|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

תנועת "האחים המוסלמים" מסיתה למלחמת דת

האיסלאם הקיצוני מנהל מערכת הסתה בכל המזה"ת נגד ישראל על-רקע אירועי הר-הבית כדי לעורר אינתיפאדה שלישית דתית. ישראל כשלה מבחינה הסברתית והיא צריכה לחשוף את שקרי האיסלאם הקיצוני ולהדגיש כי איננה משנה את הסטטוס-קוו בהר-הבית
20/09/2015  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
השיח' ראא'ד צלאח. מלחמת דת [צילום: מרים אלסטר / פלאש 90]

מיחזור שקרים
למרבה הצער, תנועת "האחים המוסלמים" העולמית הצליחה לנצל לטובתה את התנועה המוגברת של ישראלים והעלייה להר-הבית בתקופת החגים כדי למחזר את הטענות השקריות שלה בשנה האחרונה כי ישראל שואפת להשתלט על הר-הבית

תנועת "האחים המוסלמים" העולמית, על שלוחותיה השונות, מנסה להסית את המוסלמים בישראל, בשטחים ובמדינות ערב למלחמת דת נגד ישראל על-רקע האירועים האחרונים בהר-הבית בירושלים.

מטרתה היא לזעזע את היציבות האזורית ואת המשטרים הערבים תוך ניצול התקריות האחרונות בהר-הבית והפצת שקרים כי ישראל פועלת להרוס את המסגדים בהר-הבית כדי להקים שם את בית המקדש.

בסוף השבוע עודדו פעילי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בראשות השיח' ראא'ד צלאח צעירים מוסלמים מהישובים הערבים בישראל לצאת בהסעות אוטובוסים שארגנה להר-הבית כדי "להציל את מסגד אל-אקצהא' מידי היהודים".

מערכת ההסתה האיסלאמית טוענת כי ישראל פועלת לשנות את הסטטוס קוו הקיים בהר-הבית במשך עשרות שנים למתכונת חדשה של חלוקה פיזית של מקום התפילה וחלוקת זמנים של שעות התפילה בדיוק כפי שעשתה ב-1994 במערת המכפלה לאחר הטבח שעשה ברוך גולדשטיין. פקידי הווקף המוסלמי בהר-הבית טוענים כי בשנה האחרונה הגדילה ממשלת ישראל את מספר הקבוצות של המתנחלים שנכנסות לשטח הר-הבית כשהן מאובטחות בטענה כי מדובר בתיירים זרים וכי חלק מהם מתפללים במקום.

לדבריהם, בשבועות האחרונים, מונעת משטרת ישראל מצעירים מוסלמים ונשים המשתייכות לגוף המכונה "אלמראבטון" (שהוקם ע"י הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית) מלהיכנס לשטח הר-הבית ובמקביל מתירה את כניסתם של קבוצות גדולות של מתנחלים הבאים להתפלל בשטח הר-הבית. לכך הם מוסיפים את דרישתה של קבוצת "נאמני הר-הבית" להקים בית כנסת בסמוך למסגד אל-אקצהא'. ישראל מצדה הכחישה בתוקף את הטענות האלה והבהירה כי היא שומרת על הסטטוס קוו בהר-הבית, ישראל מאשימה את הרש"פ ואת חמאס בהסתה והפצת שמועות שקריות כדי לעורר מעשי אלימות בירושלים.

השיח' עבד אלפתאח מורו, סגן ראש תנועת "אלנהדה" בתוניסיה, שהינה חלק בלתי נפרד מתנועת "האחים המוסלמים", התבטא בסוף השבוע ואמר כי "מה שקורה במסגד אל-אקצהא' הוא הכרזת מלחמה על האומה הערבית והאיסלאמית, ישראל הציתה מלחמת דת בירושלים נגד המוסלמים והנוצרים, מדובר בתוכנית שהוכנה היטב ונתמכת בידי גורמים זרים ובינלאומיים".

מנהיג תנועת "האחים המוסלמים " בירדן, השיח' המאם סעיד קרא לפלשתינים לצאת לאינתיפאדה שלישית והזהיר כי "האש לא תעצר בחומות מסגד אל-אקצהא' או ירושלים אלא תגיע לכל מדינות האזור וכוחות הביטחון במדינות אלה יתקשו לעצור את ההתעוררות".
מחמוד א-זהאר ממנהיגי החמאס ברצועת עזה רמז לאפשרות "שהפלשתינים במחנות הפליטים במדינות ערב ישתתפו בעימות הבא" ואילו אבו עמאד אלרפעי נציג הג'יהאד האיסלאמי בלבנון העריך כי יהיו בישראל פיגועי דקירה בתגובה על הנעשה בהר-הבית.

השיח' רא'ד צלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל המפעיל את גוף "אלמראבטון" בהר-הבית אמר לאתר "אלרסאלה" ב-18 בספטמבר כי "הימים הבאים בירושלים יהיו מלאים בהפתעות, העיר נכנסת לשלב קשה ביותר והעימות לא ישאר רק בירושלים אלא יתפשט לכל האזור".

למרבה הצער, תנועת "האחים המוסלמים" העולמית הצליחה לנצל לטובתה את התנועה המוגברת של ישראלים והעלייה להר-הבית בתקופת החגים כדי למחזר את הטענות השקריות שלה בשנה האחרונה כי ישראל שואפת להשתלט על הר-הבית.

ההצהרות של מנהיגי התנועה במזרח התיכון מעידות על המגמה של התנועה לנסות ולעורר אינתיפאדה שלישית שתתפשט מישראל גם לשטחים ומדינות ערב ותהפוך למלחמת דת נגד ישראת תחת הכותרת של "הצלת מסגד אל-אקצהא'" שהפך לסמל דתי חשוב למרות שאיננו המקום הקדוש ביותר למוסלמים אלא רק שלישי בסדר החשיבות באיסלאם.

ישראל הופתעה מכיוון שלא העריכה נכון את עוצמת ההסתה של האיסלאם הקיצוני ברחוב הפלשתיני ואת המהירות שבה השקרים שהוא מפיץ יחלחלו לרחוב הפלשתיני והערבי.

המגמה של תנועת "האחים המוסלמים" היא להמשיך בהסתה תוך ניצול תקופת החגים היהודים וחג הקורבן המוסלמי הממשמש ובא. ישראל נדרשת להזים במהירות ומעל כל פלטפורמה תקשורתית, דיפלומטית ובינלאומית את שקריה של תנועת "האחים המוסלמים" ולהדגיש כי לא שינתה ואין בכוונתה לשנות את הסטטוס קוו בהר-הבית.

גם הרש"פ רוכבת על גל ההסתה האיסלאמי כדי לנגח את ישראל, מחמוד עבאס כבר פנה למנהיגי ערב ומנהיגי העולם בעניין הר-הבית וגם הודיע כי בכוונותו להעלות את נושא הר-הבית בנאומו בסוף החודש בעצרת הכללית של האו"ם, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנאום באותו האירוע וזו יכולה להיות הזדמנות טובה לחשוף את שקריהם של מחמוד עבאס ושל האיסלאם הקיצוני.

תאריך:  20/09/2015   |   עודכן:  21/09/2015
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תנועת "האחים המוסלמים" מסיתה למלחמת דת
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שוחר-שלום
20/09/15 16:19
2
יוסי ארגואן
21/09/15 02:25
3
עטרה שגב קלימי
21/09/15 05:52
4
דניאל143
21/09/15 09:27
5
מנחם22
21/09/15 11:18
6
נובל
23/09/15 17:55
7
שדקרבה
23/09/15 22:17
8
טרוריסטים
24/09/15 15:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, קורא (שבת, 19.9.15) לרגיעה בין ישראל לפלשתינים ודוחק בכל הצדדים לנהוג באיפוק על-רקע המתיחות סביב הר-הבית. לאחר שנועד בלונדון עם עמיתו הבריטי, פיליפ המונד, אמר קרי כי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו וכי זה הבהיר לו שהוא מחויב לשמירת הסטטוס-קוו ולמניעת כל סוג של מעשה התגרות.
19/09/2015  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
סכנת הבידוד הפוליטי, הכלכלי והצבאי של ישראל איננה אומנם כל כך ברורה וקרובה כמו הסכנה מאירן החמושה בנשק גרעיני, או הסכנה מהקמת עוד מדינת פשע ערבית תוקפנית בשטחי הגדה המערבית, ממש על סף ביתנו, "מדינה" נוסח עזה, שתקרא מדינת פלשתין. על-אף זאת ראוי לתת את הדעת גם על סכנות פחות קרובות, ולנסות להתמודד אתן ככל יכולתנו. כי לבידוד ישראל במישורים שהזכרנו עלולות להיות תוצאות חמורות מאד, היכולות גם הן לסכן את קיומנו. בידודה הפוליטי והצבאי של ישראל עלול להקשות עלינו מאוד את המערכות הצפויות עם אירן או עם המדינה הפלשתינית אם תקום; בעוד שבידודה הכלכלי של ישראל, שכמחצית התל"ג שלה בא מיצוא, עלול למנוע מאתנו משאבים הדרושים למימון הכוח הצבאי שלנו, וגם לגרום לאבטלה רבתי שתערער את כוח העמידה של החברה הישראלית.
19/09/2015  |  דניאל דורון  |   מאמרים
מראה עצומת ממדים הועמדה אמש מול השמאל הישראלי. ובצדק. נוכח הצדקנות המדינית והחברתית, גילה ד"ר ג'מאל זחאלקה מה חושבים ערביי הארץ על השמאל הישראלי. ואכן, אם כדברי השמאל אנחנו גזלנים בלב ארצנו, במקום שהוא ערש היותנו לעם - זחאלקה צודק ואז אנחנו, חלילה, גזלנים בכל הארץ. אין צדק לחצאין. אחרי מאות שנות גלות שבנו הביתה לציון, וציון היא ירושלים וגב ההר, ארץ התנ"ך והנביאים. מישור החוף היה עדיין באותה תקופה פלשת. היושב במישור החוף ומכנה את חלוצי ההר "גזלנים" - מקבל את טענת זחאלקה: "ליסטים אתם, שכבשתם את מולדתנו". אבל מי שכבש את הארץ היה דווקא האיסלאם במאה השביעית, שדחק את תושביה היהודים בתהליך ארוך להתאסלם או לגלות. את השיטה של בניית קיבוצים על חורבות יישובים ערביים, למדו היהודים מהכובשים המוסלמים, שבנו את בית יראתם על חורבות המקום הקדוש ביותר לעם היהודי והיום טוענים שלא היה שם מקדש. מול שיח הזכויות השקרי שערביי האזור פיתחו לדרגת אמנות - והשמאל הישראלי קיבל כמעט אחת לאחת - הוצב בעיקר "שיח ביטכשחוני". רק שיגידו כן ל"הסדר מדיני" ושלום על ישראל. והם תמיד אמרו לא. משום שאם התפיסה היא שערביי האזור צודקים - גם הטרור שלהם צודק, ורוצחיהם מקבלים זמן שידור כלוחמי חופש, וחיילים "שוברים שתיקה" בעולם על קשיי ההתיישבות בארץ חמדת, המכונים בפיהם "כיבוש".
08/09/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
ישראל תפעל כדי למנוע מחיזבאללה להפוך לאיום על ישראל. כך אומר (יום ב', 7.9.15) שר המודיעין, ישראל כ"ץ, בכינוס של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי בהרצליה. לדבריו, חיזבאללה וחמאס הן שלוחות של אירן ותפקידן הוא להוות איום על ישראל.
07/09/2015  |  אריאל י. לוין  |   חדשות
ב-15 ביוני 1980, מסרו רשתות השידור החשובות בעולם, את דבריו הקשים של ראש ממשלת ישראל דאז, מר מנחם בגין ז"ל, נגד החלטת ראשי מדינות השוק האירופי המשותף לתמוך בקו מדיני, הפוגע בתהליך השלום. התשובה לשאלה מדוע מנהיגי אירופה, ומנהיגי ארצות הברית ורוסיה, וארגוני השמאל החתרניים, כולם מחבלים בתהליך השלום האמיתי, נמצאת בדברים שכתב עוד בקיץ 1978 הגנרל בדימוס יוהנס שטיינהוף, עורך ארוספייס-אינטרנשיונל, במאמר המערכת שלו.
25/08/2015  |  משה חסדאי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי  
חשש בישראל שטיל אירני יגיע לחיזבאללה  /  עידן יוסף
צה"ל חיסל את משגרי הרקטות לגליל  /  איציק וולף
"במדינות ערב הוחלט לגרש את היהודים"  /  עידן יוסף
מסע הדה-לגיטימציה הערבי נגד ישראל  /  רפי לאופרט
מה יישאר מאירופה הקלאסית?  /  אלכסנדר גולדנשטיין
אדם נשך כלב  /  ציפי לידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il