|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
בהרב. מעדיפה ציפוף שורות [צילום: מרים אלסטר/AP]
הגיגים תתמ"ח

אין מבוגר אחראי

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - ציטוטים, דיבת הארץ, מי בתור? לא הגיוני וגיוון אנושי
06/07/2023  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות


געוואלד, הדתה!

תא"ל אבי בלוט, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, העז לצטט פסוקים מהתנ"ך בדף שפרסם לאנשיו בפרוץ מבצע "בית וגן" בג'נין. הוא פתח בפסוק מִספר שופטים וסיים בפסוק מאותו הספר. עד מתי יעסקו מפקדי הצבא בהדתה במקום לשמור על חיי הערבים המסכנים והחפים מפשע?!

כעבור כמה שעות התפרסמה תמונתו מתפלל בראש אנשיו לקראת היציאה למבצע. ואני תמה למה מרשים לקיים בצבא טקס חשוך, מפגר ומשיחיסטי כזה?!

פצצות

משך שנים תפרו בפרקליטות את תיקי האלפיים לבנימין נתניהו, וכנראה, בכל זאת, צדק ראש הממשלה באומרו שאין כלום כי לא היה כלום. פרקליטים וחוקרים, שאמנע לכנותם בתוארם המדויק, מפרקליט המדינה ועד לקצונה בכירה במשטרה, השחיתו מאות מיליוני שקלים מכספי משלמי המיסים על המעל, ובנו, באישור היועץ המשפטי לממשלה, שלדבריו, נסחט על-ידי פרקליט המדינה, תיק לתפארת שהוכרז עליו בזריזות לקראת אחת ממערכות הבחירות, והחל לקרוס כשראשוני עדי התביעה (מתוך 315 עדים, שהתכוונה התביעה לזמן לעדות) עמדו על דוכן העדים.

ואז נפלו שתי פצצות שזעזעו את הכל. ראשית, דברי השופטים שרמזו כי יתקשו להרשיע את נתניהו בשוחד. ועוד אלה מדברים, ואץ קוצץ רוני אלשיך, המפכ"ל לשעבר, וסיפר חוויות מתפירת התיקים. יש יותר מסימן אחד, שכנראה, כמסורת מערכת ביטחוננו, סיפר אלשיך צ'יזבאט חמוד, שאין לו ידיים ואין לו רגליים, כדי שלא ישכחו את פועלו העצום והנפלא - כמו בכל התבטאויותיו בעניין חקירות ראש הממשלה - אך את הנזק האדיר, שהמיט על יוקרת המשטרה, הפרקליטות והייעוץ המשפטי, לא יתקנו בקלות. כנאמר, שוטה אחד זרק אבן לנהר וארבעים חכמים לא ימשוה.

הפרקליטות הגיבה מיד ובעוצמתה הרגילה. היא שיסתה את כתבי חצרותיה למיניהם ואת מנהיגי השמאל, שהחלו להטיח עלבונות בשופטים וקראו להחלפתם. אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון, טרחה להגיב על ההתקפות על השופטים בקול ענות חלושה בלבד.

כפי שאמרה אילה חסון, "חלק ניכר מהשיח נגד הרפורמה המשפטית היה על החשיבות הגדולה של שמירת עצמאות השופטים. מה קרה"?! כשהיינו ילדים, עניינו על כך "נשברה הקערה ..."; ובלשון חז"ל, "הלכה חמוֹרהּ" (מסכת סנהדרין ל"ג, עמוד א'). לכאורה, מבטיח החוק חזקת תום-לב לפרקליטות המדינה. כלומר, מניחים מראש שאין זדון בפעולותיה. לא הייתי נותן אשראי כה גדול לפרקליטות המדינה בהנהגת שי ניצן.

שאר תיקי נתניהו מוכיחים, כמעט מעבר לכל ספק, שליאת בן-ארי, שנוטה מאוד לשכוח פרטים מביכים, שכחה כיצד מבססים כתב אישום וכיצד מסתירים טפלולים (מניפולציות) בלתי-חוקיים בעליל של עדים. האם תחויב בן-ארי לשפות את המדינה על עבודתה הרשלנית והלקויה? חס וחלילה, כמובן, אלא אם, כמו בכל סרטי מאפיה, תנקום בה חונטת המשפט על המבוכה, על הבּוּקה ועל המבולקה, שחוללה.

"... במקום להתקפל ולהודיע על הגשת כתב אישום מתוקן ממנו תושמט עבירת השוחד, המיוחסת לנתניהו ולשאול אלוביץ', ממשיכה הפרקליטות במסע ההרס המשפטי שייפגע עוד יותר באמון הציבור בה. התנהלותה של בהרב-מיארה עשויה ללמד, למרבה הצער, כי אצלה - טובת המדינה אינה בסדר עדיפות ראשון. לא הפתעה גדולה, ראינו זאת בכמה וכמה עניינים מהותיים כולל בפרשת [הרוגלה] פגסוס - בהרב-מיארה מעדיפה ציפוף שורות והגנה על הפרקליטות ולא את טובת המדינה", כתב יואב יצחק, עורך האתר הזה, והמשיך: "בלא הסדר טיעון, יימשכו הדיונים בבית המשפט המחוזי לפחות שנתיים-שלוש נוספות. מעד לעד זוכה נתניהו לנקודות ובאי-כוחו מצליחים להדוף חלק ניכר מהטענות נגדו.

לאחר ההכרעה במחוזי אנו צפויים לערעורים בפני בית המשפט העליון, שגם הם יימשכו שנה-שנתיים. בין לבין יימשך הכאוס במערכת המשפטית והפוליטית. יריביו של נתניהו ימשיכו בניסיונות לסלקו תוך הוצאת דיבת הארץ רעה. הציבור ניזוק, המדינה נפגעת, ומבוגר אחראי אינו בנמצא. ימים קשים עוד לפנינו". דרך אגב, סָדְנָא דְאָרְעָא חַד הוּא (תלמוד בבלי, מסכת בבא בתרא ס"ז, עמוד א'): גם בארצות-הברית תוקפים הפרוגרסיווים את בית המשפט כשאינו מנפק להם את הסחורה שהתרגלו לקבל ממנו. חברת הקונגרס אלכסנדרה אוקסיו-קורטז - סמנית סופר-שמאלנית במפלגה הדמוקרטית - תקפה בחריפות את בית המשפט העליון ואת שופטיו לאחר פסיקותיהם האחרונות. אוקסיו-קורטז קראה לחקור את שופטי בית המשפט העליון, ואם צריך, גם להדיחם על-מנת לשמור על בית המשפט מפני עצמו.

התקלה הבאה

לכאורה, תִּחקר פיקוד הדרום את התקרית הקטלנית בהר חריף בגבול מצרים, וכעת הוא יפיק ממנה לקחים - פרט להדחת המג"ד ושאר ירקות, שהוטחו במפקדים בכירים.

פעם היה מוסף סאטירי אדיר לעיתון דבר ושמו בישראל דבר אחר. אחרי תאונת צאלים ב' (איני קורה לה אסון, כיוון שאסון הוא משמיים, ותאונות - רק מידי אדם), פרסם דבר אחר קריקטורה, שקראה לקהל למהר להירשם לצאלים ד' כיוון שההרשמה לצאלים ג' הסתיימה.

כך אני מרגיש עכשיו וחרד מאוד, בעיקר אחרי ששמעתי את כרמלה מנשה מדווחת בקול ישראל, כי בגבול השלום עם מצרים (עוד מושג מטומטם מבית-היוצר של גנרלינו. שלום עאלק, למרות שיורים בו כמעט מדי יום על חיילינו; ואין נפקא מניה אם הירי פלילי או למטרות חבלה - פח"ע. הוא יכול להרוג) ממשיכים החיילים לסייר ברכב קטן ולא-ממוגן ואינם חובשים קסדות.

לא ימחה

בבית משפט המחוזי בירושלים נפתח השבוע משפטם של חבריו של אהוביה סנדק ז"ל, שניצלו מתקרית ניגוח הרכב שבו נסעו במהלך מרדף שניהלו אחריהם שוטרים מהיחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז יהודה ושומרון (ש"י).

כזכור, בתקרית נהרג אהוביה סנדק ובתהליך מוזר בלשון המעטה, הצליחה מח"ש לפטור את השוטרים המעורבים בניגוח, מכל אשמה, והם חזרו לתפקידיהם.

עו"ד יצחק בם מארגון "חוננו": "ידיה של משטרת ישראל מגואלות בדמו של אהוביה סנדק, ושום כתב אישום לא ימחה את הדם הזה". אברהם, אביו של אהוביה: "השוטרים, שניגחו את הרכב בו נסע בננו הרגו אותו וכמעט הרגו את חבריו לא עומדים להליך משפטי כלל, וחבריו של אהוביה הם שעומדים לדין. זה לא הגיוני".

עו"ד עדי קידר מ"חוננו": "כבר בתחילת הדיון העלנו את הטענות שלנו ובכוונתנו לנהל הליך משפטי אשר יחשוף את כל המחדלים וההתנהלות הכושלת שהייתה באירוע זה. כתב האישום הזה כולו מוּנע מרצון להסוות את האשמים האמיתיים בתיק - שוטרי ימ"ר ש"י ואנשי הפרקליטות, שהיו שותפים בטיוח האירוע. נמשיך בהליך זה עד שבית המשפט יורה לבטל את כתב האישום".

עדיפות

לאחר שבית המשפט העליון בארצות-הברית קבע, שאפליה מתקנת אסורה, הגישו פעילים חברתיים תלונה נגד אוניברסיטת הרווארד היוקרתית, שלדבריהם, מעדיפה בנים ובנות של בוגריה, או של תורמיה, שרובם המכריע עשירים ולבנים.

אפליה כזו אסורה במדינת קולורדו ובמדינות אחרות, אך אוניברסיטאות אמריקניות פרטיות ממשיכות בנוהג הזה, וביניהן - המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), ג'ונס הופקינס, אמהרסט קולג' ומכללות יוקרתיות אחרות.

"נתוני הבוגרים בקורס טיס עוררו סערה. זה לא מפתיע משום שהנתונים לא היו 'בערך' או 'ליד'" - כתב יוסי יהושע, הכתב לענייני לענייני צבא וביטחון בידיעות אחרונות: "17% ממוצע של 'בנים/אחים ממשיכים' בקורס הכי יוקרתי בצה"ל, ואחד מתוך ארבעה (!) חניכים בחלק מהקורסים מצביעים על תופעה, והיא לא טובה לחברה הישראלית: לא בימים שלווים יותר ובטח לא כשהרחובות סוערים כי רבים מרגישים שהם 'אזרחים סוג ב'".

עם זאת, ציין יהושע, פעם היו הנתונים בקורס טיס הרבה יותר גרועים. הוא המליץ, שחיל-האוויר יעשה מאמץ כן להגיע לפריפריה - כפי שעשו מפקדי יחידה 8200 - כדי לגוון את ההרכב האנושי של צוותי האוויר.

במקביל, דנה השבוע ועדת הכנסת לחוץ ולביטחון בהצעות של ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) ושל קבוצת ח"כים, שעניינן מיונים מפלים ליחידות טכנולוגיות בצה"ל.

תאריך:  06/07/2023   |   עודכן:  06/07/2023
אביתר בן-צדף
+צה"ל תוקף בשטח לבנון בתגובה לשיגור משטחה
11:20 06/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השיגור התרחש הבוקר מאזור הכפר עג'ר  ▪  חיזבאללה האשים את ישראל בניסיון לכבוש את החלק הלבנוני של הכפר בגבול באמצעות הצבת גדר תיל וחומת בטון סביבו, וקרא לממשלה בביירות ולבנונים לפעול כדי לבלום זאת
פצצת מרגמה מגבול לבנון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין מבוגר אחראי
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר עדי ירגן
6/07/23 12:18
2
לבל משה
9/07/23 10:19
3
לבל משה
9/07/23 10:20
4
לבל משה
9/07/23 10:20
5
גדעון ארליך
6/08/23 06:43
6
ד"ר אלי רון
6/08/23 13:17
7
פנחס
12/08/23 10:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
פעילי חיזבאללה העבירו את אחד משני האוהלים באזור המריבה מול הר דב מהשטח הישראלי לשטח הלבנוני. אוהל אחד בשטח הישראלי עדיין מאויש בידי חמושים. במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה מחפש דרך למנוע עימות פיזי ולהעביר גם את האוהל השני לשטח הלבנוני.
02/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מכון המחקר הביטחון INSS טוען כי על ישראל לפעול להסרת האוהלים שהציב חיזבאללה בשטח הישראלי בהר דב, גם במחיר של היגררות לעימות מוגבל בשטח.
02/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ארגון חיזבאללה מסלים את ההתגרות בישראל בעניין המאחז הצבאי הכולל שני אוהלים שהקים בשטח ישראל באזור הר דוב לפני יותר מחודשים. מוחמד רעד, ראש סיעת חיזבאללה בפרלמנט של לבנון נשא ב-2 ביולי נאום בטקס שהתקיים בעיירה אלמארונייה שם התגרה בישראל ואמר: "האויב דורש להסיר את שני האוהלים, ומעדיף שההתנגדות תעשה זאת כי הוא לא רוצה להיכנס למלחמה שהוא לא רוצה בה. אם אתם לא רוצים מלחמה, אז תשתקו ותחזרו בכם, לא אתם ולא אחרים יכולים לכפות יותר דבר".
סוריה הודיעה כי הפעילה את מערכות ההגנה שלה בעקבות תקיפה ישראלית בשטח חומס.
02/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הברחות סמים לישראל והקשר המדאיג שלהן לטרור. הוועדה המיוחדת למאבק בסמים ובאלכוהול שמעה השבוע (14.5.23) סקירות מגורמים ביטחוניים, שהצביעו על קשר ישיר בין השניים. טל דהן מרשות המעברים במשרד הביטחון אמר כי במעברים לעזה מוברחים סמים בכמויות גדולות. "סם מרץ מסוג קפטגון מיועד לחופרי מנהרות בעזה", אמר. "הקשר בין נתיב הברחת הסמים לסחר לא חוקי בסמים ברור, הכסף יזרום לטרור".
18/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
מסדרון תקשורת בינלאומי יחבר את ישראל למדינות ערב  /  עידן יוסף
חייל לבנוני כיוון RPG לעבר טנק ישראלי  /  איציק וולף
"אם חיזבאללה יתקוף - לבנון תחזור לעידן האבן"  /  איציק וולף
גליל הגויים   /  מנחם רהט
ירדן נערכת ליום שאחרי מחמוד עבאס   /  יוני בן-מנחם
תעלת סואץ  /  יואב יצחק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il