|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
אוטובוסים מופרדים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מטרופולין פקוקה למהדרין

ההסכם הקואליציוני שאמור להיות מיושם על-ידי אורי מקלב, איש יהדות התורה וסגן שר התחבורה הטרי, אמור להפנות סכומי עתק לטובת מה שמכונה "קווי אוטובוס למהדרין", שבהם תהיה הפרדה בין גברים לנשים
02/01/2023  |   עמית דובקין   |   יומני בלוגרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות

ראשית, אקדים ואומר כי לכותב שורות אלה אין דבר וחצי דבר נגד הציבור החרדי. נהפוך הוא, למדינת ישראל יש אינטרס עליון לשלב את הציבור החשוב הזה בתעסוקה, ואחד הכלים המרכזיים לכך הינו פיתוח תחבורה ציבורית זמינה שתאשר לחרדים הנגשה טובה יותר למקומות עבודה פוטנציאלים.

אולם, וזה אולם גדול, ההסכם הקואליציוני שאמור להיות מיושם על-ידי אורי מקלב, איש יהדות התורה וסגן שר התחבורה הטרי, אמור להפנות סכומי עתק לטובת מה שמכונה "קווי אוטובוס למהדרין", שבהם תהיה הפרדה בין גברים לנשים, כולל סבסוד לאברכים ותלמידי ישיבה, והעלות הזו, שעלולה להגיע למיליארדים, תבוא במישרין על חשבון פיתוח קווי מטרו ורכבת קלה בגוש-דן.

לפרוטוקול, כבר היום סובלים קווי הרכבת הקלה מקושי רב, הן תקציבי, הן ביורוקרטי והן ביצוע בפועל, מה שגורם ל"דיליי" משמעותי בקידום קווים אלה. לדוגמה, הקו האדום, מפתח תקוה לבת ים, שאורכו אמור להיות כ-24 קילומטרים, היה אמור להיפתח כבר ב-2017, ופתיחתו נדחתה (לעת עתה...) עד מרס 2023.

חמור מכך מצבם של הקווים הבאים - הקו הירוק, שאמור לחבר את אבן-גבירול ושכנות עבר הירקון עם חולון, לאורך כ-39 קילומטרים, והקו הסגול שיחבר את לב תל אביב עם השכונות הדרומיות ומשם מזרחה בואכה בקעת אונו, לאורך כ-27 קילומטרים, ופתיחתם מתוכננת ל-2028, כבר היום ברור כי השמחה מוקדמת מידי וכי ככל הנראה יהיה צורך לדחות את מועד הפתיחה.

נוסף לכך קו רביעי, פחות מוכר, הקו החום, שאמור להגיע לעיר לוד, ונכון לעכשיו ביצועו עומד בספק רב. אמנם, עוד לפני הסטת התקציבים לקווי המהדרין, היו כאמור קשיים לא קטנים בקידום קווים אלה, אולם עתה ברור כי מענקי הענק לקווי המהדרין יעמידו את עצם קידומם בסיכון ממשי.

ועל מטרו דיברנו? מדובר, לפרוטוקול, בתוכנית אסטרטגית שאמורה להיות מבוצעת תוך כ-20 שנה, ובמסגרתה יקודמו 3 קווי מטרו באורך כולל של כ-145 קילומטרים ועם 109 תחנות. תוכנית זו אמורה לשרת, סביב 2045, כ-8 מיליון בני אדם שיתגוררו באותה שנה במטרופולין גוש-דן המורחב (כפליים לעומת היום) ועוד מיליונים שיגיעו לגוש-דן למטרות עבודה, קניות ובילוי.

מעבר למורכבות תוכנית המטרו, דוגמת עלות העתק בסך 150 מיליארדי שקלים, לא כולל עליות עקיפות של נזק למשק הישראלי בכלל ומטרופולין גוש-דן בפרט בזמן כ-20 השנים של ביצוע העבודות, שלא לדבר על אלפי תביעות הצפויות מקרב בעלי נכסים הממוקמים בסמיכות לקווי המטרו, כעת, כל תוכנית המטרו תוזז לחלוטין הצידה מהטעם הפשוט שלא יהיה כלל תקציב על-מנת לקדם אותה.

כאן, אדגיש, מדובר לא בעוד סכסוך מן השורה בין הציבור הכללי לבין החרדי על עבודות בשבת. מדובר, לצערי הרב, בתרחיש ריאלי ביותר של התפוקקות מוחלטת מטרופולין גוש-דן לעייפה, עד כדי תרחיש ריאלי לפיו בעוד שנים ספורות תנועת כלי הרכב פשוט תיעצר לחלוטין ותידום מלכת.

לכך יהיו משמעויות כלכליות דרמטיות ביותר על כלכלת מדינת ישראל וקצב הצמיחה שלה ולא אגזים כלל אם אומר שהנזק עלול להיות לא פחות מהנזק האפשרי של רעידת אדמה גדולה. על כן, לסיכום, טוב יעשו מקבלי ההחלטות בממשלה החדשה, אם ידאגו לא רק לכך שתוכניות הרכבת הקלה ובמיוחד המטרו יימשכו כתקנן, אלא אף יגדילו עוד יותר את התקציבים(!) ויקצרו את לוחות הזמנים. אנא זכרו: מדובר לא רק באתגר תחבורתי, אלא כלכלי ולאומי ראשון במעלה!


הכותב הוא אסטרטג נדל"ן, יועץ תקשורת ובעלי משרד למיתוג ויחסי ציבור.
תאריך:  02/01/2023   |   עודכן:  02/01/2023
עמית דובקין
+"שוט הפריפריה" של מירי רגב עבר מהמטרו לאגרת הגודש
23:26 02/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרת התחבורה נסוגה מהאיום בקדנציה הקודמת לעכב את המטרו אם לא יהיה חיבור לפריפריה ומאיימת בעיכוב אגרת הגודש בגוש-דן  ▪  מרב מיכאלי: "השקעתי 25 מיליארד ש"ח בפריפריה, רגב והליכוד מנציחים את הפריפריה"
רגב. לא רוצה לראות נת"צים ריקים [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+חשש לפגיעה קשה בפרטיות משתמשי התחבורה הציבורית
12:04 02/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרשות להגנת הפרטיות מזהירה את הנוסעים המשתמשים ביישומוני תשלום ותיקוף מזליגת מידע אישי  ▪  פרסמה מסמך הכולל המלצות לצמצום הפגיעה בפרטיות המשתמשים
תיקוף שכרוך בסכנה [צילום: מיכאל דימנשטיין/לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
הרשות להגנת הפרטיות מזהירה את נוסעי התחבורה הציבורית, כי שימוש ביישומוני התחבורה הציבורית עלול גם להיות כרוך בפגיעה קשה בפרטיותם. במסמך המלצות שפרסמה, נאמר כי "חלק ניכר מהם הם למעשה קהל שבוי שאין בידיו האפשרות שלא להשתמש בשירותים אלו. עם זאת, ממליצה הרשות להשתמש ביישומונים אלו תוך מתן התייחסות מעמיקה להיבטים של הגנה על פרטיות וכן הגנה על המידע האישי שנאסף.
02/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
דוח מדד הדיוק בתחבורה הציבורית לחודש אוקטובר שמפרסמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ממשיך את הרמה המדאיגה באשר לרמת האיחורים, ההקדמות ואי ביצוע נסיעות בתחבורה הציבורית. בחודש זה נרשמה אומנם עלייה קלה של שתי נקודות האחוז, אך נראה כי הדבר נוסע בעיקר מכך שמדובר בחודש שבו חלו השנה חגי תשרי. הציון הממוצע של המפעילים הוא 71.76.
01/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) תוהה לאן הופנו 200 מיליון השקלים שאמורים היו להחסך כתוצאה מרפורמת דרך שווה כתוצאה מביטול הנחת הערך הצבור בתחבורה הציבורית, שעליה החליטו השרים אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי. בדיון בוועדת הכספים הזמנית, לא ידע רפרנט התחבורה מטעם משרד האוצר להשיב לשאלה, וכל שידע לומר היה שסכום הסובסידיה עולה משנה לשנה.
29/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מצמצמים זיהום אוויר ופליטות גזי חממה מתחבורה. יש זוכים בקול קורא של המשרד להגנת הסביבה: המשרד יתמוך ב-14 חברות הסעים ברכישת אוטובוסים מאופסי פליטות בסך כולל של 24 מיליון שקל. תמיכה זו מצטרפת לפעילות המשרד בשנים האחרונות להפחתת זיהום האוויר מתחבורה, ולתמיכות קודמות בהיקף של כ-84 מיליון שקל לרכישת אוטובוסים חשמליים. עם השלמת המהלך, סך התמיכה של המשרד תסתכם בכ-108 מיליון שקל, שבאמצעותם ירכשו כ-450 אוטובוסים חשמליים.
27/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה מודה כי הגודש התחבורתי כיום חמור יותר מכפי שצפו המתכננים מטעמו לפני כעשור. בעקבות כך, רואים שם את נחיצותה של התחבורה הציבורית כפתרון בר קיימא. בימים אלה מקדם משרד התחבורה מיזם רחב-היקף במסגרתו מבוצע תכנון וביצוע של העדפה לתחבורה ציבורית בצירים עירוניים ובין-עירוניים רבים ברחבי הארץ. העדפה זו כוללת נתיבי העדפה, העדפה ברמזורים, שיפור מרחב תחנות האוטובוס וטיפול בנקודות כשל במערכת.
27/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il