|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
גולן. לנשום עמוק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

נרמול הסרבנות פיגוע אסטרטגי בחוסן הלאומי

חלק מתקשורת הקרנפים ליבתה את חציית הקו המסוכן הזה, את שבירת האתוס הלאומי, העצימה את האיום, הניחה פנס ענק על האירוע, קיימה ראיונות עם טייסים, לוחמי כל החילות, פשקווילים יומיים קיבלו נפח חסר פרופורציות
04/06/2023  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

כעת, באיחור גדול במיוחד, כמעט כולם מבינים שמבצע חטיפת הדמוקרטיה הישראלית על-ידי כוחות הסירוב הוא הסכנה האמיתית. באיחור משמעותי החלו חלק מקצינים בעלי תחושת האחריות הלאומית לנער את הפחד, לסלק את האימה, לנגב את הזיעה הקרה מעורפם, להשתחרר ממורא חלק ממובילי המחאה ולהודות כי צה"ל נחטף והיה לבן ערובה.

הפיגוע האסטרטגי שביצעו חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות בצה"ל, הוא נזק שייקח שנים רבות לתקנו. האיום בסרבנות כחלק מהמאבק הפוליטי על ביצוע הרפורמה המשפטית החשובה והנדרשת היה צעד אחד יותר מידי, צעד חמור ביותר, צעד שזכה לשתיקת הכבשים הגדולה ביותר שנראתה במדינת ישראל.

חלק מתקשורת הקרנפים ליבתה את חציית הקו המסוכן הזה, את שבירת האתוס הלאומי, העצימה את האיום, הניחה פנס ענק על האירוע, קיימה ראיונות עם טייסים, לוחמי כל החילות, פשקווילים יומיים קיבלו נפח חסר פרופורציות. המחאה הלגיטימית והחשובה איבדה את הלגיטימיות ברגע שחלק ממוביליה המופקרים וחסרי האחריות, העניקו רוח גבית ונרמלו את הסרבנות.

אחד משיאי נרמול הסרבנות היה התבטאות חריגה של טייס במילואים, איום מפורש לעין העולם כולו, בו התבטא על סירוב אפשרי להפציץ באירן. שיא נוסף באיום מפורש של סגן רמטכ"ל לשעבר, מזהה תהליכים ידוע שאמר בפנים גלויות, בלי עיוות קול, אל מול פני האומה את הדברים הבאים: "צריך להיות ברור לממשלה הזו, כי המילואימניקים לא יתייצבו פשוט לא יבואו... אין דבר כזה שהצבא הוא מחוץ לדיון, מחוץ לוויכוח, הצבא ובוודאי צבא המילואים, יותר מזה המועמדים לשירות צבאי הם בתוך הוויכוח ושלא יהיה ספקות לא לסמוטריץ' ולא לבן-גביר ולא לביבי נתניהו, אם הכיוון הזה יימשך הוא יראה שההורים באים ללשכות הגיוס ואומרים אנחנו לא ניתן לכם את הילדים שלנו אנחנו נבוא אליכם ונגיד אם החרדים לא מוכנים לשרת את הצבא הזה אנחנו בוודאי לא נשרת מדיניות ששוללת מאיתנו את זכויות האזרח, בחיים זה לא יקרה".

לנשום עמוק, לשאוף ולהוציא אוויר, להסדיר נשימות ולקרא שוב את הקריאה של מי שכפסע היה בינו לבין תפקיד הרמטכ"ל. אמות הסיפים לא זעו, האדמה לא רעדה, שר הביטחון והרמטכ"ל גמגמו, חלק מהאלופים במיל' לא דפקו על השולחן, לא קראו לרמטכ"ל להדיח מייד את הסרבנים, לא ניצבו בעוז וזעקו יחדיו: "עד כאן".

חלק מרבי האלופים לשעבר, אנשים עטורי תהילה, לוחמים עשויים ללא חת, התגלו במציאות זו כשלו, לא עמדו בפרץ, לא קראו לעצור את הידרדרות השיח, לא עצרו את גל האבנים המתגלגל על הצבא. בזמן אמת, כשהצבא היה על המוקד, כשאש הסרבנות החלה ללחך את מדיו, כשהפוליטיקה נכנסה לשורות הצבא בדלת הראשית ואיימה על לכידות הצבא כצבא העם, כשל צה"ל, כשל שר הביטחון, כשל הפיקוד הבכיר כשהתייחס בסלחנות לתופעת נרמול הסרבנות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זיהה את הסכנה לשלמות צה"ל, לא יכול היה להחריש ולעמוד מנגד ודרש משר הביטחון ומהרמטכ"ל לנקוט ביד ברזל נגד סרבנים, להדיחם מהצבא ולבלום את תופעת הלגיטימיות והנרמול שאיים על הצבא.

והייתה גם קבוצת קצינים בכירים אחראיים, אשר לא זכתה לפרומיל אחד של הדהוד תקשורתי, חשיפה, השמעת קול, קול אחר. מזועזעים ונדהמים עמדה הקבוצה האחראית, עיניהם קרועות לרווחה, משתאים נוכח התנהגות חבריהם למדים אשר נדמו להם כמי שאבדו את הדרך, את המצפן, עת הם מחרישים אל מול נרמול הסרבנות. חלק מהלוחמים הנועזים עטורי זרי הניצחון, למודי הקרבות, מפקדים אשר הביטו למוות בלבן שבעיניים והמוות השפיל מבטו, על חזם אותות ועיטורי גבורה, נבהלו מחלק ממובילי מחאה המופקרים וחסרי האחריות, חלק התחוור לתדהמת הציבור אינם מבינים מהי מהות הדמוקרטיה.

אט אט החלו קצינים בכירים בהם רמטכ"לים לשעבר, לצאת מהמחילות בהן הסתתרו מאימת חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות, מחדרי החושך אליהם נכנסו מרצונם, מפחד חלק ממובילי המחאה המופקרים וחסרי האחריות, לגמו שיקוי אומץ, החלו לדבר על הסכנה העצומה שהייתה בעצם נרמול הסרבנות. קראו לטפל בכסיות של פלדה ולא בכסיות של משי נגד סרבנים ומעודדי סרבנות, קראו להדיח טייסים סרבנים ללא שהות, קראו להותיר את הצבא מחוץ לכל מחלוקת פוליטית.

מוטב מאוחר מאשר לא, מעודד היה לראות את ההתעוררות של הקצינים נגד הסרבנות, בלי שמא, אבל, אולי, פן. מול קבוצה אחראית זו, היה קשה ביותר לראות את הגיבורים נטולי המדים והדרגות על הכתפיים בקלונם, בחרפתם, בבושתם, בהתפתלותם. בסירובם לעמוד כחומה בצורה מול תופעת הסרבנות, בשתיקתם במקרה הטוב ובעידודם במקרה הרע תרמו לפגיעה משמעותית בחוסנו של הצבא. מדינה שלימה נלקחה כבת ערובה על-ידי חלק מאנשי הצבא, ריח הפיכה עמד ימים ארוכים באוויר, האם במקרה עידוד הסרבנות הבא ידעו צמרת צה"ל ושר הביטחון לטפל באופן נחרץ? ימים יגידו.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  04/06/2023   |   עודכן:  04/06/2023
עמנואל בן-סבו
+לוין: מנסים לתמרן את דעת הקהל נגד הרפורמה באמצעות הסתה נגד חרדים
23:02 04/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ יעקב אשר: "פוליטיקאים נבזים מעניקים השראה להסתה פרועה נגד החרדים"  ▪  שר המשפטים: "התופעה לא מטרידה משום מה את גורמי המקצוע האמונים על אכיפת החוק"
לוין. חולק על עמדת משרד המשפטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+העסקה המתבשלת: חוק היועמ"שים יועבר בהסכמה
20:42 04/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העסקה המעשית ביותר שנידונה עד עתה בבית הנשיא כוללת את הסכמת האופוזיציה להעברת חוק היועצים המשפטיים וצמצום עילת הסבירות - בתמורה להתחייבות ממשלתית להוריד מהפרק את שאר הרפורמה
בית הנשיא. שם יפול דבר? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+עונג שבת
17:55 04/06/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
גם למען ילדיך וילדותיך, שנקווה כי הם מוסריים וערכיים ויצירתיים ולוחמים טובים ממך אני מקווה ומתפלל שידינו על העליונה
רוטמן. התקף תוקפנות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן על התקרית בניו-יורק: "לא איבדתי את העשתונות"
14:38 04/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טוען כי המפגינים שליוו אותו בניו-יורק צעקו באוזניו ובאוזני מאבטחיו ואשתו באמצעות מגפון, ורק לאחר שהוזהרו נחטף המגפון כהתגוננות כדי למנוע פגיעה בעור התוף  ▪  לדבריו, המפגינים ברחו כאשר המשפטה הגיעה משום שידעו שהדבר אסור לפי חוקי מדינת ניו-יורק  ▪  חנה רוטמן: "זו הייתה תקיפה. התחרשה לי האוזן ל-20 דקות"
רוטמן. טוען להתגוננות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"רוטמן חטף מגפון" - הכצעקתה
13:43 04/06/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
ערוצי הטלוויזיה של השמאל מכתרים כותרות, רוטמן חטף מגפון ממפגינה  ▪  WOW  ▪  אסון  ▪  בואו נבדוק
רוטמן. שיגיש תביעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שעבוד מרצון
10:14 04/06/23  |  דפנה נתניהו   |   לרשימה המלאה
אין שום דבר דמוקרטי באי-הכרתם בממשלה נבחרת בבחירות דמוקרטיות חוקיות; וכך גם הנפנוף בערך השוויון, כשהם למעשה שוללים זכות זו מציבורים שלמים במדינה
מקפידים לנפנף בדגל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+יש עתיד: "כל ההסכמות ינתנו רק במסגרת הסכמה כוללת על כל הסעיפים"
09:51 04/06/23  |  מירב ארד
בסיעת יש עתיד מכחישים את הפרסומים על הסכמה לחוק היועמ"שים בתמורה לכינוס הוועדה למינוי שופטים: "לא תהיה שום הסכמה ושום חקיקה לפני כינוס הוועדה למינוי שופטים ותחילת עבודתה. כל ההסכמות שיהיו או לא יהיו, ינתנו רק במסגרת הסכמה כוללת על כל הסעיפים והתחייבות לסוף הדיונים על החוקים הנוגעים לשיטת המשטר בישראל."
+ועדת חקירה תחילה לפרשת הרוגלות
09:08 04/06/23  |  חיים משגב   |   לרשימה המלאה
על נציגי הקואליציה לנופף לשלום לכל הנוכחים - ולהפשיל שרוולים כדי לעשות את מה שבאמת ראוי לעשות: למשל, הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן מי אחראי להשתלת תוכנות ריגול, בניגוד לחוק, אצל אלפי אזרחים - ואיזה שימוש נעשה בחומרים שנשאבו
התקשקשות סרת תוחלת בבית הנשיא [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+"המשפט העברי מציב תמרורי אזהרה נגד הרפורמה"
08:10 04/06/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פרופ' בני פורת וד"ר חגי שלזינגר טוענים שהרכיבים המרכזיים ברפורמה המשפטית מנוגדים בתכלית לעקרונות המשפט העברי
ר' יוסף קארו. לא מתבססים עליו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נרמול הסרבנות פיגוע אסטרטגי בחוסן הלאומי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
4/06/23 12:37
2
נדב
4/06/23 16:36
3
עובד 1
4/06/23 17:51
 
הירונימוס
4/06/23 22:36
 
עובד 1
5/06/23 08:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
לגיליון עיתוני החג של פסח השנה, זיכתה אותנו התקשורת הכתובה בעותק חגיגי של מגילת העצמאות. נראה שמארגני מפעל הצדקה הזה רצו להכשיר את הלבבות שלנו לכך שבמהותה המגילה אינה אלא מעין אבטיפוס של מגילת זכויות אדם, ושאם רק הלבבות שלנו ייפתחו לאור, נבין שעלינו לאפשר לשופטי בית המשפט העליון להשלימה על-פי "ערכי היסוד של השיטה" שרק הם יודעים אותם. תקוותם של מפיצי המגילה הייתה שנתרכז רק בפסקה אחת בה: "מדינת ישראל תהיה מושתתת על יסודות החרות הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות". אכן, לכל הדעות עקרונות חשובים וזכויות חשובות. ניתן לקבוע, אפילו בוודאות, שרבים ממחנה הימין בימינו היו שמחים ליהנות מהם.
04/06/2023  |  דפנה נתניהו  |   יומני בלוגרים
מבראשית, לא היה זה ראוי, בעיניי, להעתיק את הליכי החקיקה מן הכנסת לבית הנשיא. בית המחוקקים משקף את תוצאות הבחירות - ושם צריכות להתלבן סוגיות חוקתיות. גם מן הבחינה הפרקטית לא ראיתי טעם בשיחות הללו. כל פשרה שהייתה מושגת שם, הייתה רק מחמירה את ההפקרות שקיימת היום, לטעמי, במערכות אכיפת החוק. אינני חושב, למשל, שיש מקום לקבוע בחוק "פסקת התגברות"; מה שינציח, לראשונה, בחוק את סמכות השופטים לבטל חוקים.
04/06/2023  |  חיים משגב  |   יומני בלוגרים
"עיון במקורות המשפט העברי מלמד על תמרורי האזהרה הבוהקים שחכמי המשפט העברי הציבו מול מגמות הדומות לאלה שמובילה יוזמת לוין-רוטמן לשינוי מערכת המשפט בישראל". כך סבורים פרופ' בני פורת וד"ר חגי שלזינגר, במאמר המנתח מנקודת מבט יהודית-הלכתית את הרפורמה שמובילים השר יריב לוין וח"כ שמחה רוטמן.
04/06/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בצומת קפלן בתל אביב התקיימה (שבת, 3.6.23) הפגנה נגד הרפורמה המשפטית ונגד הממשלה, זו השבת ה-22. לאחר המחאה, מפגינים ירדו לאיילון וחסמו את הכביש לתנועה בשני הכיוונים לשעה קלה.
03/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"בשנים האחרונות, מערכת המשפט הפגינה בעיקר בוז כלפי מוסדות שלטון אחרים. היא הרוויחה מעט בוז בתמורה". את המשפט הזה לא אמר פוליטיקאי שתומך ברפורמה, ולא פאנליסט בערוץ 14, כי אם פרופסור למשפטים מאוניברסיטת אמריקנית נחשבת על בית המשפט העליון של ארצות הברית.
03/06/2023  |  ניסים סופר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
יצחק בריק
יצחק בריק
נתניהו יודע היטב שמה שקורה בימים אלה בזירה הדרומית ובזירה הצפונית עלול להביא לקריסת המדינה    נתניהו איש חכם והוא קורא את המפה היטב    הוא מכיר היטב את המצב העגום ואת האמת לאשורה    י...
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
לאחר שהצילום התפרסם ברחבי תבל, התחזקה בנו הסברה כי הצמדתה של אביגיל לחזהו של הנשיא ג'ו - הבטיחה לו את הזכייה בכהונה שניה של נשיאות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il