|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
תובנה חד משמעית [צילום: פלאש 90]

על החובה להפריט את ההסברה הישראלית

ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה כי לא יהיה מנוס מקידום נמרץ של רעיון להפרטה של מערך ההסברה
10/04/2024  |   רפאל בוכניק   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

המערכה הצבאית הינה מטבע הדברים ציר הפעולה העיקרי של מדינת ישראל מול איום הטרור הרקטי של החמאס והג’יהאד האסאלמי מרצועת עזה. התמודדות א-סימטרית זו, כפי שהשתקפה במבצע "שומר החומות", היא גם המתכון לעימות פוטנציאלי מול חיזבאללה, היה ויפרוץ.

הניסיון המצטבר של ישראל בעתות לחימה מצביע על דפוס פעולה המציף פער קשה לעיכול בין ההישגיות של המעשה הצבאי, לבין החידלון בהסברה הלאומית. זהו ריטואל קבוע, דווקא כאשר האסטרטגיה הצבאית מציבה בקדימה גבוהה את ממד הקרב על התודעה כמדד אפקטיבי להערכת הישגי המערכה.

זוהי תובנה חד-משמעית שהייתה אמורה זה מכבר, להיות מתורגמת לשפת המעשה, בהקשר הארגוני ובממד התוכני-רעיוני, באופן שייצר זיקה בלתי אמצעית בין הכוח לבין הרוח. דומה כי טרם הפנמנו את מלוא הערך המוסף הטמון בהסברה דינאמית ובלוחמה פסיכולוגית עתירת מעוף, בעוד הוגי דעות צבאיים מן העת העתיקה השכילו לסווג שיטות לוחמה מדיסציפלינה זו כ-"מכפילי כוח" מן המעלה העליונה. כך למשל הוגה הדעות והאסטרטג הצבאי הסיני סון טסו אשר השכיל (לפני יותר מאלפיים שנה) לקבוע כי "מהותה של אומנות המלחמה היא להכניע את האויב ללא קרב".

דווקא נסיבות שבהן מדינה דמוקרטית מתמודדת עם ארגוני טרור, על אחת כמה וכמה, כאלה המזוהים כג’יהאדיסטיים, אשר הוצאו אל מחוץ לחוק במדינות מערביות רבות, מעצבות נקודת פתיחה הסברתית אידיאלית, מבחינתה של ישראל.

מסרי הסברה המכוונים כלפי קהלי יעד בזירה הבינלאומית, חזקה שיתמקדו במאפיינים הג’יהאדיסטיים של החמאס והג’יהאד האסלמי, באופן שיסווג את ארגוני הטרור הפועלים מרצועת עזה עם גורמים איסלמיסטים-פנאטיים מובהקים, דוגמת אל-קאעידה ודאעש, שלגיטימיות הלחימה כנגדם בתודעה הבינלאומית, אינה שנויה במחלוקת.

עובדה זו אמורה הייתה להיות "קלף מנצח" זמין, בידי ישראל במערכה ההסברתית, דא עקא, עולה בידם של התועמלנים הערביים לסלף את העובדות ולהטמיע באופן משכנע בדעת הקהל הבינלאומית, תמונה מעוותת לפיה צה"ל לוחם נגד האוכלוסייה הפלשתינית חסרת המגן ברצועת עזה.

הזעם הציבורי במערב מופנה כלפי ישראל גם בהקשר לטענה, מופרכת כשלעצמה, של פגיעה ללא הבחנה בילדים ובנשים, זאת בשעה שתקיפות האוויר של ישראל הן כירורגיות מוקפדות עם מיעוט של פגיעה בבלתי מעורבים. בהקשר זה ניכר בעליל, כי לפחות במישור המבצעי הישיר, הופנמו וייושמו הלקחים מחויבי המציאות של התמקדות במטרות טרור מובהקות.

באותה נשימה יש לתת את הדעת לעובדה שגורמים בממשל האמריקני וחוגים בולטים במפלגה הדמוקרטית, כמו גם חלק מממשלות במערב אירופה, מתעלמים באורח מכוון, מחלקו ואחריותו של חמאס בייזום המערכה, ומקעקעים בכך את בסיס הלגיטימציה ל"קאזוס בלי" של ישראל.

כך שומטת ישראל מידיה, באורח חוזר ונשנה, את הרכיב השני בחשיבותו בלחימה מול חמאס והג’יהאד האסלמי, קרי - הקרב על התודעה, ומוצאת עצמה נדחקת אל הקיר, נוכח לחץ בינלאומי להפסקת הלחימה בטרם הושגו יעדי המבצע. בנסיבות אלה אין אלא להפנים את המציאות של אזלת היד ההסברתית המערכתית של ישראל.

לא פחות מכך, חשוב להתריע כי ישראל כושלת גם בפן ההסברתי -האופרטיבי, בהיעדר אמצעים זמינים להפנות מסרים בזמן אמת, לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. הפקרת הספקטרום התקשורתי בשפה הערבית, הופכת את תושבי הרצועה לשבויים של מסרי התעמולה של אל-ג‘זירה ותחנות השידור של חמאס. במקום לדרבן בידול בין חמאס לבין האוכלוסייה האזרחית, אין אנו מונעים את ההזדהות הכמו-הכרחית של ההמונים עם ארגוני הטרור, ומאפשרים המשך הניצול הציני של האזרחים לטובת מאמצי ההסתתרות וההסוואה של טרוריסטים ואמצעי לחימה בסביבה תמימה לכאורה.

החידלון ההסברתי המערכתי של ישראל הוא אפוא, בבחינת סוד גלוי מתמשך; ספק אם תהיה תוחלת ב"הנשמה מלאכותית" לגופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים. מבקר המדינה עסק לא מעט בכשלים אלה, אולם טרם נמצאה הנוסחה הגואלת שתעמיד על הרגליים גוף הסברה מרכזי ומסונכרן.

נראה כי לא יהיה מנוס מקידום נמרץ של רעיון להפרטה של מערך ההסברה, באופן שייצר מחויבות של גוף מקצועי ועצמאי כלפי מעצבי המדיניות, בתיאום עם הגופים הרשמיים הממלכתיים. הכישלון המערכתי המתמשך בממד זה, הוא הרה-אסון, וככל הנראה אינו בר-תיקון בפרמטרים של חשיבה דוגמתית. חיוני אפוא שתינתן תשומת לב ממוקדת לצורך בפתרון בעיית הסברה בחשיבה מחוץ לקופסה.

הכותב הוא מומחה לענייני המזרח התיכון ויחסים בינלאומיים. שירת 26 שנים בחיל המודיעין. כיהן שלוש שנים במשרד ראש הממשלה ובמשרד הביטחון. כיום חוקר בכיר במרכז בס"א.
תאריך:  10/04/2024   |   עודכן:  10/04/2024
רפאל בוכניק
+דיווח: חמאס סבורה שההצעה בעסקה נוטה לטובת ישראל
22:21 10/04/24  |  עידן יוסף
הוול סטריט ג'ורנל: חמאס דחתה את ההצעה האמריקנית במו"מ מפני שזו לטעמה נוטה לטובת ישראל, ואינה כוללת את שחרור האסירים הפלשתינים הכלואים בישראל.

+שר העבודה: נגיע לפני פסח לבתי 1,139 משפחות נרצחי הטבח; מהן ל-46 שכל ילדיהן נרצחו
21:15 10/04/24  |  עידן יוסף
שר העבודה והממונה על הביטוח לאומי, יואב בן צור, אומר כי ״הטבח האכזרי הכניס למעגל השכול מאות משפחות שכולות שעולמן חרב עליהן, מתוכן 46 הורים שכל ילדיהם נרצחו בטבח".

בפגישה שקיים עם נציגי משפחות נרצחי מסיבות הנובה, התחייב לעמוד לימינם. ״אני מבטיח - הברית בין הביטוח לאומי למשפחות השכולות היא לכל החיים ועובדיו ילוו את המשפחות בסיוע ומעטפת כלכלית וסוציאלית", אמר. "עובדי הביטוח הלאומי יעשו ככל יכולתם לעבור בין כל בתי המשפחות עוד לפני חג פסח כדי לתת מענה מקצועי ולפרט על כלל הזכויות הקיימות ל-1,139 משפחות. עובדי אגף השיקום והאיבה עובדים מסביב לשעון כדי לתת מענה לכלל הצרכים האפשריים, ככל שיידרש״.

בפגישה נכחו גם סמנכ״לית משרד רה״מ לירון הנץ, מ״מ מנכ״ל הביטוח הלאומי צביקה כהן ומנהלת אגף שיקום בביטוח הלאומי מאשי סנדרוביץ.
+מחבלי חיזבאללה שהו במבנה צבאי ומטוסי קרב תקפו אותם
20:57 10/04/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו הערב מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב בו שהו מחבלי חיזבאללה לצד תשתית טרור נוספת במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום כוח צה"ל ביצע ירי להסרת איום במרחב א-נקורה.
+בארה"ב מעריכים שמתקפת טילים אירנית לא תכוון למתקנים אזרחיים
20:46 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מקורות ביטחוניים מסרו לבלומברג כי יעדי התקיפה של אירן ושלוחותיה בישראל יהיו ממשלתיים או צבאיים, וכי השאלה אינה האם אירן תתקוף אלא מתי  ▪  ביידן: "מחויבותנו לביטחון ישראל אל מול האיומים האלה איתנה"
ר"מ יפן קישידה עם נשיא ארה"ב ביידן [צילום: אלכס ברנדון/AP]
+הערכה בצה"ל: חיזבאללה מתכנן פיגועים נגד ישראל משטח סוריה
19:42 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+החות'ים טוענים שתקפו שתי ספינות ישראליות
19:40 10/04/24  |  עידן יוסף
דובר צבא החות'ים: "פגענו בשתי ספינות ישראליות במפרץ עדן".
+שר האנרגיה: תרחיש העלטה אפסי עד קלוש
19:39 10/04/24  |  עידן יוסף
שר האנרגיה אלי כהן מבקש להרגיע: "השמועות על תרחישים של הפסקת חשמל למשך שבועות או חודשים - חסרות בסיס. הסיכוי לכך אפסי עד לא קיים. יש מערך גיבויים חסר תקדים שמאפשר לנתב חשמל בתוך זמן קצר לכל אזור שנפגע.
+הכניסה לרפיח: ראש הממשלה נמצא בעמדת מיעוט בקבינט המלחמה
19:30 10/04/24  |  עידן יוסף
בקבינט המלחמה נתניהו היה במיעוט, בסוגיית הכניסה לרפיח. הוא רצה כניסה עכשיו, אך שר הביטחון יואב גלנט, שרי המחנה הממלכתי בני גנץ וגדי איזנקוט כמו גם הרמטכ"ל הרצי הלוי, טענו שיש להעדיף עסקה ולהקשיב לאמריקנים (ישראל היום).
+גורם בטחוני: "יעדי החיסול היו שלושת בניו של הנייה"
19:28 10/04/24  |  עידן יוסף
גורם בטחוני: "יעדי החיסול היו שלושת בניו של הנייה". לדבריו, מדובר בפעילי חמאס.
+טראמפ: ביידן נטש את ישראל
19:21 10/04/24  |  עידן יוסף
טראמפ נגד ביידן ביחס לתמיכתו בישראל: "ביידן איבד שליטה בכל הקשור לישראל - הוא נטש אותה". עוד הוסיף הנשיא לשעבר: "כל יהודי שמצביע עבור ביידן לא אוהב את ישראל, ולמען האמת צריך לדבר איתו. איך אדם יהודי יכול להצביע לביידן, או לדמוקרטים, הם 100% בצד של הפלשתינים, והוא (ביידן) לא יודע איך לצאת מזה, הוא תקוע".
+שני פעילי שמאל זרים גורשו מישראל
19:20 10/04/24  |  עידן יוסף
שני פעילי שמאל קיצוני זרים גורשו מהארץ לאחר שהתעמתו עם חיילי צה"ל בהר חברון (ישראל היום).
+משרד הבריאות העביר את העציר הביטחוני מבית החולים הדסה
19:16 10/04/24  |  עידן יוסף
בעקבות הסערה, משרד הבריאות העביר את העציר הביטחוני מבית החולים הדסה למתקן רפואי בשדה תימן. ממשרד הבריאות נמסר: "לא נאפשר הכנסת מחבלים לבתי חולים. עם זאת, משרד הבריאות לא ימנע טיפול נקודתי כאשר הצבא מעלה צורך מבצעי חיוני, לרבות צרכי חקירה מצילי חיים" (חדשות 12).

+שישה מבני משפחתו של איסמעיל הנייה חוסלו ברצועה
17:29 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל תקף מהאוויר כלי רכב במחנה הפליטים א-שאטי ממערב לעזה  ▪  בתקיפה, בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב"כ, נהרגו שלושה מבניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ושלושה מנכדיו
הנייה. שומע את הבשורה מקטר
רגע תקיפת המכונית
+דיווח: חמאס דחה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש
15:21 10/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי "חמאס דחה במידה רבה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש ומתכנן להציג הצעה משלו לסיום הלחימה"  ▪  גלנט במסר מאיים לאירן: "מי שינסה לתקוף אותנו - ייתקל בהגנה חזקה"
הנייה עם ראיסי. מתכנן הצעה משלו [צילום: לשכת הנשיאות באירן/באמצעות AP]
+חצי שנה למלחמה בחזית ההסברה: 1,500 ראיונות, 4,000 ביקורי כתבים זרים
14:51 10/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במלאת חצי שנה למלחמה חושף מערך ההסברה הלאומי את פעילותו בזירה הבינלאומית
מאמץ רב מערכתי משולב [צילום: מערך ההסברה הלאומי]
+דיווח: המוסד חיסל חלפן כספים של חיזבאללה בלבנון
14:16 10/04/24  |  מירב ארד
חלפן כספים של חיזבאללה, שהיה אחראי על העברת כסף מאיראן לחמאס, חוסל על ידי המוסד בלבנון - כך דיווח ערוץ אל-חדת' הסעודי. עפ"י הדיווח, החלפן, מוחמד סרור, נמצא ירוי בכפר מצפון לביירות. הוא נחשב למטרה של המוסד מאז שנת 2018.


+תיעוד: חוסל מחבל שששיגר ירי תמ"ס לעבר לוחמי הנח"ל בעזה
13:09 10/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פעילות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה: חיסול מחבלים בהיתקלויות, מארבים יזומים וסגירות מעגלים
[צילום: דובר צה"ל]
+מצוות פדיון שבויים זועקת אלינו
12:50 10/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
לא תפקיר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+כ-800 פצועי מלחמה: מערכת השיקום מתקשה לעמוד בקצב
12:46 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חלק מפצועי המערכה ממתינים חודשים לטיפול  ▪  משרד הבריאות מתכנן להוסיף 186 מיטות אשפוז, אך גורמים מקצועיים טוענים שזה לא מספיק  ▪  יש צורך בתוספת תקציבים מעבר ל-200 מלש"ח, כוח אדם ותשתיות כדי לתת מענה הולם לנפגעי המלחמה
חיילים בבי"ח זיו [צילום אילוסטרציה: דוד כהן/פלאש 90]
+ליל הסדר בשטח האויב: צה"ל הכפיל את כמות החרוסת
12:05 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרבנות הצבאית נערכת לקיום מצוות הפסח ברקע אתגרי המלחמה  ▪  180 משטחי מצות, 120,000 הגדות, 17,000 קערות סדר ו-7,000 ערכות אישיות לחיילים בפעילות מבצעית  ▪  וגם: היתר מיוחד לאשכנזים לאכול קטניות בשטחי הלחימה
חלק מהבסיסים יהיו בתפוסה של 80% ויותר [צילום: דובר צה''ל]
+ח"כ קלנר: המחוייבות שלנו היא להכריע את המלחמה הזו
11:30 10/04/24  |  מירב ארד
ח"כ אריאל קלנר, מהליכוד בראיון לכאן רשת ב': "אין לנו פריבילגיה להפסיק את המלחמה. המחוייבות שלנו היא להכריע את המלחמה הזו. יצאנו ונחזור בעזרת השם. זו מלחמת קוממיות לכל דבר, חמאס רוצה שנכנע. החטופים הם הנשק שלו שמפלג אותנו מבפנים. לא מקבל עסקה שלא מחזירים את כולם - רק הכרעה".
+שר החוץ במסר לאירן: ״אם טהרן תתקוף משטחה - ישראל תגיב באירן״
10:36 10/04/24  |  מירב ארד
שר החוץ ישראל כ"ץ שולח מסר ברור לנשיא אירן: ״אם טהרן תתקוף משטחה - ישראל תגיב באירן״.

+ליברמן על התאריך למבצע ברפיח: "מה צריכים להבין המפקדים בשטח?"
10:01 10/04/24  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: ראש הממשלה נתניהו טען בקולו בסרטון שפרסם כי נקבע תאריך למבצע ברפיח, ובהפרש של יום שר הביטחון גלנט סתר אותו, והבהיר בשיחה עם מקבילו האמריקני - שאין. מה צריכים להבין המפקדים בשטח? מה זה מקרין לעם ישראל? ככה לא מנצחים מלחמה.
+לוחמי חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול במרכז הרצועה; מטוסי קרב תקפו אתרי שיגור
09:42 10/04/24  |  מירב ארד
צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים ביממה האחרונה. במהלך הפעילות, הלוחמים חיסלו בהיתקלות פנים אל פנים חוליית מחבלים שסיכנה את הכוחות. במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר תקפו עשרות מטרות במספר מרחבים ברצועת עזה, ביניהם אתרים צבאיים, משגרים, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות בשטח הרצועה. באחת התקיפות, כלי טיס של חיל-האוויר תקף חוליית מחבלים מארגון הטרור חמאס שאיימו על כוחותינו.
+בין תא"ל גולדפוס לגנרל האמריקני מק'קריסטל
09:14 10/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
הגנרל סטנלי מק'קריסטלה[צילום: מרק לניהאם/AP]
+משפחות החטופים נחטפו
09:11 10/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
קשה להשתחרר מהתחושה כי כאבן האותנטי של המשפחות האומללות הופך יותר ויותר לאבן שואבת לארגוני המחאה מתקופת המאבק ברפורמה המשפטית, אשר משעבדים ומנכסים את מצוקתן למאבקם נגד הממשלה
רווי אמוציות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הסברה בשפה הערבית - "מכפיל כוח"
09:07 10/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
על הממשלה - באמצעות המשרדים המופקדים על כך, לפעול להפסקת הסחבת הבלתי נסבלת בכל הנוגע לשיפור ההכרחי של השידור בשפה הערבית הן לעולם הערבי, הן לתושבי רצועת עזה ויהודה ושומרון והן לדוברי השפה הערבית בישראל
פתרון מושכל ואפקטיבי [צילום: אחמד חאטיב/פלאש 90]
+פגיעה חמורה
08:10 10/04/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
יש קשר פשוט וברור בין הימנעות מגיוס חרדים לפגיעה קשה בכלכלה  ▪  רבים בציבור שיאלצו להמשיך כל שנה לעשות 40 ימי מילואים יעזבו
הרב דב לנדו. מתנגד [צילום: שלומי כהן/פלאש 90]
+עשר המכות נוסח תשפ"ד
07:22 10/04/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
לישראל אין תוכנית מדינית ל"יום שאחרי" המלחמה. לפחות לא תוכנית גלויה  ▪  מצב כזה של דשדוש תמידי בבוץ של עזה (וגם של יהודה ושומרון) מבלי לנהל את הסכסוך מתוך יתרון מחליש את ישראל עוד יותר
עתיד לא ברור [צילום: משה שי/פלאש 90]
+ביידן: מה שנתניהו עושה - טעות, לא מסכים עם הגישה שלו
02:06 10/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא ארצות הברית קורא להכרזה על הפסקת אש של 6 עד 8 שבועות ברצועת עזה  ▪  " דיברתי עם הסעודים, הירדנים והמצרים - כולם מוכנים להכניס אוכל"  ▪  אתמול נכנסו לרצועה 468 משאיות סיוע הומניטרי
ביידן. "מבקש מהישראלים לקרוא להפסקת אש" [צילום: אוון ווצ'י, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על החובה להפריט את ההסברה הישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הפולמוס הסוער בשיח הציבורי הישראלי סביב ביקורתו הפומבית של מפקד אוגדה 98, תא"ל גולדפוס, על הדרג הצבאי והמדיני, על-רקע המלחמה בחמאס, מייצר דילמה כבדת משקל בין ההערכה העצומה לתפקודו של האוגדונר, המצביא המהולל במערכה ברצועת עזה, לבין העובדה שלא ניתן להתכחש לה, שהייתה כרוכה בחריגה מפקודות הצבא.
10/04/2024  |  רפאל בוכניק  |   יומני בלוגרים
עסקת חטופים אשר אינה מגלמת את הישגי צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ומייצרת עמדת כוח במו"מ, תהיה בבחינת "בכייה לדורות" לישראל. מנהיגות אמיצה מחויבת לגישה אחראית וקרת רוח במבחן המו"מ בסוגיה כה רגישה, שתכליתה השגת שחרור החטופים בתנאים יתרוניים לצד החזק.
10/04/2024  |  רפאל בוכניק  |   יומני בלוגרים
בשל האתגרים הנוספים הניצבים לפתחה של ישראל במערכה ברצועת עזה, ובראש וראשונה משימת ההשתלטות על העיר רפיח וציר פילדלפי לצורך הכרעת ארגון החמאס, עדיין לא מאוחר לשנות דיסקט בכל הקשור להתייחסות לממד ההסברה בשפה הערבית. חידלון ההסברה הוא בבחינת מחלה כרונית של ישראל, ונובע בין השאר מהאמונה הנאיבית בדבר צדקת מאבקנו, ומכאן, כמו מטבע הדברים, שנזכה לאהדת העולם החופשי.
10/04/2024  |  רפאל בוכניק  |   יומני בלוגרים
למקרה שפספסתם, מתקיים דיון לגבי ההשלכות של הימנעות מגיוס חרדים על היקף ימי המילואים שיאלצו לעשות המשרתים. משרד האוצר כבר התריע בפני פגיעה קשה בכלכלה בגלל עלייה משמעותית בהיקף ימי המילואים אם החרדים לא יתגייסו.
10/04/2024  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
ניצחון פירוס הוא ביטוי המשמש לתיאור ניצחון שעלה במחיר כה רב עד שיצא שכרו בהפסדו. 602 חיילים מצאו את מותם במלחמת חרבות ברזל (מספר האזרחים ההרוגים הוא מעל 1,000). אם זה לא מחיר יקר עבור אומה חפצת חיים, אז כנראה שצריך להגדיר מחדש את המונח "מחיר יקר". אזרחי ישראל התבשרו השבוע כי אוגדה 98 יצאה מרצועת עזה ושר הביטחון הסביר כי היציאה היא כדי להיערך לפעולה צבאית ברפיח. אין לי מושג אם תהיה פעולה כזו ומתי, אבל אם היא תצא אל הפועל, מספר הקורבנות בצד הישראלי (והפלשתיני) יעלה עוד יותר.
10/04/2024  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il