|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
רווי אמוציות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

משפחות החטופים נחטפו

קשה להשתחרר מהתחושה כי כאבן האותנטי של המשפחות האומללות הופך יותר ויותר לאבן שואבת לארגוני המחאה מתקופת המאבק ברפורמה המשפטית, אשר משעבדים ומנכסים את מצוקתן למאבקם נגד הממשלה
10/04/2024  |   רפאל בוכניק   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

עסקת חטופים אשר אינה מגלמת את הישגי צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ומייצרת עמדת כוח במו"מ, תהיה בבחינת "בכייה לדורות" לישראל. מנהיגות אמיצה מחויבת לגישה אחראית וקרת רוח במבחן המו"מ בסוגיה כה רגישה, שתכליתה השגת שחרור החטופים בתנאים יתרוניים לצד החזק.

העיסוק רווי האמוציות בסוגיית שחרור 134 החטופים מאסון ה-7 באוקטובר 2023, הוא מהנפיצים שידעה ישראל מאז כינונה. הדילמות הלא-פשוטות הניצבות בפני ההנהגה הישראלית קורעות את החברה הישראלית ומעצבות בשיח הציבורי רושם מגמתי של גרירת רגליים מצד דרג מקבלי החלטות, גם מטעמים של הישרדות פוליטית.

התמשכות המלחמה בהינתן הנסיבות המיוחדות של לחימה בשטחים אורבניים רוויי אוכלוסייה, ולא פחות מכך, האתגר שמציב ממד התת-קרקע לכוחות הלוחמים, מתורגמים אף הם לאילוץ לא פשוט, הן מבחינת משפחות החטופים והן מזווית הראייה של קבינט המלחמה.

קשה להשתחרר מהתחושה כי כאבן האותנטי של המשפחות האומללות הופך יותר ויותר לאבן שואבת לארגוני המחאה מתקופת המאבק ברפורמה המשפטית, אשר משעבדים ומנכסים את מצוקתן למאבקם נגד הממשלה, באופן שיש בו כדי להשיב את הגלגל לאחור אל ימי הקיטוב החברתי העמוק שקדם למלחמת "חרבות ברזל".

מאבקן הצודק ומעורר החמלה של משפחות החטופים נמצא אפוא מתועל על-ידי יחצ"נים בעלי אג'נדה לקמפיין אנטי-ממשלתי אגרסיבי, המציב לכאורה את עניין שחרור החטופים כיעד לאומי ראשון במעלה, יהא מחירו אשר יהא. המוטיב הנפוץ, פרי מוחם הקודח של מנהלי הקמפיין, אשר מונחל בציבור בהקשר זה, מתמקד בטיעון כי מאחר שהממשלה הפקירה את אזרחיה ב-7 באוקטובר, שומה עליה שתשיב את חטופיה ללא תנאי וללא דיחוי!

קלפי מיקוח

בעצת יועצי התקשורת, מועצם ומהודהד בכלי המדיה השונים המסר לפיו החטופים הולכים ונמוגים וכל יום נוסף בשבי האויב מקרב את קיצם, והנשים המוחזקות בידי חמאס הן מושא להתעללות מינית. אלו הם ללא ספק טיעונים מושכלים ומבוססים המשרתים את המערכה ההסברתית והמדינית לשחרור חטופינו; אולם פרדוקסאלית, ואפילו כמסר מרגיע יחסית, יש לצאת מן ההנחה שלחמאס אינטרס מובהק לשמור על החטופים בחיים, שכן המדובר בקלפי מיקוח מנצחים מבחינתו.

ואמנם, משימת פדיון שבויים סווגה במקורותינו כאחת המצוות החשובות ביהדות, הגם שהפרשנות האולטימטיבית למצווה זו גרסה כי לעולם יוטלו מגבלות על מחירה של עסקה באופן שתיבחן על-פי טובת הכלל והאינטרסים הלאומיים שיהיו כרוכים בכך. על כן, מן הדין שאבן הבוחן להצדקת עסקה לפדיון שבויים תהיה מערכתית ולא אישית.

תפוח האדמה הלוהט המונח עתה לפתחה של הממשלה בבואה לעסוק במו"מ לשחרור המקווה של חטופינו שנותרו בחיים וקבלת גופות הנרצחים מקרבם, אינו במגרש ההומניטרי לבדו, אלא יש למקמו בראש וראשונה במישור האסטרטגי, המשיק למיצובה של מדינת ישראל לטווח הבינוני והארוך. שהרי במציאות המזרח תיכונית, הפגנת חולשה או אפילו הותרת רושם של רפיסות, מתורגמת מיידית לסממן של חולשה, והיעתרות לתביעות החמאס כמוה ככניעה ישראלית לארגון טרור במלוא מובן המילה. לכך עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת מבחינת מעמדה של ישראל באזור והקרנה על דימויה הבינלאומי גם כן.

סבבי המו"מ שנוהלו בשבועות האחרונים בתיווכה של קטר, ולסירוגין גם מצרים, חשפו עמדות מיקוח נוקשות של הצד החמאסי אל מול סממני גמישות מבוקרים מן הצד הישראלי. חרף זאת, המסר המגמתי המונחל תדיר לציבור הישראלי באמצעי תקשורת משפיעים, מעצב תובנה לפיה החזרת החטופים הביתה תלויה בלעדית בהחלטה ישראלית, וספציפית בהחלטת ראש הממשלה. במילים אחרות, עצם העיכוב בגיבוש עסקה מונח לפתחו של ראש הממשלה, אשר משיקולים פוליטיים ואישיים מסכל הסכמות פוטנציאליות בסוגיה רגישה זו.

לכך נלוותה שורת דיווחים תקשורתיים ישראלים מגמתיים, שהתיימרו לייצג הדלפות מלב ליבם של הדיונים האינטימיים של קבינט המלחמה, לפיהן ראש הממשלה כובל את ידיה של משלחת ישראל למו"מ, ובכך שולל ממנה ביודעין מנדט להתקדמות לעבר הסכמות. מנגד אותם גורמים התייחסו בשוויון נפש עד כדי "נרמול" לעובדה שחברי משלחת חמאס למו"מ, אינם מוסמכים לקבל החלטות בשם הארגון, אלא מחויבים ב"אור ירוק" של יחיא סינואר. למותר לחדד כי במתחם היחסים הבינלאומיים ננקטת הבחנה בין הדרג הנושא והנותן, אשר נטייתו לתבוע מנדט רחב ככל הניתן עד כדי גיבוש עקרונות לעסקה, לבין מקבל ההחלטות אשר ישאף לשמור לעצמו "קלפים" ומרחבי גמישות ולשלוט במילה האחרונה.

סתירה פנימית

כך או אחרת, נהיר כי הלחץ המאסיבי המופעל כלפי ראש הממשלה מטעמן של משפחות החטופים בתמיכה גורפת של מפלגות האופוזיציה, ותוך גילויי אמפטיה רגשית מצד חלקים רחבים בציבור המפנימים את עוצמת כאבן של המשפחות, נותן אותותיו בכל הקשור למאפייני הגמישות הניכרת יותר ויותר, שמפגינה ישראל במפגשי המו"מ.

יודגש כי בארגומנטציה האנטי-ממשלתית מושל בכיפה הטיעון המזים והמלעיג את עמדת מערכת הביטחון בתמיכת ראש הממשלה, לפיו העצמת הלחץ הצבאי בלחימה נגד החמאס תניב יתר נכונות של ארגון הטרור להתגמש במו"מ. לדידם, המדובר בסתירה פנימית אינהרנטית, שכן בראייתם, המשך הלחימה רק יקשיח את עמדותיו של החמאס, ובפועל ייצא שכרנו בהפסדנו.

עם זאת, שיפוט רציונאלי והוגן של הנסיבות בשדה המערכה, מחדד בעליל מציאות מוצלחת והישגית מבחינת ישראל, ובכלל זה, שחיקה מהותית של מאחזי הכוח הצבאי של חמאס ברצועת עזה, כאשר צה"ל הולך וסוגר על העיר רפיח, למעשה המעוז האחרון של ארגון הטרור אשר טרם טופל ביסודיות בפעולה קרקעית. אחת המשמעויות החשובות הנגזרות מכך היא יצירת תנאים אופטימליים, המקרבים את צה"ל אל מקום המסתור של חטופינו, כמו גם להגעה לנגישות בלתי אמצעית אל ההנהגה הצבאית הבכירה של חמאס, הנדחקת בגבה אל הגבול המצרי.

תנועת המלקחיים "הסוגרת" על ראש הממשלה מצד משפחות חטופים וגורמי מחאה מוטי אג'נדה, היה ותשבור את רוחו, למרות מסד השיקולים המערכתיים המנחים עמידה על האינטרסים החיוניים של ישראל, תעניק לחמאס ניצחון צבאי ותעמולתי על טס של כסף. צמד המושגים "בכל מחיר" ועסקה "עכשיו", שהפכו למנטרות של מצדדי העסקה, טומנים בחובם מתכון בטוח לאסון אסטרטגי מבחינתה של ישראל. בנסיבות כאלה ייגזר גורלו של ראש הממשלה לשבט גם בעיני תומכיו המסורתיים בימין הפוליטי.

השלמה עם תנאי המיקוח של ארגון הטרור, בדגש להפסקת אש ארוכה, שיש להודות כי משמעותה המעשית היא סיום המערכה, זאת בנוסף להנצחת משילותו של חמאס ברצועת עזה, בוודאי כאשר נלווית לכך חזרה המונית של עקורים מדרום הרצועה אל צפונה, תמחוק הלכה למעשה את הישגיו של צה"ל במערכה ומחדלי ה-7 באוקטובר יועצמו, בפרט נוכח הקורבן הנורא ששילמה החברה הישראלית ונפילתם של מאות מחיילי צה"ל, שיהפכו חלילה, לקורבנות חינם.

עסקת חטופים אשר אינה מגלמת את הישגי צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ומייצרת עמדת כוח במו"מ תהיה בבחינת "בכייה לדורות" לישראל. מנהיגות אמיצה מחויבת לגישה אחראית וקרת רוח במבחן המו"מ בסוגיה כה רגישה, שתכליתה השגת שחרור החטופים בתנאים יתרוניים לצד החזק. הדרך הקלה, הגם שייתכן שתוביל לשחרור מקצת החטופים, תשדר למרחב הערבי דימוי של עמוד שדרה רופף, מהלך שתוצאתו תייצר איום מוחשי על עתידה של מדינת ישראל כיישות יהודית עצמאית באזור גאוגרפי זה.

הכותב הוא אל"ם (בדימוס) ועמית מחקר בכיר במרכז בגין-סאדאת באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  10/04/2024   |   עודכן:  10/04/2024
רפאל בוכניק
+דיווח: חמאס סבורה שההצעה בעסקה נוטה לטובת ישראל
22:21 10/04/24  |  עידן יוסף
הוול סטריט ג'ורנל: חמאס דחתה את ההצעה האמריקנית במו"מ מפני שזו לטעמה נוטה לטובת ישראל, ואינה כוללת את שחרור האסירים הפלשתינים הכלואים בישראל.

+שר העבודה: נגיע לפני פסח לבתי 1,139 משפחות נרצחי הטבח; מהן ל-46 שכל ילדיהן נרצחו
21:15 10/04/24  |  עידן יוסף
שר העבודה והממונה על הביטוח לאומי, יואב בן צור, אומר כי ״הטבח האכזרי הכניס למעגל השכול מאות משפחות שכולות שעולמן חרב עליהן, מתוכן 46 הורים שכל ילדיהם נרצחו בטבח".

בפגישה שקיים עם נציגי משפחות נרצחי מסיבות הנובה, התחייב לעמוד לימינם. ״אני מבטיח - הברית בין הביטוח לאומי למשפחות השכולות היא לכל החיים ועובדיו ילוו את המשפחות בסיוע ומעטפת כלכלית וסוציאלית", אמר. "עובדי הביטוח הלאומי יעשו ככל יכולתם לעבור בין כל בתי המשפחות עוד לפני חג פסח כדי לתת מענה מקצועי ולפרט על כלל הזכויות הקיימות ל-1,139 משפחות. עובדי אגף השיקום והאיבה עובדים מסביב לשעון כדי לתת מענה לכלל הצרכים האפשריים, ככל שיידרש״.

בפגישה נכחו גם סמנכ״לית משרד רה״מ לירון הנץ, מ״מ מנכ״ל הביטוח הלאומי צביקה כהן ומנהלת אגף שיקום בביטוח הלאומי מאשי סנדרוביץ.
+מחבלי חיזבאללה שהו במבנה צבאי ומטוסי קרב תקפו אותם
20:57 10/04/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו הערב מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב בו שהו מחבלי חיזבאללה לצד תשתית טרור נוספת במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום כוח צה"ל ביצע ירי להסרת איום במרחב א-נקורה.
+בארה"ב מעריכים שמתקפת טילים אירנית לא תכוון למתקנים אזרחיים
20:46 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מקורות ביטחוניים מסרו לבלומברג כי יעדי התקיפה של אירן ושלוחותיה בישראל יהיו ממשלתיים או צבאיים, וכי השאלה אינה האם אירן תתקוף אלא מתי  ▪  ביידן: "מחויבותנו לביטחון ישראל אל מול האיומים האלה איתנה"
ר"מ יפן קישידה עם נשיא ארה"ב ביידן [צילום: אלכס ברנדון/AP]
+הערכה בצה"ל: חיזבאללה מתכנן פיגועים נגד ישראל משטח סוריה
19:42 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+החות'ים טוענים שתקפו שתי ספינות ישראליות
19:40 10/04/24  |  עידן יוסף
דובר צבא החות'ים: "פגענו בשתי ספינות ישראליות במפרץ עדן".
+שר האנרגיה: תרחיש העלטה אפסי עד קלוש
19:39 10/04/24  |  עידן יוסף
שר האנרגיה אלי כהן מבקש להרגיע: "השמועות על תרחישים של הפסקת חשמל למשך שבועות או חודשים - חסרות בסיס. הסיכוי לכך אפסי עד לא קיים. יש מערך גיבויים חסר תקדים שמאפשר לנתב חשמל בתוך זמן קצר לכל אזור שנפגע.
+הכניסה לרפיח: ראש הממשלה נמצא בעמדת מיעוט בקבינט המלחמה
19:30 10/04/24  |  עידן יוסף
בקבינט המלחמה נתניהו היה במיעוט, בסוגיית הכניסה לרפיח. הוא רצה כניסה עכשיו, אך שר הביטחון יואב גלנט, שרי המחנה הממלכתי בני גנץ וגדי איזנקוט כמו גם הרמטכ"ל הרצי הלוי, טענו שיש להעדיף עסקה ולהקשיב לאמריקנים (ישראל היום).
+גורם בטחוני: "יעדי החיסול היו שלושת בניו של הנייה"
19:28 10/04/24  |  עידן יוסף
גורם בטחוני: "יעדי החיסול היו שלושת בניו של הנייה". לדבריו, מדובר בפעילי חמאס.
+טראמפ: ביידן נטש את ישראל
19:21 10/04/24  |  עידן יוסף
טראמפ נגד ביידן ביחס לתמיכתו בישראל: "ביידן איבד שליטה בכל הקשור לישראל - הוא נטש אותה". עוד הוסיף הנשיא לשעבר: "כל יהודי שמצביע עבור ביידן לא אוהב את ישראל, ולמען האמת צריך לדבר איתו. איך אדם יהודי יכול להצביע לביידן, או לדמוקרטים, הם 100% בצד של הפלשתינים, והוא (ביידן) לא יודע איך לצאת מזה, הוא תקוע".
+שני פעילי שמאל זרים גורשו מישראל
19:20 10/04/24  |  עידן יוסף
שני פעילי שמאל קיצוני זרים גורשו מהארץ לאחר שהתעמתו עם חיילי צה"ל בהר חברון (ישראל היום).
+משרד הבריאות העביר את העציר הביטחוני מבית החולים הדסה
19:16 10/04/24  |  עידן יוסף
בעקבות הסערה, משרד הבריאות העביר את העציר הביטחוני מבית החולים הדסה למתקן רפואי בשדה תימן. ממשרד הבריאות נמסר: "לא נאפשר הכנסת מחבלים לבתי חולים. עם זאת, משרד הבריאות לא ימנע טיפול נקודתי כאשר הצבא מעלה צורך מבצעי חיוני, לרבות צרכי חקירה מצילי חיים" (חדשות 12).

+שישה מבני משפחתו של איסמעיל הנייה חוסלו ברצועה
17:29 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל תקף מהאוויר כלי רכב במחנה הפליטים א-שאטי ממערב לעזה  ▪  בתקיפה, בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב"כ, נהרגו שלושה מבניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ושלושה מנכדיו
הנייה. שומע את הבשורה מקטר
רגע תקיפת המכונית
+דיווח: חמאס דחה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש
15:21 10/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי "חמאס דחה במידה רבה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש ומתכנן להציג הצעה משלו לסיום הלחימה"  ▪  גלנט במסר מאיים לאירן: "מי שינסה לתקוף אותנו - ייתקל בהגנה חזקה"
הנייה עם ראיסי. מתכנן הצעה משלו [צילום: לשכת הנשיאות באירן/באמצעות AP]
+חצי שנה למלחמה בחזית ההסברה: 1,500 ראיונות, 4,000 ביקורי כתבים זרים
14:51 10/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במלאת חצי שנה למלחמה חושף מערך ההסברה הלאומי את פעילותו בזירה הבינלאומית
מאמץ רב מערכתי משולב [צילום: מערך ההסברה הלאומי]
+דיווח: המוסד חיסל חלפן כספים של חיזבאללה בלבנון
14:16 10/04/24  |  מירב ארד
חלפן כספים של חיזבאללה, שהיה אחראי על העברת כסף מאיראן לחמאס, חוסל על ידי המוסד בלבנון - כך דיווח ערוץ אל-חדת' הסעודי. עפ"י הדיווח, החלפן, מוחמד סרור, נמצא ירוי בכפר מצפון לביירות. הוא נחשב למטרה של המוסד מאז שנת 2018.


+תיעוד: חוסל מחבל שששיגר ירי תמ"ס לעבר לוחמי הנח"ל בעזה
13:09 10/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פעילות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה: חיסול מחבלים בהיתקלויות, מארבים יזומים וסגירות מעגלים
[צילום: דובר צה"ל]
+מצוות פדיון שבויים זועקת אלינו
12:50 10/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
לא תפקיר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+כ-800 פצועי מלחמה: מערכת השיקום מתקשה לעמוד בקצב
12:46 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חלק מפצועי המערכה ממתינים חודשים לטיפול  ▪  משרד הבריאות מתכנן להוסיף 186 מיטות אשפוז, אך גורמים מקצועיים טוענים שזה לא מספיק  ▪  יש צורך בתוספת תקציבים מעבר ל-200 מלש"ח, כוח אדם ותשתיות כדי לתת מענה הולם לנפגעי המלחמה
חיילים בבי"ח זיו [צילום אילוסטרציה: דוד כהן/פלאש 90]
+ליל הסדר בשטח האויב: צה"ל הכפיל את כמות החרוסת
12:05 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרבנות הצבאית נערכת לקיום מצוות הפסח ברקע אתגרי המלחמה  ▪  180 משטחי מצות, 120,000 הגדות, 17,000 קערות סדר ו-7,000 ערכות אישיות לחיילים בפעילות מבצעית  ▪  וגם: היתר מיוחד לאשכנזים לאכול קטניות בשטחי הלחימה
חלק מהבסיסים יהיו בתפוסה של 80% ויותר [צילום: דובר צה''ל]
+ח"כ קלנר: המחוייבות שלנו היא להכריע את המלחמה הזו
11:30 10/04/24  |  מירב ארד
ח"כ אריאל קלנר, מהליכוד בראיון לכאן רשת ב': "אין לנו פריבילגיה להפסיק את המלחמה. המחוייבות שלנו היא להכריע את המלחמה הזו. יצאנו ונחזור בעזרת השם. זו מלחמת קוממיות לכל דבר, חמאס רוצה שנכנע. החטופים הם הנשק שלו שמפלג אותנו מבפנים. לא מקבל עסקה שלא מחזירים את כולם - רק הכרעה".
+שר החוץ במסר לאירן: ״אם טהרן תתקוף משטחה - ישראל תגיב באירן״
10:36 10/04/24  |  מירב ארד
שר החוץ ישראל כ"ץ שולח מסר ברור לנשיא אירן: ״אם טהרן תתקוף משטחה - ישראל תגיב באירן״.

+ליברמן על התאריך למבצע ברפיח: "מה צריכים להבין המפקדים בשטח?"
10:01 10/04/24  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: ראש הממשלה נתניהו טען בקולו בסרטון שפרסם כי נקבע תאריך למבצע ברפיח, ובהפרש של יום שר הביטחון גלנט סתר אותו, והבהיר בשיחה עם מקבילו האמריקני - שאין. מה צריכים להבין המפקדים בשטח? מה זה מקרין לעם ישראל? ככה לא מנצחים מלחמה.
+לוחמי חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול במרכז הרצועה; מטוסי קרב תקפו אתרי שיגור
09:42 10/04/24  |  מירב ארד
צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים ביממה האחרונה. במהלך הפעילות, הלוחמים חיסלו בהיתקלות פנים אל פנים חוליית מחבלים שסיכנה את הכוחות. במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר תקפו עשרות מטרות במספר מרחבים ברצועת עזה, ביניהם אתרים צבאיים, משגרים, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות בשטח הרצועה. באחת התקיפות, כלי טיס של חיל-האוויר תקף חוליית מחבלים מארגון הטרור חמאס שאיימו על כוחותינו.
+על החובה להפריט את ההסברה הישראלית
09:19 10/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת  ▪  גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה כי לא יהיה מנוס מקידום נמרץ של רעיון להפרטה של מערך ההסברה
תובנה חד משמעית [צילום: פלאש 90]
+בין תא"ל גולדפוס לגנרל האמריקני מק'קריסטל
09:14 10/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
הגנרל סטנלי מק'קריסטלה[צילום: מרק לניהאם/AP]
+הסברה בשפה הערבית - "מכפיל כוח"
09:07 10/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
על הממשלה - באמצעות המשרדים המופקדים על כך, לפעול להפסקת הסחבת הבלתי נסבלת בכל הנוגע לשיפור ההכרחי של השידור בשפה הערבית הן לעולם הערבי, הן לתושבי רצועת עזה ויהודה ושומרון והן לדוברי השפה הערבית בישראל
פתרון מושכל ואפקטיבי [צילום: אחמד חאטיב/פלאש 90]
+פגיעה חמורה
08:10 10/04/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
יש קשר פשוט וברור בין הימנעות מגיוס חרדים לפגיעה קשה בכלכלה  ▪  רבים בציבור שיאלצו להמשיך כל שנה לעשות 40 ימי מילואים יעזבו
הרב דב לנדו. מתנגד [צילום: שלומי כהן/פלאש 90]
+עשר המכות נוסח תשפ"ד
07:22 10/04/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
לישראל אין תוכנית מדינית ל"יום שאחרי" המלחמה. לפחות לא תוכנית גלויה  ▪  מצב כזה של דשדוש תמידי בבוץ של עזה (וגם של יהודה ושומרון) מבלי לנהל את הסכסוך מתוך יתרון מחליש את ישראל עוד יותר
עתיד לא ברור [צילום: משה שי/פלאש 90]
+ביידן: מה שנתניהו עושה - טעות, לא מסכים עם הגישה שלו
02:06 10/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא ארצות הברית קורא להכרזה על הפסקת אש של 6 עד 8 שבועות ברצועת עזה  ▪  " דיברתי עם הסעודים, הירדנים והמצרים - כולם מוכנים להכניס אוכל"  ▪  אתמול נכנסו לרצועה 468 משאיות סיוע הומניטרי
ביידן. "מבקש מהישראלים לקרוא להפסקת אש" [צילום: אוון ווצ'י, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בשל האתגרים הנוספים הניצבים לפתחה של ישראל במערכה ברצועת עזה, ובראש וראשונה משימת ההשתלטות על העיר רפיח וציר פילדלפי לצורך הכרעת ארגון החמאס, עדיין לא מאוחר לשנות דיסקט בכל הקשור להתייחסות לממד ההסברה בשפה הערבית. חידלון ההסברה הוא בבחינת מחלה כרונית של ישראל, ונובע בין השאר מהאמונה הנאיבית בדבר צדקת מאבקנו, ומכאן, כמו מטבע הדברים, שנזכה לאהדת העולם החופשי.
10/04/2024  |  רפאל בוכניק  |   יומני בלוגרים
למקרה שפספסתם, מתקיים דיון לגבי ההשלכות של הימנעות מגיוס חרדים על היקף ימי המילואים שיאלצו לעשות המשרתים. משרד האוצר כבר התריע בפני פגיעה קשה בכלכלה בגלל עלייה משמעותית בהיקף ימי המילואים אם החרדים לא יתגייסו.
10/04/2024  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
ניצחון פירוס הוא ביטוי המשמש לתיאור ניצחון שעלה במחיר כה רב עד שיצא שכרו בהפסדו. 602 חיילים מצאו את מותם במלחמת חרבות ברזל (מספר האזרחים ההרוגים הוא מעל 1,000). אם זה לא מחיר יקר עבור אומה חפצת חיים, אז כנראה שצריך להגדיר מחדש את המונח "מחיר יקר". אזרחי ישראל התבשרו השבוע כי אוגדה 98 יצאה מרצועת עזה ושר הביטחון הסביר כי היציאה היא כדי להיערך לפעולה צבאית ברפיח. אין לי מושג אם תהיה פעולה כזו ומתי, אבל אם היא תצא אל הפועל, מספר הקורבנות בצד הישראלי (והפלשתיני) יעלה עוד יותר.
10/04/2024  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הצהיר כי הוא לא מסכים עם הגישה של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ביחס למלחמה ברצועת עזה וקרא להפסקת אש של בין חודש וחצי לחודשיים ברצועה.
10/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
חיל האוויר הפציץ (יום ג', 9.4.24) את כלי הטיס הלא מאויש הישראלי שנפל השבוע בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי כלי הטיס הלא מאויש הושמד.
09/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il