|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מדינת כל דתיה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

גבירותי ורבותי: מהפך

לראשונה בתולדות המדינה כוללת הקואליציה והממשלה רוב של שומרי מצוות ממעמד משגיחי הכשרות בקרון המסעדה נשלחו שומרי המצוות לאייש את עמדת נהג הקטר ברוכים הבאים ל'מדינת כל דתייה'
09/11/2022  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ממשלה 37   |   תגובות

בין אם נרצה בכך ובין אם נתנגד בכל ליבנו, בין אם נכיר בכך ובין אם נעדיף לעצום עיניים – בסיומן של הבחירות האחרונות נעדרה ההכרזה הכל כך מוכרת מבחירות 77': גבירותי ורבותי, מהפך! – והמתארת היטב את מצבה החדש של המפה הפוליטית. אכן, מהפך של ממש.
שכן, לראשונה מאז קום המדינה, שולטת בישראל ממשלה שרוב חבריה דתיים, וגם שאר חברי הקואליציה בהחלט אינם עויינים בנוסח הדווקאים מן השמאל המצטמק, למשל ניצן הורוביץ שהתעקש על חמץ בפסח, או מרב מיכאלי שהתעקשה על רכבת קלה בשבת. יתרה מזו: כל שותפותיה של המפלגה המרכזית בממשלה, הליכוד, והדגש הוא על המילה 'כל', הן דתיות. היסטוריה של ממש.

וכך גם בהרכב האנושי של קואליציית 64 הח"כים: יותר ממחצית מהם שומרי מצוות - 18 חרדים (שחלקם מתייחסים לסרוגים כאל עמלק רחמנא ליצלן, כפי שפסק הרב שלום כהן המנוח, נשיא המועצת, אבל שמחים לשבת עם ה'עמלק' הזה עכשיו, כדי להתענג על מנעמי השלטון); 14 ממפלגת הציונות הדתית (לצורך הספירה נכללים גם שניים שאינם חובשי כיפה אך בהחלט מבטאים את רוח הרשימה, בדיוק כפי שאיילת שקד, הלא-דתית, התיישרה לפי הנורמות הדתיות לאומיות); ועוד 7 מהליכוד (כאן נספרו רק אלה שילדיהם נשלחו לחנוך דתי): שלמה קרעי, עידית סילמן, יולי אדלשטיין, נסים ואטורי, בעז ביסמוט, משה סעדה, גילה גמליאל). בסך-הכל 39 ח"כים שומרי תורה ומצוות - וסליחה אם פיספסנו מישהו - יותר ממחצית ח"כי הקואליציה.

צחוק הגורל הוא, שדווקא 'הקואליציה הכי דתית בישראל', מובלת בידי אדם שאינו שומר מצוות במוצהר ובמודע, בנימין נתניהו, שהוגדר בפי בצלאל סמוטריץ' בתואר אתאיסט (כך התבטא בגל"ץ, 16.11.17). זו האירוניה במיטבה: האיש הכי מרוחק, שנמצא ממש ממש בקצה הרצף, הוא זה שמוביל את 'הממשלה הכי דתית' מאז קום המדינה.

ועוד סוג של אירוניה עוקצנית, מצידו של שר ההיסטוריה: 'ממשלת כל דתייה' היא היחידה בשנים האחרונות שהצליחה לחבר תחת קורת גג קואליציונית את כל הקצוות היריבים במחנה שומרי המצוות, והם באמת יריבים המתעבים זה את זה: חסידים וליטאים, חרדים וסרוגים, אשכנזים וספרדים, חרד"לים ודת"לים, אנשי 'ראשית צמיחת גאולתנו' לצד חובבי 'גלות בין יהודים', תומכי ליבה עם מתנגדיה, חרדים לבני צווארון עם כחולי צווארון – כולם, שתהום ענקית פעורה ביניהם כל ימות השנה, נקבצו ובאו תחת כנפי 'הקואליציה הכי דתית', בראשות האיש 'הכי לא דתי'.

ויש בנתון הזה תקווה גדולה - לצד סכנה עצומה. התקווה היא שהמדינה היהודית היחידה עלי אדמות תיראה יותר יהודית ופחות מדינת כל אזרחיה. והסכנה הגדולה היא, מאידך-גיסא, שהח"כים הדתיים יתנפלו ברעבתנות על העוצמות והמשאבים שנפלו לידיהם, ויבקשו למצות את כוחם הכמעט בלתי מוגבל, כדי לטרוף הכל, להשתלט על הכל, לרבות היכולת להכתיב לכלל האזרחים אורחות חיים חדשים-ישנים, ברוח השולחן ערוך ונושאי כליו.

הארמון של האיש העשיר

הסכנה היא שהח"כים הללו אינם קולטים שבבחירות האחרונות ועם הקמת הקואליציה החדשה הם חדלו לשמש בתפקיד השולי של משגיחי הכשרות בקרון המסעדה של הרכבת, ונשלחו לתפוס בהגה הקטר המוביל את הרכבת. במקום להבין שמרגע זה האחריות למסע הרכבת היהודית-ישראלית נופלת על כתפיהם ועליהם לנהוג בתבונה ובשום שכל, הם יעדיפו להיות צודקים ולא חכמים, ויתנפלו בתאוותנות שאינה יודעת שבעה על השלל שנפל לידיהם ועל כל מה שזז: חקיקה דתית, כפיה דתית, תקציבים בלתי נדלים, מינויים וג'ובים לאנ"ש, וכל כיוצא באלה.

יפה הגדיר זאת הרב אליהו לוי, מעורכי כתב העת החרדי האינטרנטי המצויין 'צריך עיון', שמזהיר את הח"כים הדתיים לבל יהיו "כאותה כנופיית שודדים שהצליחה לפרוץ לארמון של האיש העשיר, כדי לבזוז מכל הבא ליד: לפתוח את האוצרות ולמלא שקים גדולים, לפני שיבואו השוטרים (כפי שהציע אחד הח"כים החרדיים לפני מעט יותר מחצי שנה, ללמוד ממנסור עבאס ולחלוב היטב את המדינה)".

אזהרתו של העורך החרדי, עמוקה ומושכלת: "אם המפלגות החרדיות ינהגו כשודדי הארמון, עתידים האוצרות להתרוקן עד מהרה, ויושבי הארמון – האזרחים – ימצו את הדין עם האחראים". הצעתו היא להחליף את הדיסקט: "איננו נכנסים אל הממשלה 'להציל מידם'. הממשלה היא אנחנו. הארמון שייך לנו עכשיו. אם נשכיל לטפח אותו, להגדיל את אוצרותיו, לנהל אותו באופן הולם, לשמור על הצורה והסדר שלו – הרי שנוכל ליהנות ממנו ימים רבים, כבעלי הבית, ולא חלילה כבוזזים".

אכן מהפך, שהוא גם מהפך המהפכים. מהפך שהאופק שלו נמדד במונחים היסטוריים. הבחירות הפעם היו רק פרומו לסבבי הבחירות הבעל"ט בשנים הבאות, שבכל אחד מהם רק תגדל בקצב אֶקְסְפּוֹנֶנְצִיָּאלִי הנוכחות של ציבור שומרי המצוות. ואין זו הערכה, חיזוי או אומדנא. זוהי הסטטיסטיקה. הסטטיסטיקאים קובעים, שבעוד שקצב הגידול של האוכלוסייה היהודית הכללית, שרבות ממשפחותיה מסתפקות בילד או שניים פלוס כלב, מבטיח הכפלת מספרה רק בעוד 50 שנה, מוביל קצב הגידול המהיר של האוכלוסייה החרדית ובמידה מסוימת גם הדתית לאומית, להכפלתה תוך 16 שנה (!). לכך משמעויות כלכליות, חברתיות, ביטחונית וציבוריות כבדות משקל, אולם הואיל ואינן כרגע מעניינו, נתייחס למשמעות האלקטורלית של הסטטיסטיקה: כל אחת מהכנסות הבאות תמנה יותר ויותר שומרי מצוות. מהפך עכשיו שהוא רק הפרומו לעתיד לבוא.

אכן, מהפך המהפכים בכל ימי תולדות המדינה. ומה שנחשף בבחירות לכנסת ה-25, הוא רק הפרומו לעתיד לבוא. מהפך המהפכים שמתחולל לעינינו עם קואליציית שומרי השבת לכיתותיהם והשקפותיהם, צפוי שיהיה גדול אפילו מן המהפך ההיסטורי של 77'. וזו רק שאלה של זמן.
ברוכים הבאים ל'מדינת כל דתייה'.

תאריך:  09/11/2022   |   עודכן:  09/11/2022
מנחם רהט
+יהדות התורה דורשת ועדת שרים לטיפול ביוקר המחיה
16:11 09/11/22  |  עידן יוסף
הסתיימה פגישתם של צוות המו"מ של יהדות התורה עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. נמסר כי הפגישה התנהלה באווירה טובה ונרשמה התקדמות משמעותית וסוכם כי הפגישות יימשכו לקראת הקמת הממשלה בקרוב.

מתוך טיוטת ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה: תוקם ועדת שרים לטיפול ביוקר המחיה (וואלה). ח"כ אורי מקלב: "אנחנו דורשים פתרון לבעיית המשילות, לא מקדשים את פסיקת ההתגברות כפתרון, אלא רוצים לצמצם את כוחו של בית המשפט, לא משנה לנו אם זה בחוק יסוד החקיקה או חוק יסוד השפיטה או באמצעות פסקת ההתגברות".
+הממשלה החדשה תמנה לפחות 30 שרים
16:06 09/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המפתח יהיה שר אחד לכל שני חברי כנסת, כמו בממשלת בנט-לפיד  ▪  אליהם יצטרפו גם סגני שרים  ▪  סמוטריץ' עשוי להתמנות לשר האוצר או הביטחון ודורש סמכויות ממשרד התחבורה הקשורות ליו"ש
נתניהו בכניסה לישיבות המו"מ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+טרם נפתרה המחלוקת באשר לתיק האוצר
15:45 09/11/22  |  עידן יוסף
מקורות בליכוד ובציונות הדתית: על-אף ההודעה על התקדמות משמעותית - טרם נפתרה המחלוקת באשר לתיק האוצר (חדשות 12).
+גורמים בדגל התורה: נתניהו הסכים לפסקת התגברות
15:10 09/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הציונות הדתית: התקדמות משמעותית בפגישת נתניהו-סמוטריץ' לקראת הקמת ממשלה לאומית  ▪  מפתח השרים צפוי להיות נדיב יותר מאשר הממשלה הקודמת  ▪  הצדדים ינסחו הסכם בראשי פרקים ולאחר הקמת הממשלה יירדו לרזולוציות
שידור חי של מצעד ההמלצות בבית הנשיא
סמוטריץ' מגיע לפגישת המו"מ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אדוני הנשיא, עם מי ועל מה
13:33 09/11/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
למי מציע הנשיא הרצוג אחדות? ומה תוכנה? פסקת התגברות על-פי 61 ח"כים? עבריין עם חותמת ונאשם בפלילים עם חותמת וחשוד עם חותמת ירימו ידיים לבטל החלטת בג"ץ, שנועדה להגן על כל אזרחית ואזרח מפני עריצות הרוב?
הרצוג. נדרש אומץ [צילום: אוליבר פחטוסי/פלאש 90]
+ח"כ מקלב: "נדרוש ביטול רפורמת הכשרות, תיקון חוק הסלולר וביטול גזירת המעונות"
10:10 09/11/22  |  מירב ארד
המו"מ הקואליציוני - ח"כ מקלב אומר בראיון ב103fm: נ"עמוד בראש ובראשונה על הנושאים העקרוניים כמו ביטול רפורמת הכשרות, תיקון חוק הסלולר וביטול גזירת המעונות. התיקים החשובים לנו הם ועדת הכספים, השיכון והתחבורה. ומשרד נוסף עליו יוחלט בהמשך."
+היפהפייה הנרדמת מתעוררת
06:53 09/11/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
במשך השנה וחצי האחרונה התקשורת נרדמה מרצון, נטלה גלולה שנרקחה מריבת אתרוגים  ▪  השפעת הכדור ניכרה בכל, לא ראו, לא שמעו, לא כתבו, לא שידרו, שקט עכשיו מושלים
נרדמו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גבירותי ורבותי: מהפך
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
9/11/22 19:45
 
במבה
16/11/22 21:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
זה הזמן של חלק גדול מקרב העיתונאים, הפרשנים, בעלי הטורים, לערוך חשבון נפש עמוק ויסודי על זיהום המקצוע החשוב שבחרו בו, על ההשחתה הנוראה, על "עיתונאות" בשירות הוד מלכותם, על היותם כתבי חצר, מעוררי חמלה, חסרי חוליות, תועמלנים בלי מסווה.
שר המשפטים לשעבר הפרופסור דניאל פרידמן אומר כי "גם ללא פסקת התגברות יכולה הכנסת להתגבר על הלכה לא רצויה של בית המשפט. לדוגמה, לקבוע דין מיוחד למסתננים. אין קושי לשנות את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, כי ההוראה מסתמכת על גרסת ביהמ"ש העליון לפיה חוק זה הסמיך אותם לבטל פסיקה של הכנסת. אפשר לקבוע שהחוק לא יחול על מסתננים שנכנסו לארץ באופן בלתי חוקי".
08/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
"דמוקרטיה ועצמאות מערכות אכיפת החוק והשיפוט בלתי ניתנות להפרדה. בלא האחת אין קיום לאחרות". כך אומרת (8.11.22) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, בהתבטאות ראשונה לאחר הבחירות ועל רקע הרפורמות העמוקות בתחום המשפט שמבקשים לקדם בכירים רבים בקואליציה הבאה. כמה מהם אף דיברו על אפשרות הדחתה של מיארה - בין משום שמונתה בידי הממשלה היוצאת ובין אם לא תתיישר עם הממשלה הנכנסת.
08/11/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לוחץ על יו"ר שס אריה דרעי לדרוש את תיק האוצר, כדי לחסום את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'. כך מדווח (יום ג', 8.11.22) העיתונאי יעקב ריבלין. סמוטריץ' הודיע לדרעי שהוא מקבל את זכותו לקדימות באוצר, אך הבהיר - אם לא אוצר, אז תיק הביטחון" (חדשות 13).
08/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
לפי דיווח בערוץ-12 (נראה לי כי מאת דפנה ליאל) המשא-ומתן להרכבת הממשלה מנוהל על-ידי הצמד-חמד בנימין נתניהו ואריה דרעי. ברית הנאשמים. אריה בכיר מביבי. כי הוא כבר גם מורשע פעמיים, אחת עם קלון. ביבי רק נאשם.
08/11/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il