|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
עו"ד חודק [צילום: ארי אלינסון]

כפיים של חרפה

הזעזוע המדאיג ביותר הוא תגובת עורכי דין, ובהם שופטים מכהנים, במחיאות כפיים סוערות, כפיים של בושה וחרפה, של טירוף מערכות, של שותפים להסתה ולדברי הבלע החמורים
06/02/2023  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

הדי מחיאות הכפיים שנשמעו בכנס עורכי הדין לדברי ההסתה לאלימות של עו"ד דוד חודק יהדהדו עוד זמן רב בחלל הישראליות. החרפה הזו הלובשת גלימה שחורה, הגלימה שהזדהמה, היא עדות מחרידה על הכיוונים שהחברה הישראלית צועדת אליה, אל התהום הפעורה בעיניים קרועות לרווחה.

על אף עוז רוחו של דוד חודק במלחמת יום הכיפורים, דברי ההסתה והחרפה הם הבבואה לקרע המתרחב בחברה הישראלית. עדות לצביעות, עדות לסיקור הבררני, עדות להתקרנפות של מי שמייצגים בעיני עצמם את המוסר, הטוהר, הצדק והשוויון. דברי ההסתה המחרידים של עו"ד חודק התקבלו בשוויון נפש בקרב חלקים משמעותיים בתקשורת, בקרב חותמי העצומות למיניהן, בקרב מובילי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית החשובה ביותר.

הזעזוע המדאיג ביותר הוא תגובת עורכי דין, ובהם שופטים מכהנים, במחיאות כפיים סוערות, כפיים של בושה וחרפה, של טירוף מערכות, של שותפים להסתה ולדברי הבלע החמורים. איש מבין מוחאי הכפיים לא התייצב ותבע להוריד את חרפת עו"ד חודק מהבמה, איש לא היסה אותו, איש לא תתבע ממנו לחזור בו מדבריו. חבורת לובשי הגלימות השחורות אשר ישבה באולם ומחאה כפיים המיטו חרפה על עצמם, על גלימתם, והוכיחו מדוע הרפורמה החשובה נדרשת יותר מתמיד.

התנהלות זו מצד המחנה המתחזה להיות המחנה המוסרי, הנאור, הליברלי, המתקדם, לא הפתיעה, לא גרמה ללסת איש להישמט, לא זעזעה את אמות הסיפים, אלא רק הוכיחה את המוסר הכפול, את המוסר על-פי פוזיציה, עיין ערך עו"ד אבי חימי, ואיתרוגו. מזמין אתכם לבצע תרגיל מחשבתי קל, שוו בנפשכם כי את הדברים הנוראיים שאמר עו"ד חודק, היה מעז לומר רב בישיבת הסדר, רב במכינה קדם צבאית, מרצה מהימין, איש ההתיישבות באחד מחלקי המולדת ביהודה ושומרון, עו"ד מארגון "חוננו", עכשיו תנשמו עמוק.

הארץ הייתה מזדעזעת ת"ק פרסה על ת"ק פרסה, נביאי המוסר היו מנבאים על כל במה, תחת כל עץ רענן, אודות החורבן. חבורות המקוננים הקבועים היו מקיימים מעגלי קינות, ראשי העמותות, הארגונים, "לזכויות האדם החושב רק כמונו", היו כדרכם מורים למשטרה לעצור את האיש ומייד, לפרקליטות להגיש כתב אישום, לבית המשפט לגזור את דינו לדראון עולם, המעז להסית היה נעצר במקום.

תמונת המסית, כזכור בתנאי שהוא מהימין, הייתה מתנוססת בצבעי שחור אדום בכותרת דרמטיות בעמודים הראשונים של העיתונים. מהדורות החדשות היו נפתחות בקול דרמטי, נוגה משהו, המבזקים היו בתדירות של אחת לחצי שעה, כדי שלא יהיה אדם שלא ידע מי הם החוליגנים, הסיקריקים, שורפי האסמים ומחריבי המדינה. הפרשנים היו מצטטים משפטנים חמורי סבר המדברים על קץ הדמוקרטיה, אלופים במילואים היו מתארים את הסכנה בהסתה של איש הימין, היו מכלילים את אנשי הימין, היו מתארים את הסכנה הקיומית למדינת ישראל בקיני הצרעות, בישיבות, במכינות הקדם צבאיות.

הרשומים מטה היו יוצאים לגשרים, לכיכרות, לרחובות עם לפידים בקול צלול וברור, לעצור את המסית, את סייעניו, לפטרו מעבודתו, לסגור את המוסד בו עבד, ולעצור את אלו אשר מחאו כפיים, אותם כפיים שנשמעו בתום דברי ההסתה של העו"ד הלא נכבד.

חותמי הפשקווילים היו ממלאים את חלל האוויר, ובהם המוחים נגד הרפורמה המשפטית הנדרשת, מחיאות הכפיים של זמרים, רוקחים, קציני סיירות, טייסים, מורים, מועצת התלמידים הארצית, משפטנים, ההיטקיסטים, בעלי ההון, ארגוני הגנת הסביבה, כלות וחתני פרס ישראל, כלות וחתני פרס לביטחון המדינה, היסטוריונים, המרצים, הנגידים, היועצים המשפטיים לממשלה לדורותיהם, נשיאי בית המשפט העליון, פרקליטי המדינה בעבר, ארגוני הסטודנטים והרשימה עוד ארוכה.

האכיפה הבררנית, הסיקור המוטה, הזעזוע הסלקטיבי, ניצבים במלא חרפתם באירוע חמור זה, הפוזיציה מוחאת כפיים.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
עמנואל בן-סבו
+על אהרן ברק להחזיר את השד לבקבוק
21:06 06/02/23  |  ד"ר עדי ירדן   |   לרשימה המלאה
כאשר אהרן ברק השווה את הרפורמה הדמוקרטית במערכת המשפט למהפכה של טנקים והציע להעמידו מול כיתת יורים, הוא למעשה נתן לגיטימציה לשיח אלים ביותר
ברק. נתן לגיטימציה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+נתניהו: דמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה
16:53 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה בישיבה חגיגית של הכנסת: "הבה נוריד את גובה הלהבות, הבה נימנע משיח קיצוני"  ▪  ראש האופוזיציה לפיד: "המחיר של החקיקה שאתם מובילים עכשיו, הוא לא רק מחיקת הדמוקרטיה, הוא ההתפרקות הכואבת של החיים המשותפים"
נתניהו. העם הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+גנץ: המוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת
16:26 06/02/23  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ התייחס בישיבת הסיעה לרפורמה המשפתית: "אם הדהירה תמשך נשתמש בזכות השביתה והמוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת".
+דרעי: אי-אפשר לנצל את ההידברות כדי לעצור את הרפורמה המשפטית
16:04 06/02/23  |  עידן יוסף
יו"ר שס ח"כ אריה דרעי בפתח ישיבת הסיעה: "אני חושב שבצל הוויכוח הגדול והמחלוקת הגדולה בו נמצאת החברה הישראלית, המקום הטוב ביותר לנהל בו את הוויכוח, זה בכנסת. פה מקבלים את החוקים וההחלטות. אנחנו פתוחים להידברות, אך אי-אפשר לנצל את ההידברות כדי לעצור את הרפורמה המשפטית".
+ח"כ מילביצקי ללשכת עורכי הדין: מיארה נמצאת בניגוד עניינים
16:02 06/02/23  |  עידן יוסף
ח״כ חנוך מילביצקי (ליכוד) שלח מכתב לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין ובו טען לניגוד עניינים של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בעקבות התבטאויותיה בתקשורת נגד הרפורמה המשפטית (INN).
+יריב לוין, אטימות של איש ריב
14:44 06/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
נהג הקטר לוין מסרב אפילו להאט  ▪  הנשיא מציע ושר המשפטים משיב בהתנשאות "אפילו לא לדקה אחת"  ▪  הוא נחשף' "וישמן ישורון ויבעט"
לוין. איש רע [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אכן, הפיכה משטרית
14:32 06/02/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
המציאות של הפיכה משטרית לא נוצרה היום אלא לפני כשלושים שנים, ואביה-מולידה היה השופט אהרן ברק, אשר ניצל את חולשתן של הרשות המחוקקת ושל הרשות המבצעת והגדיל את כוחה של הרשות השופטת על חשבונן
+רפורמה משפטית על הגריל
11:34 06/02/23  |  גיא חזן   |   לרשימה המלאה
הכתבות בתקשורת על משיכת השקעות, מכתב כלכלנים, הייטקיסטים וכל חברות ההשקעה הזרות שמפרסמות או לא מפרסמות כל מיני התייחסויות טובות או פחות טובות על הרפורמה המשפטית - אינן אלא עלה נידף ברוח
מניות בזול [צילום: פלאש 90]
+בנג!
10:59 06/02/23  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
בזמנים ההם בזמן הזה: אנחנו מחכים לאם בישראל, שופטת, שליבה לחוקקי ישראל, המתנדבים בעם, לא להגן על הכוח שצברו בידם, שכן הסכנה החיצונית לכולנו מוחשית ואמיתית וניצבת בפנינו
חיות. דבורה בת ימינו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השתקה בקמפוס? "אוניברסיטאות מגבילות דעות בעד הרפורמה"
02:35 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התאחדות הסטודנטים: מרצים שוללים את חופש הביטוי מסטודנטים שדעותיהם אינן לרוחו של המרצה, במיוחד דעות ימניות  ▪  חלק מחברי ועדת החינוך מביעים דאגה מפופוליזם זול ומשימוש במשאבים של האוניברסיטה להפצת עמדות פוליטיות  ▪  רקטור האונ' העברית: "באוניברסיטאות אין ולא הייתה סתימת פיות"
קלנר וטייב. "חיסולי חשבונות באקדמיה" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רוטמן נגד חיות: "יד מושטת לא פוגשת יד אחות"
23:46 05/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
‏יו״ר ועדת החוקה מתייחס לראשונה לחרם נשיאת העליון על הכנסת ועוקץ: "החלטה תמוהה לאור בחירתה להשמיע עמדה בהופעותיה בכנסים ציבוריים"  ▪  פרסם נוסח מעודכן לחוק יסוד השפיטה
רוטמן. החלטה מנוגדת למשוכלות יסוד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ועדת החינוך כונסה לאחרונה (1.2.23) לדון בבקשה לדיון מהיר בנושא "הטיה פוליטית וסתימת פיות באקדמיה". התאחדות הסטודנטים טענה בדיון שיש מרצים שמונעים מתלמידיהם חופש דיבור וביטוי, אם הדעה אינה מוצאת חן בעיניהם, במיוחד אם זו דעה ימנית, או תמיכה ברפורמה במערכת המשפט. באחד המקרים, מרצה שאמר לסטודנט שתמך ברפורמה, שהוא אפילו ימנע ממנו מלגה ויאסור עליו להיכנס לשיעור שלו.
06/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
‏יו״ר ועדת החוקה, ח״כ שמחה רוטמן, מגיב (יום א', 5.2.23) להחלטת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות שלא להופיע בפני דיוני הוועדה. "הדיונים בכנסת הם נשמת אפה של הדמוקרטיה. לא ברור כלל וכלל, מדוע נשיאת העליון דורשת לעצור דיונים אלו כתנאי לפגישות ולהידברות", אמר רוטמן.
05/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח (יום א', 5.2.23) מפגש בבית הנשיא עם צוות עומרי מבא"ח גולני. הפגישה המדוברת היא תוצאה של סרטון ויראלי בהשתתפות סגן עומרי אקשלמה, שנשא נאום לחיילי מחלקתו המשווה את מדינת ישראל לאלונקה שנשיאתה דורשת אחדות ושיתוף פעולה כדי שלא תיפול.
05/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הגיב על מכתבה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ולפיו לא תופיע בפני הוועדה משום שעמדת הרשות השופטת כבר הוצגה על-ידי יועמ"ש בתי המשפט, ואמר כי היה לו ברור שהדיאלוג בנושא התמצה.
05/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה של הכנסת, בראשות ח"כ שמחה רוטמן,המשיכה (יום א', 5.2.23) ברצף דיונים בקידום הרפורמה המשפטית. המשנה ליועמ"שית לממשלה יצאה בחריפות הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים לוין. "בסוף כאשר בוחנים את ההסדר המוצע, גם של יו"ר הוועדה וגם בטיוטת התזכיר, התוצאה אינה מערכת יחסים מאוזנת, אלא הסרת בלמים ואיזונים מהכנסת והממשלה, בלי שום יצירת אלטרנטיבה משטרית מאזנת. ההסדר מביא לכך שלבית המשפט לא יהיה תפקיד של ממש בבלימת קבלת החלטות בממשלה ובכנסת שיפגעו בעקרונות בסיסיים ביותר, לא בית משפט אך גם לא אף גוף אחר", אמרה עו"ד ד אביטל סומפולינסקי בוועדת החוקה.
05/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il