|   15:07:40
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
לפיד. אובדן עשתונות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

נחישות מול רפיסות אז ועתה

אך כל השנאות בין המחנות הם כאין וכאפס לעומת השנאה התהומית בין מרצ לישראל ביתנו, בין אליטות התרבות שלנו לבין מתנגדי אוסלו, שהם בהגדרה נאנדרטלים בבונים מטפסים על עצים, פשיסטים, נאצים, אתכם לאו"ם, להאג, ללה מונד
07/12/2022  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 37   |   תגובות

אחת התקופות המרתקות והנוראות ביותר במאה העשרים היא מלחמת האזרחים בספרד. מכיוון שהתמחיתי בלימודיי בתולדות אירופה בין שתי מלחמות העולם ובמשך השנים חקרתי במיוחד את הקורות בספרד, גם בגלל הגנים, השפה, התרבות והאמפתיה הגדולה שיש לי לעם הזה, הגעתי לתובנות רבות שיכולות להיות "נר" לרגלינו.

במלחמה נלחמה הרפובליקה הספרדית שנבחרה כחוק, עם כוחות משוסעים של פרוגרסיבים, סינדיקליסטים, רפובליקנים, סטליניסטים, טרוצקיסטים, אנרכיסטים, סוציאליסטים, קומוניסטים, אנרכו-סינדיקליסטים... בפשיסטים של פרנקו שהיו מאוחדים, ובאו עם מיליציות מה"שטחים" (מרוקו), כמו מיליציות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר.

לרפובליקנים עזרו בדרגות שונות של היסוס כמה מדינות מהמערב והרבה מתנדבים בלי רקע צבאי, לעומת עזרה מסיבית בנשק כבד של גרמניה ואיטליה הפשיסטיות. ברה"מ לא שיתפה פעולה עם המערב, לא היה תיאום בין כוחות הרפובליקה, כל אחד נלחם את מלחמתו הפרטית. אנרכיסטים שנאו את הקומוניסטים שסלדו מהרפובליקנים.

אך כל השנאות בין המחנות הם כאין וכאפס לעומת השנאה התהומית בין מרצ לישראל ביתנו, בין אליטות התרבות שלנו לבין מתנגדי אוסלו, שהם בהגדרה נאנדרטלים בבונים מטפסים על עצים, פשיסטים, נאצים, אתכם לאו"ם, להאג, ללה מונד. הארץ מתהדר באיכות קוראיו, שאמנם מועטים מאוד, אך אולי זה כי כל אחד שווה 100 אחרים?

הליכודניקים המתונים שהם הרוב המכריע מתים מפחד מזעם המנהיג בנימין נתניהו הכל יכול עם חבר מרעיו מלחכי הפנכא שעומדים מאחוריו כחומה בצורה, גם כשהם "עולים על רומא" עם מסכות של שודדי דרכים כדי להפחיד את השופטים. חרדים הרוצים להשתלב צריכים לטשטש את פניהם כשמספרים שהם עובדים ולומדים כדי שלא יוחרמו.

הערבים שרואים עצמם כישראלים ולא עבדים נרצעים של ערפאת וממשיכי דרכו או גרועים ממנו כחמאס נמנעים מלבחור במפלגות הקיצוניות וקולותיהם הולכים לאיבוד, לשמחתם הגדולה של ביבי, דרעי ובן-גביר. מיואשי האנרכיה בדרום מצביעים לבן-גביר בגלל חוסר המעש של ברלב, והשופטים חסים על הפושעים ולא על הקורבנות.

כנגדם, כוחות הריאקציה מאוחדים כחומה בצורה סביב המנהיג הכל יכול, כאשר הקיצונים שבהם הם הנותנים את הטון וממהרים לחמוס את המשיסה - את שלטון החוק, את צה"ל, את המשטרה, את האוצר, את זכויות האזרח. בגלל הפיצול שלנו ושנאת האחים אנו ממשיכים להתעקש על ביבי, הקוטג' והכיבוש כשהמדינה נהרסת לנגד עינינו.

בגלל הרפיסות של הדמוקרטים שהיו הרוב, הקומוניסטים שהיו מיעוט מזערי, כבשו את השלטון. בגלל הפיצול של הרפובליקנים הספרדים פרנקו עם המורדים המועטים הצליח במלחמת האזרחים. בגלל פציפיזם של צרפת, אנגליה וארה"ב העולם כמעט חרב לנוכח נחישות ההחלטה של היטלר. כמה הרס, כמה סבל, קורבנות, כמה שנים אבודות.

כואב הלב על אובדן העשתונות של יאיר לפיד, בני גנץ, גדי איזנקוט ודומיהם שחושבים שאם יתבטאו בכנסת, בהפגנות, בעצומות הם יצליחו לפתור משהו, למנוע הקמת הבית השלישי, המיליציות של בן-גביר וסמוטריץ', תקציבי העתק בשליטת משיחיים ומושחתים מורשעים. אך אסור להיגרר לאלימות ורק פתרון רדיקלי וחוקי כמו בצרפת של 1958 יצליח.

אבל בשביל זה צריך להתאחד, לא לטפל בכאב שיניים ביום הדין הגדול. כי הקיצוניים מנצלים כל חולשה של הרוב. הם כבשו את השלטון כמו בגרעין שליטה של קונצרנים שעם 10% מההון משתלטים על קונצרנים שלמים כי הרוב לא מאוחד. מעגל ועוד מעגל של שליטה, מיעוט קיצוני ונחוש משתלט על רוב רופס, שאיבד את הצפון!

תאריך:  07/12/2022   |   עודכן:  15/12/2022
יעקב קורי
+בן-גביר ליועמ"ש: "עיצרי את מחטף מינויי המפכ"ל"
16:33 07/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר המיועד לביטחון לאומי מזהיר כי למרות ההצהרה לא לבצע שינויים, לרבות מינויים, מתכוונים השר לביטחון פנים היוצא והמפכ"ל לקיים ביום חמישי טקס הענקת דרגות ולהציב אותו בפני עובדות מוגמרות
בן-גביר. שורת מחטפים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+המועמד המוביל לתפקיד יו"ר הכנסת - דודי אמסלם
15:45 07/12/22  |  עידן יוסף
רא שממשלה המיועד ח"כ בנימין נתניהו נפגש בשעות אלה עם חברי הכנסת של הליכוד, לפי סדר הצבתם ברשימה בנושא ‏חלוקת תפקידים בליכוד. שמו של דודי אמסלם מסתמן כמועמד המוביל לתפקיד יו"ר הכנסת (חדשות 12).

עוד שמות מסתמנים: אלי כהן - החינוך או התחבורה, יריב לוין - משפטים, יואב גלנט - ביטחון.

מדוברות הליכוד נמסר: "הפרסומים על הבטחות לתפקידים אינם נכונים. בשלב זה, ראש הממשלה המיועד נתניהו רק שומע ומקשיב לחברי הכנסת של הליכוד". לנוכח נסיון העבר, יש להתייחס בערבון מוגבל להכחשות הליכוד.
+גולדקנופ: אני לא שר הדיור החרדי
14:46 07/12/22  |  עידן יוסף
שר הבינוי והשיכון המיועד יצחק גולדקנופ השתתף בוועידת השלטון המקומי. במהלך נאומו הבהיר כי חרף מצוקת הדיור הבולטת במגזר החרדי הוא ייצג את כלל המגזרים. "אני לא שר הדיור החרדי. אני שר במדינת ישראל שמחויב לכלל הציבור ללא הבדל דת גזע ומדינה. הציבור החרדי אומנם סובל מהמצוקה הכי הרבה, אבל נדאג לכולם".
+ח"כ דוד ביטן: המו"מ של הליכוד כושל, בקושי נבוא לידי ביטוי
13:58 07/12/22  |  מירב ארד
ח"כ דוד ביטן זועם בראיון בגלי צה"ל על המו"מ הקואליציוני עם הליכוד: "המו"מ של הליכוד כושל, בקושי נבוא לידי ביטוי. אנחנו מפסידים הרבה תיקים, וגם לתיקים שנשארו אצלנו - רוקנו להם את המשמעות".
+ח"כ קרעי: "העם גנב את המדינה בחזרה"
12:46 07/12/22  |  מירב ארד
ח"כ שלמה קרעי במליאת הכנסת על האופוזיציה המסתמנת, ועל המחאה כנגד הקואליציה העתידית: "גנבתם לעם את המדינה, הגונב מגנב פטור - העם גנב את המדינה בחזרה".
+נתניהו מקיים שיחות עם ח"כים מהליכוד לגבי חלוקת התפקידים
12:40 07/12/22  |  מירב ארד
לקראת חלוקת התפקידים בממשלה: החל סבב חלוקת התפקידים בליכוד. רה"מ המיועד בנימין נתניהו מקיים שיחות אישיות עם חברי הכנסת של הליכוד.
+ח"כ אלמוג כהן: "אנחנו לא מתכננים להדיח את המפכ"ל"
12:14 07/12/22  |  מירב ארד
ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית בראיון לכאן רשת ב': אנחנו לא מתכננים להדיח את המפכ"ל. יש פה בעיה - הביטחון האישי. בעזרת משטרה חזקה ובתי משפט שלא מרחמים על עבריינים, אנחנו מאמינים שנביא את השינוי. יחד עם זאת, כל פקיד בכיר חייב למלא אחר ההנחיות וללכת אחרי המדיניות שאנחנו מתווים".
+היו"רים של הוועדות המיוחדות: הח"כים שלמה קרעי ואופיר כץ
10:44 07/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+חנוכריסמס
09:17 07/12/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - איחוד, המעיטו מערכו, קקפוניה, אל תהי תקווה, טירוף, השמצה וסרט רע ומזיק  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)
אוחדו החגים [צילום: יוטיוב]
+לאן יטפס עוד שכר המיוחסים
07:53 07/12/22  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
לרשות חברי הכנסת עומד גם תקציב מיוחד הקרוי: "תקציב הקשר עם הבוחר"  ▪  תקציב זה עומד על 97,686 שקל בשנה לכל חבר כנסת, וכן - 55,567 שקל בשנה, לכל שר וכן לסגנו
מול הנכים... [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
באחרונה נתפרסמו ידיעות על המלצות הוועדה לקביעת שכר הבכירים במשק ולפיה יועלה השכר האמור בכ-15%. לנוכח עינינו המשתאות נצפתה גם הטבלה הבאה האומרת הכל. והרי היא לפניכם:
07/12/2022  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
יהדות התורה והליכוד חתמו הלילה (יום ג', 6.12.22) על נספח להסכם הקואליציוני המפרט את חלוקת התפקידים לחברי הסיעה החרדית. ביהדות התורה אומרים: "מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מהנשיא, חתמנו כעת על כך שנושא התפקידים נסגר, ומחר תהיה ישיבה על הנושאים העקרוניים". הישיבה מתקיימת אחרי שבועיים שבהם לא התקיימו שיחות מו"מ רשמיות בין הצוותים.
06/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
"הנאמנות שלנו כשופטים נתונה לציבור הישראלי כולו, ולכל אחת ואחד מן הפרטים המרכיבים אותו. אך שליחותנו זו כנאמני הציבור כולו אינה ניתנת למימוש ללא השמירה על עקרונות היסוד שהם נשמת אפה של כל רשות שופטת במדינה דמוקרטית, וכוונתי לעצמאות ולאי-תלות שיפוטית - ברמה האישית וברמה המוסדית כאחד". כך אומרת (6.12.22) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.
06/12/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
הוועדה המסדרת של הכנסת התכנסה (יום ג', 6.12.22) להקמת שלוש ועדות מיוחדות. זאת, לקראת הרכבת הממשלה הבאה, על-ידי מפלגת הליכוד ושותפותיה.
06/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
שר המשפטים היוצא, גדעון סער, קורא לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, לדחות את בקשת יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו לדחיית המועד שנקבע לו להצגת ממשלה. זאת, בטענה כי מדובר באחיזת עיניים שתכליתה חקיקת חוק פרסונלי שיאפשר כהונה של ח"כ אריה דרעי בממשלה.
06/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
המנהיגות עדיין נעדרת [צילום: אורי פרקש]
יואב שורק
אחרי 7 באוקטובר היה ברור לכולנו שמה שהיה לא יהיה עוד - שהמנהיגות תתחלף ושנתפכח מרעיונות מסוכנים שהובילו לאסון    כל זה התכרסם לאיטו בחודשים הארוכים שעברו    ההצעה הישראלית לעסקה מלמד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il