|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
אלימות קשה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

ממשלת דה-פקטו

כבר עתה אנו מודיעים כי אם השוטרים יגיעו מכאן ואילך ללא תווי זיהוי וללא מצלמות גוף נראה בהם אזרחים רגילים התוקפים אותנו ונשתמש בזכותנו החוקית להגנה עצמית מפניהם
27/07/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

מבזק: פסקה זו נכתבת מאוחר יותר מכל הפוסט בשעה 22:26: דפנה ליאל מודיעה עתה בערוץ-12 כי ח"כ ליכוד רבים הגישו הצעה לפרק את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. בפועל זה יוציא מידי היועצת המשפטית את הסמכות לטפל בתיקים הפליליים של בנימין נתניהו, ולבטלם. בכך יוצא המרצע מן השק. למרות שאחד הח"כים טוען שהחוק יחול רק מן הכנסת הבאה אין לזה משמעות. כי משפט נתניהו יימשך בסחבת עד אחרי הבחירות הבאות.

התפתחות זו מצדיקה את ההצעה לראות בממשלה רק ממשלת דה=פקטו, לא דה=יורה. כלומר, עובדתית, לא חוקית1 (הדברים מרוכזים בהערה 1 בסיום).

מכאן ואילך הפוסט המקורי:

  • לפני דקות ישב יועצו הכלכלי של בנימין נתניהו הפרופסור אבי שמחון בערוץ-12 ונתפס על-ידי עמליה דואק חדת התגובה מצטט באורח לא מדויק דוח של חברת אשראי, מייפה את התמונה הכלכלית הקודרת;

  • שמחון שהוא לשון-להשכיר של ביבי מזה שנים (לא להשכיר אלא חינם) מכחיש דברים של ראש חברת דירוג המאשים את ראש הממשלה ששיקר לו (תמוה, ביבי מסוגל לשקר?). שמחון השתתף בחלק מהשיחות ולא שמע דבר כזה. מי מאמין לביבי? אני משוכנע כי אפילו שמחון, כשהוא נמצא עם עצמו, אינו מאמין לו.

  • ד"ר שלמה קרעי הגיש תוכנית להלאמת חופש הדיבור בתקשורת. ליאל הביאה עתה את הפרטים המזעזעים. איש כזה אינו יכול להיות שר בממשלה המתיימרת להיות דמוקרטית. ראש הממשלה אינו יכול להישאר בתפקידו אם אינו משליך את ההצעה לפח האשפה של הפוליטיקה (ראו הערה 1 המתייחסת לכל סעיפי פוסט זה).

  • המשטרה טרם השעתה את השוטר עם החיוך השטני, שהיכה נער אזוק ואיים באונס על אימו. מפקד בשם חיים בובליל הגן על בעל החיוך הנורא בטיעונים נקלים. מתברר כי השוטרים האלימים, שאין להם אפילו תצלום אחד של התפרעות כלפיהם בעת ההפגנה, הגיעו בלי סימני זיהוי ובלי מצלמות גוף (שוב אני מפנה להערה 1).

  • 3,000 רופאים נרשמו לרדת מהארץ בעקבות החקיקה בפסקת הסבירות. חלק מהמתמחים כבר אינם חוזרים.

  • 80 אחוזים מחברות ההייטק החדשות מסרבות להירשם בישראל. האזינו לאיש הראוי לכבוד והערכה כחלוץ בענף מייסד צ'ק פוינט גיל שוויד.

זה קציר בליל סיוטים אחד, שבמקרה חל עת עם ישראל יושב על האדמה וקורא במגילת איכה אשר נכתבה בידי ירמיהו הנביא על-רקע החורבן ב-587 לפני הספירה - ועל כן אני מציע לכל ארגוני המחאה להתכנס על-פי הנאמר בהערה 1 בפוסט הזה, ולקבל את ההחלטה המוצעת בה.

הערות

1. הריני מציע בזאת כינוס דחוף של כל ראשי קבוצות המחאה כדי לקבל החלטה הקובעת כי איננו מכירים עוד בחוקיותה של ממשלה שמבצעת פעולות אלימות כאלה נגד עמה ואזרחיה ואזרחיותיה, ומפוררת תיק פלילי נגד העומד בראשה. היא איבדה את מעמדה כממשלת דה-יורה. אנו מכירים בה כממשלת דה-פקטו. כלומר לא חוקית אלא ממשלה שהיא עובדה קיימת.

אני מציע לקבוע כי נמשיך לא לגלות אלימות כלפי מוסדותיה ונכיר בחובתה למלא את תפקידה גם מולנו, כלפינו, לרבות הפעלת כוח מידתית. אך כבר עתה אנו מודיעים כי אם השוטרים יגיעו מכאן ואילך ללא תווי זיהוי וללא מצלמות גוף נראה בהם אזרחים רגילים התוקפים אותנו ונשתמש בזכותנו החוקית להגנה עצמית מפניהם.

ועוד אנו מודיעים כי - תנועת המחאה הפטריוטית קוראת לכל הישראלים שירדו מהארץ או מאיימים לעשות כן, ו/או סיימו את שליחותם ומתעכבים - לשוב מיד למולדת, הם/הן נחוצים כאן למאבק הדמוקרטי נגד הדיקטטורה של נתניהו.

ועוד אנו מודיעים כי - לא יתנהל משא-ומתן עם הממשלה אלא אם תקרא לכנסת למושב מיוחד בו יוחלט ברמה של חקיקה מחייבת כי פסקת הסבירות לא תיכנס לתוקף קודם להכרעת בג״ץ בנדון. מציע לקיים כבר ביום ששי לפני הצהריים את "הקונגרס הדמוקרטי הראשון" בבנייני האומה בירושלים.

והערב לקרוא את מגילת איכה ולשיר תוך הנפת הדגל הכחול-לבן את "ירושלים של זהב" לנעמי שמר עוד ועוד, ולצאת בכוחות מחודשים למערכה נגד ממשלת הזדון והשוחד והטירוף ופולחן האישיות, ולאחר מכן נוכל כולנו, שני המחנות, לחוש כי "ותשקוט הארץ 40 שנה". אמן.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  27/07/2023   |   עודכן:  27/07/2023
דן מרגלית
+אנשי סגל באונ' אריאל: "הממשלה משחירה ציבורים שלמים"
01:13 28/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עשרות מאנשי האוניברסיטה חתמו על קריאה לעצירת החקיקה המשפטית, שלטענתם מסכנת את הדמוקרטיה ואת החופש האקדמי וגורמת לקריעה של העם
אוניברסיטת אריאל. "זו אינה שאלה של ימין ושמאל"
+נתניהו לא מתחייב לכבד פסילת חוק הסבירות
00:39 28/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בראיון ל-CNN הוא לא התחייב לכבד את פסיקת בג"ץ אם יפסול את צמצום עילת הסבירות  ▪  בראיון ל-NPR, אמר כי אין בכוונתו לפטר את מיארה, אך בכוונתו למנות את דרעי לשר בממשלתו
נתניהו. נערך למשבר חוקתי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המשטרה מתכוננת להגיב בגז מדמיע להסלמה במחאה
22:19 27/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המחאה המתחדשת אחרי ההפגנות הסוערות בתום אישור החוק לצמצום עילת הסבירות  ▪  במשטרה מבהירים כי פגיעה בשוטרים היא קו אדום
ההפגנה בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+סמוטריץ': אזהרות S&P ומודי'ס אינן מפני הרפורמה אלא מפני השפעת המחאה
21:25 27/07/23  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לדוח S&P ולהודעת משה רדמן ממנהיגי המחאה על הכוונה לפגוע בכלכלה הישראלית: "כשמביטים מעבר לכותרות בערוצי התקשורת רואים שגם S&P כמו מודי'ס אינה ממליצה על הורדת דירוג האשראי ואינה מזהירה מפגיעה בכלכלה בשל הרפורמה המשפטית, אלא בגלל המחאה שמייצרת אי-יציבות.

"ובינתיים משה רדמן אחד ממנהיגי המחאה גם מצהיר בגלוי על כוונתם לפגוע בכלכלה הישראלית. האופוזיציה חייבת לגנות גורמים כמוהו שעושים נזק למדינת ישראל, ולהגיע להידברות אמיתית כדי להוביל להסכמות משותפות ויחד לתקן את הדברים החיוניים במערכת המשפט ולחזק את הכלכלה הישראלית".
+נערכים לתביעות ענק: נפתח מוקד להשבת שכר לנפגעי השביתה
20:08 27/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההסתדרות הלאומית אומרת כי השביתה ביום שני פגעה בכ-100 אלף עובדים הייתה פוליטית, פראית וללא התרעה מראש  ▪  פתחה מוקד לכלל העובדים לסיוע חינם בהגשת תביעות כנגד מקומות העבודה  ▪  שמחי: ״לא נאפשר לאף מעסיק, גדול ועשיר ככל שיהיה, לפגוע בעובדים"
חנויות סגורות בקרית עקרון [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+S&P חותכת את תחזית הצמיחה של ישראל ל-1.5%
20:05 27/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סוכנות הדירוג הבינלאומית המובילה מסבירה את התחזית במחלוקת הקשה על הרפורמה המשפטית - המאיימת על הצמיחה גם בטווח הבינוני - יחד עם החולשה הכלכלית בארה"ב ובאירופה
הפגיעה האמפירית הראשונה בשל הרפורמה [צילום: הני ריי אברמס, AP]
+המשטרה חסמה רחובות רבים בת"א לקראת הפגנות מחאה
18:21 27/07/23  |  איציק וולף
בשעה 18:00 נחסמו לתנועה רחובות רבים בתל אביב, בשל הצפי להפגנות מחאה שיתקיימו הערב.

הרחובות שנחסמו הם: רחוב קפלן מאבן גבירול ועד דרך מנחם בגין, צומת קפלן-דרך מנחם בגין לצפון ולדרום, רמפת גשר השלום לצפון ולדרום, יגאל אלון-השלום למערב, יגאל אלון-תוצרת הארץ, השלום-תוצרת הארץ, השלום-עליית הנוער לכיוון מזרח, יגאל אלון-השלום לכיוון דרום, יגאל אלון-יצחק שדה לכיוון צפון ויצחק שדה-המסגר לכיוון צפון. בנוסף, לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
+ח"כ עמית הלוי: הדיון במעמד היועמ"ש לממשלה יימשך אחרי הפגרה
18:04 27/07/23  |  עידן יוסף
ח"כ עמית הלוי (הליכוד) אומר בראיון לחדשות 12 כי המשך הדיון במעמד היועץ המשפטי, לא דווקא באמצעות החוק לפיצול סמכויות היועמ"ש, יידון אחרי הפגרה כחלק מיתר הרפורמה המשפטית. לדבריו, המצב שבו יועץ משפטי אינו מייצג את הממשלה בבג"ץ אינו מקובל.

ח"כ אלי דלל (הליכוד) משך אומנם את חתימתו מהחוק לפיצול סמכויות היועמ"ש, אך כל עוד יתר הח"כים החתומים ימשכו את חתימתם - לא קיימת מניעה חוקית להמשך קידום הצעת החוק לאחר הפגרה.
+נתניהו: הרס הדמוקרטיה? תיאור טפשי
17:12 27/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נתניהו תיאר בראיון לרשת ABC את חקיקת צמצום עילת הסבירות כשינוי מינורי בלבד ואמר כי הוא אופטימי משום שכעת האופוזיציה יודעת שהממשלה יכולה לחוקק גם ללא פשרה ולכן תרצה פשרה
נתניהו. מבין שאנשים חוששים [צילום: מתוך הראיון ל-ABC]
+ועדה לבחירת מלכים
13:44 27/07/23  |  עדי ירדן   |   לרשימה המלאה
הלב הפועם של הרפורמה המשפטית הוא השינוי בשיטת בחירת חברי הוועדה לבחירת שופטים  ▪  בחירת הוועדה החדשה לבחירת שופטים בשיטה הישנה היא סטירה מצלצלת ללחי של המצביעים
נתניהו. קו האחדות [צילום: /יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוב שמרני בהרכב בעתירות לכינוס הוועדה לבחירת שופטים
13:26 27/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בשל העובדה שבכירי העליון חברים כעת או בקרוב בוועדה לבחירת שופטים, העתירות יידונו בפני ברון הנחשבת לאקטיביסטית ולצידה מינץ ואלרון השמרנים
מינץ וברון. הדיון יתקיים בספטמבר [צילום: הרשות השופטת]
+המפכ"ל: נאפשר את מימוש זכות המחאה כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק
13:19 27/07/23  |  מירב ארד
מפכ״ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, קיים הבוקר (יום ה') הערכת מצב לקראת שורת המחאות הצפויות היום ובסוף השבוע בכל רחבי הארץ: "אנו רואים בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרים את מימוש זכות זו כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק. יחד עם זאת, לא נאפשר הפרות סדר, פגיעה בשוטרים, בסמלי שלטון, בתשתיות וחסימת צירי תנועה"
+אני ימני אבל לא אידיוט
11:43 27/07/23  |  מרדכי איש שלום   |   לרשימה המלאה
כשביבי הועמד לדין התערבבו אצלו העמדה האידיאולוגית הימנית עם אינטרסים אישיים של אימת גזר הדין הצפוי, דבר שנוצל היטה בבחירות האחרונות הן על-ידי מפלגות קיצון והן על-ידי ח"כים קיצוניים במפלגתו
נתניהו. יש חכמים ממנו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כבוד למוחים מבלי לעבור על חוקי הממלכה
11:07 27/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
כל מי שחפץ בכבוד מדינתנו אינו יכול להשמיצה, אינו יכול לשורפה, אינו יכול לערער את בטחונה, אינו יכול להשביתה ולשבשה
מצוקה אמיתית [צילום: יונתן שאול/פלאש 90]
+חילופי משמרות מהמסד עד הטפחות
09:50 27/07/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
דמדומי האלים: ישראל בפתחו של עידן חדש  ▪  בימיו של נתניהו נוצרה שוב הזדהות מיוחדת, ברית הדחויים פוליטית-ציבורית, תהליך דומה לזה, שעברו המזרחיים בימיו של בגין
אשכנזים בצמרת [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+החלטה "נבונה" של 64 חברי כנסת בישראל
09:04 27/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
למרבה הצער, בימים אלו רוב של 64 חברי כנסת קבע חוק מבהיל, שנבחר ציבור יכול להחליט החלטות, שאין לרשות השיפוטית הזכות להבהיר לאותו נבחר ציבור שהחלטה מסוימת שלו אינה עומדת במבחן הסבירות
נורמה פגומה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממשלת דה-פקטו
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אני1
27/07/23 17:42
2
עובד 1
27/07/23 23:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
בנימין נתניהו מוביל בקביעות את קו האחדות, לפיו הימין צריך תמיד להיכנע לתכתיבי השמאל, כדי שלא יהיה קרע בעם. אבל זו בדיוק הסיבה לקרע הנוכחי, שכן השמאל שבר את כל כללי הדמוקרטיה. לאחרונה פקידים בכירים הצהירו שיצייתו להוראות בית המשפט העליון, גם בניגוד לחוק ובניגוד להוראות הממשלה. בחירת השופטים על-ידי שופטים בצירוף לבחירת נשיא בית המשפט העליון (שקובע לבדו את הרכבי השופטים שדנים בכל תיק) בשיטת הסניוריטי, שמזכירה הכרזה על בן המלך כמלך, הופכות את נשיא העליון למלך ישראל.
27/07/2023  |  עדי ירדן  |   יומני בלוגרים
השופטת ענת ברון והשופטים דוד מינץ ויוסף אלרון ידונו בעתירות המבקשות להורות לשר המשפטים, יריב לוין, לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. ברון נחשבת לחלק מן הצד האקטיביסטי של בית המשפט העליון, בעוד מינץ ואלרון נחשבים למשתייכים למחנה השמרני (מינץ דחה אתמול את הבקשות לצווי ביניים שימנעו את כניסתו לתוקף של ביטול עילת הסבירות). הדיון יתקיים ב-7.9.23 - חודש לפני פרישתן של ברון והנשיאה אסתר חיות. העובדה שאלרון ידון בתיק עשויה לרמז, שאין בכוונתו להציג את מועמדותו לנשיא בית המשפט העליון כפי היו שסברו.
27/07/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
אנו קרובים מאוד למלחמת אזרחים. לעניות דעתי היה והממשלה תמשיך עם חקיקת עילת הסבירות, תוגש מיידית עתירה לבג"ץ ולמיטב שיפוטי הבג"ץ יפסול את החקיקה של הכנסת. היה והממשלה לא תכבד את פסק הדין יצטרכו הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש המוסד והשב"כ להחליט במי הם תומכים. לא משנה במי יתמכו יחדיו או כ"א בנפרד בממשלה או בשופטי העליון - מי ייתקע לידם ולידנו כי למרות היותם בעלי מבנה היררכי, צאן מרעייתם, קרי האלופים, הניצבים, ראשי האגפים והמדורים, המח"טים והמג"דים, מפקדי המרחבים וכו יישמעו ויתמכו בהחלטתם?
בשולחן השבת בביתנו שמחתי מאוד לשמוע על המשא הבא שנשא בני, בן התורה הצעיר, ראייה מפוכחת על המציאות המורכבת והמאתגרת בה נמצאת החברה הישראלית. דבריו של בני הצעיר על עוז רוחם וההערכה למוחים אשר חלילה אינם בין מפירי הסדר והעוברים על חוקי הממלכה, על יציאתם במשך תקופה ארוכה מאוד מאזור הנוחות שלהם.
את ישראל פוקד בימים אלה, עידן חדש. ממדיו טקטוניים, פעם בחיי אומה. הגוורדיה המייסדת, הוותיקה, האשכנזית ברובה הגדול, נעלמת אט אט. מפנה את מקומה. היא בחרה בתרועת זמבורות להיות לה למרש האבל. במהלך העגום, הירידה מבמת העשייה, מעמדת ההנהגה בסיוע מקל ההליכה, כולנו צופים בהשתאות.
27/07/2023  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il