|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מבוכה גדולה נגרמה לאירנים

אירן תוקפת את ראש המוסד דוד ברנע

"משמרות המהפכה" של אירן שיגרו מסר אזהרה לראש המוסד דוד ברנע כי חייו בסכנה באמצעות סרטון החושף פרטים אישיים ומביכים על-אודותיו למרות שמדובר בתרגיל לוחמה פסיכולוגית, יש להפיק לקחים מבצעיים הקשורים לאבטחת בכירי המוסד, המלחמה נגד אירן רק הולכת להחריף
27/03/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות

נראה כי המבצע החשאי הגדול האחרון שהוביל ראש המוסד דוד ברנע נגד "משמרות המהפכה" האירניים גרם מבוכה רבה למשטר ההיאתולות, על-פי גורמי ביון מערביים, לפני כחודש וחצי המריאו 6 מל"טים מתאבדים ישראלים מארביל, בירת החבל הכורדי בעירק, ותקפו בכרמאנשה במערב עירק שני האנגרים גדולים בבסיס צבאי אירני שהכילו כאלף מל"טים מוכנים לפעולה.
המל"טים האלה היו אמורים להגיע לשלוחות של אירן במזרח התיכון כדי לתקוף את ישראל, בתקיפה הישראלית נהרסו כמה מאות מל"טים אירניים מסוגים שונים, ישראל שמרה בסוד את דבר התקיפה וגם אירן כדי שלא להביך את עצמה.

אולם, בעקבות מותם של 2 קצינים של "משמרות המהפכה" האירניים בהפצצה ישראלית באזור דמשק, לפני כשבועיים, החליטו "משמרות המהפכה" להגיב ושיגרו 12 טילים בליסטיים לעבר מתחם הקונסוליה האמריקנית בארביל שבו שוכן, לטענתם, בסיס המוסד הישראלי שממנו המריאו המל"טים הישראלים לתקיפה, כך חשף ערוץ "אל-מיאדין" המקורב לאירן ולחיזבאללה.

המבוכה הגדולה שנגרמה לאירן היא פגיעה בכבוד הלאומי של "משמרות המהפכה" אשר החליטו על פעולת תגמול ויצאו בתרגיל לוחמה פסיכולוגית כדי לנקום בראש המוסד דוד ברנע באמצעות חשיפת פרטים אישיים ומביכים על-אודותיו.

קבוצה של האקרים אירניים, המציגה את עצמה כיחידת מעקב והפעלת סוכנים המתחקה אחרי עקבותיו של ראש המוסד דוד ברנע, הקוראת לעצמה "ידיים פתוחות"(OPEN HANDS), פירסמה בערוץ הטלגרם סרטון בו פרטים אישיים ומביכים על ראש המוסד דוד ברנע כדי להפר את חשאיותו ולהראות כי המוסד פרוץ ונתון לחדירה מודיעינית עד לראש הארגון.

הסרטון מכיל תצלומים של ראש המוסד, צילום של ביתו במרכז הארץ, כרטיסי טיסה שרכש כדי להמריא לחו"ל ב-2014, מכתב ממס הכנסה לרעיתו, צילום תעודת הזהות שלו ועוד. ההאקרים פרסמו בסרטון ברכה לראש המוסד לרגל חג הפורים. ב-19 במרס חשפו ההאקרים האירניים את טופס 106 של ראש המוסד.

ההערכה בישראל היא כי ההאקרים האירניים פרצו למחשבי הספרייה העירונית במקום מגוריו של ראש המוסד ומשם הגיעו אל הטלפונים הניידים או המחשבים של בני משפחתו, כנראה שהצליחו לפרוץ לאי מייל של רעיית ראש המוסד.
ה
האקרים הבטיחו לפרסם מידע נוסף בקרוב, אך בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי מדובר בחומר ישן וכי הטלפון של ראש המוסד לא נפרץ. בשב"כ ובמוסד שחוקרים את הפריצה מעריכים כי בימים הקרובים יפורסמו חומרים אישיים נוספים של ראש המוסד אך בידי ההאקרים האירניים אין חומרים ביטחוניים אך כדאי להם שלא להתחייב על כך, בכל מקרה מדובר באירוע מביך ביותר ומסוכן שנגרם למרגל מספר אחת של ישראל.

ליקויים בביטחון שדה של המוסד

ברור שמדובר בתרגיל לוחמה פסיכולוגית של המודיעין האירני שנועד להרים את המורל, אבל, למרבה הצער, הוא מעיד על השאננות של כמה בכירים במוסד ועל רמת ביטחון שדה נמוכה בצמרת הארגון. עדיין מוקדם להעריך את מידת חומרת הפרשה אך כבר עכשיו ניתן לקבוע כי היא חמורה, ראש המוסד דוד ברנע נמצא על הכוונת של האירניים שרוצים לפגוע בו נוכח ההצלחות של המוסד במלחמה נגד אירן, הם עוקבים אחריו כבר כמה שנים ואוספים חומר גלוי וחומר דיגיטלי אודותיו באמצעות האקרים.

גם קודמו, יוסי כהן, נהג בחוסר זהירות, כפי שחשף תחקיר "המקור" על פרשת קשריו עם הדיילת, בתחקיר נחשפו מחדלים באבטחתו של ראש המוסד ובכירים אחרים בארגון בארץ ובעת נסיעותיהם לחו"ל, ידוע למערכת הביטחון הישראלית שראש המוסד לשעבר יוסי כהן נמצא כבר זמן רב על הכוונת של האירנים שרוצים לפגוע בו בגלל החיסולים של בכירים אירנים שהם מייחסים אליו, עכשיו מתברר כי גם ראש המוסד הנוכחי דוד ברנע הוא על הכוונת של האירניים.

גורם ביטחוני בכיר מותח ביקורת על התנהלות המוסד בטיפול בנושאי ביטחון שדה, לדבריו "יש לעשות בדק בית רציני ועדכן את נוהלי ביטחון שדה של כל העובדים בארגון". לדעתו, לראש המוסד ובכירי הארגון אסור להשתמש במכשירי טלפון ניידים ובמחשבים אישיים מחוץ למטה הארגון, כל שימוש במכשירים כאלה צריך להיעשות באמצעות מכשירים מאובטחים בלבד במתחם המוסד ולא מחוצה לו.

לדבריו, יש גם לבדוק את כל סידורי האבטחה של בתיהם של בכירי המוסד ולצמצם את הקשר של ראש המוסד עם אמצעי התקשורת ואת מסעות היחצ"נות אשר מסייעים בעקיפין לאויב לאסוף מידע על פעילות המוסד.

מערכה קשה ומורכבת

ישראל נכנסת כעת למערכה קשה ומורכבת מול אירן שעלולה להיות מאוד מסוכנת אם בסופו של דבר ייחתם הסכם הגרעין בין אירן למעצמות. הסכם הגרעין החדש יגביל מטבע הדברים את מרחב הפעולה של המוסד הישראלי, הוא לא יוכל לפעול נגד מתקני העשרת האורניום של אירן שיהיו בפיקוח סאב"א כדי לא לסבך את הדרג המדיני עם ממשל ביידן ולהיראות כמי שמחבל בהסכם.

הפעילות של המוסד תתמקד בניסיון למנוע מאירן לייצר ראשי חץ גרעיניים, בפרויקט הטילים הבליסטיים ובפרויקט המל"טים. ירי הטילים הבליסטיים האירניים לעבר מתחם הקונסוליה האמריקנית בארביל הינו תגובה מסוכנת שמעידה על כוונת האירנים "להסיר את הכפפות" בכל הקשור לאופן התגובה שלהם נגד ישראל. חיל-האוויר הישראלי עדיין בכוננות וממתין לתגובה האירנית של מותם של שני קציני "משמרות המהפכה" שנהרגו בהפצצה בסוריה המיוחסת לישראל.

ישראל חוששת מאוד מפרויקט הטילים האירניים, מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב, הגנרל קנת' מקנזי, הזהיר ב-15 במרס כי תוכנית הטילים הבליסטיים של אירן היא "איום מיידי" לביטחון המדינות במזה"ת. "יש להם יותר מ-3000 טילים בליסטיים מסוגים שונים וכמה מהם יכולים להגיע לתל אביב" הוא אמר בוועדת שירותי הביטחון של הסנאט האמריקני. ברור שהמגמה האירנית לשגר טילים בליסטיים לא תוגבל רק לזירה העירקית ולכן למוסד הישראלי יהיה חלק חשוב במלחמה נגד מערך הטילים הזה. ישראל תצטרך לעשות הערכה מחדש נוכח המגמה האירנית החדשה של תגובה צבאית באמצעות שיגור טילים בליסטיים וגם האיתות האירני שראש המוסד הישראלי דוד ברנע הינו על הכוונת של המודיעין האירני, אין די ביצירתיות של המוסד ובתוכניות התקיפה המקוריות שלו, הוא צריך גם לדעת להתגונן, לכן יש לתת את הדעת ברצינות לכל הקשור לנושא ביטחון השדה, אבטחת המידע וההגנה על חייהם של בכירי המוסד.

תאריך:  27/03/2022   |   עודכן:  27/03/2022
יוני בן-מנחם
+"מודאגים מהכוונה להסיר מרשימת ארגוני הטרור את משמרות המהפכה"
14:51 27/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני לקראת "פסגת הנגב"  ▪  השניים דנו במצב במזרח התיכון ובחימום היחסים של ישראל עם מדינות האזור, בדגש על חיזוק הסכמי אברהם בתוקפנותה האזורית של אירן
בנט-בלינקן. דנו בתקופנות האירנית [צילום: קובי גדעון/ לע"מ]
+בלינקן התחמק מלהשיב האם משמרות המהפכה הן ארגון טרור
11:44 27/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מזכיר המדינה האמריקני המבקר בישראל השיב כי יש עיצומים כלכליים רבים על משמרות המהפכה כשנשאל האם מדובר בארגון טרור  ▪  בנט: מקווים ופועלים עדיין שהממשל האמריקני לא יוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור
האם הקרב הדיפלומטי כבר אבוד [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+מזכיר המדינה האמריקני נחת בישראל לקראת פסגת הנגב
23:05 26/03/22  |  איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, נחת (שבת, 26.3.22) בנמל התעופה בן-גוריון במסגרת ביקור מדיני במזרח התיכון. הוא צפוי להשתתף ביום שני בפסגת הנגב שמארגן משרד החוץ בשדה בוקר.

את פניו של בלינקן קיבלו בנתב"ג שגריר ארה "ב בישראל טום ניידס, ראש הפרוטוקול במשרד החוץ, גיל חסקל, והמשנה למנכ"ל, דוד רוט.
+גורם מדיני: פסגת הנגב היא מהלומה לאירן
20:27 26/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר החוץ של מצרים הודיע כי ישתתף בוועידה שמארגן משרד החוץ בשדה בוקר בהשתתפות שרי החוץ של ישראל, ארצות הברית, האמירויות, בחריין ומרוקו  ▪  "בישראל לא הייתה מעולם פסגה בסדר גודל כזה, שבה ישראל מארחת ארבע שרי חוץ ממדינות ערב"
"המטרה - מזרח תיכון אחר" [צילום: משרד החוץ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אירן תוקפת את ראש המוסד דוד ברנע
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
גורם בכיר במשרד החוץ טוען כי פסגת הנגב, שתתקיים מחר בשדה בוקר בהשתתפות שרי החוץ של ישראל, ארצות הברית, מצרים, בחריין, איחוד האמירויות ומרוקו היא אירוע היסטורי שעשויה להיות לו משמעות ביחס להסכם הגרעין עם אירן. הפסגה תיפתח מחר ותסתיים בהצהרה משותפת של שרי החוץ ביום שני בצהריים.
26/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, נמנע מלהבטיח שהסוכנות תוכל לפקח בצורה יעילה על הסכם גרעין חדש עם אירן, אם יושג כזה. גרוסי התחמק מתשובה ישירה לשאלה על כך, במפגש למנויי וושינגטון פוסט (יום ה', 24.3.22).
24/03/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
מהוויכוח המתחדש על תחומי העיסוק של "ממשלת הריפוי", נשמט כמסתבר, עניין הזמן שבוזבז, ללא שוב, על עיסוק באוקראינה. על טיסות למשימות תיווך שלא הביאו דבר, ועוד נושאים שאינם בגדר סיכון לעצם קיומה של המדינה. רק כאשר התברר כי במסגרת ההסכם ההולך ומתגבש בווינה, עתיד להכלל גם סעיף הפוטר את משמרות המהפכה האירניים מצילה של הגדרתם כארגון טרור, רק אז התעוררה ממשלת לפיד-בנט, והאחרון אץ רץ לקהיר "להתייעץ עם החבר'ה"... לשיחות עם שליט מצרים, א-סיסי ויורש העצר של האמירויות, בן זאיד. עד אז, רק דיבורים.
22/03/2022  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני כי הוא מעריך שאין טעם בהתנגדות לחתימה על הסכם הגרעין בין המערב לאירן, משום שהסכם שכזה ייחתם.
21/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ח"כ יולי אדלשטיין מצא דופי בנפתלי בנט וביאיר לפיד. לדעתו הם נחלשו בזירה הבינלאומית. והראייה? ג'ו ביידן שוקל לבטל את העמדה האמריקנית ש"משמרות המהפכה" באירן הם ארגון טרור. זה נשמע כל כך הגיוני ומשרת היטב את הביביזם, וזה כל כך לא נכון. תעמולה קלושה של אדלשטיין לחיזוק ח"כ ביבי. במה? ברק אובמה (בתמיכת סגנו ביידן) חתם ב-2015 על הסכם הגרעין עם אירן. בנימין נתניהו לא נכשל בכך שלא עלה בידו לסכל את ההסכם. כי אובמה היה להוט לעשותו. הכישלון של ראש הממשלה דאז ביבי היה, שבמאבק חסר אחריות נגד ההסכם שיבש באורח חמור את יחסי ישראל עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. ההסכם שעשה אובמה היה ראוי לטווח קצר, אבל רע לשנים מאוחרות יותר.
20/03/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il