|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
ריח של מרד באוויר, [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

השתיקה מול ההסתה וההקצנה (א)

ריח של מרד באוויר, ריח של מהפכה צבאית באוויר, החבורה המופקרת זוכה לדממה מצד התקשורת, מצד התועמלנים המתחזים לעיתונאים, מצד נשיאי בית המשפט העליון בהווה ובעבר, מצד כל המדברים בשם הדמוקרטיה, מקרבים בכל פעם, באופן שיטתי את המהפכה הצבאית הרצויה מבחינתם, להפלת השילטון הנבחר ברוב דמוקרטי מובהק
05/03/2023  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

המאבק המסוכן והנורא נגד הכרעת העם אשר בחר באופן מובהק בממשלת ישראל, מקצין מיום ליום, מותיר את החלק הגדול בעם, ללא מילים, פעור פה ומוכה בתימהון אל מול קמפיין ההסתה, השנאה, השיסוי אשר מנהיגים חלק ממובילי המחאה הצועדים באופן עקבי להגשמת חלומם - מרי אזרחי, מלחמת אחים, ומהפכה צבאית.

ימים נוראיים עוברים על מתנגדי הממשלה שנבחרה ברוב דמוקרטי. חלק ממובילי המחאה אוחזים במלא כוחם בלהביור ושורפים את כל הנקרה בדרכם. אלה ימים של הגברת להבות השנאה, הבערת אש המחלוקת המאיימת לכלות כל חלקה, ימים של הפקרות וחוסר אחריות.

ההקצנה בשיח מתעצמת משבוע לשבוע, ממחאה למחאה. מה שהחל כמחאה חשובה ולגיטימית נגד הרפורמה המשפטית החשובה והנדרשת, כשדגלי הלאום מסתירים את המוחים נגד הכיבוש ובעד פלשתין, הפכה למחאה קיצונית ומסוכנת.

סוכני שנאה יצאו בהודעות עם שמם המלא: "המחנה שלי, זו מלחמת השחרור שלנו, לא לתת להם לנשום, מצור, מצור בכבישים, מצור בבתים, נתניהו לוין ורוטמן פושעים". זוהי התמצית המזוקקת של השנאה וההסתה הקיצונית, המרושעת, האלימה והמאיימת.

בכותרת ראשית של עיתון כותב פובליציסט כי הגיעה העת שיאיר לפיד יסיר את הכפפות: "הכה בהם ללא רחמים, גם מתחת לחגורה, אחורנית ימינה, מכה לסנטר ונוק אאוט קטלני".

ח"כים מגורשים משבת תרבות, בתי שרים וח"כים "זוכים" לחסימות, שר המשפטים יו"ר ועדת חוקה ומשפט מאובטחים ברמה הגבוהה ביותר, כולל רכב ממוגן ירי.
רובם המכריע של המפגינים הינם אנשים נפלאים, פטריוטים ואוהבי מדינת ישראל, אלא, שחלק ממי שמינו עצמם למובילי המחאה הם קיצונים מסוכנים המובילים את השיח לתהומות שטרם נשמעו ונחזו במחוזותינו.

זהו שיח המהווה חומר עבודה מצוין לשונאי היהודים בעולם, לאנטישמים ולמחרימי מדינת ישראל ובראשם הבי. די. אס. הנהנה מהשפע שירד עליו מפי מי שהיו בהנהגת המדינה, והיום מובילים אותה לקנוסה.

ההקצנה מקבלת מעת לעת תפניות מפתיעות כמו האשמת הבדרנית ציפי שביט אשר במקרה הגיעה לאזור ההפגנה בתל אביב - בניסיון לבצע דריסת מפגינים, הזמר שלמה ארצי מוקע על-ידי הזמרת אחינועם ניני, מורה בבית ספר בתל אביב מסרבת להציב את תמונת ראש הממשלה לצד תמונות הנשיא והרמטכ"ל, גננת מובילה בזוגות את ילדי הגן לקצב קריאות: "דמוקרטיה", המצור החמור על אשת ראש הממשלה במספרה, ועוד.

האויבים מחוץ מוחאים כפיים, באופן רשמי לא כהשערה, אל מול חבורת קבלני פירוק המדינה בקרב חלק ממובילי המחאה, מעודדי מלחמת האחים, מרי אזרחי, סירוב שירות בצבא, בריחה ונטישת המדינה, העברת השקעות.

סוכנות הידיעות האירנית מברכת על: "המרד בצבא הציוני". סוכנות הידיעות העזתית שהאב: "האם צה"ל מתפרק?" בחיזבאללה מהדהדים את נאום קורי העכביש.

יותר מכל הפשקווילים המתריעים מקץ הדמוקרטיה, מחורבן הבית, מהמחאה וצעדת דגלים, יותר מכל תקיפות עיתונאים, תקיפות שוטרים, יותר מכל התגייסות כללית של תועמלנים המתחזים לעיתונאים - הסכנה הגדולה היא בהפקרות חסרת האחריות בגרירת הצבא למאבק הפוליטי.

מופעי לוחמי תש"ח, העצמאות, סיני, ששת הימים, כיפורים, לבנון אחד, שניים, מבצעי צה"ל לדורותיהם, מדברים בשם חבריהם למלחמות ולמבצעים המברכים על הרפורמה החשובה והנדרשת, משתמשים בסמלים, דרגות, חילות, במאבק פוליטי.

בין מובילי המחאה הקיצוניים, רמטכ"לים מופקרים, שרי ביטחון חסרי אחריות, ראשי ממשלה כושלים ומובסים שיצאו ממחסן הגרוטאות של הפוליטיקה, מובילים בגלוי לאנרכיה, מדקלמים, מלחמת אחים, מרי אזרחי, סירוב פקודה, באובססיה מטרידה מפרקים את היתדות המחברות את העם הזה, מרסקים באיוולתם את המכנה המשותף הישראלי.

ריח של מרד באוויר, ריח של מהפכה צבאית באוויר, חבורה מופקרת זו זוכה לדממה מצד התקשורת, מצד התועמלנים המתחזים לעיתונאים, מצד נשיאי בית המשפט העליון בהווה ובעבר, מצד כל המדברים בשם הדמוקרטיה, מקרבים בכל פעם, באופן שיטתי את המהפכה הצבאית הרצויה מבחינתם, להפלת השילטון הנבחר ברוב דמוקרטי מובהק.

כעת, חבורת אנרכיסטים מופקרת זו מבהירה כי אם בג"ץ יפסול את חוקי הממשלה הדמוקרטית, המפכ"ל, הרמטכ"ל וראש השב"כ לא יבצעו הוראות הממשלה שנבחרה ברוב דמוקרטי, ראש הממשלה, שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, אלא ליועצת המשפטית לממשלה.

קריאה למרד זה לכאורה יצא מפיו של רמטכ"ל, שר ביטחון, ראש ממשלה לשעבר, החרה החזיק אחריו, רמטכ"ל נוסף, המודיע כי בשעת מלחמה "תחת שילטון דיקטטורי", לא יתייצב, גם מנהיג מפלגת איש אחד, שהיה שר ביטחון, הצטרף לדף המסרים האיים והמסוכן.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  05/03/2023   |   עודכן:  05/03/2023
עמנואל בן-סבו
+הרמטכ"ל מודאג מהתפשטות הסרבנות בצבא
22:46 05/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הרצי הלוי שוחח עם נתניהו ועם גלנט ברקע החשש מהתפשטות התופעה  ▪  אלפי אנשי מילואים חתמו על עצומה נגדית הקוראת להשאיר את צה"ל מחוץ למשחק הפוליטי
הלוי. נגד השימוש במילה אנרכיסטים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+לפיד: חוקה תמורת עצירת החקיקה המשפטית
22:16 05/03/23  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד במליאת הכנסת: "ראש הממשלה רוצה שנשים על השולחן הצעה? בבקשה הנה ההצעה: תעצרו את החקיקה, עכשיו, היום, לפני ההצבעה. במקום להצביע נלך לבית הנשיא, נודיע שאנחנו נשארים שם עד שלמדינת ישראל תהיה חוקה".
+דרשוביץ: אין להרחיב סמכות שיפוטית לסוגיות כמו הדחת ראש ממשלה
21:19 05/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשפטן אלן דרשוביץ אומר כי "זוהי סוגיה פוליטית ולא משפטית"  ▪  הלשכה המשפטית של הכנסת על חוק הנבצרות: יש לבחון האם אין מקום לאפשר ביקורת שיפוטית במקרים בהם נדרשת הכרזה בשל נבצרות "אובייקטיבית" או מקרים בהם יתעורר חשש לניצול לרעה של הסמכות על הכרזה מעין זו
הפרופסור אלן דרשוביץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אולי מספיק עם הפייק ניוז?
19:16 05/03/23  |  ירון זליכה   |   לרשימה המלאה
הרפורמה המוצעת קיצונית ולא מאוזנת אך איני מוכן לקבל את תרבות ההפחדות, האיומים והשקרים  ▪  שיטות אלה לא יכולות לשמש ככלים לגיטימיים במאבק דמוקרטי פוליטי
הדולר לא התרשם, אפשר לעבור לאגדה אחרת [צילום: מארק לניהן, AP]
+בלומברג: הרפורמה תוליך לאסון כלכלי וביטחוני
18:23 05/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, תומך בולט של ישראל ואחד האנשים העשירים ביותר בעולם, מזהיר מפני בריחת משקיעים ופגיעה בברית עם ארה"ב; קורא לאמץ את מתווה הרצוג
בלומברג. התערבות ראשונה מסוגה [צילום: ג'וליה ניקהינסון, AP]
+אל-על מתקשה באיוש טיסת ראש הממשלה
16:31 05/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שרת התחבורה הודיעה כי תפתח את מכרז טיסות ראש הממשלה גם לישראייר ולארקיע  ▪  גורמים בכירים במשרד התחבורה מאיימים: אל-על חיה על הלוואות ממשלתיות וערבויות מדינה מאיפה יש להם את החוצפה? שראש הממשלה יורה לבטל להם ערבויות מדינה
"אפשר לדרוש פירעון מיידי אם הם עושים בכוונה" [צילום: משה שי, פלאש 90]
+ח"כ רוטמן על הרפורמה: "בחרתי את הגרסה העדינה כדי שלא תגידו שאני קיצוני"
15:48 05/03/23  |  מירב ארד
יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן על הרפורמה המשפטית: "הרפורמה הזו לא מרחיקת לכת בכלל, היא עדינה מאוד. בחרתי את הגרסא העדינה כדי שלא תגידו שאני קיצוני, לקחתי בדיוק מילה במילה את מה שהצביעו בעדו בעבר חברי הכנסת, סער, שאשא-ביטון, כהנא והשכל".
+לפיד: "נתניהו, תפסיק לקרוע את עם ישראל, תעצרו את החקיקה ונלך להידברות"
13:18 05/03/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד יוצא נגד דבריו של רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה: "בנימין נתניהו הצביע בעד ההתנתקות, הליכוד ביצע את ההתנתקות. הנסיון להסית נגד הפטריוטים הישראלים המופלאים המובילים את המחאה לא יצליח. נתניהו, תפסיק לקרוע את עם ישראל, תעצרו את החקיקה ונלך להידברות."
+סער: "ההצעה להדברות היא בתום השבוע הפרלמנטרי; אז - שלא יעבדו עליכם"
13:13 05/03/23  |  מירב ארד
השר לשעבר, ח"כ גדעון סער מגיב לקריאה של לוין ורוטמן להידברות ללא תנאים מוקדמים: "למה ספין ״הדברות ביום שלישי?״. היום בועדת החוקה הצביעו על פסקת ההתגברות וסירוס הביקורת השיפוטית. המשך היום: דיונים בחוקי דרעי2 ונבצרות. הלילה תיקון תקנון הכנסת בענין הועדה לבחירת שופטים. מחר הכנסת תצא לפגרת חג הפורים. ההצעה להדברות היא בתום השבוע הפרלמנטרי. אז - שלא יעבדו עליכם!"
+"נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים"
12:14 05/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שרי האוצר והמשפטים, ויו"ר ועדת החוקה, התייחסו בהודעה ליוזמת הארגונים הכלכליים המובילים במשק, לשיח על הרפורמה המשפטית ללא תנאים מוקדמים: "קוראים לגורמים באופוזיציה להיענות אף הם ליוזמה"  ▪  נתניהו קרא בישיבת הממשלה: אנחנו מחויבים להקשבה אמיתית"  ▪  גנץ בתגובה: "די עם הספינים"  ▪  יש עתיד: "שקר ההדברות"
רוטמן ולוין בכנסת. "להתייצב בבית הנשיא" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+איזנקוט: "מוכרחים לשמור על צה"ל מחוץ למאבק"
11:35 05/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל"  ▪  כמעט כל הטייסים בטייסת 69 של חיל-האוויר, המשמשת את ישראל לתקיפה ביעדים מרוחקים, הודיעו כי יתייצבו רק לפעילות מבצעית ולא לאימונים - במחאה על קידום הרפורמה המשפטית
הטייסים הודיעו - את המילואים נעשה מול משרדי הממשלה [צילום: דו"צ]
+בקשת הרביזיה נדחתה, פסקת ההתגברות אושרה לקריאה ראשונה
11:26 05/03/23  |  איציק וולף
ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דחתה (יום א', 5.3.23) את בקשת הרביזיה, והצעת חוק יסוד: השפיטה- ביקורת שיפוטית על חקיקה רגילה ופסקת התגברות אושרה לקריאה ראשונה.
+"חוק המתנות - פתח של שחיתות"
09:53 05/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המשנה ליועצת המשפטית לממשלה העביר חוות דעת המתנגדת לאישור הצעת החוק המבקשת לאפשר לפוליטיקאים לקבל תרומות לצורך מימון הוצאות משפטיות או טיפולים רפואיים  ▪  ההצעה צפויה לעבור היום בוועדת השרים לחקיקה
חויב להחזיר 270 אלף דולר לעזבון בן דודו המנוח [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גם אני רוצה דמוקרטיה
08:38 05/03/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
המוחים טוענים שאי אפשר להידבר כאשר על השולחן מונח אקדח טעון - החקיקה - אבל לדעתם אפשר להידבר אם יונח על השולחן האקדח הטעון שלהם - המחאה - ומחאה זו תימשך לדעתם עד שחלילה תופסק פעולת התיקון - באיחור של כשלושים שנים - של המהפכה המשפטית/המשטרית/החוקתית מבית מדרשו של אהרן ברק.  ▪  עדיין לא מאוחר לקרוא לשני הצדדים להושיט יד זה לזה, תוך כדי החקיקה ותוך כדי המחאה
להושיט יד זה לזה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+משילות של דיקטטורה ממשלתית
08:32 05/03/23  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
אם נחשוב לרגע מה קורה כעת נבין שמרגע שהוקמה הקואליציה של 64, ממשלת ישראל מפעילה את המריונטות, בקצב מואץ ומחזקת את כוחה ואת שליטתה ותוך כדי כך מסירה כל בלם שיכול לעצור אותה. הם קוראים לזה משילות, אך לא מסבירים לכלל אזרחי ישראל, שבעת הצורך לא תהיה כתובת להגן עליהם. זו התעצמות של תהליך שהחל עוד בהקמת המדינה כשהמועצה המכוננת לא התקינה חוקה
חברי הכנסת פוגעים בעקרון הפרדת הרשויות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השתיקה מול ההסתה וההקצנה (א)
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עם ישראל
5/03/23 21:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
הם קוראים לעצמם "בני האור", "המחנה הדמוקרטי", "מחנה השלום". הם "הנאורים כזוהר הרקיע". הם היודעים מה טוב ומה נכון ומה ליברלי ומה צודק. איך שר עוזי חיטמן: "הם יודעים יותר טוב ממני, הם יודעים יותר טוב ממך, מה טוב בשבילי, מה טוב בשבילך. גם אני למדתי בארץ הזאת אהבת מולדת, אהבה תמה, גם אני איבדתי .....". אין למתנשאים מונופול על כל אלה. גם אני רואה את עצמי כבן אור, כדוגל בדמוקרטיה, כרוצה שלום.
05/03/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
בישראל אין דמוקרטיה מלאה מאז הקמתה, הרשות המבצעת היא גם המחוקקת. שרי הממשלה הם גם שרים וגם מחוקקים. תאמרו שהתפטרות מקצת השרים וכניסת ח"כים במקומם פתרה את הבעיה, ממש לא - כי עם השנים הממשלות כפו את המדיניות על הכנסת, ברוב קואליציוני ממושמע.
05/03/2023  |  מיכאל מירו  |   יומני בלוגרים
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר שב ומבהיר כי חופש ביטוי קדוש בעיניו, אך "אלה שזורקים גדרות על שוטרים, שמרביצים, שתוקפים, שרוצים לחסום עורקי תחבורה ראשיים, שרוצים לשבש את התנועה בתל אביב, שרוצים למנוע מיולדת להגיע לבית חולים, שרוצים למנוע מאנשים לחזור הביתה, להם לא ניתן".
04/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הייעוץ המשפטי לכנסת מסכים שיש לעגן בחוק את שאלת נבצרותו של ראש הממשלה ומסתייג מפרטי הצעתו בנושא של יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ. הלשכה המשפטית אומרת כי אומנם עמדת המסורתית של הכנסת היא שאין מקום להתערבות של בג"ץ בחוקי יסוד, אך עלולה לעלות טענה שיש להתערב בנושא הנבצרות (המוצע להסדרה כתיקון לחוק יסוד הממשלה).
04/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
גם הערב (מוצ"ש, 4.3.23) נערכת הפגנה ברחוב קפלן בתל אביב ובמוקדים רבים נוספים ברחבי הארץ זו השבת התשיעית ברציפות. סמוך לשעה עשר בלילה, מאות מפגינים ירדו לכיוון כביש 20 בניסיון לחסום את נתיבי איילון. כוח משטרה במקום בולם אותם. בעקבות האירוע הכריזה המשטרה על ההפגנה כ"לא חוקית" ןעצרה שלושה מפרי סדר.
04/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il