|   15:07:40
  יוסף אליעז  
משפטן, משורר ופובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
בהרה. חוק ומצפון [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מסיר את הכובע בפני היועצת המשפטית

אני מקווה שבנימין נתניהו יטה אזנו ליועצת המשפטית, יעכב את דהירת "המהפכה המשפטית" תוך הרס המדינה וכי גם היא, בהרב, בבוא המועד תמצא עצמה שופטת באותו בית משפט רם
13/07/2023  |   יוסף אליעז   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

גילוי נאות: אינני מכיר את הגב' גלי בהרב מעבר לקריאת ושמיעת החדשות בַּמֶּדְיָה, העולם לא פגשתי בה ולא החלפתי עמה מילה בעל-פה או בכתב. אפילו איני מתיימר לקבוע שהיא הצודקת בכל העימותים בינה לבין תוקפיה, הגם שאני נוטה לקבל את פירושיה לחוק ואת עמדותיה המשפטיות. אני מתפעל מעוז רוחה לעמוד על האמת שלה מול גלי ההתקפות הגסות ושלוחות הרסן של שרים וח"כ גסי רוח, בחלקם - בורים גמורים במשפט, ולא רק במשפט; תוך סיכון שתפוטר מהתפקיד הרם וְהַכֹּה אחראי בו היא נושאת בעוז ובחוכמה ולמרבה הצער אף מתוך סיכון לשלומה הפיזי מצד שטופי מח ושנאה, דבר שמצריך לספק לה אבטחה צמודה.

המצב כיום בתחום זה, של יועץ משפטי הניצב מול הממשל, מזכיר את פרשת "קו 300". כזכור 4 מחבלים השתלטו בשנת 1984 באיומי סכינים ומזוודת-נפץ על אוטובוס ובו עשרות נוסעים וניסו להסיעו לעזה. כוחות צה"ל בפיקודו של יצחק מרדכי השתלטו על המחבלים, הרגו שניים מהם [ולמרבה הצער גם חיילת מבין הנוסעים שהתרוממה מכיסאה ברגע ההשתלטות] ופורסם שכל ארבעת המחבלים נהרגו במהלך ההשתלטות. בשל צילום של צלם עיתונות התברר ששני מחבלים נתפסו חיים, נחקרו במקום בידי יצחק מרדכי, שאף חבט באחד מהם בקת אקדחו בכדי לברר מיידית אם היו מחבלים או מטעני נפץ נוספים.

שניהם נמסרו חיים לידי השב"כ עליו פיקד במקום אהוד יתום ונהרגו לאחר מכן בריסוק ראשיהם באבנים. משנתגלתה הריגת השבויים קמה סערה ציבורית שהביכה את שמעון פרס ראש הממשלה דאז ואת יצחק שמיר סגנו. השב"כ, עליו פיקד אברהם [אברום] שלום, העליל על יצחק מרדכי שהוא זה שהרג את השבויים ומסר את גופותיהם לשב"כ. השב"כ דרש לשתף בוועדת החקירה שהוקמה את נציגו יוסי גינוסר אשר הדליף את דיוניה לשב"כ ושיבש את מסקנותיה.

בסופו של ענין התברר שאהוד יתום ואנשיו בצעו את ההריגות בהנחייתו של אברום שחשב כנראה שלא ייתכן שמחבלים שבצעו חטיפה כזו יצאו מהענין בחיים. יתום טען שההריגה הייתה לפי פקודה מאברום, וזה טען כי יצחק שמיר אישר את ההריגות. שמיר הכחיש זאת בכל תוקף. מכל מקום פרס ושמיר תמכו בכל יכולתם בשב"כ בטענה שאין לפגוע בשב"כ מחשש לביטחון ישראל, והביטחון עדיף על האמת ובכך חטאו.

בכדי להשתיק את הסערה הביאו לחנינה לכל המעורבים מִידֵּי הנשיא יצחק הרצוג לפני שאפילו הוגש כתב אישום נגדם. הוגשה עתירה כנגד חנינה זו, ובג"ץ דחה את העתירה ברוב דעות. שופט המיעוט שרצה לקבל את העתירה ולבטל את החנינה היה פרופ' אהרן ברק. שלושה מבכירי שב"כ שראו עד אנה התדרדר הארגון דרשו מאברום לספר את האמת לציבור ולהתפטר. שלושתם פוטרו מיד על דעת פרס ושמיר אך הענין דלף לעיתונות.

היועץ המשפטי לממשלה היה אז פרופ' יצחק זמיר שכבר עמד לסיים את תקופת כהונתו והוא עמד בתוקף על דעתו שיש למצות את החקירה בשב"כ ונעזר בעוזרתו הפרקליטה דורית ביניש. הממשלה החליטה על פיטוריו או על קבלת התפטרותו. זמיר סולק מתפקידו ובחקירה נתגלה שבשב"כ הייתה נהוגה תרבות שקר, כולל בעדויות בבתי-המשפט, עינויי עצורים בחקירות, זיוף ממצאי ניתוח מהמכון הפתולוגי וכשלים נוספים שחייבו בדק בית מקיף. זמיר וביניש עמדו על דעתם, זמיר שילם על רדיפת האמת בכסאו אולם לאחר שהכל נחשף מונו לבסוף שניהם, זמיר וביניש, לשופטים בבית המשפט העליון.

אני מוצא, למרות השוני בנסיבות, קו אמת ועמידה על החוק במובנו הרחב, שלאורכו צעדו זמיר וביניש ועתה צועדת לארכו בעוז הגברת בהרב. אני מקווה שבנימין נתניהו יטה אזנו ליועצת המשפטית, יעכב את דהירת "המהפכה המשפטית" תוך הרס המדינה וכי גם היא, בהרב, בבוא המועד תמצא עצמה שופטת באותו בית משפט רם. אנו זקוקים לשופטים כאלה, חכמי משפט השופטים אמת לפי החוק והמצפון ולא לפי לחצים מגבוה או מסערות חולפות בציבור, בַּמֶּדְיָה או בבראנז'ה.

תאריך:  13/07/2023   |   עודכן:  13/07/2023
יוסף אליעז
+ח"כ רוטמן: הדיון ביום ראשון על עילת הסבירות - האחרון לפני ההפצה להסתייגויות
23:21 13/07/23  |  איציק וולף
יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הודיע לחברי הוועדה כי הדיון ביום ראשון יהיה האחרון לפני הפצת הנוסח להסתייגויות. לדבריו, מייד בתום הדיון יופץ הנוסח להסתייגויות וניתן יהיה להגיש את ההסתייגויות עד לשעה 7 בבוקר ביום שני.
+ראשי הקואליציה: מזועזעים מההחלטה לדון בעתירה להדחת ראש הממשלה, לא נאפשר זאת
19:27 13/07/23  |  איציק וולף
ראשי הקואליציה פרסמו (יום ה', 13.7.23) הודעה ובה גינו את החלטת השופטת רות רונן לדון בעתירה שהוגשה נגד המשך כהונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס. אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה. זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת", טענו.
+חשש בבנק ישראל: החקיקה תביא למימוש סיכוני התחזית
18:46 13/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חטיבת המחקר בבנק ישראל חוששת שההתפתחויות בתחום החקיקה המשפטית תביא להתממשות הסיכונים שהוצגו בתחזית בחודש אפריל אשר צופה פגיעה בהיקף של בין 0.8% ל-2.8% מהתוצר בממוצע בכל שנה בשלוש השנים הקרובות
התוצר עלול להיפגע ב-47.6 מיליארד שקל בשנה בממוצע [צילום: איל מרגולין, פלאש 90]
+הכניסה לקיבוץ יקום נחסמה במסגרת מחאת-נגד למתנגדי הרפורמה
17:59 13/07/23  |  עידן יוסף
אחרי החסימות השבוע בכפר גלעדי, בקיבוץ עמיר ובגן שמואל, אזרחים חוסמים את הכניסה לקיבוץ יקום. הם מוחים על חסימת כבישים בידי פעילי המחאה נגד הממשלה.
[צילום: איציק שאג]
+נעצר שכן של השר אקוניס בחשד שבלש אחריו באמצעות מצלמה
17:29 13/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השכן התל אביבי טוען כי המצלמה המשקיפה למרפסתו של שר החדשנות נועדה כדי לדעת על מהלכיו של השר כדי לתזמן הפגנות נגדו וכי אחד המפגינים הוא שביקש ממנו לתצפת  ▪  החשדות: עבירה על החוק להגנה על הפרטיות והאזנת סתר
אקוניס. מעקב צמוד [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נאמנים פצעי אויב
17:14 13/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אלך כדי להעביר לביידן את המסר ש"נאמנים פצעי אוהב", ואנו מבינים כי הוא מנסה למנוע את התפרקותה של ישראל בזירה הבינלאומית ובעיקר באו"ם ובבית הדין הבינלאומי בהאג
השגרירות האמריקאית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוטמן: לבג"ץ אסור להורות ללוין לכנס את הוועדה
11:42 13/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה אומר כי גם ללא תיקון עילת הסבירות, כבר היום בג"ץ אינו יכול לכפות על שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים  ▪  מאשים: "גורמים פוליטיים מנסים להשפיע באמצעות הממשל האמריקני"  ▪  זעם באופוזיציה על התנהלות לפיד
קרויזר ורוטמן במהלך ההצבעה אתמול [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מירב בן-ארי: "מרב מיכאלי מתוסכלת מכך שאינה עוברת את אחוז החסימה"
10:42 13/07/23  |  עידן יוסף
חברת הכנסת מירב בן ארי מגיבה ב103 על המתקפה של יו"ר העבודה חברת הכנסת מרב מיכאלי: "אני חושבת שזה בעיקר תסכול מהמצב, מזה שהיא לא עוברת את אחוז החסימה. היא אף פעם לא לקחה אחריות על האירוע אליו הגענו".
+מפגינים נגד בן-גביר צעקו לעברו בזמן ששהה במסעדה
10:38 13/07/23  |  עידן יוסף
עשרות מפגינים התקבצו אמש בפתח מסעדה בהרי ירושלים, בזמן שהשר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר ואשתו אילה סעדו במקום. המפגינים צעקו לעבר בן-גביר קריאות "בושה, בושה", והוא הגיב להם: "אתם תמשיכו לצעוק, אנחנו נמשיך לחוקק" (ישראל היום).

+36 חברות נדל"ן העלו קמפיין להסכמות בעניין הרפורמה
09:23 13/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תחת הכותרת "אסור להרוס את כל מה שבנינו. חייבים לפתור את זה יחד!" מפרסמות חברות הנדל"ן על המבנים שלהן קריאה להסכמות  ▪  מדובר במסע פרסומי "פרווה" שלא ננקטת בו עמדה נגד הרפורמה המשפטית או בעדה
שלט לדוגמה [McCANN]
+מחריד, reassessment
08:33 13/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הנבערים מדעת במחנה הקואליציוני, תשושי לשון אם לא רפי שכל, לא נתנו כלל דעתם למאמר למרות שפרידמן מקורב מאוד לנשיא ג'ו ביידן
ביידן. יפנה את הגב [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסיר את הכובע בפני היועצת המשפטית
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה
18/07/23 11:42
2
שי
18/07/23 17:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
36 קבוצות נדל"ן התאחדו לטובת קמפיין לקידום הרעיון שיש צורך בפתרון מיידי למצב הקשה שנוצר בעם. בחברות המשתתפות נמצאות חברות כמו ביג, אמות השקעות, אפי נכסים, אשטרום, עזריאלי וקנדה ישראל. את מסע הפרסום מוביל משרד הפרסום מקאן.
13/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מעט האנשים בממשלה, שמבינים משהו ביחסי ישראל עם ארצות הברית, התעוררו הבוקר מוטרדים למקרא מאמרו של בכיר פרשני ה"ניו-יורק טיימס" תום פרידמן, וזאת בשל מילה אחת הנדפסת גם בכותרת: Reassessment. הנבערים מדעת במחנה הקואליציוני, תשושי לשון אם לא רפי שכל, לא נתנו כלל דעתם למאמר למרות שפרידמן מקורב מאוד לנשיא ג'ו ביידן.
13/07/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הגיש (יום ד', 12.7.23) תיקון להצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אשר יוכל להכשיר את ההימנעות של שר המשפטים מכינוס הוועדה לבחירת שופטים ולמנוע ביקורת שיפוטית על כך.
12/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
נציג הבעלים של ערוץ עכשיו 14, נתנאל סימנטוב, הגיש קובלנה פלילית נגד ארבעה מבין המפגינים שהתנפלו על מכוניתו ביום שישי האחרון, בעת ששהה בה עם ילדיו. הארבעה הם ירון גדות, הגר שי בן דוד, רחל פלדפוגל וסגן ראש עיריית כפר סבא דני אדמסקי.
12/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרים את קולו במהלך ישיבת הממשלה וטען כי סרבנות של טייסים תפגע בכושרו של צה"ל וכי הדיבורים על כך פוגים בכושר ההרתעה של ישראל כבר כעת. הקלטת הדברים פורסמה (יום ד', 12.7.23) בחדשות 13.
12/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il