"ר' יהודה היה נותן בהן סימנים" - פלשתינים שְׂמֹאלָסְתִינים - "פסיכולוגיה" של האיסלאם -?
חש לי מספר שאלות ובקשות הבהרה לראובן ברקוֹ, הפרסם מאמר תחת הכותרת חמאס והרש"פ בנקודת רתיחה:
שוב ושוב, מהם בדיוק ההבדלים בין הללוּ המכונים בְּמַאֲמָרֶיךָ - וכנ"ל בפי רבים רבים נוספים בַּמַּעֲרֶכֶת הפוליטית מדינית משפטית שלנוּ - "פלשתינים" ו"אדמה פלשתינית" (בארץ ישראל)? מה ההבדל בינם לבין הערבים בארץ ישראל רבתי, כולל חֶבְלֵי ישראל המכונים "ירדן", "עזה", "אום אל פאחם, "חיפה" ו"יפוֹ" למשל?
ב. מה פירושם המדוּיק של - על-פי ניסוח שלך - "הפרויקט הלאומי הפלשתיני", "הסכמה לאומית עם חמאס" וכן "מצב הרוח הלאומי הפלשתיני"? וּלְיֶתֶר חַדּוּת: על איזה לאֹם בדיוק אתה מדבר? על איזוֹ זהות אֶתְנִית? אנטרופולוגית? היסטורית? תרבותית? לשונית? פלשתינית? איזה? האם תוּכל לנסות וּלהבהיר זאת באחד מַאֲמָרֶיךָ מעל דפי
ישראל היום קבל עַם וְעֵדָה-? וְחָשׁוּב בהקדם - תודה!
ג.האם אינך חוזר, יוצר וּמְאַשֵּׁשׁ במשיכת-קֻלְמוּס ובהבל-פֶּה, יש מֵאַיִן איזו שהיא "מציאות" אשר לא הייתה ולא נבראה אלא אך ורק לשם אמנת-הטרור הערפאתית, על-שם ממציאה ומנסחה אדון ערפאת זצל"עZ - 1964 "יהודה, שומרון וּבנימין", אז בשלטון הממלכה ההאשמית - ונועדה, מתחילתה, עד סופה ועד בכלל, להקים טריטוריה ערבית מוסלמית על חורבות מדינת ישראל - ולמי שהנוֹשא אינוֹ ברור - בדרך של טרור בְּמֻבְהַק; כדרכם של ערבים מקדמת דנא וּראה: הסכם קורייש; הסכם קהיר; עריפת ראשי "הכופרים" וכן הלאה וכן הלאה על-פי שיטתם, לאן שלא תביט, אין שום חדש!
האם אני "מרחף"? הוֹזֶה? מנותק מן המציאות ומן העובדות?
נכון הוא שאולי לא "כל הערבים" בדיוק כך, אבל האם לא נכון כמו-כן שהרחוב הערבי בָחר ובוחר בחמאס? ג. א. נוסרא? ע. א. א. קסאם? גדודי חללי אל-אקצה? דאעש? והאם לא נכון כמו-כן הוא שרבים בינינוּ ובין "מַשְׂכִּילֵנוּ" בוחרים במשאלת-הלב תוך עצימת עיניים והתעלמות מִן המציאות - כולל נסיונות "פְּסִיכוֹלוֹגִיסְטִיים" "להבין" את הערבים מתוך מנטליות מערבית נוצרית פצפיסטית ולא בדיוק "בשפתם" ועל-פי הגיונם של המוסלמים? I'm, indeed, so very sorry
יש כמובן גם - וזה הגרוע ביותר - סוג של בעלֵי אג'נדה פְּנִימִית "נאורה", קוסמופוליטית, אוּטוֹפִּיסְטית; המזהים עצמם אך רק דרך הפריזמה הערביסטית - בלעדיה אין זהותם קַיֶּמֶת, ולא אתחיל אפילוּ לנסות ולהסביר מצב זה אשר יש לבוֹחנו באמצעים אשר נועדו לאבחון וטיפול בעיות פאתולוגיות.
לצערי הרב (ולאסוננוּ) רבים מאוד בדרגי הממשל, המדיניות, הפוליטיקה - פנים, חוץ הנגררים זמן רב, מתוך קֹצר-רְאוּת ו/אוֹ חֹסר עירנות; כמו גם הִגָּרְרוּת בנוסח ישראלי מאוד של "כוּוּוּוּ---לם" ללשון תרמית של כַּוָּנַת מְכַוֵּן; לשון אשר, מה לעשות, המציאה בעליל את "העם הפלסתיני" יש מאין, ומביאה למחשבה ומעשה שגוּיִם - לשון עדינה ביותר - הפוגעים קֹדם כל בָּנוּ מדינת ישראל.
היות ובחרת לסיים באיומיו של "הראיס" הארכי-טרוריסט וגנב המיליארדים הידוע; מלאך השלום על-פי ש. פרס, אשלים אני את פנייתי אליך ב"נאום הראיס" בזמן תפילות יום הששי - 5.4.2002.
נ.ב. א. הערך "בדיוק", "מדויק" מופיע מספר פעמים בתגובתי ואין זה לשם תפארת המליצה אלא, בפירוש, לשם דיוּק ויישור קו המחשבה, תפיסת המציאות; דיוק ההתבטאות והנִסוח ושמא בעקבותם דיוק המעשה - אינשאללה - - -!
ב. אחרון ולא פחות חשוב: על חשבון מי בדיוק וּלמען מה באים התרגילים הפסיכוֹלוֹגיסטיים הללוּ?