בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
התוכנית הלוקסמבורגית להפחתת העומס בכבישים
|
אחת הבעיות של מדינת-ישראל היא העומסים הבלתי-נתפסים בכבישים ● שווה לפקוח עין ולעקוב אחר התוכנית השאפתנית של ממשלת לוקסמבורג הוגה בימים אלו
|
עצה לממשלת ישראל [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
אחת הבעיות של מדינת-ישראל היא העומסים הבלתי-נתפסים בכבישים. שווה לפקוח עין ולעקוב אחר התוכנית השאפתנית שממשלת לוקסמבורג הוגה בימים אלו. ממשלת לוקסמבורג, בראשותו של קסאבייה בטל, שנבחרה בחודש אוקטובר האחרון, שואפת להקל על הגודש בכבישי המדינה, וכן למנוע זיהום אוויר. זוהי הסיבה לכך, שבימים אלו שוקדת ממשלת לוקסמבורג על תוכנית שאפתנית, דרכה היא מתכוונת לממן באופן מלא את דמי הנסיעה של התחבורה הציבורית בכל המדינה. חשוב לציין, כי במידה והתוכנית הממשלתית תצא לפועל, תהיה לוקסמבורג למדינה הראשונה בעולם שתפעיל תחבורה ציבורית בחינם. הסיבה להגיית תוכנית שאפתנית זו בירתה של המדינה האירופית הקטנה, לוקסמבורג סיטי, היא אחת מהערים האירופיות בעלות עומסי התנועה הרבים בעולם. היות שלוקסמבורג היא מדינה המובילה בפיתוח טכנולוגי, נכנסים לשטחה מדי יום מספר רב של עובדים המגיעים מהמדינות השכנות לה כגון: בלגיה, הולנד, וצרפת שמהווים בערך שליש ממספר תושביה של לוקסמבורג. כתוצאה מכך, הכבישים בערי לוקסמבורג הם מהצפופים בעולם, והדבר מקשה על אזרחי המדינה הקטנה להתנייד בחופשיות ממקום למקום. הפתרון לבעיה זו כדי להתמודד עם עומסי התנועה הכבדים, נעשו בשנים האחרונות במדינה הקטנה מספר צעדים מוצלחים שעזרו לשפר את מצבה העגום של התחבורה הציבורית. חשוב לציין כי כבר כיום פועלים בלוקסמבורג רכבת קלה, רכבת, ורשת של קווי אוטובוס. כך, למשל, בקיץ האחרון, קיבלה ממשלת לוקסמבורג החלטה תקדימית כאשר היא מאפשרת לאנשים צעירים מתחת לגיל 20, ולסטודנטים הנמצאים בדרכם אל המוסד האקדמי בו הם לומדים, לנסוע בחינם בחלק מקווי התחבורה הציבורית. וכעת, הרעיון העומד בבסיס התוכנית השאפתנית של ממשלת לוקסמבורג הוא: לאפשר לכל אזרחי לוקסמבורג לנסוע חינם בתחבורה הציבורית. המהלך ימומן על-ידי ממשלת לוקסמבורג שהיא ממשלה עשירה מאוד. מטרת המהלך הזה, היא, בין-השאר, לצמצם את זיהום האוויר הקיים במדינה. באיזה מצב נמצאת התוכנית השאפתנית? נכון לעכשיו, לא התקבלה החלטה האם ליישם תוכנית זו במלואה. בחודש ינואר יחל ניסוי של התוכנית בלוקסמבורג למספר חודשים, שרק לאחריו יוחלט האם כדאי לאמץ את התוכנית. אם בסופו של דבר תחליט ממשלת לוקסמבורג על אימוץ התוכנית, היא תבוצע בינואר 2020, וכל אזרחי לוקסמבורג יוכלו לנסוע בחינם בכל אמצעי התחבורה הציבורית. כלומר, הם לא יצטרכו לשלם יותר דמי נסיעה, או לחלופין לרכוש כרטיסים משולבים למעבר בין אוטובוס לרכבת. הייתי מציע לממשלת ישראל לעקוב אחרי יישום תוכנית זו, ובמידת הצורך אף לבחון את האפשרות לאמץ אותה גם במדינת ישראל.
|
|
המחבר הוא בלוגר ופעיל חברתי
|
|
תאריך:
|
20/12/2018
|
|
|
עודכן:
|
20/12/2018
|
|
רועי אורן
|
התוכנית הלוקסמבורגית להפחתת העומס בכבישים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אהוד פרלסמן
|
23/12/18 11:20
|
|
2
|
|
אברהם 101010
|
23/12/18 18:11
|
|
3
|
|
ישמכונית לכל פועל
|
24/12/18 00:59
|
|
מפרשת "ויחי" ניתן לשאול מדוע אנחנו נקראים עם ישראל. ישראל הוא שמו של יעקב נכדו של אברהם. איננו נקראים עם אברהם, מי שנכרתה עמו ברית בין הבתרים ומי שהיה ראשון לאמונה באל אחד. איננו נקראים עם יצחק, מי שביסס היאחזות בארץ הזו בעמל כפיים, בעבודת אדמה ולא ירד מצרימה חרף מכת רעב שפקדה את הארץ.
|
|
|
בחודש שעבר, פורסם על-אודות אדם, אשר למעלה מעשור התחזה לכירורג שד ותקף מינית עשרות נשים. יצויין, כי אותו מתחזה לא היה איזה פושע מתוחכם, אלא הוא הצליח להערים על נשים רבות מבלי להתאמץ כמעט, ומבלי אפילו להציג חדר מרפאה של ממש, אלא קיבל אותן במשרדי החברה שבבעלותו. אז איך הצליח אותו מתחזה לנצל ולפגוע בכ"כ הרבה נשים, במשך זמן כה רב, ובקלות בלתי נסבלת? לא מפני שנשים אלו היו חלילה טיפשות, אלא מפני שאותו מתחזה ניצל את הקשר המיוחד שיש בין רופא למטפל.
|
|
|
האירועים האחרונים ביהודה ושומרון, הפיגועים, הפצועים, חוסר הביטחון של התושבים, הם תוצאה של ביטחון רעוע וסדוק מצד כוחות הביטחון הפיגועים, אך בעיקר הדרך שלהם, מצביעים על חוסר התאמה וניסיון של הגדוד החרדי להתמודד עם חוליות המחבלים
|
|
|
שר האוצר כחלון, משקיע לאחרונה מאמצים גדולים על-מנת להילחם ביוקר המחיה, מוריד מכסים על בוטנים ועל רכז עגבניות על-מנת למתן את עליות מחירי הייצור של אסם למשל, אבל מדוע להשקיע זמן רב בשוליים או בנושאים אזוטריים שכאלה?
|
|
|
דירקטוריון רכבת ישראל מתכנס לדון בבקשתו של יושב-ראש החברה, דן הראל, להדיח מתפקידו את מנכ"ל הרכבת שחר איילון. איילון נהנה מגיבוי תקשורתי שלא בהכרח מוצדק מבחינה כלכלית, ואסור שהדבר ישפיע על שיקולי הדירקטוריון.
|
|
|
|