|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

הטור של פריצי

על הטרנספר של השמאל ועל הג'יהאד של בני אלון. על העסקים של סימנס בישראל ועל מנכ"לית בנק שדואגת לכם. על אין ספק משפטי וגילוי ראיה לטובת אולמרט, ועוד
19/10/2007  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות

שישתוק ולא יפריע

בין חקירתו על קבלת שוחד מחברת רוגוזין (שממנה קנתה חברת החשמל קרקעות באשדוד במחירים מטורפים ודמיוניים) לחקירתו על השוחד שקיבל מחברת "סימנס" תמורת רכישת הטורבינות בחברת החשמל (בה הוא כיהן כיו"ר ועדת המכרזים), נמלט השופט (לשעבר) דן כהן מהארץ. מישהו אישר לו להפליג עם חבר לטורקיה, משם קפץ "ללמוד מוזיקה" בניו-יורק ועכשיו הוא "לומד ספרדית" בפרו. הוא בן 65 ובטח לומד כדי להכין עצמו לחיים.

במשרד המשפטים עדין לא השיבו לשאלתי אם הוגשה בקשת הסגרה ואם הוא הוכרז כעבריין נמלט, אך סביר שלא עשו זאת מאותה סיבה שהם הסתירו מידיעתכם את כל הפרשה: דן כהן הרי הציע לפרקליטות לעשות עסקה בה ימסור מי בישראל היו שותפיו למעשה, אבל כאן בפרקליטות סירבו להצעתו ונתנו לו לצאת מהארץ ולהעלם, ובצדק: מי בצמרת המדינה רוצה אותו מפטפט בארץ, שעה שחברות ממשלתיות כמו רכבת ישראל ומקורות, חברות עירוניות כמו הגיחון וגם משרדי הממשלה עצמם ממשיכים לרכוש מ"סימנס" ציוד במאות מיליוני דולרים כל שנה? חקירה שערכו השנה הרשויות באירופה גילתה שסעיף השוחד בתקציב חברת "סימנס" עובר כבר את סך 2 מיליארד דולר, ככה שגם אם דן כהן קיבל כמה עשרות מיליונים, עדין נשאר שם מספיק כדי שגם בכירים אחרים בחברות הממשלתיות בישראל ירצו מאד להזמין מהם ציוד. למקרה שלא הבנתם למה נתנו לו בפרקליטות לנסוע לחו"ל ולהעלם.

אין ספק

"הגעתי למסקנה מעל לכל ספק סביר שאל-עביד רצח ואנס את חגית קיקוס" כתבה השופטת (בדימ.) מרים בן פורת. האומנם? שליש מהשופטים, אחד משלושת שופטיו במחוזי ושלושה מתשעת שופטיו בעליון זיכו אותו, ככה שיש יותר מספק סביר. זהו בעצם ספק גדול מאוד. בכל מדינה מתוקנת זה זיכוי (מחמת הספק), כי לא שולחים למאסר עולם ומחסלים את חייו של אדם שלא בטוחים ב-100% שהוא אכן הרוצח. רק אצלנו 66% אחוז הרשעה הופכים ל-100% אשם, מנפלאות המתמטיקה של מערכת המשפט. אין מנוס. הגיע הזמן להכניס לישראל את שיטת המושבעים. לא יזיק למערכת המשפט שלנו אם יצורף לה גם קצת היגיון ושכל אזרחי ישר.

בלי לשחד

עמותת "עטרת כהנים" בנתה בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים בניין של 7 קומות ללא כל אישורי בנייה. ביהמ"ש ציווה לאטום אותו ולפנות את דייריו ועל כך הוגש ערעור למחוזי. והנה, ערב הדיון במחוזי, התכנסה פתאום ועדת התכנון והבנייה של עיריית ירושלים בראשותו של יהושע פולק, נציג אגו"י ושומר חוק ידוע, ואישרה את הבניה בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לעיריה, למרות שלא ניתן אישור ממהנדס העיר ולמרות שהבניין חורג מהחוק ומקווי המיתאר בשכונה. אז לכל מי שבונים על פרשת כרמיה שהיא תפיל את ראש הממשלה, כדאי שתתכוננו לאכזבות: אולמרט חשוד בקבלת טובת הנאה מקבלן תמורת הסדרת אישור בניה חריג לקבלן בוועדה העירונית. אבל אולמרט, כמו כל אזרח ירושלמי, יודע ויוכל להוכיח שקבלת אישורים לבנייה לא חוקית בירושלים זה דבר כה רגיל וכה מקובל, עד שלא נדרשת בכלל מעורבות פוליטית. ואם חסרה ראיה, בנין נוסף של 7 קומות עומד ומוכיח זאת.

הג'יהאד של בני אלון

ח"כ בני אלון עדין מאמין בא"י השלימה ופרסם חובת בשם "היוזמה הישראלית" עם רעיונות בנושא. לכל אדם יש זכות להפיץ רעיונות פוליטיים אבל זה לא מצדיק הדפסת שגיאות תחביר: החוברת מציעה ש"ישראל וירדן יחד עם מצרים טורקיה וארצות הברית, יבנו מערך אסטרטגי לבלימת הציר האיסלאמי". הוא בטח התכוון לבלימת הציר הנורדי, או האינדונזי, כי אני בטוח שהוא לא התכוון לכתוב בחוברת שלו שירדן מצרים וטורקיה תבלומנה את האיסלאם. אבל תמיד אפשר לבדוק את רעיון בלימת האיסלאם עם אחד השותפים שבני תרם לנושא, למשל עם מפלגת השלטון בטורקיה.

הטרנספר של השמאל

ד"ר מאיר מרגלית, מבכירי מר"צ וחבר הוועד הישראלי נגד הריסת בתים, פרסם מאמר בו הוא מסביר שמכיוון שערביי מזרח ירושלים התרגלו לקבל קצבאות מהביטוח הלאומי הישראלי, הרי גם לאחר שנמסור לפלשתינים את שכונות מזרח העיר עלינו להמשיך ולדאוג להם לסיוע. הוא נוקב בסכום של 300 מיליון ש"ח לשנה, הסכום שעירית ירושלים משקיעה כל שנה במזרח העיר, ועוד 200 מיליון דולר הקצבות הביטוח הלאומי, ככה שזה יוצא בערך 1.1 מיליארד ש"ח לשנה. נחמד. מעולם לא הצליח איש מר"צ להסביר כל כך טוב איך אפשר להחזיר את השטחים אבל לשמור לעצמנו את הפלשתינים.

המעשים של מופז

ביום שלישי היה יום נגד תאונות דרכים שבמסגרתו התראיין מופז תחת כל מיקרופון רענן. ביום רביעי הפסיק משרד התחבורה את סלילת כביש 90 מראש פינה לקריית שמונה כי נגמר לו התקציב. זהו כביש דמים ששותה כל שנה משפחה וחצי לפחות, אבל משרד התחבורה שתה את תקציבי הסלילה שלו, לאחר שהוציא עשרות מיליונים על הקמת מנגנון מנהלת בטיחות ומימן מודעות תדמית ומסעי יחסי ציבור שנועדו להזכיר לכם שאתם, ורק אתם , אשמים בתאונות שנגרמות מכבישים פגומים.

השקעה מסוכנת

המיליארדר היהודי אמריקני, אלפרד מאן, שתרם לקרן מחקר של הטכניון 100 מיליון דולר ורכש את חברת נאסס הישראלית ב-75 מיליון דולר, בודק אפשרות להקים בישראל מפעל למשאפי אינסולין. משאפי האינסולין מחליפים את הזריקה שנוטלים חולי הסוכרת ובהקמת המפעל יושקעו 250 מיליון דולר. המשקיע ביקש מעורכי דינו לברר איזה סיוע הוא אמור לקבל אם יקים את המפעל בגליל.

יש לי הצעה לאלפרד: שיבקש מעורכי דינו להתחיל לבדוק גם איזה עיתון החל לעבוד על התחקיר נגדו, לאיזה פוליטיקאים שנראו איתו בטקסים כבר שמים האזנות סתר ומי בפרקליטות המדינה מתכנן לבנות קריירה תקשורתית על הובלת החקירות נגדו ונגד כל נבחר ציבור שינסה לסייע לו להקים מפעל בגליל. פה, אלפרד חביבי, משתלם להשקיע רק בשערוריות. לא במפעלים.

מי יחתום?

אנחל גורייה, מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי של המדינות המפותחות, הבהיר שממשלת ישראל תצטרך לחתום על האמנה למניעת שחיתות ושוחד אם ברצונה להצטרף לארגון: "יש לנו כלים בנושא שקיפות, ואחד הכלים הוא האמנה נגד שחיתות ושוחד. 30 מדינות כבר חתמו על האמנה ואנו מצפים מישראל להצטרף לאמנה", הסביר. תאמין לי, אדון אנחל, שאנו מתים להצטרף ל-OECD ומוכנים אפילו לחתום על האמנה נגד השחיתות, אבל אנו פשוט לא יודעים איזה שר מהממשלה אפשר לשלוח אליכם לחתום על האמנה הזו, בלי שבעוד חצי שנה אתם תחשבו שצחקנו עליכם.

שובתים לשווא

ביום ראשון לא תפתח שנת הלימודים באוניברסיטאות. צדקו נציגי הממשלה שלא נכנעו לדרישות המרצים. לפי מה שממשלות ישראל עושות כל השנים למערכת החינוך, בקרוב ממילא לא יהיו בישראל מועמדים ללימודים אקדמיים.

שומרת עליכם

"טוב שלא חילקנו הלוואות זולות, שהיו גורמות ללקוחות לפשוט רגל", אמרה מנכ"לית בנק לאומי גליה מאור על-רקע משבר המשכנתאות בארה"ב. זו לא שגיאה בעברית. לגליה אין בעיות בשפה העברית, אבל יש לה זלזול עמוק באינטליגנציה הציבורית. הלקוחות בארה"ב לא פשטו רגל בגלל שקיבלו הלוואות זולות, אלא בגלל שלקחו הלוואות יקרות בריבית גבוהה שלא יכלו לשלם אותה. זה קרה גם להרבה לקוחות של בנק לאומי. אבל לתרץ את הריבית הגבוהה שהבנק לוקח מאיתנו ברצונו לשמור עלינו שלא נסתבך, זה צריך לזכות את הדוברת בפרס היצירתיות השנתי של הצביעות.

שתיקת האקדמיה

מחקר חשף שרק 9% מהמרצים באוניברסיטאות בישראל הם ממוצא מזרחי, אבל הפרופ' שלמה גרוסמן, יו"ר ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב של האוניברסיטאות) אמר שקשה לו להאמין שזה המצב, והכריז כי "אני לא יודע מה היה בעבר, אבל היום אין שום הבדל בין מזרחיים לאשכנזים". לשאלה למה ות"ת לא מפרסמת את הנתונים, השיב: "אני לא רואה למה המועצה או ות"ת צריכות לנקוט מהלך שיכול רק להוביל למחלוקת ולא יהיה לטובת ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל". זה שנציג האקדמיה לא יודע מה היה בעבר ולא יודע מה קורה היום, זה בהחלט מתאים לפרופסורים. אבל זה שהוא מצדד באי-פרסום נתונים כי דיון בתוצאות מחקרים יוביל למחלוקת ומחלוקת מזיקה להשכלה, זה בהחלט צריך להדאיג אותנו. כי כששר האוצר ישמע את זה, הוא בהחלט יוכל להוריד את תקצוב האוניברסיטאות לרמת התקצוב הניתן לבתי המדרש של מאה שערים ובני ברק. גם שם הם לא מפרסמים מחקרים כדי שלא תהייה מחלוקת.

תאריך:  19/10/2007   |   עודכן:  19/10/2007
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סיפור מדהים
19/10/07 16:08
 
או הבן של זמיר?
19/10/07 18:51
 
ארחי פרחי
19/10/07 21:02
2
גרייבסקי וגילת
19/10/07 16:30
 
האביר השחור
19/10/07 17:19
 
אז מה!
19/10/07 19:24
 
גרייבסקי וגילת.
19/10/07 22:35
 
האביר השחור
20/10/07 10:22
3
א.ד.גורדון
19/10/07 18:39
4
ישעיהו הנביא
19/10/07 18:56
5
שושפרי
19/10/07 19:39
 
רומן כדורוב
19/10/07 21:05
6
רכבת ישראל
20/10/07 10:08
7
ע. סובול
20/10/07 10:16
 
קורא מזדמן
20/10/07 12:29
 
משפטן ותיק
20/10/07 13:19
 
בלהבלהבלה
20/10/07 17:51
8
משה, עורך-דין
20/10/07 14:02
 
שושפרי
20/10/07 18:49
 
יוצא בשאלה
20/10/07 18:51
9
ע. סובול
20/10/07 14:35
 
הנ"ל
20/10/07 20:53
10
גילת ומיכל ג'
24/10/07 09:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע אנחנו מתוודעים אל אברהם אבינו ואל הציווי הראשון שהוא מקבל מבורא העולם ומנהיגו (בראשית י"ב): [א] וַיֹּאמֶר ה' אֶל-אַבְרָם, לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ. ואברם הולך בלי לשאול שאלות. אומנם ה' מבטיח לו: [ב] וְאֶעֶשְׂךָ, לְגוֹי גָּדוֹל, וַאֲבָרֶכְךָ, וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ; וֶהְיֵה, בְּרָכָה. [ג] וַאֲבָרְכָה, מְבָרְכֶיךָ, וּמְקַלֶּלְךָ, אָאֹר; וְנִבְרְכוּ בְךָ, כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה. אבל התורה מעידה כי לא לקיום ההבטחות נשא עיניו, הוא לא היה אינטרסנט: [ד] וַיֵּלֶךְ אַבְרָם, כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלָיו ה' (...) ולא משום סבה אחרת.
19/10/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
במרכז פרשת השבוע (לך לך) רואים אנו את אברהם אבינו ואת אישיותו הגדולה והמיוחדת, כאשר הוא עובר מניסיון אחד לשני וכל כולו מעשים טובים, אהבת הבריות ועשיית חסד של אמת.
19/10/2007  |  עו"ד יצחק גאגולה  |   מאמרים
ארגון זכויות האדם "בצלם" פרסם (אוקטובר 2007) מסמך תחת הכותרת "עדות: חולה סרטן נפטר לאחר שחיילים במחסום מנעו את פינויו לבית חולים, מחוז טול-כרם, 15.9.07".
19/10/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
השיטה הדמוקרטית בנויה על איזונים. כל מוקד כוח, מוגבל ע"י חוקים וכללים (להלן "קווים אדומים"). בשונה מדיקטטורה, אין למנהיג במדינה דמוקרטית מרחב תמרון בלתי מוגבל. הוא מחויב למימוש אג'נדה עליה נבחר (להלן המצע), תוך הקפדה על כללי המשחק הדמוקרטי, ושמירה על החוק. מי שאמור למנוע מהמנהיגים התנהלות פלילית (להלן השטח השחור), אלה אנשי החוק (משטרה, פרקליטות, ביהמ"ש). ומי שאמור למנוע מהמנהיגים התנהלות בלתי מוסרית (להלן השטח האפור), זוהי התקשורת. מהסיבה הזו, העיתונאים מוגדרים "כלבי השמירה" של הדמוקרטיה.
19/10/2007  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
היום מצוין ברחבי העולם יום המודעות הבינלאומי לגיל המעבר. על-רקע פרסומי ממצאים סותרים אודות הסכנות והיתרונות הטמונים בטיפולים ההורמונליים, מוצגים מיתוסים נפוצים ביחס לטיפול.
18/10/2007  |  ד"ר עמוס בר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il