נפרדת בלי לימודי ליבה. הם לא מכירים בשלטון היהודי החילוני אלא רק ברבנים בני 95 ותלושים. יש להם חסידויות על שם ערים באוקראינה והסביבה. הם נוסעים בעשרות אלפים מדי שנה להשתטח על קברי צדיקים בנ-נח-נחמן מאומן (מנין בא הכסף?) באוקראינה. הם גרים בישראל אך מנטלית הם במציאות מדומה באוקראינה! הם כמעט ולא תורמים דבר לישראל, בעבודות יצרניות, בשירות בצה"ל. יש להם 10 ילדים למשפחה, מקבלים קיצבאות ילדים, חיים בעוני ובמעמסה על שירותי הרווחה. בספירלה לא בת-קיימא, נתרמים ולא תורמים. כשהם לא מפגינים נגד השוטרים ושורפים פחי אשפה, הם מתפנים ללוות למנוחות את "הרב" ולשתק את המדינה.
|
|
|
ויש לי תירוצים למכביר. לכולנו יש תירוצים קבועים שנקשרנו אליהם, כי הם שומרים עלינו כפי שאנחנו. אנחנו לא שמים לב שבינתיים התירוצים האלה מונעים מאיתנו להתפתח. נוכל להיות טובים יותר אם נקבל אחריות על כל מצב שאליו נקלע, ונעשה הכל כדי לשפר ולתקן. התנאי הוא להפסיק לחפש משהו או מישהו להפיל עליו את האחריות. זה לא פשוט להחזיק באחריות. לפעמים זה נהיה כבד. זה תפקידם של תירוצים: לשחרר את עצמנו מאחריות ולחפש אשם אחר.
|
|
|
הלווית הרב קניבסקי זצ"ל שר התורה כמשל, ומה היא מלמדת? צניעות? לא במחוזות בנט: מה פשר השיפוצים בעלות אסטרונומית של מעונו הפרטי מהכיס הציבורי? והמעון כמשל
|
|
|
|