|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הטור של פריצי

והפעם שאלה לנשיא הנבחר, פתרון למצעד הגאווה, סיפור על 2 דוברות ממערכת המשפט ועל פרשן שחזר בתשובה. ולקינוח משהו על מכוניות בריטיות
15/06/2007  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
דנינו. מהבעיות הקשות [צילום: בוצ'צ'ו]


סרטן מוביל

"השחיתות בתחום המקרקעין היא אחת מהבעיות הקשות ביותר במשק". כך טען ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו. הוא סיפר שיש בישראל 63 ועדות תכנון ובנייה מרחביות וב-11 מביניהן מתקיימות כבר חקירות משטרה בגין שחיתות ובקרוב יוגשו כתבי אישום. הישג לא רע לשחיתות. אחת משש. סרטן השד, למשל, שנחשב לסרטן הכי נפוץ בעולם, מגיע בסך-הכל למקום השני עם אחת משבע, והוא גם לא מדבק.

אחדות העם
פרס. נשיא של כולם

שמעון פרס הכריז שברצונו לייצג עכשיו את רצון העם לאחדות ומייד חבש כיפה, הלך לרב עובדיה יוסף ונסע לכותל. התנהגות מעניינת. מעניין אם העם של פרס כולל גם את ה-10% מאוכלוסיית המדינה שהם הומואים ולסביות, שניצבים כעת מול גל הסתה ותוקפנות גוברת, ומעניין אם הוא ישמיע את קולו בעד זכותם לצעוד ברחובות ירושלים, או שאחדות העם שלו היא רק אחדות הצעדים של מי שהולך לרבי ולכותל תמורת הסכם פוליטי שנתן לו קולות.

דוברת ב(מיל.)

אתי אשד, מי שהייתה שנים רבות מאד הדוברת האגדתית של משרד המשפטים ומערכת המשפט, שלחה לוועדה למינוי שופטים התנגדות למינוי השופט יהונתן עדיאל לביהמ"ש העליון. בהתנגדותה מספרת אשד שהשופט עדיאל אחראי לעיכוב של 7 שנים בתיק של אדם שהפך לנכה והיה זקוק להכרעת ביהמ"ש בדבר הפיצויים, אך עדיאל לא טרח לכתוב פסק דין גם כאשר ידע שהבת של אותו נכה גוססת מסרטן והכסף נדרש לו גם להצלת חייה. לדבריה, השופט עדיאל נטל לעצמו עוד 30 חודש לכתיבת פסק הדין ואתי אשד תמהה: "מה טעם לנו בשופט יסודי ומעמיק, אם הוא מנותק מהמציאות וחומה בלתי אנושית גבהה סביב ליבו?". אשד טוענת שמאחר שהוא "שופט שעבר בעצמו על החוק עשרות פעמים בכל פסק דין שנתן בדיחוי נוראי, אין מקומו בין שורות מערכת הצדק של מדינת ישראל". סביר להניח שגם מכתבה לא ישנה כלום ויתעלמו ממנו כמו שמתעלמים בוועדה משאר המתלוננים, אבל צריך להודות שזו הפעם הראשונה שדוברת מערכת המשפט לשעבר דיבררה את הציבור כולו.

הוזה ומנותקת
ביניש. הודיעה

רבקה אהרוני, שהייתה דוברת בתי המשפט, הגישה לבית הדין לעבודה תביעה בה היא טוענת שנשיאת ביהמ"ש העליון הדיחה אותה מעבודתה משיקולים זרים. בתביעתה היא מספרת שביניש הודיעה לה טלפונית שהיא מינתה לעצמה "עוזרת אישית לענייני הסברה לנשיאת ביהמ"ש העליון" ומייד נלקחו ממנה הסלולרי והמחשב, חפציה סולקו מהמשרד והיא הודחה מכיסאה ללא שימוע וללא זכות טיעון. רבקה טוענת שמדובר בחוסר תום לב ורמיסת כללי הצדק ודורשת מביהמ"ש לצוות להחזירה לתפקידה. נראה שלפרקליטות המדינה לא יהיה קושי לטעון שהדחתה מוצדקת כי הגברת פשוט לא אינטליגנטית. "הגב' רבקה אהרוני", כך הם יכולים לכתוב בכתב ההגנה, "אינה מתאימה לשום תפקיד ציבורי כיוון שהיא מנותקת לחלוטין מהמציאות ואפילו לא מבינה איך מתנהל מקום העבודה שלה, ולראיה: מכתב תביעתה עולה שהיא חושבת שיכול להימצא במדינת ישראל שופט כלשהו שיעז לפסוק שהנשיאה ביניש פעלה שלא בתום לב וממניעים זרים".

הקניין

אחרי שהוא קנה את רשת טיב טעם ויוציא ממנה את החזיר כדי שכל היהודים יהיו מרוצים – אולי שגאידמק יקנה גם את המצעד הגאווה וגמרנו?

וגם אברמוביץ'?
אברמוביץ'. חזר בתשובה

אמנון אברמוביץ', הפרשן של ערוץ 2, קרא לשר המשפטים פרידמן להקים ועדת חקירה שתבדוק את שיטת תפירת התיקים שהייתה נהוגה בפרקליטות. במאמרו הוא מאזכר את פרשת התיק התפור נגד רובי ריבלין, תפירת התיק נגד נחמה רונן ודודי אפל ומזכיר שמזוז עצמו סיפר שהוא מצא בפרקליטות שיטה של "סימון מטרות וגיוס עמדות" לשם הפללת אנשים. נעים לגלות שאברמוביץ', האתרוגן שהגן כל השנים על הפרקליטות ואטם אוזניו לחלוטין מלהקשיב לטענות על מעשיה ושיטותיה הנלוזות, החליט פתאום לחזור בתשובה ויש מקום להניח שלהעמדתו לדין של ידידו חיים רמון יש חלק חשוב במהפך הזה. מילא. מודה ועוזב ירוחם. אבל אברמוביץ' גם מרמז במאמרו על קשר ותיאום סמוי בין שופטים בירושלים לבין חוקרים במחלקת החקירות במשטרה ועל תיאום מהלכים וכוונות שנעשו להפללת אנשים. אברמוביץ' ידוע כפרשן בעל מקורות עמוקים בצמרת המשטרה ובצמרת הפרקליטות ולכן אחת משתיים: או שהוא שוב כותב שטויות (ולא בפעם הראשונה) או שמה שרבים אומרים וזועקים מזה שנים על הפרקליטות ומערכת המשפט הוא לא רק נכון ומבוסס, אלא שהוא אף חמור יותר מכל מה שידענו.

יעילות בנקאית
גליה מאור. תשאלו אותה

ועדת חקירה של הכנסת מצאה שהבנקים גובים מאיתנו עמלות יקרות יותר ב-70% ממה שגובים בנקים בחו"ל וגילתה שרק בחשבונות העו"ש הפרטיים תקעו לנו כבר 89 סוגי עמלות שונים. הוועדה קבעה כי הבנקים בישראל הם יקרים ולא יעילים. הממצאים נכונים, המסקנות לא, כי לגבי פקידי האוצר ובנק ישראל שמקבלים תפקידים בכירים בבנקים, הבנקים דווקא יעילים ביותר בהפיכתם למיליונרים. תשאלו את גליה מאור וחבריה. עכשיו אתם גם מבינים למה המדינה עדיין לא מכרה את בנק לאומי: יש באוצר דור חדש של פקידים שטרם פרשו.

סע אתה
סיטרמן. תן לנו דוגמה

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, רוצה "לנקוט בצעדים שיכריחו את הציבור לעבור לשימוש בתחבורה ציבורית". תחילה חששתי שהוא מתכוון להשתמש בשוטרים עם כלבים ואלות כדי להעלות אותי על רכבות, אבל נזכרתי שעדין אין רכבת לירושלים (אלא אם כוונתכם לאוסף הקרונות שמקרטעים ומתנדנדים בוואדי שעה וחצי בניסיון נואש לטפס לבירה). אבל כששמעתי אותו משוויץ על זה שהוא הוריד 2 מיליארד שקל מתקציב סלילת הכבישים לטובת "תשתית התחבורה הציבורית", חשבתי שכדאי שתדעו ותזכרו את שמו של האיש שהחליט שלא צריך לסלול לכם כבישים ושבגללו אתם תקועים כל יום בפקקים. ועד שנביא להדחתך, אדון סיטרמן, אולי תיתן לנו דוגמה? תחזיר השבוע למינהל הרכב הממשלתי את המכונית והנהג הצמוד שלך ותתחיל להשתמש בתחבורה הציבורית של מדינת ישראל. נראה אותך מגיע למשרדך כל בוקר באוטובוסים ונוסע לכל פגישותיך ברכבות. תעשה זאת שנה – ורק אחר כך תבוא לנאום לנו נאומים על מה שאין בישראל: תחבורה ציבורית יעילה ואפקטיבית.

שבר שתיקה
ויטה. בכירי הפרקליטות ורשות המיסים מעורבים

שוקי ויטה, הממונה על הכנסות המדינה שהושעה ל-3 חודשים עד גמר החקירה נגדו, טוען שבהסדר המיסים שהוא עשה עם זאב רוזנשטיין היו מעורבים אישית גם פרקליטת המדינה לשעבר עדנה ארבל, פרקליטת מחוז תל אביב רות דוד, ראש אגף החקירות משה מזרחי וכן ג'קי מצא (סמנכ"ל חקירות מיסים) וטלי ירון-אלדר (נציבת מס הכנסה בזמנו). לטענתו, גם בהסדרים שהוא עשה עם גאידמק היו מעורבים בכירי הפרקליטות ורשות המיסים ולכן – כך טוען שוקי ויטה – סתם טופלים עליו האשמות שווא. טענותיו נשמעות אמיתיות, כי קשה להאמין שניתן היה לעשות הסדר כלשהו עם זאב רוזנשטיין בלי מעורבות ראשי הפרקליטות וקשה להאמין שהסדר על מיליוני דולרים עם גאידמק נעשה בלי ידיעת בכירי המנגנון. הבעיה היא ששוקי ויטה שבר עכשיו את קוד ה"אומרטה" הפקידותית והסגיר מי עוד היה מעורב איתו בפרשה, וזה דבר שלא עושים בין החברה עימם הוא הסתובב. אז אם קודם היה לו עסק לכל היותר מול דגי רקק כמו זאב רוזנשטיין או גאידמק, עכשיו יש לו עסק עם עדנה ארבל ובכירות הפרקליטות.

שוביניזם
שורת רכבים מזדחלת

מחקר שערכו ירחון רכב ואתר אינטרנט בריטיים גילה כי גברים שקנו מכונית חדשה הצליחו לקבל מהמוכרים הנחות גדולות יותר מההנחות שהוציאו מהן נשים. בממוצע השיגו הגברים הנחיה גדולה יותר ב-540 אירו לכל מכונית. המחקר לא נתן תשובה לשאלה אם זה בגלל שהחן הנשי לא עבד כאן, כי מדובר בנשים בריטיות, או שגם מוכרי מכוניות באנגליה לא מתלהבים מלראות עוד מכונית חדשה נוסעת לה בזהירות ולאט-לאט בצד שמאל של הכביש כשלאחריה מזדחלת שורת נהגים שיוצאים מדעתם.

תאריך:  15/06/2007   |   עודכן:  13/08/2007
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קוראים
15/06/07 14:18
 
יותם
15/06/07 15:48
 
אריק
15/06/07 15:51
 
!
15/06/07 17:50
 
מ.פ.
16/06/07 22:56
2
David Moonshine
15/06/07 17:33
3
הנהנה מן הקריאה
15/06/07 20:47
 
גרופי
15/06/07 21:36
4
תל אביבי
16/06/07 13:46
5
משפח
16/06/07 15:57
6
הנהנה
16/06/07 16:00
7
קטן מעשרה אחוז
16/06/07 17:52
8
סיפור עדיאל מחריד
16/06/07 18:25
9
ע. סובול
16/06/07 19:58
 
שמואל (בן)
17/06/07 06:58
 
האופטומטריסט
17/06/07 08:01
 
דיאודורנטיס
17/06/07 17:38
 
ע. סובול
18/06/07 07:38
10
הקוראות
16/06/07 20:40
11
הנהלת עמותת אומץ
17/06/07 00:33
12
מיכאל ב, ירושלים
17/06/07 02:25
 
הרב לא משנה כאן
17/06/07 07:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאד לא נעים לפול לתוך בור הפעור באדמה. בדרך כלל, לפחות עבור הנופל, זה קורה די בהפתעה ובשלב שכבר אינו יכול למנוע את הנפילה ולהנצל. השאלה היא אם גם עבור הצופה מן הצד זוהי הפתעה, או שמא מדובר בסופו הצפוי מראש של תהליך שלא הצליחו, או לא ניסו, לעצור אותו?
15/06/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
במקרה , צדה את עיניי כותרת מאמרו של פרופ' גוטווין, "מכרה את נשמתה לביטחוניסט" [ Ynet , 11.06.07 ]. קראתי את המאמר בעיון רב. פרופ' גוטוויין מלין על כך שמפלגת העבודה מכרה את נשמתה לביטחוניסט ומעלה ביעודה החברתי.
15/06/2007  |  ד"ר צלו רוזנברג  |   מאמרים
השבוע האחרון היה רווי אירועים מסעירים: בחירתו של נשיא מדינה חדש, ניצחונו של אהוד ברק בפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת 'העבודה', הכאוס המוחלט בשטחים. היה זה שבוע של תקשורת, שבוע של אקשן ודרמה פוליטית.
14/06/2007  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
על-פי נתוני חברת המחקר Cutter, המיוצגת בישראל על-ידי STKI, צפויים מתכנני המוצרים והמערכות מבוססי המחשב לזנוח בשנים הקרובות את ממשקי המשתמש המסורתיים ולאמץ מגוון צורות וגורמים חדשים. תהליך זה מונע על-ידי מגמות מתמשכות של מזעור וניידות המתווספים לעומס מידע הולך וגובר, קבוצות משתמשים מגוונות יותר ורתיעה כללית מממשקים לא-ידידותיים (או "עוינים").
14/06/2007  |  עינת שמעוני  |   מאמרים
הנשיא הנבחר, שמעון פרס, החתרן הבלתי נלאה, הביא לנו את "אוסלו" שעלה כבר בחיי מאות רבות של בני-אדם, ומאיים על עצם קיומנו הפיסי והלאומי. הוא רקח אותו ללא ידיעת ראש הממשלה דאז, ובניגוד לחוק. מאות אלפי הדולרים של פרס נובל לשלום שקבלו הוא ורבין "בזכות" ההסכם שאמור היה לשים קץ לאלימות בין הערבים לבינינו, הם נטלו לכיסם - אף זאת בניגוד לחוק.
14/06/2007  |  שלמה אידן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il