|   15:07:40
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
גנץ. אשרנו... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

האם גנץ הפך להיות בלפור לפלשתינים

באחרונה התברר כי גנץ אישר לפלשתינים לבנות אלף יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, קרי בשטחים שמעולם לא הורשו הפלשתינים לבנות בהם
25/08/2022  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

הרבה תמיהות מעוררת מדיניותו של שר הביטחון, בני גנץ, בשטחים. הרבה מאד. לאן בדיוק הוא הולך? בסמכותו של גנץ לאשר או לדחות כל בקשה לבניה בשטחים. בין אם היא של ערבים ובין אם היא של יהודים. באחרונה התברר כי גנץ אישר לפלשתינים לבנות אלף יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, קרי בשטחים שמעולם לא הורשו הפלשתינים לבנות בהם. גם בשטחי C ניכרת בניה פלשתינית רבה מאד.

בניה זו עתידה ליצור קשיים רבים לישראל, אם בבוא הזמן יחודש שוב המו"מ על פתרון הסכסוך. נוסף לכך בונים הפלשתינים, בעזרת האיחוד האירופי, בהיקף גדול, לצרכים ציבוריים כביכול, דווקא בשטח E1, המהווה תוואי גישה וחיבור בלעדי, בין ירושלים למעלה אדומים. ללא חיבור זה אין קיום סביר למעלה אדומים.

לפני מספר שבועות נתן שר הביטחון היתר לבנית שכונה ערבית בלבו של גוש-עציון. מסתבר שבעקבות ההצלחה המופלגת של החיים המשותפים של יהודים וערבים בערים המעורבות, שואף בני גנץ להרחיב גבולותיה של ההצלחה האמורה גם לישובים בגדה. אשרנו גנץ שאתה הוא שר הביטחון שלנו...

ספיחים ממשפט נתניהו: משפחת אלוביץ, ביטול החילוט

משפטו של נתניהו, במוקד התעניינותו של הציבור מזה זמן רב. אומנם ביהמ"ש המחוזי, סרב לאפשר שידור ישיר של מהלך המשפט לאמצעי התקשורת, אולם נמצאו מיד עיתונאים שראו בכך נסיון השתקה בלתי תקין, והם השכילו לשדר קטעים ממהלך המשפט ולפרסם אותם באמצעות המדיה החברתית. זו, כך התברר נתגלתה כיעילה מאד. אם נתהפכה דעת הקהל והיא נוקטת היום בעמדות ברורות הנוטות לצד נתניהו, קרה דבר זה במידה רבה מאוד בזכותה.

פן אחד של תהליך זה בא לידי ביטוי בהחלטה של ביהמ"ש העליון שנפלה לפני זמן מועט: להחזיר לבני הזוג אלוביץ פריטים מכספם שחולט בעקבות סרובם להיות עדי מדינה נגד נתניהו. ביהמ"ש העליון קבע כי תוחזר לגב אלוביץ טבעת נישואין שהוסרה מאצבעה של גב' איריס אלוביץ. כן הוחזר למחוזי הדיון בשאלה אם יש להחזיר לבני הזוג חפצי אמנות בשווי של 6 מלש"ח, שחילטה המשטרה. כיצב קרה הדבר שיש במשטרה ג'נטלמנים כאלה? ואנו לא ידענו?

תסיסה בגליל. מי מוביל את ההתנגדות להתיישבות היהודית בגליל?

לפני כשבועיים התכנסו באולם המליאה של מועצת משגב ראשי ארבעת מועצות אזוריות, וכן ראש מועצת כרמיאל, לדיון בקשיים הביורוקרטיים שמערימים קשיים על ההתיישבות היהודית בגליל. בדיון שנערך בהשתתפות איילת שקד, שרת הפנים, גוללו המשתתפים תיאור קשה על הפליה בפועל של מתיישבים יהודים בפוטנציה. בעוד ההליכים לאישור תוכניות התיישבות של יהודים נקלעות לקשיים אין סופיים, מתכננת המדינה הקלות גדולות מאוד ליישובים ערביים, בין היתר ניתנת למבקשים להגדיל את ישוביהם בהשתתפות של המדינה בשיעור של 90% מכלל ההוצאות, בעוד מתיישבים יהודיים אינם יכולים אפילו לחשוב על עשירית מסיוע מעין זה. ייהוד הגליל... זוכרים?

ערבים בקואליציה. לאן זה יוביל אותנו

בפעם הראשונה בתולדות ישראל, ניטש הקרב הפוליטי, הבין מפלגתי, כשהוא צף ועולה אל פני השטח, לא כזרמי מעמקים כבעבר, בין השמאל לבין הימין, הפעם בהעדר אידיאולוגיה 'אמיתית', שתחצה בין הצדדים, הפכו היחסים בין הרוב למיעוט, בין היהודים לערבים, לתמצית ההוויה הפוליטית-העכשווית, בישראל.

רוחות המלחמה בין הרלביסטים לבין הביביסטים... התאמו עצמן גם למציאות הזו. המצביעים הערבים הפכו, אולי שלא בטובתם, ללשון מאזניים, לה נוכחות גדולה ומפתיעה, בהוויה הפוליטית בארץ. כאשר בפי השמאל אין כל בשורה פוליטית, זולת הסיסמה הריקה מתוכן מעשי, המדברת על "חידוש התהליך המדיני". הולכת ומתגבשת חזית חדשה ששני פנים לה, ובתווך פעורה התהום: הציבור הרחב, היהודי, מחד-גיסא והמיעוט, הערבי, מאידך-גיסא. עד לחדשים האחרונים, הציבור הרחב לא היה מודע לתהליך הטקטוני הזה. אבל נוכחנו בקיומו הפעיל, לראשונה, כאשר פעל צה"ל במסגרת מבצע עלות השחר.

מתברר כי לערבים, או לפחות לרשימתו של מנסור עבאס, יש לא רק רצון להיות שותפים בקואליציות העתידיות, עם המפלגות היהודיות, הטוענות להיותן ציוניות למהדרין, אלא ברשותן גם הכשר מיוחד בעל מאפיינים דתיים ברורים. שמחה רוטמן ציין בפוסט מיוחד כי ללא הקמת הממשלה, ממשלתו של לפיד, וליתר דיוק, הפיכתה לממשלת מעבר, מבצע 'עלות השחר', לא היה יוצא אל הפועל. בשל התנגדותו של עבאס ומפלגתו.

דובר רע"ם, סעיד בדראן אף אמר: "הנסיון מוכיח שבתקופה שבה הייתה רע"ם בקואליציה היא זו שהחזיקה אותה והחליטה על גורלה"... אתם הבנתם את זה? נפל דבר בישראל... מי שמבקש הקמת ממשלה ציונית אחרי הבחירות הקרובות, יביא בחשבון עובדה זו, בלכתו אל הקלפי.

תאריך:  25/08/2022   |   עודכן:  25/08/2022
מרדכי ליפמן
+מחריף הקרע האידיאולוגי בתוך יהדות התורה
00:53 26/08/22  |  עידן יוסף
קרע של ממש בין "דגל התורה" ל"אגודת ישראל" שמרכיבות את יהדות התורה. אמש התבטלה ישיבת משא-ומתן שתוכננה. ברקע נמצאים המגעים של חסידות בעלז עם משרד החינוך והאוצר, בניסיון להגיע להסכם שלפיו מוסדות החינוך שילמדו ליבה - יקבלו כסף, פי 4 ממה שהם מקבלים היום.

אתמול התפרסם הקול קורא של משרד החינוך כתולדה של אותם המגעים, וב"דגל התורה" החליטו לבטל את המשא-ומתן והעבירו מסר שמבחינתם הנושא הזה הוא בבחינת "ייהרג ואל יעבור". הם לא מוכנים להכנסה של לימודי ליבה למוסדות - לא עכשיו ולא בעתיד - ואף דורשים התחייבות מפורשת בעניין הזה. ב"אגודת ישראל" רואים את הדברים אחרת; הם מבינים שצריך פתרונות תקצוב למוסדות החינוך, וגם הם לא מתכוונים לוותר בקלות (חדשות 12).
+"זה מסוכן שמרצ והעבודה לא יתאחדו"
15:24 25/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הזהיר מהתוצאה: "זה יחזיר את נתניהו ובן-גביר"  ▪  לדבריו, "בכל הסקרים שבהם נתניהו הביא 61 זה בגלל שאחת ממפלגות השמאל לא עברה"  ▪  טען כי "מצבה של ישראל טוב יותר ממה שהיה לפני שנה וחצי"
לפיד. מזהיר מהשלכות פוליטית [צילום: אוהד צוויגנברג]
+מי אתה בצלאל סמוטריץ
14:37 25/08/22  |  מוטי פלד   |   לרשימה המלאה
פרשנים שונים משמאל ומימין מנסים לפרשן את המהלכים האישיים והציבוריים, לא תמיד בהצלחה, לעיתים תוך כדי העברת מסרים שהם הנדסת תודעה  ▪  כל זה גורם לי לתהות האם סמוטריץ' הוא הבנט החדש?
סמוטריץ'. הבנט החדש [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+איילת שקד – כן ולא
14:02 25/08/22  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
איילת – למה בעצם לא! איילת - למה בעצם כן!  ▪  דווקא פעילות לאומית חשובה שלה עברה תחת הרדאר התקשורתי והציבורי, ואינה מוכרת לציבור  ▪  זהו מאבקה הבלתי נלאה לסכל את הצטרפות ישראל ל'אמנת איסטנבול' - אמנה מסוכנת לאופיה היהודי של המדינה
שקד. בכוחות עצמה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הכל זמני
13:20 25/08/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
היימצא עיתונאי שישאל את ביבי אם לאור התוצאה הזאת הוא מתחרט שהאיץ ודחף ודירבן את דונלד טראמפ לבטל באורח חד-צדדי את ההסכם עם אירן?
נתניהו. מזועזע [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+נדחתה עתירת יש עתיד נגד הסרטון של התעמולה של הליכוד
13:06 25/08/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בסרטון שהופץ שולבו קטעי קריינות ותמונות של ראש הממשלה לפיד ופוליטיקאים נוספים לצד תמונות של יו"ר הרשות הפלשתינית  ▪  השופט עמית דחה את עתירה וקבע כי "גם אם אין הדעת נוחה מכך, אין לראות בכך משום איסור הפרעה לתעמולת בחירות"
רה"מ לפיד. לא נפגש עם בכירים ברש"פ
+המחנאות בליכוד: יוסי דגן עשה סולחה בין שטרית לעטיה
11:53 25/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שתי חברות הכנסת הוזמנו ללשכת ראש מועצת שומרון והתפייסו  ▪  עטיה על שטרית: "כל אחת טובה בתחום שלה, נשתף בע"ה פעולה מלאה"  ▪  שטרית על עטיה: "היא חברת כנסת פעילה, יוזמת; עובדת ומשקיעה רבות למען עם ישראל, ארץ ישראל ומסורת ישראל"
עטיה, דגן ושטרית [צילום: רועי חדי]
+גולדקנופף: נלך אך ורק עם הימין בראשות בנימין נתניהו
11:23 25/08/22  |  עידן יוסף
מועמד אגודת ישראל לכנסת הרב יצחק גולדקנופף מבהיר: "הפרסום הבוקר ברדיו 103FM, ולפיו אמרתי שנחשוב ללכת עם גנץ אם לנתניהו לא יהיו 61 הוא שקר וכזב, והוצאת דברים מהקשרם. הדברים מעולם לא נאמרו. נלך אך ורק עם הימין בראשות בנימין נתניהו".
+התקווה של האזרחים הערבים ישראלים
11:12 25/08/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אני חלוק על הסבורים כי השתתפותה של סיעה ערבית, רע"ם, בממשלה על-פי קווי יסוד ברורים הם ניסוי שכשל  ▪  לכישלון הממשלה הנוכחית סיבות רבות ומגוונות
עבאס. שילם מחחיר [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
+מפלגת מחנה ותיקי ישראל נרשמה אצל רשמת המפלגות
10:25 25/08/22  |  עידן יוסף
אצל רשמת המפלגות נרשמה רשימת "המחנה למען אזרחים ותיקי ישראל", שבין מייסדיה אבי שקד ויורם דורי. על שמה של המפלגה עשויות להיות השגות מצד רשימת המחנה הממלכתי, בשל כפילות השם.

מטרות המפלגה הן: א. מהפך דרמטי במצבם ובמעמדם הכלכלי של האזרחים הוותיקים; ב. הגדלת קצבת האזרח הוותיק ל-10,000 ש"ח לחודש לפחות; ג. הכללת מלוא עלויות (100%) הטיפולים הסיעודיים בסל התרופות; ד. פטור מתשלום על תרופות לבני 67 ומעלה.
+הערות על 4 סקרי מנדטים
10:16 25/08/22  |  יואל ישורון   |   לרשימה המלאה
הנצחון או ההפסד הוא על הקשקש  ▪  לכן, צימצום פער ההצבעה בין השמאל לימין (9% לטובת השמאל בבחירות האחרונות) הינו קריטי ויכול להתרחש רק בכך שכל הליכוד יסתער על השטח
לפיד. חייב להיות גדול [צילום: אוהד צוויגנברג]
+בכירים ביש עתיד: נשאב קולות ממרצ ומהעבודה - להכריח אותן להתאחד
10:07 25/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גורמים במפלגה אומרים כי המטרה היא לגדול על חשבון המפלגות, גם אם במחיר של הורדתן מתחת לאחוז החסימה  ▪  גלאון: "יש לנו חסינות מפני הקשית של לפיד"  ▪  בסקרים שפורסמו אמש בערוצי הטלוויזיה קיבלה מפלגת העבודה חמישה מושבים, ומרצ בין ארבעה לשישה
לפיד. ישתה קולות ממיכאלי? [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+שלושה רבעים מהערבים לא מודאגים מחזרת נתניהו לשלטון
08:55 25/08/22  |  עידן יוסף
פרשן חדשות 12 מוחמד מג׳אדלה ברדיו 103: ״סקר שנערך לפני כשבועיים מציג ש-75% מהחברה הערבית כבר לא מודאגים מחזרת נתניהו לשלטון״.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם גנץ הפך להיות בלפור לפלשתינים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
חברות הכנסת קטי שטרית ואתי עטיה (ליכוד) נפגשו (יום ה', 25.8.22) בלשכתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. זאת לאחר פרסום הקלטות בהן נשמעו השתיים מטיחות האשמות קשות זו בזו. דגן הזמין את השתיים ללשכתו לארוחת בוקר ולשיחת פיוס כדי "למנוע מחלוקות במחנה הלאומי".
25/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת רע"ם וחבריה אינם כוס התה שלי. במציאות הנוכחית, בה טרם הגענו לאידיאל של גר זאב עם כבש, ראוי שחמור עם גדי לא ירביץ. מפלגת רע"ם הצליחה לסדוק את חומת ההפרדה בינה לבין סיעות הבית מהימין האידאולוגי דאז ועד לשמאל הרדיקלי, תהודות לדמותו המיוחדת ויש הסבורים המתעתעת של מנסור עבאס, ראש התנועה.
הנצחון או ההפסד הוא על הקשקש לכן, צימצום פער ההצבעה בין השמאל לימין (9% לטובת השמאל בבחירות האחרונות) הינו קריטי ויכול להתרחש רק בכך שכל הליכוד יסתער על השטח
25/08/2022  |  יואל ישורון  |   יומני בלוגרים
בכירים ביש עתיד אומרים כי הם מתכוונים לשאוב קולות ממפלגות העבודה ומרצ כדי לאלץ את היו"ר מרב מיכאלי להתאחד עם היו"ר הנבחרת זהבה גלאון, כך פורסם (יום ה', 25.8.22) בכאן חדשות.
25/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
לראשונה מאז שהחלה מערכת הבחירות, בשבוע שבו התפצלה עוצמה יהודית מהציונות הדתית רגע לפני המקדימות, ושבו נבחרה הנהגה חדשה ישנה למרצ (זהבה גלאון), מתגלים פערים משמעותיים במיוחד בין סקרי ארבעת ערוצי הטלוויזיה. הפערים ביניהם קטנים בכל הקשור למפלגות החרדיות, ליש עתיד וליתר מפלגות המרכז-שמאל. אולם בכל הקשור למפלגות הימין נרשמת תנודתיות גבוהה, שיש בה סטייה מטווח הדגימה.
24/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2022  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
גנץ עשה שימוש בחיילים לתעמולה וישלם 10,000 שקל  /  עידן יוסף
בן-גביר קרא לסמוטריץ' לחתום על הסכם שוויוני  /  מירב ארד
ניצחון לזהבה גלאון על ראשות מפלגת מרצ  /  עידן יוסף
"פייק-ניוז" ודעות קדומות  /  רפי לאופרט
ההחלטה נפלה - ליכוד!  /  ארז צדוק
איפה הכסף   /  אלכס טנצר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il