|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
לפני מלחמת העולם השניה

הכל יכול היה להיות אחרת

לו הערבים היו מסכימים לחלוקה ב-1936/7 מדינת ישראל הייתה קמה לפני מלחה"ע השנייה ואפשר היה להציל מיליוני יהודים מאירופה שלא היה להם לאן לברוח
08/05/2022  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

לו מנהיגי הקהילה המוסלמית בארץ לא היו מקבלים את היהודים באיבה ושנאה, לאחר הצהרת בלפור והחלטת חבר הלאומים על המנדט הבריטי לארץ, והיו מעדיפים שיתוף פעולה ומו"מ הכל היה נראה אחרת. הקונפליקט היהודי-ערבי לא היה מתפרץ ואת חלום המדינה הערבית יכלו הערבים להגשים ב-1936 על-פי החלטות ועדת פיל.

ב-1917, כאשר ניתנה לעם היהודי הצהרת בלפור, הייתה מלחה"ע הראשונה בארץ בעיצומה. הצבא הבריטי נלחם בצבא העות'מאני וכבש בהדרגה את הארץ. בסיום המלחמה חיו בארץ כ-689,300 תושבים, 515,000 מתוכם היו מוסלמים. 50% מתוך המוסלמים היו מהגרים ופליטים מארצות ערב והאיסלאם שהתיישבו בארץ בין שלהי המאה ה-19 ל-1914 ואף קיבלו אדמות מידי השלטון העות'מאני שהיה מעוניין לאכלס את הארץ דלת האוכלוסין. האוכלוסייה המוסלמית מנתה בעת הכיבוש העות'מאני כ-80,000 מתוך כ-123,000 בארץ ישראל המערבית. עד 1914 היא עלתה לכ-250,000 בלבד. הארץ לא הייתה דלת אוכלוסין אלא ממש ריקה, יחסית למצב ב-640, בעת הכיבוש הערבי כאשר תושבי הארץ מנו 3 מיליון.

א. הפרויקט הציוני היטיב עם האוכלוסייה הערבית

שיבת ציון היהודית הביאה עמה לא רק עולים יהודים אלא גם בעלי הון שהשקיעו מהונם בפיתוח כלכלת הארץ. גם התנועה הציונית השקיעה כספים בפיתוח הכלכלה והעולים מהעלייה הגרמנית והפולנית הביאו עמם הון שהושקע בפיתוח כלכלת הארץ. ממשלת המנדט הבריטית השקיעה אף היא בפיתוח כלכלי ויצרה מקומות עבודה בנמלים, במערכת הרכבות, בפעולות בנייה לצורכי הממשל ועוד.

דוח הוועדה המלכותית (ועדת פיל) 1937

הוועדה קבעה שהבית הלאומי היהודי היטיב עם האוכלוסייה הערבית:

· השקעות ההון של היהודים תרמו לכלכלת הארץ כולה.

· הפרדסנות הערבית התאפשרה מההון ממכירת אדמות ליהודים.

· הפרדסנים הערבים למדו מהפרדסנים היהודים.

· ההתיישבות היהודית והיוזמה יצרו מקומות עבודה עבור הפועלים הערבים.

· היהודים תרמו להדברת המלריה על-ידי ייבוש ביצות.

· הערבים התקבלו כפציינטים במוסדות רפואה יהודיים. למשל, בהדסה טיפלו בחולי שחפת ערבים ובמוסדות הבריאות היהודיים טיפלו בפציינטים ערבים.

· ההוכחה להשפעה החיובית של ההתיישבות היהודית היא העובדה שהאוכלוסייה הערבית היגרה לאזורים אלה.

· היהודים שילמו חלק ניכר ממעמסת המיסים והכנסות ממכס

· ערבים היגרו לערים בהן הייתה אוכלוסייה יהודית: בחיפה גדלה האוכלוסייה הערבית ב-86%, ביפו- ב-62% ובירושלים ב-37%. בערים בעלות אוכלוסייה ערבית בלבד לא היה מצב דומה. למשל, בשכם וחברון היה גידול של 75 ובעזה הייתה ירידה ב-2%.

ב. מצב האוכלוסייה המוסלמית השתפר בתקופת המנדט הבריטי.


דוח הוועדה המלכותית (ועדת פיל) 1937

הוועדה קבעה בדוח שלה שהבית הלאומי שיפר את מצבם של הערבים בכל שכבות החברה. הוועדה אף הרחיקה לכת וקבעה שהערבים לקחו חלק בשגשוג. "הערבים נהנו ממנה יותר מאשר היהודים" (עמ' 45): העילית - המשכילים והאפנדים התקבלו למשרות בשירות הממשלתי במספרים גדלים והולכים וחלקם היו בעלי שכר גבוה.

בעלי האחוזות מכרו ליהודים אדמות במחיר גבוה בהרבה מערכם לפני המלחמה: ב-1933 קיבלו בעלי האחוזות 854,796 לי"ש, ב-1934 עלה הסכום ל-1,647,836 לי"ש וב-1935 עלה הסכום ל-1,699,448 לי"ש. בעלי האחוזות השקיעו את כספם בפרדסנות, בבניית בתים להשכרה או מכירה ובתעשיה. מספר מפעלי התעשיה עלה מ-1,200 לפני המלחמה ל-2,200 .היהודים קנו מוצרים מהתעשיה הערבית. גם החסכונות שלהם בבנקים גדלו.

הפלאחים - אומנם רמת החיים שלהם עדין נמוכה אבל חל שיפור בשל החלפה חלקית של שיטת המושעא בבעלות פרטית, הקלה במעמסת החובות, מתן הלוואות, שינוי שיטת המיסוי והורדת המיסים ויסוד אגודות חברתיות. כמו-כן, למרות השמרנות של הפלאחים בשמירה על שיטות העיבוד המסורתיות יש התקדמות מסוימת באימוץ שיטות מתקדמות בהשפעת היהודים. אבל, הריבוי הטבעי הגבוה של הפלאחים שנבע משיפור מצב הבריאות והתברואה והעלייה ברמת החיים הביא להגדלת המשפחה מבלי ששטח המשק גדל ונוצרה בעיה של בנים חסרי קרקע.

מצבם של הפלאחים השתפר לעומת מצבם בתקופה העות'מאנית ובהשוואה לארצות ערב. הוועדה קבעה שיש להכיר בכך שבעוד שהפעילות החברתית של הממשלה היטיבה עם הארץ כולה, הערבים נהנו ממנה יותר מאשר היהודים. שירותי הבריאות והתברואה, מערכת החינוך, ההשקעות בשיפור החקלאות והחקלאים, המלחמה במלריה, הירידה בתמותת תינוקות - כל אלה תרמו לשיפור.

הפועלים - על-פי מיפקד 1931 60,000 פועלים ערבים הועסקו בענפי התעשיה השונים (במשק היהודי והערבי). ממשלת המנדט העסיקה מספר גדול של פועלים ערבים בעבודות ציבוריות. בשנות ה-1940 עלה מספרם לכ-100,000. מצב התעסוקה היה טוב. ממשלת המנדט העסיקה מספר גדול של ערבים בסלילת כבישים ובניין גשרים ופועלים ערבים הועסקו במשק היהודי והערבי. ב-1936, למשל, היו רק 6,000 מובטלים.

שכר העבודה היה בעלייה מתמדת. שכרם היומי של פועלים מקצועיים היה בין 250 ל-600 מיל ושכרם היומי של הבלתי מקצועיים היה בין 100 ל-180 מיל. הוועדה ערכה השוואה בין השכר של פועלים ערבים בארץ ובארצות ערב וקבעה שמצבם של הפועלים בארץ היה טוב בהרבה. בעירק היה השכר בתעשיה בין 40 ל-60 מיל ובסוריה בין 67 ל-124 מיל.

הוועדה אף ציינה את תרומת ממשלת המנדט לשיפור במצבה של האוכלוסייה הערבית בשירותי בריאות, חינוך, הדרכה חקלאית וטכנולוגית בכפרים, שיפור במצב הסניטציה ובאספקת מים, ירידה בתמותת תינוקות ועלייה בתוחלת החיים. אומנם, קבעה הוועדה, יש מקום לשיפור נוסף אבל מצבה של האוכלוסייה הערבית טוב בהרבה ממצבה בארצות ערב. הוועדה קבעה שמתיחות ומלחמה בין יהודים לערבים רק תפגע במצב הכלכלי של הערבים.

סקר פלשתינה לוועדת האו"ם 1946

ממשלת המנדט קבעה בסקר שהעבירה ב-1946 לוועדת החקירה של האו"ם שבתקופת שלטון המנדט בארץ היה שיפור משמעותי ברמת החיים של הערבים. להוכחת טיעונה הביאה ממשלת המנדט מידע על ההישגים בתחום החקלאות הפלאחית, הבריאות, התברואה, החינוך, הירידה בתמותת תינוקות ומבוגרים, העלייה בתוחלת החיים והגידול בילודה. כל ההישגים הללו היו פרי המדיניות הכלכלית והמדינית של ממשלת המנדט בתחומים אלה. ממשלת המנדט הישוותה בסקר את מצבם של המוסלמים בארץ בהשוואה למצבם בארצות ערב והדגישה את הפערים בכל התחומים לטובת המוסלמים בארץ.

ג. המפלגה הערבית המשותפת דוגלת ב"מדינת כל אזרחיה"

המפלגה הערבית המשותפת אינה מכירה בישראל כמדינת העם היהודי בטענה שהפלשתינים הם "עם ילידי" והארץ שייכת להם. המפלגה פועלת להפיכתה ל"מדינת כל אזרחיה". זהו מונח מכובס לשאיפה לחסל את המדינה היהודית על-ידי ביטול כל החוקים ההופכים אותה למדינה יהודית כמו הדגל, ההימנון, חוק השבות וכו' והחזרת הפליטים הפלשתינים לארץ. כך יהיו הפלשתינים לרוב ותקום מדינה פלשתינית על חורבות ישראל לצד, לכך שואפים במפלגה-מדינה פלשתינית בגדה המערבית ובעזה. הדגש על המאבק להחלפת ישראל ב"מדינת כל אזרחיה" הוא בעדיפות ראשונה במפלגה. המפלגה הטילה את כל האחריות על הטיפול בצרכיה של החברה הערבית על ממשלת ישראל.

ד. מנסור עבאס החליט לדאוג לערביי ישראל בעדיפות ראשונה

בזכות האומץ והתעוזה של מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"ם, שהכיר בישראל כמדינת היהודים והצטרף לקואליציה ניתן כיום להביא לדו-קיום בישראל ולשינוי באופי היחסים בין יהודים לערבים. השינוי הוא אפשרי ואף יגדלו סיכוייו אם המפלגה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה תכיר גם היא בישראל כמדינת העם היהודי, תוותר על המאבק להפיכתה ל"למדינת כל אזרחיה" שפירושה חיסול מדינת היהודים, תכריז על החמאס והג'יהאד האיסלאמי כארגוני טרור, ותפעל בשיתוף פעולה בכנסת. ממשלת ישראל תמשיך במאבק נגד הפשיעה בחברה הערבית ותשקיע כספים בפתרון בעיותיה של החברה הערבית. ערביי ישראל יוכלו לבחור בין גיוס לצה"ל לבין שירות לאומי ויוכלו להשתלב בכל תחומי החיים במדינה.

לסיום, אולי, השינוי ביחסה של האוכלוסייה הערבית בישראל למדינת היהודים יביא גם לשינוי בגישת התנועה הלאומית הפלשתינית לישראל. הבעיה בין ישראל לפלשתינים איננה רק הכיבוש אלא ביחס לזכות ההגדרה העצמית של היהודים ובהכרה בעברם בארץ זאת. את נושא ההתנחלויות יש לפתור במו"מ. הפלשתינים החמיצו כבר 6 הזדמנויות להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. אבל, כל עוד הפלשתינים יסרבו להכיר בישראל כמדינת היהודים ויפעלו לחיסולה באמצעות טרור או דמוניזציה, דה-לגיטימציה ודגש על "זכות השיבה" אין סיכוי לפתרון הסכסוך.

לו הערבים היו מסכימים לחלוקה ב-1936/7 מדינת ישראל הייתה קמה לפני מלחה"ע השנייה ואפשר היה להציל מיליוני יהודים מאירופה שלא היה להם לאן לברוח.

תאריך:  08/05/2022   |   עודכן:  08/05/2022
רבקה שפק-ליסק
+פיגורים משמעותיים בתשלומים וסיוע בינ"ל נמוך: הכלכלה הפלשתינית בדעיכה
00:48 09/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דוח הבנק העולמי: למרות ההתאוששות הכלכלית, ניהול המדיניות הכלכלית נותר מאתגר שכן גודל הגירעון הגיע ל-1.26 מיליארד דולר לפני הסיוע, והסיוע בשנת 2021 הגיע לרמה הנמוכה ביותר של 317 מיליון דולר בלבד  ▪  הגירעון הפיסקאלי (לפני סיוע) צפוי להישאר גבוה ב-2022 ועומד על כ-5.1% מהתמ"ג
דשדוש במקום [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+סריקות אחר חוליית המחבלים שחדרה לתקוע
22:37 08/05/22  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל הוזנקו לישוב תקוע שבו נעשה הערב נסיון פיגוע, והם סורקים כעת אחר חשודים נוספים במרחב.
[צילום: דובר צה''ל]
+מטען צד התפוצץ ליד רכב ישראלי ליד כוכב השחר
22:33 08/05/22  |  עידן יוסף
מטען צד התפוצץ ליד רכב ישראלי שנסע בכביש אלון ליד כוכב השחר. המטען התפוצץ בסמוך לכפר אל-מועייר צפונית לכוכב השחר. עד ראייה מדווח כי מהמטען יצא פטריית אש ורסיסים עפו לגובה של 50 מטרים (סרוגים) ככל הנראה מדובר בפגז מרגמה 84 מ"מ (ערוץ 14).
+סוכל פיגוע של חוליה בתקוע שבגוש-עציון
20:45 08/05/22  |  עידן יוסף
תושבי תקוע שבגוש-עציון התבקשו להסתגר בבתיהם ולהגיף חלונות מחשש לפיגוע בשער הישוב. חבר כיתת הכוננות זיהה מחבל היורה לעבר עמדת הכניסה ליישוב. הוא השיב בירי וניטרל את המחבל. כוחות רבים במקום.

מתחקור ראשוני עולה כי מדובר בחוליה שמנתה ארבעה מחבלים שחדרו את הגדר וניסו לפרוץ לבית. אחד מהם נורה והיתר נמלטו.
סכין לצד גופת המחבל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גנץ הנחה על הסרת הסגר על יהודה והשומרון
20:42 08/05/22  |  עידן יוסף
בתום הערכת מצב ביטחונית, שקיים שר הביטחון בני גנץ, הוחלט (א') על פתיחת המעברים באזור יהודה ושומרון, למעט תושבי היישוב רומאנה בנפת ג׳נין - מקום מגוריהם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. עוד הוחלט בתום הערכת המצב כי מעבר ארז יישאר סגור לתנועת תושבי רצועת עזה עד להודעה חדשה.

במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד וכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בהמשך השבוע תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.
+סער: נשקלת הריסת בתים של מחבלים אזרחי ישראל
20:39 08/05/22  |  עידן יוסף
השר גדעון סער ליונית לוי: "אנחנו שוקלים רעיונות מבצעיים חדשים שלא נשקלו בעבר. שוקלים להרוס בתים של מחבלים אזרחי ישראל".
+לאמץ את שיטת אריאל שרון
20:34 08/05/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
חיסולו של יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה אינו מספיק כדי להכות בהנהגת חמאס הדוחפת להסלמה ולאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל  ▪  הדרג המדיני חייב לאמץ את שיטתו של אריאל שרון ז"ל ולחסל את הנהגת חמאס בשטחים ובחו"ל באופן קבוע ושיטתי, ישראל נמצאת במצב של מלחמת התשה ארוכה
"מגרד להם בידיים". אריאל שרון [צילום: פלאש 90]
+כוחות צה"ל מיפו את בתי מבצעי הפיגוע באלעד
20:22 08/05/22  |  עידן יוסף
בהמשך לתפיסת המחבלים מוקדם יותר היום, כוחות צה״ל ומג"ב פעלו (א') בכפר רומאנה הסמוך לעיר ג'נין, למיפוי בתיהם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, בו נרצחו שלושה אזרחים ונפצעו אזרחים נוספים. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.
[צילום: דובר צה´ל]
+לשכת ראש הממשלה: בנט לא תכנן להגיע לניחום אבלים באלעד
20:16 08/05/22  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה בנט הודיעה: "הדברים שפורסמו מוקדם יותר היום, כאילו ראש הממשלה ביקש להגיע לביקור וסורב או ביקש להגיע בנוכחות מצלמות - לא היו ולא נבראו. לצערנו הרב, גורמים בעלי אינטרס ככל הנראה הטעו את המשפחות השכולות".
+פצוע בינוני בפיגוע דקירה בשער שכם; סוכל פיגוע ירי של חוליה בישוב תקוע
19:52 08/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שוטר נפצע באורח בינוני באזור מבנה הבידוק הסמוך לשער  ▪  לוחמי מג״ב חשדו בצעיר הערבי, לקחו אותו אל העמדה כדי לבדוק אותו - שם הוא שלף סכין ודקר את אחד הלוחמים  ▪  המחבל הדוקר נורה ונפצע אנושות
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
מעצר בשער שכם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל ירה למוות בעזתי שחצה את גדר ההפרדה באזור טייבה
19:24 08/05/22  |  עידן יוסף
פלשתיני מעזה חצה את גדר ההפרדה בסמוך לטייבה במרחב התפר - לאחר נוהל מעצר חשוד הוא נורה ונפצע; הפצוע פונה במסוק לבית החולים - שם נקבע מותו.

+2022 - ניפוח דמוגרפי פלשתיני
13:45 08/05/22  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
- למעלה מ-150,000 ערבים נישאו לערבים/ערביות ישראלים מאז המפקד הראשון של הרש"פ (1997), והם נספרים פעמיים, ומספרם גדל עקב לידות
[צילום: יורם אטינגר]
+ראש הממשלה: היעד: הקמת משמר לאומי
12:28 08/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי לכידת שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד אינה מספקת וכי המשימה העליונה של הממשלה היא החזרת הביטחון לאזרחים  ▪  עד סוף החודש תוצג תוכנית להקמת משמר לאומי-אזרחי  ▪  התייחס להמשכיות הממשלה וציין: "המון דברים יתקעו ויתקלקלו במצב של בחירות וכאוס"
בנט. "אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח" [צילום: חיים צח/ לע"מ]
+הרמטכ"ל כוכבי: נוסיף לפעול לעצירת הטרור ולחיזוק תחושת הביטחון
11:39 08/05/22  |  איציק וולף
ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי שיבח את פעילות לוחמי צה״ל וכוחות הביטחון על המבצע המוצלח, שבסיומו נתפסו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד.

"הבוקר קיימנו הערכת מצב מיוחדת, בהמשך לאירועים האחרונים. לוחמי צה״ל פעלו במהלך סוף השבוע האחרון בשילוב זרועות יחד עם המשטרה והשב״כ, והביאו לתפיסתם של המרצחים. נוסיף לפעול לעצירת הטרור וחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של אזרחי מדינת ישראל", אמר.
+המפכ"ל: נחושים להמשיך במלחמה נגד הטרור
11:35 08/05/22  |  איציק וולף
מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, ציין לאחר לכידת שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד כי על כל מחבל לדעת כי ידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל.

"אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר", אמר.
[צילום: משטרת ישראל]
+ח"כ סמוטריץ': לכידת המחבלים בחיים מחדדת הצורך בהחמרת תנאי הכליאה
11:30 08/05/22  |  איציק וולף
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ברך את כוחות הביטחון על לכידתם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד.

"תפיסתם בחיים מחדדת שוב את הצורך בסל הרתעה הכולל החמרת תנאי כליאה, הרס מיידי ואמיתי של בתים וגירוש משפחות. כצעד ראשון נדרשת הקואליציה לתמוך בהצעת החוק של חברתי אורית סטרוק שעולה היום לוועדת שרים לחקיקה ומבקשת לעגן בחוק את מסקנות וועדת ארדן להחמרת תנאי הכליאה של מחבלים בבתי הכלא בישראל", אמר.

+נלכדו המחבלים שרצחו 3 באלעד
10:56 08/05/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי וצה"ל הצליחו ללכוד את שני המחבלים שרצחו במוצאי יום העצמאות את הישראלים אורן בן יפתח, יונתן חבקוק ובועז גול  ▪  השניים נלכדו בשטח מיועד סמוך לראש העין ולא התנגדו למעצר
אסעד אלרפאעי וצבחי אבו שקיר לאחר לכידתם [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+שמאל ימין
08:42 08/05/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - תכירו ותעריכו, אמת קשה, קלון, כמקובל, תפרו תיק וסיכול  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
אלטלנה. פילוג לא מהיום [צילום: לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
משטרת ישראל, צה"ל ושירות הביטחון הכללי הצליחו ללכוד את שני המחבלים שרצחו ביום חמישי בערב שלושה ישראלים בעיר אלעד.
08/05/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - תכירו ותעריכו, אמת קשה, קלון, כמקובל, תפרו תיק וסיכול "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
הפיגוע באלעד. נמשך המצוד בהובלת המשטרה אחר המחבלים. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי המחבלים עדיין בשטח המדינה ויתכן שהתפצלו. המשטרה מבקשת מהציבור להימנע מתנועה רגלית ומפגשים בטבע באזורים הסמוכים לאלעד, לרבות ישובים ערבים וקו התפר, ואף סגרה אותם לתנועת כלי רכב. תנ"צ שמעון נחמני, ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המשטרה, אמר כי "המחבלים נמצאים בהימלטות לכיוון קו התפר, עושים את המיטב להניח עליהם את היד. מקווים שנהיה אנשי בשורות בזמן הקרוב מאוד".
07/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעוד המתיחות ביחסי ישראל עם רוסיה בעקבות הפלישה הצבאית של צבא רוסיה לאוקראינה נמשכת, הרוסים אינם מסירים לרגע את עיניהם מהמתרחש במזרח התיכון, לאור ההסלמה האחרונה בהר-הבית וגל הטרור שמעודדת תנועת חמאס, הזמין משרד החוץ הרוסי משלחת של ארגון חמאס לשיחות במוסקבה.
לא צעירים חסרי מנוח ולא מרד נעורים. תחילת ההסלמה בזירה הישראלית-פלשתינית, הנמשכת למעלה מחודש ימים, בשני פיגועי טרור בערים באר שבע וחדרה (22 ו-28 במארס), שבוצעו על-ידי ערבים אזרחי ישראל המזוהים עם דאעש. היא נמשכה בשניים נוספים שבוצעו בבני ברק ובתל אביב על-ידי מפגעים בודדים מאזור ג'נין, ובסוף רמדאן - בפיגוע ירי בעיר אריאל על-ידי שני מפגעים מכפר סמוך.
07/05/2022  |  יוחנן צורף  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il