|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

שישה בשישי

תגידו את האמת

מה שעשו הטורקים לארמנים היה רצח עם הפונדקאות בנפאל היא סחר בבני אדם למשה כחלון אין מושג על מה הוא מדבר העסקנים החרדים חוששים שצאן מרעיתם ייצא לעצמאות מדוע המפלגות הערביות אינן שותפות לגיטימיות לממשלה ותנחשו מי העלה את האמת על ראש שמחתו
01/05/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ממשלה 34   |   תגובות
רצח עם לפי כל הגדרה


ראובן ריבלין
אסור לנו לשתוק [צילום: AP/Sebastian Scheiner]

החוק למניעת רצח עם, שחוקקה הכנסת בפברואר 1949, מגדיר פשע זה במילים אלו: "אחד המעשים המפורטים להלן שנעשה בכוונה להשמיד, השמדה גמורה או חלקית, קיבוץ לאומי, אתני, גזעי או דתי, באשר הוא קיבוץ כזה". המעשה הראשון הוא "הריגת אנשים הנמנים עם הקיבוץ". בשנים 1916-1915 רצחו הטורקים מיליון ארמנים. רק ארמנים. בגלל שהם היו ארמנים. לא יכול להיות ספק, שלפי החוק הישראלי – שאימץ את ההגדרות הבינלאומיות – מדובר היה ברצח עם.

אבל ישראל, מסיבות מדיניות, מסרבת לומר את כל המילים המפורשות במשפט אחד: טורקים, ארמנים, רצח עם. השבוע היה זה תורו של ראובן ריבלין, שדיבר על רצח המונים שבוצע בארמנים. לא רצח עם, חלילה. רצח המונים – מושג חמקמק ובלתי-משפטי. ובידי מי? לאללה פתרונים.

ישראל, כמדינתו של העם שהיה הקורבן לרצח העם המזוויע ביותר בהיסטוריה, איננה נמצאת בעמדה מוסרית המתירה לה להתעלם מרצח של עמים אחרים. אנחנו לא יכולים מצד אחד להילחם בהכחשת השואה שלנו, ומצד שני – להתעלם משואה של עם אחר. ונניח שפעם עוד היה לזה איזשהו צידוק בגלל היחסים עם טורקיה; התירוץ הזה כבר נעלם מזמן, ולא צריך להסביר מדוע. לכן, הגמגום הפחדני של ריבלין השבוע הוא אות קלון למדינת ישראל ולעם ישראל.

משרד המשפטים
לקבל כמה נקודות בתקשורת [צילום: AP]

ציפי לבני כבר מזמן לא בלשכה ברחוב צלאח א-דין, אבל רוחה – כך התברר השבוע – עוד שורה במסדרונות משרד המשפטים. המשרד נתן אור ירוק להביא ארצה את הפונדקאיות מנפאל, בעקבות רעידת האדמה שם, ובכך נתן הכשר לתעשיה עבריינית של סחר בבני אדם.

כבר עמדתי השבוע בהרחבה על כך שפונדקאות חו"ל אסורה על-פי החוק הישראלי, ועל כך שרק לפני חודש הסביר בית המשפט העליון בהרחבה מדוע אסור ליצור מדרון חלקלק שיתן לה לגיטימציה. אבל משרד המשפטים, זה שאומר לכל העולם ואשתו מה מותר ומה אסור, קיבל החלטה פופוליסטית הנוגדת את החוק שעל שמירתו הוא מופקד, וגם את העמדה (הצודקת) שהוא עצמו הציג לבית המשפט העליון באותו פסק דין. במקום להגיד את האמת – זו עבירה על החוק ומדינת ישראל לא תיטול בה חלק – העדיף המשרד לקבל כמה נקודות בתקשורת.

כאמור, זו מורשת ברורה של לבני, שחלק ניכר מפעולותיה כשרת המשפטים היו שליפות מן המותן פופוליסטיות. במקרה הנוכחי, נראה שהמנכ"ל אמי פלמור – מינוי של לבני – רצתה להיראות אנושית ומיטיבה, אולי גם קצת חששה מארגוני הקהילה ההומו-לסבית ומהתקשורת התומכת בהם, והובילה החלטה שמשמעותה האחת והיחידה היא רמיסת החוק. מה שרק מוכיח שוב, כמה חשוב שהחל מהשבוע הבא יהיה במשרד הזה מישהו רציני.

משה כחלון
הכי טוב: תשתוק [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

שר האוצר המיועד מבטיח לבנות 250,000 דירות תוך שנתיים; זה בלתי אפשרי, כי הדבר תלוי בין היתר במדיניות ההגירה של ממשלת סין ובמדיניות האשראי של בנק ישראל. שר האוצר המיועד מצהיר שאצלו מחירי הדירות יצנחו; הוא מתעלם מהחובה לבנות ממ"ד בכל דירה ומדרישות הלקוחות לגימור ברמה גבוהה. שר האוצר המיועד מציע לפרק את רשות מקרקעי ישראל; הוא לא מסביר אלו הליכים תכנוניים יבואו במקומה. שר האוצר המיועד מספר שברוב העולם המערבי יש מס עיזבון; העובדות מלמדות שהתמונה הרבה יותר מורכבת.

בקיצור: הדבר הכי טוב שמשה כחלון יכול לעשות זה לשתוק. והדבר השני הכי טוב שהוא יכול לעשות, זה לומר בפה מלא את האמת: אין לי מושג בתחומים שעליהם אני עומד להיות מופקד, אבל אנסה ללמוד ולאחר מכן אגבש מדיניות. הסיכוי שזה יקרה, כמובן שואף לאפס.

החרדים
שמא חלילה יעבדו [צילום: יונתן שינדל, פלאש 90]

כלפי חוץ טוענות המפלגות החרדיות, כי הן מתנגדות לגיוס לצה"ל וללימודי הליבה משום שהדבר נוגד את תפיסות העולם של הציבור אותו הן מייצגות. אם זו הייתה האמת, היה די קשה להתווכח עם הטיעון הזה. ככלות הכל, דמוקרטיה אינה עריצות הרוב וגם למיעוט יש זכויות, בפרט כאשר מדובר באורחות חיים ובאידיאולוגיה. מובן שהכל עניין של איזון ושל עלויות, אך כאמור – לפחות מבחינה תיאורטית, יותר קשה להתנגד להשקפות עולם.

אלא שזו אינה האמת. החשש הגדול של העסקנים החרדיים וגם של חלק מהרבנים הוא שצאן מרעיתם ייצא לעבוד. ואם הם יעבדו – הם לא יהיו תלויים בקצבאות שהמפלגות משיגות ובתמיכות שהישיבות נותנות. וזה אומר, שהם עלולים להיות עצמאים ולא לתמוך בצורה אוטומטית ועיוורת במפלגה מסוימת. זו הסיבה לכך שרבבות חרדים שוב יפלו לנטל על הציבור בכללותו, זו הסיבה לכך שיתחדש חילול השם הענק והנורא של מי שרק מקבלים ולא נותנים, זו הסיבה לכך שבעוד שנים לא-רבות פחות אנשים עובדים יצטרכו לתמוך ביותר בטלנים.

אני כמובן לא מצפה מהחרדים להגיד את האמת; אני כן מצפה מאחרים שיאמרו זאת, והכוונה לא רק ליאיר לפיד ושלי יחימוביץ' וזהבה גלאון. הייתי למשל מצפה שנפתלי בנט ואביגדור ליברמן יגידו את זה, גם במחיר של עימות עם שותפיהם לקואליציה. אולי הפוליטיקה חזקה מהם ואין ביכולתם למנוע את החרפה, אבל שלפחות יירשם שהם הציגו את העובדות כהווייתן.

הערבים
ברחו מ"התקווה" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

פרופ' מיכאיל קרייני מהאוניברסיטה העברית טען השבוע, בכנס במשכן נשיאי ישראל, שלערביי ישראל אין שוויון אמיתי, בין השאר משום שלעולם לא יכניסו אותם לממשלה. הוא רק שכח לומר מדוע, וטוב שהיה שם פרופ' גדעון ספיר מאוניברסיטת בר-אילן כדי לומר זאת: משום שהמפלגות שלהם מסרבות להכיר בישראל כמדינת העם היהודי.

קל מאוד לזרוק חצאי אמיתות, שהן כידוע יותר גרועות מאשר שקר. קל מאוד להאשים במשתמע את הרוב היהודי בגזענות, ולא להזכיר למשל שרוב הח"כים הערבים יצאו ממליאת הכנסת בעת שירת "התקווה" ושראש הסיעה, איימן עודה, עמד במופגן בצורה מזלזלת.

ועוד הערה: כאשר קרייני ועמיתיו לאקדמיה בארץ ובחו"ל יטענו לקיפוח של הערבים, הם ודאי לא יציינו שקרייני יכול היה להעלות את טענתו בפני נשיא המדינה, בכירי עולם המשפט הישראלי ונשיאת בית המשפט העליון של קנדה. הם לא יגידו את האמת: שישראל היא המקום היחיד בכל המזרח התיכון, בו ערבי יכול לומר דברים כאלו בפורום כזה ועוד לזכות במחיאות כפיים.

תראו מי מדבר
שש שנים לפני

"הבה נתחיל בכך שנחייב את עצמנו לאמת, לראות אותה כמות שהיא ולומר אותה כמות שהיא, למצוא את האמת, להגיד את האמת ולחיות את האמת. זה מה שנעשה". השנה: 1968. האירוע: ועידת המפלגה הרפובליקנית בארה"ב. הדובר: ריצ'רד ניקסון, מועמד לנשיאות. שש שנים מאוחר יותר, הוא התפטר מתפקידו כנשיא לאחר שהתברר ששיקר וטייח והסתיר וכיזב. וזה לא היה רק בפרשת ווטרגייט; הפרשה הזו חשפה ממשל שאורח חייו היה בנוי על עבריינות. אני לא אומר שכל פוליטיקאי הוא ניקסון; ודאי שלא. אני לא אומר שכל ממשל חשוד אוטומטית בביצוע פשעים; ודאי שלא. אני רק מציע לכולנו לקחת בערבון מוגבל הבטחות גורפות של פוליטיקאים לומר את האמת, את כל האמת ואך ורק את האמת.

תאריך:  01/05/2015   |   עודכן:  01/05/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תגידו את האמת
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגוי..
1/05/15 09:52
2
מיכל מירושלים
1/05/15 13:04
3
ל'שישי'
1/05/15 13:46
4
מגיב ותיק
4/05/15 00:59
 
ע_הראל
4/05/15 07:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
משני צדי עמק הבחירות נערכו זה מול זה שני כוחות לא שקולים כדי להיאבק על השלטת תפישת עולמם. מן הצד האחד ניצב דוד ליצמן חמוש מגבעת שחורה גדולה ורחבת שוליים כשידיו לופתות ספר תורה. מולו ערוך לקרב גוליית נתניהו חמוש בביטחון מנצחים ובאמונתו שאין מי שיוכל לגבור עליו. אולם בניגוד למאבק ההיסטורי ההוא שהוכרע בסיבוב אחד, הפעם החליט השוכן במרומים שהקרב הזה לא תם, הוא רק מתחיל.
01/05/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
שר האוצר המיועד משה כחלון מתנהג כמו פיל בחנות חרסינה. עוד לא נכנס לתפקידו, עוד לא הושבע, עוד לא התיישב בבניין משרד האוצר, וכבר הוא שולף כמעט מדי יום תוכניות מוזרות והזויות שיביאו, כביכול, להוזלת הדירות. הטעות היומית שלו: תוכניתו להכפיל את מס הרכישה על כל מי שרוכש דירה שאינה למגוריו.
30/04/2015  |  אלעזר לוין  |   כתבות
שר האוצר המיועד משה כחלון מתכנן להכפיל את מס הרכישה מ-10% ל-20%, על כל מי שרוכש דירה שנייה. העלאת המס תהיה למעשה חדה עוד יותר, כי המס הגבוה ללא תקדים יחול מהשקל הראשון של מחיר הדירה, ולא יהיה מדורג כנהוג עד היום. לדוגמה, דירה שמחירה 1.5 מיליון שקל משלמת כיום מס רכישה של כ-80 אלף, והמס עליה יזנק כמעט פי ארבעה(!) ל-300 אלף שקל.
30/04/2015  |  אלעזר לוין  |   חדשות
שר האוצר המיועד, ח"כ משה כחלון, העיד (יום ה', 30.4.15) בבית המשפט למשפחה בתביעה שהגישה כרמלה וילנסקי נגד בעלה לשעבר, קובי מימון. כחלון, ידיד קרוב של מימון, זומן בידי האחרון הטוען שאין לו נכסים בישראל. הידידות והעדות מעלות את השאלה, האם יוכל כחלון בתפקידו החדש לעסוק בענייני תמלוגי הגז, בשל שליטתו הנטענת של מימון בחברת ישראמקו.
30/04/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
גורמים בש"ס מסרו (יום ה', 30.4.15) כי בשיחת טלפון שקיימו הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו ואריה דרעי, הודיע ראש הממשלה לדרעי שהוא מקבל את התנאי של מע"מ 0. השניים קבעו להיפגש בשעה 17:00.
30/04/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי  
ליברמן: הפלת החמאס - יעד אסטרטגי  /  איציק וולף
העלאה חדה במס רכישה לדירות למשקיעים  /  עידן יוסף
פסקת ההתגברות - גלולת רעל לחוקי היסוד  /  איתמר לוין
שר לכל ח"כ  /  ציפי לידר
הטור של פריצי‏‏  /  אברהם פריד (פריצי)
ממשלה בלי הדרת חרדים  /  דרור אידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il