|   15:07:40
  גרשון אקשטיין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

לקראת מלחמת לבנון השלישית <br>

הכתובת כבר על הקיר. אם תפרוץ מלחמה מול לבנון, וזה יקרה קרוב לוודאי, על הממשלה להציב לעצמה יעד אחד - לנצח באופן חד וברור
18/08/2008  |   גרשון אקשטיין   |   מאמרים   |   תגובות
נסראללה. סכנה אמיתית

   גרשון אקשטיין
פשעי המלחמה של נסראללה

   גרשון אקשטיין
עדותו של נסראללה

   גרשון אקשטיין
בדרך לעימות הבא

   גרשון אקשטיין
קוד לאומי להחזרת שבויים וחטופים

המצב לאשורו

האזהרה של מלחמת לבנון השלישית רשומה כבר על הקיר, ונראה שרוב המנהיגים עסוקים בבחירות ובפריימריז, ומתעלמים במתכוון או שלא במתכוון מהסכנה הלבנונית. הכנסת חיזבאללה לממשל בלבנון וההתערבות אירנית יובילו במהרה לתחילתה של מלחמת לבנון השלישית. אירן וחיזבאללה ואולי גם סוריה, יראו בכך הזדמנות מצוינת לתקיפת ישראל ולמימוש כל תוכניותיהם.

המרצע יצא מן השק עם כינון ממשלת "האחדות" הלבנונית, בה לחיזבאללה זכות וטו על החלטותיה, ולאחר מינוי הנשיא מישל סלימאן, פרו-סורי מובהק, התומך ומיישר קו עם חיזבאללה. בצרוף של שנאת חיזבאללה לרעיון הציוני, המזינה את קיומו ותוקפנותו, לא עבר זמן רב עד להחרפת המצב והאיומים כלפינו.

ואכן, ממשלת האחדות הלבנונית אישרה ב-4 באוגוסט בטקס חגיגי את המצע, הכולל את סעיף 24 ובו שמורה לחיזבאללה הזכות להשתמש בכל האמצעים כדי "לשחרר את יתר האדמות הלבנוניות הכבושות". הסעיף היווה סלע מחלוקת בין שני המחנות היריבים בלבנון, מאז סוכם על מתכונתה של ממשלת לבנון. דרישות חיזבאללה התקבלו במלואן. הכוונה כיום היא לקבלת השטח בשיפולי הר דב (חוות שבעא) ואת הכפר רג'ר. למשמעות המילים "בכל האמצעים", אין צורך להרחיב, לאור ההתחמשות המסיבית מצדם.

הכרזה זו של מממשלת לבנון היא בעלת משמעות רבה ועם כוונות ברורות. היא, למעשה, מפירה באופן בוטה את ההחלטה של מועצת הביטחון מס' 1701 והקודמת לה וכן את קביעת מזכ"ל האו"ם, שאין כל סיבה לסכסוך גבולות בין ישראל ללבנון, שבאו אחרי מלחמת לבנון השנייה, כי ישראל כבר נסוגה מכל שטח לבנון. הכרזה זו היא יריית פתיחה במערכה זו, שבעתיד צפויה להיקרא "מלחמת לבנון השלישית".

רגישות לחיי אדם

מאז ומתמיד ידע נסראללה להשיג את מטרותיו בהפעלה לוחמנית של חטיפות, תוך זיהוי נקודת התורפה בחברה הישראלית - הרגישות לחיי אדם. גם בנאום קורי העכביש המפורסם שלו, שנישא לאחר נסיגת ישראל בשנת 2000, הוא כלל את המשפטים הבאים: "בחברה הישראלית שוררת רוח של תבוסה... היהודים הם חבורה של אנשי כספים ולא אנשים בעלי יכולת של הקרבה... הם לא באו לפלשתין על-מנת להקריב את עצמם..."

לצערנו, בעסקת השבויים האחרונה של השבת גופות החיילים אלדד ואודי ז"ל, ההתנהלות סביבה, תוך הורדת מדינת ישראל על ברכיה, הוכיחו לצערנו שהוא לא טעה בהרבה.

יתרה מזאת, גם שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש בימים אלה עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, והתריע בפניו על כרסום היישום של החלטה 1701 של מועצת הביטחון. "ההתחמשות של חיזבאללה עלולה לערער את האיזון העדין בלבנון. ישראל רואה בזה סיכון אמיתי ורציני", הזהיר ברק.

כיום, יותר מתמיד, על מדינת ישראל, במקרה של גילוי תוקפנות באמצעות חטיפות, מעשי רצח, ירי קטיושות על בתי אזרחים, להגיב מיידית על מעשי התוקפנות ולצאת מיד בהכרזת אולטימטום ואזהרה שאינה משתמעת לשתי פנים, ביציאה למלחמה כנגד מדינת לבנון שכיום חיזבאללה היא חלק בלתי נפרד ממנה.

כיצד צריכה להיראות מלחמת לבנון השלישית?

כרבים מאזרחי המדינה הייתי הפעם מצפה לתסריט שונה בתכלית ממלחמת לבנון השנייה. לדעתי הוא צריך להיות כך:

מיד עם פתיחת פעולות תוקפניות משטחה של לבנון על-ידי חיזבאללה לשטחה של ישראל, כגון: חטיפת חיילים ואזרחים, השתלטות על שטח שלנו, מבצעי פיגוע מיקוח, ירי קטיושות על ישובים ועוד, על ישראל להכריז אולטימטום לממשלת לבנון ואך ורק לה, שיש להם ימים ספורים, להחזיר את המצב לקדמותו לרבות החזרת החטופים, אם היו כאלה. ובמקביל להכין את חיל האוויר לתקיפה מסיבית בהתאם לתוכניותיו ולגייס את מפקדות המילואים להכנות לגיוס חרום.

בתום האולטימטום, אם לא ייענו דרישותינו במלואם, תתבצע במשך כשבועיים תקיפה אווירית מסיבית של חיל האוויר כנגד מאגרי הקטיושות וכל מה שיורה, וכן תקיפת כל מתקני התשתיות, מים חשמל, גז, סמלי ממשל ושלטון לרבות שדות תעופה ונמלים, עורקי תחבורה ראשיים, גשרים, צמתים ודרכים ראשיות. זאת, כמובן תוך מסע מדיני והסברתי מסיבי, ואם יזדעק כל העולם, אין להרפות, ובמקביל יגויסו כוחות המילואים ויתכוננו לכניסה קרקעית ללבנון כדי להשמיד ולחסל ולכתוש באופן המיטבי ואחת ולתמיד את מעוזי החיזבאללה ולנצח.

על הכוחות הקרקעיים להגיע עד הליטני במהלך השבועיים הראשונים, ולזרוע הרס וחורבן. הם יאפשרו את בריחת התושבים הלבנונים צפונה כפליטים, אשר יעיקו ויקשו על הממשל בלבנון. כל זאת, תוך כתישה סיבית של מעוזי חיזבאללה במגמה להשמידם לחלוטין, כדי שהניצחון לא יוטל בספק. רק אז מדינת ישראל תציע הפסקת אש חד-צדדית ובתנאי שיתמלאו כל דרישותיה, שוב כמו החזרת החטופים, אם יהיו, פרוק חיזבאללה מנשקו ומציודו באופן סופי ומוחלט.

במידה ולא ייענו לדרישותינו, יתקדמו הכוחות צפונה, יוטל מצור על ביירות, אין יוצא ואין בא, סגירת מדינת לבנון מהאוויר מהיבשה ומהים. הרס מוחלט של לבנון, עד למילוי כל דרישותינו.

במקביל, יש להניח שאכן יזדעק העולם ומוסדות האו"ם, ותחל המערכה המדינית הבינלאומית ובאו"ם להביא להסכם להפסקת אש. כאן עלינו הפעם להיות חזקים, נחושים והחלטיים עד הסוף ולא לפחד מאיומים וסנקציות ככל שיהיו.

שלא בדומה להסכם הפסקת אש במלחמת לבנון השנייה מס' 1701, נתעקש על פרוק מוחלט של חיזבאללה מנשקו, על אמצעי אכיפה יותר אופרטיביים, ותשלום פיצויים למדינת ישראל על כל הנזקים בנפש וברכוש שנגרמו לה, לרבות והעמדת נסראללה לדין על פשעי מלחמה ותוקפנות בפני בית הדין הבינלאומי בהאג.

יש להניח, שהפעם זו תהיה מלחמה ממושכת ועיקשת עקב התחמשות מוגברת והכנות רבות מצד החיזבאללה, העורף יצטרך להתמודד ולהחזיק מעמד כנגד ירי הקטיושות, עד לניצחון מוחלט וברור.

אמנם יש נעלמים כמו: עד כמה תהיה המעורבות האירנית בעידוד והזנה של המאמץ המלחמתי של החיזבאללה, תוך העברת תשומת הלב לתבערה במזרח התיכון והסטת תשומת הלב מקידום הגרעין אצלה.

או, איך תגיב סוריה בעימות זה, שעדיין מספקת נשק, טילי קרקע אוויר וציוד. היא הרי מעוניינת בהיחלשותה של מדינת ישראל בעימות. זה מתאים מאוד לאינטרסים שלה.

זהו קו הפעולה היחיד להחזיר לנו את כושר ההרתעה. לשם כך, על ישראל, ללא קשר לאיזו ממשלה ומי העומד או יעמוד בראשה, לעשות את שני הדברים הבאים:

א) להכריז קבל עם ועולם, שממשלת לבנון כולה אחראית לכל ביצוע תוקפנות משטחה לשטחינו, ומדינת ישראל תראה כל תוקפנות, כאמור, כהפרה וכפגיעה בריבונותה ותכריז מלחמה על מדינת לבנון. היא אשר תשא בתוצאות המלאות לפעולות החיזבאללה.

ב) להורות לצבא ומערכת הביטחון על הכנות ללחימה ממושכת בלבנון כולל הכנות לגיוס מילואים, וכן להורות לגורמי העורף ולמשרדי הממשלה להכין את העורף והאזרחים להתגוננות ממושכת לשהייה במקלטים.

המנהיגות העומדת בימים אלה לבחירה חייבת להתאחד נוכח הסכנות ולהחליט במשותף על כך, שיהיו תוצאות הבחירות בקדימה או בבחירות כלליות, אשר יהיו, המנהיגים ילחצו ידיים וילכו על הקמת ממשלת חרום לאומית. המנהיגים יחליטו למען היציבות השלטונית בעתיד, להקים משטר נשיאותי בישראל ולהוביל את מפלגותיהם לכך.

במלחמה זו שנכפתה עלינו וכך צריך לראות זאת, נצמצם עד למינימום את הסכנה מלבנון הנשלטת על-ידי החיזבאללה, יוחזר כושר ההרתעה גם כלפי סוריה והחמאס וגם כלפי אירן.

זאת לא העת לקיצוצים בתקציב הביטחון, ואם חסר כסף, אז יש להעלות מיסים,או להטיל מלווה מלחמה על הציבור או להנפיק אגרות חוב לציבור שיקראו "מלחמת לבנון השלישית". וניתן גם להעלות את המע"מ. בידי האוצר יש קוב לוודאי רעיונות נוספים.

מקורות למאמר

ויקפדיה-ערך נסראללה וחיזבאללה.

הספר "נקודת אל חזור" מאת רונן ברגמן

ממשלת לבנון :חיזבאללה יכול לשחרר אדמות כבושות, Ynet, רועי נחמיאס (5.8.08)

"חיזבאללה יחזיק בנשק כדי לשחרר אדמות" nrg) 5.8.08)

"התחמשות חיזבאללה מסוכנת" מאת: יצחק בן-חורין,ושינגטון, Ynet (31,7,08

"סכנות מתחת לאף" מאת משה ארנס הארץ (12.8.08)

"על הסכם הפסקת אש" מאת:גרשון אקשטיין, אתר מחלקה ראשונה(13.8.06).

תאריך:  18/08/2008   |   עודכן:  18/08/2008
גרשון אקשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לקראת מלחמת לבנון השלישית
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יונה ויוסי
18/08/08 11:08
2
אלכסנדר
18/08/08 11:42
3
לאה צ
18/08/08 11:47
4
חיים נחמן ביאליק
18/08/08 11:54
5
תמרה
18/08/08 11:54
6
יוסי.ס.
18/08/08 12:05
7
ישראלה וכרמלה
18/08/08 13:59
8
בנימין
18/08/08 16:09
9
מחשבה ביטוי, הגיג
18/08/08 17:08
10
אבינועם בדרך נועם
18/08/08 17:15
11
מן המערב הפרוע
18/08/08 17:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפחד מרופא השיניים הוא אחת הפוביות הנפוצות אצלנו. עם כל ההתקדמות הטכנולוגית של המאה ה-21, עדיין לא נמצא מזור מלא למיגור הפחד הזה, המטיל את אימתו על רבים וטובים מאיתנו.
18/08/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
חינוך יהודי משמעותי היה אמור להוות חלק מתוכנית הלימודים בכלל בתי הספר בישראל. אולם, בקיצוץ אחר קיצוץ הצליחו ממשלות ישראל לרוקן את בית הספר הממלכתי מתכנים יהודיים, מלבד לימודי התנ"ך.
17/08/2008  |  הרב ד"ר אריאל פיקאר  |   מאמרים
שר הביטחון אהוד ברק אישר העברה של 72 מיליון שקלים לרשות הפלשתינית כדי לשלם משכורות לעובדי הציבור בעזה הנשלטת על-ידי חמאס - כך התפרסם בעיתונות ביום רביעי האחרון, 13/8/08.
17/08/2008  |  נועם בדין  |   מאמרים
גיחכתי פעמיים למקרא הגרסאות המנוגדות של בנק ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) לגבי שיעור התייקרות עמלות הבנקים לאחר ה"רפורמה" של ה-1 ביולי. גיחכתי למקרא החישובים של הלמ"ס, שלפיהם העמלות התייקרו ב-16% בלבד. פרצתי בצחוק מריר למקרא התגובה המוזרה של בנק ישראל, שהעז לטעון כי העמלות הוזלו(!).
17/08/2008  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
מי מאיתנו לא אוהב לחפש מידע שיווקי דרך אתרי אינטרנט? אתרים אלו משמשים אותנו הן במהלך של חקר שוק והן בעת חיפוש של שותפים עסקיים, ויהיו אלו מפיצים אפשריים, או אף ספקים.
17/08/2008  |  אנדי ציגלמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il