|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
נעם רז [צילום: באדיבות המשפחה]
הגיגים תשפ"ח

דם על הידיים

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - חסד, אהבה, אכזבה מרה, תפירה, חוזר חלילה, אלימות, חקירה מיותרת, סיר לחץ ומכירת חיסול "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר "הגרמנים לא חזרו למוטב. הם רק נחים" (בן הכט) שבת שלום
22/05/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות


הדוּר

את החוטמית לא הכרתי כילד וכנער. כנראה, חשש הצמח הזה להיכנס לנתניה, עיר ילדותי. התאהבתי בפרח ההדור מיד כשראיתיו בראשונה, אם איני טועה, בדרכי ללימודיי באוניברסיטה העברית בירושלים באמצע שנות השמונים, במעלה בית-חורון. יש לו פרחים גדולים, שצבעם ורוד (לכן, קוראים לו גם, "ורד הקציר" ו"ורד הקוצרים"), שיושבים על גבעול, שגובהו מטר עד שני מטרים וחצי.

חסד עשתה אתנו חברת דרך ארץ, שסללה את כביש 6, ומפעילה אותו, שזרעה את הצמח הזה לאורך הכביש, אך נמסר לי, כי נזרע גם בכבישים בין-עירוניים אחרים. מאז שנזרע הוא מתפתח, ולרוב תראוהו במושבות, שיש בהן כמה וכמה גבעולים.

חוטמית זיפנית (etosaAlcea S) נקראת כך כיוון שהצמח מכוסה בזיפים. מקור שמו העברי בח'טימה, שמו הערבי. הוא שייך למשפחת החֶלמיתאים, שכותנה, במיה וחלמית (חוביזה) נמצאים בה.

הצמח רב-שנתי, פורח בחודשים מארס-מאי, וזקוק ל-400 מ"מ גשם בשנה, לפחות. כלומר, בתצורתו הטבעית, ולא התרבותית, הוא גדל במרכז הארץ ובצפונה, וחלקו העליון קמל בקיץ. ברפואה העממית משתמשים בנוזל של צמח החוטמית לריפוי פצעים, כוויות, שיעול ודלקות. ניצני הפרחים של החוטמית נחשבים תרופה למחלות בדרכי הנשימה. "הֲיֵאָכֵל תָּפֵל מִבְּלִי מֶלַח אִם יֶשׁ טַעַם בְּרִיר חַלָּמוּת" (איוב ו', פסוק ו'), ובפירושו למשנה זיהה הרמב"ם "חלמות" עם הצמח כיטמיה, ככל הנראה, חוטמית, עקב הריר הרב, הנוטף מגבעולי הצמח, ששימש עוד בימי קדם כתרופה לריפוי פצעים. ניתן לאכול ניצני חוטמית חיים, או מבושלים, וניתן לאכול עלי חוטמית גם כעטיפה לממולאים.

לחוטמית הזיפנית יש קרובת משפחה, גם היא הדורה, אך לא גבוהה, אלא דווקא שרועה (כיוון שאין לה גבעול): חוטמית עין הפרה, הגדלה במקומות הגידול של חוטמית זיפנית, אך גם בצפון הנגב. צבעי פרחיה ורוד, לבן, או סגול. לעומתן, חוטמית משורטטת הנה מין נדיר מדברי, שגדל, בעיקר, בנגב ובערבה ליד סלעים ובצדי כבישים, שבהם הוא נהנה מתוספת מים. גבעוליו קצרים, ופרחיו בצבע לבן ומרכזם צהוב.

חוטמית זיפנית בצדי כביש 6 בצפון השרון [צילום: אביתר בן-צדף]


צוּנַמִי

באיחולי קריאה אוהבת, הקדיש יעקב ברזילי את שירו, "צוּנַמִי", לאוהבים לאהוב ולהיאהב:

"צָמַח פֶּרֶא בְּתוֹכִי
יוֹם יוֹם אֲנִי מְנַכֵּשׁ עֲשָׂבִים שׁוֹטִים
וְשׁוֹתֵל זַרְעֵי אַהֲבָה
הִתְאַהַבְתִּי בַּחִיּוּךְ הַמָרוּח עַל פָּנַיִךְ
מַזְכִּיר לִי עָלִים חֲסִינֵי שַׁלֶּכֶת
אָהַבְתִּי לְהִתְבּוֹנֵן בְּעֲנָנִים מְשַׁיְטִים בַּשָּׁמַיִם
עוֹשִׂים פִּרְסֹמֶת לֵאלֹהִים
וּכְשֶׁיִּנְבְּטוּ הַזְּרָעִים
וְצוּנַמִיִ שֶׁל אַהֲבָה יָצִיף נִשְׁמַתִי
תְשׁוּקוֹתַי מְשׁוֹטִים לִסְפִינַתִי".

האירוע הספרותי, "מברגן בלזן ללִבּה של השירה הישראלית" - על שירת השואה של יעקב ברזילי, בהנחיית אביחי קמחי, התקיים במוזאון חצר היישוב הישן בירושלים. השתתפו בו - שרה אהרוני, שרה אוסטרוב ועצמון יניב (דוברים), נעם גילאור (קריאה) וחני דינור (שירה).

[קישור להסכת האירוע]

צעיר אמיץ

מסיר את כובעי בפני בארי, בכורו של רנ"ג נעם רז - איש הימ"ם, שנפל בקרב בכפר בורקין בשומרון. הנער העז לתבוע מהשר עמר בר-לב, שהגיע להלווית אביו למרות בקשת המשפחה, לעזוב את המקום בטרם יתחיל להספיד את אביו. נער צעיר ואמיץ מאוד, שהתעשת, והביע בצעד נועז, דווקא בהיותו בשיא אבלו, את מה שרוחשים רבים.

בהספדו, רק לאחר עזיבת השר, מתח בארי ביקורת קשה על התנהלות כוחות הביטחון באירוע. "היה לכם את המיקום של הבית. טיל אחד ולא היו מסכנים חיים של חמישים לוחמים, שכל אחד מהם שווה [יותר] מכל הממשלה הזאת...", תהה.

לפני ההלוויה תקף בארי את ראש הממשלה, באומרו, "בנט, הדם של אבא שלי על הידיים שלך". כשבפחדנותו כי רבה, חמק ראש ממשלת הזדון, הכחש והמרמה לבית המשפחה ביישוב קידה בבנימין, כהרגלו, כדי לא להיתקל במפגינים - הסביר לו הבן את דעתו עליו, ואמו הוסיפה גינויים לבנט.

"אני לא יודע איך אתה מסתכל על עצמך במראה". כך אמר הנער לבנט - "אני מאשים אותך [במות אבי] כמו שאני מאשים את המחבל". והוסיף: "הרסת את ההזדמנות שלך. רוצים לראות מישהו שאנחנו מאמינים בו. לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו. מקווה שאתה מקשיב ולא רק מהנהן".

יכולים להניד ראש, ולפטור את העניין באמירה השטוחה, כי אין שופטים אנשים בצערם. לכאב העמוק של בני משפחת רז על השכול נוספה אכזבה מרה ממי שהיה מזכ"ל מועצת יש"ע, ובגד בתומכיו ובכל עם ישראל תמורת ההנאה לממש, בחסדי רע"ם והרשימה המשותפת, את חלומו להושיב את עכוזו על כיסא ראש הממשלה.

יישר כוחכם, בארי ואפרת רז, על העוז להגיד בפניו את מה שבלבכם ובלב רבים מאוד מבני עמנו. מן השמיים תנוחמו.

מסקנה

אזרח פשוט, אפילו אם הוא איש היי-טק עתיר שכר, חסר כל יכולת להתמודד כהלכה מול הדורסנות הפלילית של המשטרה ושל הפרקליטות, שתופרות תיקים - זו מסקנתי מפרשת גל הירש, שאין בה כל חידוש לגבי מגוון אירועי התפירה שחווינו עד כה, והם רבים מדי.

להירש תפרו תיק, כיוון שגלעד ארדן, השר דאז לביטחון הפנים, הציעוֹ כמועמד למפכ"ל משטרת ישראל. המשטרה והפרקליטת לא רצו, שייכנס לתחומיהן, יחטט בהם, ויעשה גלים. די היה להם במה שעולל להם אלוף הרצל שפיר בזמנו. דרך אגב - די דומה לנסיבות תפירת התיקים לאביגדור קהלני, לרפול איתן ואולי לחיים רמון.

אנשי המשטרה והפרקליטות אינם מממנים את הוצאותיהם, כשהם רותמים את המשאבים הממשלתיים, שהפקרנו בידיהם ללא כל בקרה, נגד אזרחים, שאינם מוצאים חן בעיניהם, או עלולים להתנקש בזכויות, שחמסו לעצמם. מול דורסנותם אין די במשאבים של אזרח רגיל. ואיני מתייחס רק ללחץ הנפשי ולפגיעה ברווחה ובבריאות, שעובר במהלך עינוי הדין מי שמואשם על לא עוול בכפו רק בגלל גחמת המשטרה ו/או הפרקליטות ובגלל אדישות מערכת המשפט.

ראו מה אתרע לעמוס ברנס ע"ה, שחוקריו עברו על כל חוק אפשרי, כדי להרשיעו, וכששוחרר ניסו להקטין מאוד את הפיצוי, שהמדינה שילמה לו. יש עוד הרבה עמוס ברנסים בבתי-הסוהר שלנו ומחוצה להם - אנשים, שמערכת האכיפה דרסה על לא-עוול בכפם, והותירה אותם שבורים ומוכים נפשית, גופנית, בריאותית וכלכלית. אנחנו יודעים רק על המפורסמים, שנחלצו מציפורני השיטה הנבזית של תפירת תיקים - יעקב נאמן, דרור חוטר-ישי, רפאל איתן, אביגדור קהלני ועוד.

אינכם חייבים לקרוא את "המשפט" לפרנץ קפקא, כדי להבין, שסדום משגשגת כאן, בחסות היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, מערכת המשפט והגורמים, שמתירים בפועל, או באדישותם, למשטרה ולפרקליטות להתפרע. וכשתיק כזה מסתיים, די במקרה (עיינו בערך עמוס ברנס), או בזכות שופט צדיק (עיינו בערך אביגדור קהלני) - בזיכוי, אין המדינה מזדרזת לפצות את האזרח הנתפר, אלא ממשיכה להתעמר בו, ולא תעניש את מי שתפרו לו תיק, ותחייבם לפצותו ולשפות את המדינה על אלפי השקלים, שהוציאו לשווא בתפירת התיק. הם יחזרו לשגרה, וימשיכו להתעמר ללא מורא בחפים מפשע, בהתאם לגחמותיהם.

אינם יכולים

מאז פרעות תשפ"א. כלומר, כשנה, רותח השטח, ועל הקיר כתוב, כי בקרוב צפוי חידושן בהיקף רב. לא-מעטים אומרים, שהפרעות נמשכות בעצימות נמוכה יותר, אך באותה הכוונה ובאותה שנאה יוקדת; ואני מסכים אתם - למרות האיפול, שמטילים תקשורתנו, משטרתנו וצבאנו על הפרעות, הנמשכות בירושלים, ביהודה, בשומרון ובערים המעורבות.

הכל מחכים לגפרור, שיצית את האש; וזה יכול לקרות מחר בבוקר. קצינים במשטרה משוכנעים, כי גם היום לא יוכלו למנוע התלקחות בערים המעורבות. מתברר, כי חסרים למשטרה מידע מודיעיני וכוח-אדם, ובמצב הנוכחי "ברור לנו, שסבב ההסלמה בתוך הערים והכבישים זה רק שאלה של מתי").

בינתיים, אחר היסוסים ועיכובים, הכריזה הממשלה, כי משמר הגבול יהיה המשמר הלאומי, והמשטרה תתחיל עוד מעט לגייס אליו מתנדבים ותוספת סגל. למה כל כך מאוחר וכל כך באטיות?! כנראה, קיוו, שהכלב ימות בינתיים, או שהפריץ ימות, כמאמר הפתגם. אפשרות סבירה יותר: היו צריכים לשכנע את מנצור עבאס להסכים לצעד הזה.

כלומר, שוב יופקרו חיי האזרחים היהודיים וביטחונם, ושוב יינתן לפורעים הערביים חופש פעולה. אחר-כך יסבירו שוב, שחידוש הפרעות נגרם על-ידי אלימות של קיצונים משני הצדדים. חס וחלילה, לא בגלל בטלנות השב"כ והמשטרה. וחוזר חלילה.

סגנון

האלימות, שהפגינו בימים האחרונים ח"כ אחמד טיבי וח"כ עופר כסיף (באירועים שונים) נגד שוטרים, מאפיינת את המצב הפוליטי. חוצפת הרשימה המשותפת גואה עקב היותה הדֶבק האחרון, שמחזיק בשלטון את ממשלת הזדון, הכחש והמרמה - הפיבוט של מבצע "שומר הכיסא".

אלימות פיזית, הפכה, כנראה, לסגנונה של הרשימה המשותפת, בנוסף לאלימות המילולית הידועה של אנשיה. את אלימותם מעודדת העובדה, שעד היום לא טיפלו הכנסת והמשטרה בח"כ איימן עודה, שתקף פיזית לפני כמה חודשים את ח"כ איתמר בן-גביר ליד מיטתו של מחבל, ששבת רעב בבית-החולים קפלן.

אינטרס

כזכור, ממשלת הזדון, הכחש והמרמה עלתה, כביכול, לשלטון מתוך כוונה להגן על הדמוקרטיה הישראלית, שהייתה בסכנה. לכן, קידמה עד עכשיו חקיקה, הפוגעת קשות בזכויות האזרח, וידה עוד נטויה על חרויותינו. לכן, דרך אגב, התנגדה הקואליציה בחמת-זעם לאפשרות, שתקום ועדת חקירה לעניין שימוש המשטרה ברוגלות.

לשמחתי הקצרה מאוד, הצליחה האופוזיציה לגבור על המתיימרים להיות חסידי הדמוקרטיה, והכנסת החליטה ברוב של קול אחד (בקריאה טרומית) על הקמת ועדת חקירה כזו. אני בטוח, שהדמגוגים, שרוממות הדמוקרטיה בפיהם ומעשי נוכלות ורשעות בידיהם, יעשו מעל ומעבר לחבל בקבלת ההחלטה. דרך ארוכה מצפה לה בכנסת ובוועדותיה עד שתהפוך לחוק, אם בכלל.

לממשלת הבלע יש אינטרס חיוני לא לחקור את עניין הרוגלות, שיכול לפגוע קשות במי שקשרו קשר להעלותה לשלטון - המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומערכת המשפט - גם באמצעות שימוש ברוגלות הללו. אנחנו רואים רק את קצה הקרחון, ולגורמים שונים בממשלה הנוכחית, וגם לגורמים כלכליים, יש אינטרס, שלא ייחשף הקרחון.

נשענים

שנאת יהדות חריפה מובילה כמה מהפוליטיקאים הישראלים להשמיץ את החרדים בסגנון הזכור לרעה משנות השלושים במאה הקודמת, של העיתון "דר שטירמר". יותר מכל זוכה לגנאי אוטו-אנטישמי מועצת גדולי התורה של החרדים, שהיא לצנינים בעיני שונאי היהדות בתוכנו.

עד כמה נקלים האוטו-אנטישמים הללו ניתן לראות כעת. הם יושבים בממשלה, שנשענת, מבחירתם, על קולות חרדים מוסלמיים, שמועצת [גדולי] השורא קובעת את דרכם. לתפארת שנאת ישראל, שמנווטת את דרכם של האוטו-אנטישמיים, המאושרים מן המצב המתועב.

שאלה?

המבצע בעיר ג'נין, שאיני נכנס לפרטיו, מעורר תמיהות רבות. מותה של שירין אבו עאקלה, כאמור, אינו מטרידני כלל, אלא העובדה, שכוחות הביטחון אינם מפיקים לקחים, ועושים שוב-ושוב את אותן הפעולות, שהמחבלים מכירים, וכנראה, גם הכינו תגובות מתאימות.

קוראים לשיטה, "סיר לחץ" - צרים על בית מכל כיווניו, כדי להכריח את היעד - מחבל מבוקש - להסגיר את עצמו. תוך כך, בתוך עיר עוינת וצפופה נחשפים הלוחמים לאש עוינת. האם שווה היעד את הקרבתם?! לדעתי, עדיף לחסלו באחת ולא להסתבך בתהליך ארוך של "סיר לחץ" ממושך, שאעלול להיות מלווה בקורבנות מצדנו.

דעתי מנוגדת לרוח הרעה, המרחפת שנים על מערכת הביטחון, שמנסה להישאר טהורה כשהיא מתעסקת עם מחבלים, שדם על ידיהם במקום להיפטר מהם. לדעתי, כל מחבל וכל מתכנן של פיגוע מכל סוג שהוא הם בני-מוות. אנחנו צריכים לעשות לו חסד, ולשה̤ד אותו, מהר ככל האפשר, כדי שיוכל ליהנות כמה שיותר מחסדיהן של הטובות בבתולות, שמובטחות לו, לפני שאחרים יתפסו אותן.

מערכת ביטחון, שמקריבה את חיי בנינו, כדי להישאר טהורה בעיני טהרנים ובעיני אומות העולם, הנה מערכת, שמועלת בתפקידה.

גילה את אמריקה

בין גדרה לחדרה מפרידים 84 ק"מ. בני גנץ, שר הביטחון, התעורר בוקר אחד, וגילה (להפתעתו?), כי מזימת הערבים - גם ערביי ישראל (שמנהיגיהם שותפיו לממשלה, ורק בקולותיהם הוא מכהן בתפקידו) - לכווץ את מדינת היהודים לשטח הזה. יפה שהתחיל להבין, אחרי כל כך הרבה שנים, אך לא הבין כלל, כי זה חלק חשוב בתוכנית השלבים לחיסול מדינת ישראל. הם הצהירו על זה בריש גלי במסמכים, שפרסמו לפני שנים. כעת זה נעשה בעידודה של הממשלה, שהוא חבר בה.

בישיבה סגורה של מפלגתו, הקריא השר הודעת ואטסאפ, שכתב, לכאורה, ערבי (ואני מפקפק בזה מאז שקיבלתי אותה), לגבי השתלטותם ההדרגתית על המדינה. עם זאת, כדאי לקרוא היטב את ההודעה, שמתארת היטב את מצבנו החמור. לכן, אני מפקפק, שערבי כתבהּ. גנץ אומנם הבין, שמדובר בהודעה ויראלית, שלא ברור מי כתב אותה, והדברים מדאיגים. "לדבריו, כותבי ההודעה לא טועים. 'זה לא רחוק מהמציאות. אני מעריך שבתוך כמה שנים נהיה במצב שהמדינה היהודית תהיה בין גדרה לחדרה. אנחנו במרחק כמה שנים מזה'", טען.

מטעמו של גנץ נמסר, כי עלינו להקים את "רָשות המאה", כך שמדינת ישראל תיערך לכך, שמחצית מהאוכלוסייה תתגורר בנגב ובגליל. "יש חשיבות עליונה בשמירה על החוק והסדר בדרום והצפון, מתן יחס שוויוני ופיתוח כל האוכלוסיות במרכזי תעסוקה, בשיפור התשתיות, החינוך והבריאות", אמר. כמובן, השר לא התייחס כלל לחלקה של הממשלה, שהוא חבר בה, שעוסקת במרץ רב במכירת חיסול של המדינה היהודית ובוויתורים מפליגים לקיצונים שבערביי ישראל ולרשעות הטרור ברמאללה, כדי לשמור על כסאותיה.

תאריך:  22/05/2022   |   עודכן:  22/05/2022
אביתר בן-צדף
+המדינה תערער על החלטת ביהמ"ש בעניין הר-הבית
22:24 22/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בית המשפט קיבל עתירה בנוגע להגבלות שהטילה המשטרה על כמה נערים שקראו "שמע ישראל" וקבע כי לא ניתן לומר שמדובר בהתנהגות העלולה להביא להפרת השלום. בהחלטתו ציטט השופט את מפכ"ל המשטרה, שמצידו טוען כי מדובר בפרשנות מעוותת  ▪  השר פריג' תקף את השופט, וח"כ ארבל דורש מיו"ר מרצ לגנותו
השופט ציון סהראי [צילום: הרשות השופטת]
+ח"כ בן-גביר הודיע לקצין הכנסת: "ביום ירושלים בכוונתי לעלות להר-הבית"
20:31 22/05/22  |  עידן יוסף
ברקע איומי מנהיג החמאס איסמאעיל הניה שפרסם הודעת אזהרה נגד ישראל מקיום צעדת הדגלים ומהעלייה להר-הבית, הודיע ח"כ איתמר בן-גביר לקצין הכנסת כי בכוונתו לעלות להר ביום ירושלים.

כזכור, ח"כ בן-גביר הקים לשכה זמנית בכיכר צה"ל לפני כחודש, לאחר שכניסתו לשער שכם נמנעה על-ידי רה"מ בנט. לדבריו, "איומים של האויב לא ירתיעו אותנו להגיע למקום הכי קדוש לעם היהודי, להפך - רק נתחזק ונגיע לממש את הריבונות של מדינת ישראל בירושלים. אני מקווה שביום ירושלים ישראל תוריד את הניה בסיכול ממוקד ותרים את דגל ישראל לראש התורן".
+על הלחימה בטרור
13:41 22/05/22  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
למרבה הזוועה דּוֹמֶה שהממשלה והציבור השלימו עם המצב לפיו יהודי הנכנס לשטח בשליטה פלשתינית הוא בן-מוות, דמו הפקר ורכבו חייב לעלות באש
שטח אש [צילום: המשרד להגנת הסביבה]
+אני מתפלל לשלומה של ירושלים
12:33 22/05/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מסתייג מהתופעה הרווחת במצעד הדגלים העובר ברחובות ירושלים המזרחית, כשמכים במקלות של דגלי מדינת ישראל על דלתות הפח של החנויות ברובע המוסלמי, שכמובן נסגרו בהוראת המשטרה
קריאות גזעניות [צילום: מתניה טאוסיג/פלאש 90]
+תנועת חמאס מחזקת את מעמדה בשטחי הגדה
10:06 22/05/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
תנועת חמאס מחזקת את מעמדה בשטחי הגדה בעקבות ניצחונה הסוחף בבחירות הפנימיות באוניברסיטת ביר זית הנחשבת ל"סמל לאומי" בשטחים. בכירים בתנועת פתח חוששים מ"אפקט דומינו" ושחיקת מעמדה של תנועת פתח, בחדרי חדרים נמתחת ביקורת קשה על מדיניותו של יו"ר הרש"פ
תומכי חמאס באוניברסיטת ביר זית [צילום: פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
במקומות שונים ברחבי הגדה היו חגיגות בעקבות ניצחונה של תנועת חמאס בבחירות למועצת הסטודנטים באוניברסיטת ביר זית שהתקיימו ב-18 במאי. בחברון פיזרו אנשי הביטחון של הרש"פ שיירת כלי רכב שנכנסה לעיר ועליה דגלי חמאס כדי לחגוג את הניצחון.
אני חלוק בדעותי על עמדותיו המדיניות של ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט. אך לצערי, גילויים של מתקפות פוליטיות נגד ראש הממשלה עברו מזמן את תחום הביקורת שהיא חלק מדפוסי החיים של משטר דמוקרטי, ועלו על שרטון של התרת דמו של מי המכהן כיום בתפקיד ראש הממשלה. אני מתייחס בכבוד לתחושות של בן, שאביו נרצח, כפי שבאו לידי ביטוי רוויי כאב וזעקות ביקורתיות בשיחה, שהתנהלה בביתו, כשראש הממשלה בא לנחם את רעיית הנרצח האלמנה ובניו שהתייתמו מאביהם. אך הקריאות המתלהמות, שליוו את ראש הממשלה בדרכו לבית האבלים, הייתה בהן למעשה קריאות להתרת דמו של ראש ממשלה בישראל, וזה מה שצריך להדאיג אותנו.
צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשמר הגבול פעלו גם הלילה (יום ו', 20.5.22) במסגרת מבצע 'שובר גלים' ועצרו מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.
20/05/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
פלשתינים מסיירים בתחומי ישראל ללא פיקוח. ועדת החוץ והביטחון קיימה השבוע (יום ג', 17.5.22) דיון מהיר בנושא, לבקשת חרי הכנסת איתמר בן-גביר ואלי כהן.
20/05/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יום שלישי, 10.5.22. "קול-ישראל" ב-7:00 בבוקר מודיע שתי הודעות גרועות מאוד מבחינת האינטרס הישראלי. הראשונה היא שהתכנון האמריקני הוא להקים מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים "המזרחית" - עבור הערבים. והשנייה היא כי בביקורו הקרוב של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הוא יסייר גם במזרח ירושלים, אך בלי ליווי ישראלי רשמי. לא ידוע מאין בא המידע הזה שפירושו חלוקה-מחדש של ירושלים לפי האינטרס הערבי. העקבות למידע המדובר מובילים אל שר החוץ יאיר לפיד. אכן, הוא נעדר ממסך הטלוויזיה גם בטקס המסורת של הדלקת המשואות לכבוד יום-העצמאות וגם מטקס הענקת פרס-ישראל בבקר המחרת. מתקבל על הדעת שלפיד בילה בפגישות בארה"ב באותה עת (או שחזר למדריד לחופשתו שם). על כל פנים, נראה שהידיעות הקשות הללו שניתן לפרשן רק כביטוי להמשך המדיניות הפרו-ערבית של הנשיא אובמה הגיעו לרדיו באמצעות שר-החוץ או מהדלפות מלשכתו.
19/05/2022  |  אהרן פאפו  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il