|   15:07:40
  בעז שפירא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
סינואר. עדיין לא נתפס [צילום: אדל חנה/AP]

לומר באומץ - לא לעסקה

שונאי ישראל אינם מבדילים בין ממשלה ישראלית כזאת או אחרת, מימין או משמאל, אלא שמטרתם היא חיסול עצם קיומה של מדינת ישראל, "מהנהר ועד הים"
11/04/2024  |   בעז שפירא   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

חששות כבדים מלווים אותי מזה זמן באשר לגורל החטופים המוחזקים בידי המפלצות הניאו נאציות של החמאס. נזכור שלא בבני אדם עסקינן ומי שלא מאמין ילמד שוב את מאורעות שמחת תורה ובהם זוועות שרק השטן יכול להמציא. התעללות סדיסטית, תאוות רצח ושפיכות דמים, אונס ברוטלי והשחתת אנשים בעודם בחיים תוך פגיעות על אנושיות בגוף כמו גם בנפש. רע ומר היה היום הזה.

היום קראנו שהרוצחים מודיעים שאינם יכולים לספק שמות של ארבעים חטופים חיים, מה שנדרש מהם על-ידי המתווכים במטרה לקדם עסקה לשחרור חטופים. לגודל האסון, זה איננו מפתיע אותי כלל ועיקר שכן הדחיות החוזרות ונשנות מלמדות אותי, מזה זמן רב, שאין סיכוי גדול להחזיר חטופים רבים בחיים. המספרים הרשמיים מדברים על מאה שלושים ושלושה יהודים חטופים מהם כמה עשרות שנרצחו בשבי, האמת ככל הנראה קשה בהרבה.

בעוד שאין בנמצא אדם שפוי המאשים את ההנהגה הצבאית והמדינית בחוסר רצון לשחרר את החטופים, בהחלט יש טרוניה כנגד ההנהגה על התנהלותה במלחמה הזו, גם בקשר למשא-ומתן לשחרור החטופים.

שימו נא לב לתהליך אותו עברנו. החל מנכונות להפוגה קצרה בתמורה לשחרור כמה עשרות חטופים, דרך פיחות מתמשך בעמדות אותן אנו מציגים במשא-ומתן הזה. כיום, על-פי פרסומים רבים ממקורות שונים ישראל מוכנה ל"מחיר" דלקמן:

הפסקת אש לכחודשיים, הסגת כוחות משמעותית מחלקים נרחבים ברצועה, הסכמה לשיבת כמאתיים אלף עזתים לצפון הרצועה ובלי בידוק על-פי מקצת הפרסומים, הגדלה מטורפת של סיוע הומניטרי, הפסקת טיסות ביון ותצפית, שחרור כאלף מחבלים ביניהם כמאה רוצחים כבדים השפוטים למאסר/י עולם ועוד התחייבויות שונות ומשפילות ובין אלה גם סוג של וטו על השלמת המלאכה על ידינו באמצעות חיסול כוח החמאס ברפיח. דע עקא שצעדים לא מעטים ברוח זו כבר ננקטו!

האם כל זה מסייע לקידום עסקה ?

מה שמונח לפנינו הוא עקשנות בלתי מתפשרת של הרוצחים ולחץ בינלאומי הולך וגובר לרבות ביקורת גלויה ונוקבת אפילו מצד ארצות הברית שם נשמעים כבר קולות הקוראים לאמברגו נשק ולהכרה במדינה "פלשתינית". עיון קצר ומכאיב במצב הדברים אליו נקלענו מלמד על עסק ביש מתהווה כאשר מבחינות רבות הרוצחים הניאו נאצים מהחמאס רושמים הישגים תודעתיים, מהתלים בנו שוב ושוב, פורטים על עצבים חשופים ורגישים ואינם מוכנים ולו למסור שמות של חטופים חיים.

ההתנהלות הזו מצדנו היא נפסדת וגורמת במישרין לשחיקת הרתעה ואובדן מומנטום, זה לעומת החמאס המתבצר בביצוריו ובעמדותיו תוך שהזמן (מבחינתו בצדק) פועל לטובתו ובגדול.

דע עקא שבאופן אישי מלבד הפסימיות באשר לגורל החטופים, אינני בטוח שראשי הרוצחים עדיין נמצאים בעזה (כאן המקום גם להזכיר שנודע שבאופן מפתיע בכיר חמאס שהיה בעזה צץ והופיע בדוחה...) חברים אותם שיתפתי במחשבתי זו פסלו אותה מכל וכל אלא שנכון לעכשיו המציאות משחקת לטובת התזה הזו שלי. נאמר לנו שסינואר וחטופים נמצאים בח'אן יונס, נאמר לנו כבר לפני שבועות ארוכים מאוד שאו-טו-טו אנו מוציאים את ה"עכבר" סינואר ממחילותיו, נאמר לנו שבח'אן יונס מוסתרים הרבה חטופים. נכון לרגע זה כל מה שנאמר אינו נכון. נאמר לנו שרק לחץ צבאי הולך וגובר יוביל למציאת החטופים ולשחרורם ואילו במציאות הלחץ הצבאי הולך ופוחת, כבר מלפני כחודשיים שלושה, וחטופים אין. עובדה, בימים האחרונים דווחו לנו על יציאת רוב הכוחות מעזה.

אגב, כאן המקום לציין שמשה פייגלין קבע נחרצות כבר מהימים הראשונים ללחימה שניצחון לא יהיה כאן, בוודאי לא השמדה וניצחון מוחלט כמובטח. באומרו כך, הסתמך על מה שעיניו רואות, על הקונספציה הטבועה עמוק בכל הפיקוד הבכיר בצבא, על הנהגה שבעצם אינה יודעת אל נכון כיצד לחתור לניצחון כזה.

כחיזוק לגישתו/י זו אזכיר את הנתון המדהים הבא: למטבחון המלחמה המצומצם צורפו גדי איזנקוט ובני גנץ מאבות הקונספציה הטמאה והמסוכנת שאפשרה לאויב לטבוח בנו. מנגד, שני האנשים היחידים שצדקו לאורך כל הדרך - בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר, שני אלה הורחקו ומודרו ממוקד קבלת ההחלטות בקשר לניהול המלחמה. מה לכם הוכחה טובה מזו לחידלון ולתבוסה המסתמנת?

מה דרוש איפה? קשה יותר לתקן מאשר להימנע מראש מטעויות. ולמרות זאת - יש להכריז לאלתר על הפסקת כל משא-ומתן עם הרוצחים, יש לחזור מיד לפעילות צבאית התקפית, יש לנטרל יועצי אחיתופל משפטיים השמים מקלות בגלגלי הניצחון וברוח הקרב. ייתכן מאוד שיש למנות מחליפים לחלק מהפיקוד הבכיר ולראש המטה הכללי בכלל אלה ותחתם למנות קצינים בכירים אותם מרחיקה היום החונטה מוכת הקונספציה מכל יכולת השפעה אמיתית. קצינים בעלי השקפה התקפית, קצינים החותרים לניצחון, קצינים בעלי אתיקה ומוסר יהודי ולא כאלה שהם בוגרי קרן וקסנר ודומיה.

עדיין לא מאוחר ובאם תהיה התעשתות כזו נוכל ככל הנראה להשיג ניצחון אמיתי על מפלצת החמאס הניאו נאצית.

תאריך:  11/04/2024   |   עודכן:  11/04/2024
בעז שפירא
+צרפת העבירה מסר לאירן: "אל תסלימו את המצב באזור"
23:10 11/04/24  |  עידן יוסף
נשיא צרפת מקרון ליו״ר הכנסת אוחנה: ״הזהרנו את אירן לבל תתקוף בישראל״. אוחנה לנשיא מקרון: "אין תרחיש שבו ישראל לא תטפל בגדודי החמאס שברפיח״
+משפחות הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים בדרישה לפעולה ברפיח
23:04 11/04/24  |  עידן יוסף
משפחות חטופים ומשפחות שכולות הפגינו הערב מול מעון ראש הממשלה בירושלים בדרישה להיכנס לרפיח, להפעיל לחץ צבאי על חמאס, ולהביא לשחרור החטופים.
+הנייה טוען כי בניו לא היו מחבלים
23:02 11/04/24  |  עידן יוסף
מנהיג חמאס, הניה, טוען בראיון לרויטרס כי שלושת בניו שחוסלו אתמול בתקיפה הישראלית בעזה לא היו פעילים בזרוע הצבאית של חמאס. בתמונה שפורסמה היום נראה הנייה בבית מרפא בדוחא כשהוא עונד שעון רולקס, לצד אחת מנשותיו המסמנת "וי" באצבעותיה.

דובר צה"ל הגרי נשאל הערב, האם היה נכון לאשר את החיסול ברמת דרג מדיני - רמטכ"ל, אלוף פיקוד, ולא בדרג אלוף משנה, לנוכח העיתוי הרגיש - והשיב: "בניו של הנייה הם מחבלים, מפקדים בשטח על פעילות טרור, התכוונו בזמן אמת להוציא פעולות טרור ותשתית טרור. אחד מהם מעורב בהחזקת חטופים במהלך המלחמה. הם מחבלים ולכן הם הותקפו, לפי ההנחיות והפקודות".
+מפקד משטרת חמאס בג'באליה ו"ראש ועדת סיוע" חוסלו
22:58 11/04/24  |  עידן יוסף
ישראל ממשיכה לתקוף באופן עקבי את כל הדמויות בחמאס שאחראיות על השליטה באזרחים, הסדר הציבורי וההשתלטות על הסיוע ההומניטרי, ולא לחדול מכך גם בימי עיד אל פיטר. הפלשתינים מדווחים כי מפקד משטרת חמאס בג'באליה חוסל יחד עם "ראש ועדת סיוע". צה״ל מקווה באופן הזה להמשיך לפורר את שלטון חמאס בעזה.
+הגרי על האיום מאירן: "יש לנו יכולת הגנה רב-שכבתית, אך לא הרמטית"
22:53 11/04/24  |  עידן יוסף
דובר צה״ל דניאל הגרי: "תקיפה משטח אירן תהווה הוכחה ברורה לכוונות האירניות להסלים את המצב במזרח התיכון ולהפסיק להסתתר מאחורי השלוחים. יש לנו יכולת הגנה רב-שכבתית שהוכיחה את עצמה עם אלפי יירוטים מוצלחים, אך ההגנה לעולם אינה הרמטית.
+"המלחמה בעזה היא מבצע צבאי אומלל שאמור היה למחות חרפת 7 באוקטובר"
22:49 11/04/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק שבועי בהנחייתי, על הלקחים הצבאיים של טבח 7 באוקטובר ומלחמת "חַרְבות ברזל", בהשתתפות צוות מומחים. בדיון טען אביתר בן צדף, לשעבר עורך כתב העת של צה"ל "מערכות", כי "המלחמה בעזה היא מבצע צבאי אומלל שאמור היה למחות חרפת 7 באוקטובר, אך ממלאת את מטרות החמאס"
[צילום: דובר צה"ל]
+אירן מאיימת בתגובה "מבוקרת" בעקבות לחץ אמריקני
19:22 11/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קבינט המלחמה התכנס לדון במתיחות עם אירן, לאחר שאירן איימה בתגובה מדודה  ▪  בישראל צופים שיגור עשרות טילים מאירן, מתימן ומעירק - שייורטו בסיוע ארה"ב  ▪  צה"ל בכוננות גבוהה ונערך לתגובה "מהירה וכואבת"
ראיסי מאיים ברקע טילים
+קבינט המלחמה יצר שכפ"ץ לחמאס
19:06 11/04/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי החמאס שם
עקורים ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+מפקד פיקוד הדרום והמתפ"ש נפגשו עם נציגי הארגוני הסיוע הפועלים בעזה
18:43 11/04/24  |  עידן יוסף
כחלק מהגברת התיאום בנושא הסיוע ההומניטרי לרצועה, נפגשו אתמול מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן עם נציגי הקהילה הבינלאומית מסוכנויות האו"ם, הצלב האדום, IMC, USAID והמתאם ההומניטרי האמריקני. בפגישה לא השתתפו נציגים של אונרא.

במסגרת הפגישה, הציג פינקלמן את תמונת המצב המבצעית ועליאן הציג את פעילות צה"ל בנושא ההומניטרי לצד הצעדים שננקטו לאחרונה על מנת להגביר את קצב העברת הסיוע לרצועה.
[צילום: דובר צה''ל]
+איש כספים של חמאס חוסל ברפיח
18:39 11/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כחלק מפעילותו בזרוע הצבאית עסק במימון מרכזי של הפעילות הצבאית של חמאס ברפיח ואף העביר במהלך חודש דצמבר האחרון מאות אלפי דולרים לטובת פעילות צבאית
לוחמים בפעילות ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
+תקלה מבצעית: צה"ל השמיד כלי הנדסי שנשכח בח'אן יונס
17:31 11/04/24  |  עידן יוסף
תקלה חריגה ברצועת עזה: אוגדה 98 שיצאה השבוע מח'אן יונס שכחה בשטח דרילר - כלי הנדסי גדול שמשמש את צה״ל לחפירה בקרקע ולאיתור מנהרות בשטח. לא ברורות נסיבות שכחת הכלי בח'אן יונס, אבל לאחר שהתבררה התקלה - הדרילר הותקף מהאוויר ע״י כלי טיס והושמד.
דרילר [צילום: צחי אבנור]
+מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב א-דהירה
15:33 11/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי במרחב א-דהירה
+דובר צה"ל חשף לתקשורת הזרה את התוכנית להרחבת הסיוע ההומניטרי
14:07 11/04/24  |  מירב ארד
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי חשף לתקשורת הזרה את התוכנית להרחבת הסיוע ההומניטרי עבור תושבי רצועת עזה ופרסם נתונים בנוגע לסיוע שהועבר מתחילת המלחמה. בין היתר, הועברו לרצועה 22,205 משאיות ומאות אלפי טונות של מזון.
+סוף המשחק שמציע ליברמן: מצרים צריכה לקחת האחריות על עזה
14:00 11/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טוען: וכל מי שטוען שהרש"פ צריכה לחזור פשוט מנותק מהמציאות  ▪  על כניסה לרפיח כתב: היינו צריכים להיכנס לרפיח בשבוע הראשון למלחמה
ליברמן. "לנתק את ישראל מעזה" [צילום: אורן בן חקון/פלאש 90]
+שישה מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ברחבי יהודה ושומרון
12:47 11/04/24  |  מירב ארד
לוחמי צה״ל שב״כ ומג״ב פעלו הלילה למעצר שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. בעיזריה שבחטיבת עציון הלוחמים עצרו שני מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה רבים, בהם רובה מסוג M-16, אקדח ואמצעי לחימה נוספים. בקבלאן ובעוריף שבשומרון נעצר מבוקש והוחרמו אמצעי לחימה וחומרי הסתה רבים. בקלנדיה שבבנימין נעצר מבוקש נוסף והוחרמו אמצעי לחימה וציוד צבאי. בטול כרם ובביר א באשא שבמנשה נעצר מבוקש ותוחקרו חשודים. בחברון שביהודה נעצר מבוקש נוסף.
+החרוסת של אבא שעטפה את המרור
12:37 11/04/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
אל מול המרור הרב והבלתי נתפס ניצבת החרוסת, החרוסת של אבא, מתוקה, טעימה, מנחמת  ▪  החרוסת של הרוח היהודית-ישראלית שניעורה, הרוח המדהימה של הערבות ההדדית
מעט מתיקות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+השר מיקי זוהר: אם לא נצליח להגיע לעסקה נגביר את העצימות
12:29 11/04/24  |  מירב ארד
השר מיקי זוהר בראיון לכאן רשת ב': "הנושא המורכב ביותר שלא מאפשר להניע את גלגלי המלחמה בצורה אינטנסיבית הוא החטופים, שכולנו מחויבים להשבתם. עושים מאמץ לעסקה שהתנאי הוא שהיא לא תביא לסיום המלחמה. לכן רואים דשדוש במלחמה. אם לא נצליח להגיע לעסקה נגביר את העצימות".
+במבט אוהד מניו-יורק
11:54 11/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ברט סטיבנס, מכותבי הטורים המרכזיים בניו-יורק טיימס, ציין כי ניר ברקת לא הצליח להשיב כראוי לשאלות על מדיניותו של בנימין נתניהו, בכל תחום, בכל חזית
ברט סטיבנס [צילום: ריצ'רד דרו/AP]
+כסדום נהיינו ולחמורים דמינו
11:34 11/04/24  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות  ▪  בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
רגב. יהירות ושחצנות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נתניהו: "נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות"
11:26 11/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צה"ל פתח במבצע ממוקד במרכז הרצועה: הפעילות המשותפת לכוחות המתמרנים ולחיל-האוויר בוצעה בעקבות הכוונה מודיעינית מדויקת המעידה על הימצאות תשתיות טרור ומחבלים רבים במרחב
נתניהו בבסיס תל נוף [צילום: רועי אברהם/לע״מ]
+לא עת שחוק היא
10:59 11/04/24  |  אבי נחמני   |   לרשימה המלאה
את חגיגות המימונה ההמוניות בפארקים, השנה יש לבטל  ▪  צו השעה מחייב אותנו כעת להוריד את גובה החגיגות ולהתכנס יותר אל חיק המשפחה והחברים באירוע צנוע ורגוע יותר שיוכל 'לעבור בגרון של כולם'
בחוג המשפחה [צילום: איל מרגולין]
+המדינה הוציאה 912 מיליון שקל על פתרונות דיור זמניים למפוני העוטף
10:47 11/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הצעת מחליטים לתקצוב המנהלת לשיקום יישובי עוטף עזה  ▪  התקציב יעמוד על 18 מיליארד שקל במתווה פוחת עד שנת 2028 עד היום הקצתה המנהלת 1.21 מיליארד שקל עבור מענקי שיבה הביתה ו-912 מיליון שקל - כמחצית מהתקציב בסעיף זה - עבור פתרונות דיור זמניים עבור מפוני העוטף בלבד  ▪  הנתונים לא כוללים את עלות הפינוי של תושבי קו העימות בצפון
תקציב במתווה פוחת עד 2028 [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+דיווח: 5 הרוגים בתקיפת מגדל מגורים במחנה הפליטים נוסיראת
10:18 11/04/24  |  מירב ארד
דיווחים בעזה: 5 הרוגים ופצועים נוספים בתקיפת מגדל מגורים במחנה הפליטים נוסיראת.
+מתקפה רוסית מאסיבית בחמישה מחוזות באוקראינה
09:55 11/04/24  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
המתקפה גרמה לנזקים כבדים, ולקרוב לרבע מיליון מתושבי מחוז חארקיב להישאר ללא חשמל  ▪  הותקפו תשתיות אנרגיה קריטיות גם במחוזות זפוריז׳יה, קייב, אודסה ולביב במערב המדינה  ▪  זלנסקי התייחס למתקפה הכבדה וציין שהיא בוצעה באמצעות 40 טילים ו-40 כטב"מים
הפגזות במחוז חארקיב [צילום: אנדריי מרינקוב/AP]
+ארה"ב העבירה לאירן מסר: הימנעי מהסלמה צבאית נגד ישראל
08:16 11/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השליח האמריקני למזרח התיכון פנה אל שרי החוץ של סעודיה, עירק, איחוד האמירויות וקטר וביקש מהם להעביר את המסר האמריקני לשר החוץ בטהרן  ▪  מזכיר המדינה שוחח הלילה עם שר הביטחון גלנט וחזר על תמיכת ארה"ב בביטחון ישראל
שר החוץ האירני. מסרים מעמיתיו ממדינות המפרץ [צילום: עומאר סנדיקי, AP]
+"אנחנו בתוך מלחמה אזורית: האירנים מתכוננים למלחמה ארוכה ולשם כך דוחפים נשק לגרורות"
07:14 11/04/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק שני של דיון עומק שבועי בהנחייתי, על הלקחים הצבאיים של טבח 7 באוקטובר ומלחמת "חַרְבות ברזל", בהשתתפות צוות מומחים. בדיון טען סרן בדימוס, המהנדס והוגה הדעות יואב נצר, כי "אנחנו בתוך מלחמה אזורית: האירנים מתכוננים למלחמה ארוכה ולשם כך דוחפים נשק לגרורות"
חיסול בכיר אירני בדמשק [צילום: עומאר סנדיקי, AP]
+כבר לא בשוליים
07:10 11/04/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
אולי הטענה שלי שיש בין מוסדות החינוך שאותם רבנים/מחנכים עומדים בראשם דמיון מטריד למוסדות החינוך של החמאס, עוררה את הזעם הקדוש
מה הם לומדים? [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לומר באומץ - לא לעסקה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
12/04/24 08:22
2
אזרח
12/04/24 09:36
3
הירונימוס
12/04/24 18:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
השליח האמריקני למזרח התיכון, ברט מקגורק, שוחח אמש (יום ד', 10.4.24) עם שרי החוץ של סעודיה, עירק, איחוד האמירויות וקטר, וביקש מהם להעביר לאירן מסר ולפיו עליה להימנע מהסלמה צבאית נגד ישראל. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.
11/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
חלק שני של דיון עומק שבועי בהנחייתי, על הלקחים הצבאיים של טבח 7 באוקטובר ומלחמת "חַרְבות ברזל", בהשתתפות צוות מומחים. בדיון טען סרן בדימוס, המהנדס והוגה הדעות יואב נצר החי בגרמניה, כי "אנחנו בתוך מלחמה אזורית: האירנים מתכוננים למלחמה ארוכה ולשם כך דוחפים נשק לגרורות". אביתר בן צדף הסביר שאונס הוא חלק אינטגרלי מתורת המלחמה המוסלמית; לדעת ההיסטוריון יאיר קלינבוים, יהיה קשה לכבוש את דרום לבנון על-מנת לחסל את החיזבאללה בגלל המנהרות שנחפרו שם; המהנדס אלכסנדר פפקוב טען שמטכ"ל צה"ל אינו רוצה לנצח במלחמת "חרבות ברזל"; רב-סרן בדימוס ירון שחר העריך שאת המצב לטובתנו ישַנוּ הטכנולוגיה, התעשיה, היוזמה והאימונים.
11/04/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
הפוסטים שלי על ההקצנה בקרב חלקים נכבדים בציונות הדתית, השאיפה למדינת הלכה והמשתמע מכך, לא התקבלו יפה בקרב רבים מהציונות הדתית. מעניין שברוב התגובות פשוט האשימו אותי בשקרים למרות שהצגתי עובדות ברורות - רבנים/מחנכים בציבור הדתי שאומרים דברים מחרידים.
11/04/2024  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
ארה"ב ובעלות בריתה מאמינות שהתקפות טילים וכטב"מים גדולה של אירן ושלוחותיה במזרח התיכון נגד מטרות צבאיות או ממשלתיות בישראל הן בפתח. על-פי דיווח (10.4.24) בבלומברג, מתקנים אזרחיים לא צפויים להיות במוקד התקיפה. ייתכן שהתקיפה לא בהכרח תגיע מצפון ישראל.
10/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה החל לאסוף מידע מודיעיני על פעילות הצבא במרחב הגבול עם סוריה, לקראת תכנון פיגועים נגד ישראל משם. במסגרת כך חיזבאללה מעביר פעילים שלו למרחב הגבול, ומנסה להתקרב אל הגדר. הפעילות הזו נעשית בתוך מוצבי צבא סוריה, שמאפשר לחיזבאללה להתבסס בהן תוך שיתוף פעולה הדוק (וואלה).
10/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il