קשה ביותר להגדיר את הסכמי רמות שירות בחוזי מיקור חוץ, ואכיפת ההסכמים יכולה להיות מורכבת הרבה יותר. אף על-פי שחוזים מפורטים יכולים לתאר התחייבויות של כל אחד מהצדדים ולציין את העלויות וההטבות בכל מצב המתקבל על הדעת, כתיבה ואכיפה של הסכמים המכסים באופן מוחלט את כל חבילת ה- outsourcing כמעט ובלתי אפשרית בגלל עסקות מורכבות ולא בטוחות ב-100%.
Brandon and Segelstein ממליצים על רשימה של יותר מ-170 אלמנטים חיוניים בחוזה לשימוש במשא-ומתן בחתימת חוזה מיקור חוץ של IT. האלמנטים כוללים פרטים טכניים ומוניטאריים כמו התאמת מחירים בעקבות שינויים בנפח העסקה, סטנדרטים איכותיים, גישה לאתרים, זמני תגובה, תצורת חומרה, הוצאות הצוות, עלויות של סיום או ביטול ההתקשרות, ומכניזם של פתרון הבעיות.
במציאות, אפילו רשימה ארוכה ומפורטת לא יכולה להבטיח שביעות רצון משירות של מיקור חוץ. במשך פרק זמן של משא-ומתן, חברת לקוח וחברת ספק בדרך כלל תמימי דעים ונוטים להסכים אחד עם השני. יחד עם זאת, הבעיות מתחילות כאשר קורים מצבים לא צפויים שאינם מפורטים בחוזה מיקור חוץ.
דוגמאות מעסקות מיקור חוץ קיימות יכולות לפתח אסטרטגיות חדשות שיעזרו לשני הצדדים בחוזה ה- outsourcing בזמן אירוע לא צפוי או לא מפורט בהסכם. מיקור חוץ דו כיווני הוא אחד מהם. הנה דוגמה אופיינית של מיקור חוץ דו כיווני: HP חתמה על הסכם של 5 שנים עם חברת MCI לפיו HP תספק תמיכה טכנית ופתרונות תוכנה. בנפרד, MCI הודיעה על חוזה אחר עם HP לשירותי תקשורת שבו HP תשתמש בשירות גישה לאינטרנט בשלט רחוק של MCI, ו-MCI תישאר ספקית התקשורת העיקרית של HP עבור מוקדי לקוחות שלה, ותספק 800 שירותים ללא חיוב.
בדוגמא הזאת, ספק הינו כעת לקוח של הלקוח שלו וחברת מיקור חוץ הנה ספקית של הספק שלה. קשר מעורב זה יעודד שני הצדדים לשיתוף פעולה ורווח הדדי.
בשונה ממיקור חוץ חד כיווני, מיקור חוץ דו כיווני מגביל את שני הצדדים בעסקה בכלל הזהב המפורסם: אל תעשה לאחרים מה ששנוא אליך. למשל, במיקור חוץ חד כיווני, בעיה לא צפויה יכולה לגרום לספק להפקיע מחירים כאשר דרושה יותר עבודה כדי לפתור את הבעיה. יחד עם זאת, במיקור חוץ דו כיווני, הספק יודע שבמוקדם או במאוחר הוא יצטרך עזרה של חברת לקוח לפתרונות הבעיות הלא צפויות שלו. כדי לחסוך אחד מהשני כאב ראש, סביר להניח ששתי החברות יילכו תמיד אחת לקראת השנייה.