|   15:07:40
  נועם בדין  
פובליציסט מרכז תקשורת חברתית שדרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

שדרות תחת אש:

מדוע פתרון שתי המדינות לא יעבוד

החמאס מדבר בעד עצמו: ביום בו נכנסה לתוקפה הפסקת האש שקדמה להפסקה הנוכחית - ובמסגרתה נורו לעבר מדינת ישראל יותר מ-300 טילים - שיחרר החמאס את ההצהרה הבאה לתקשורת: "לא נפסיק את הירי לעבר ההתנחלות הציונית שדרות, עד שאחרון תושביה יעזוב"
22/10/2008  |   נועם בדין   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ממש לא התנחלות. שדרות [צילום: AP]

בתחילת ספטמבר 2008 הוזמנתי להשתתף במסיבת עיתונאים שנושאה היה 'אירן בדלתה האחורית של שדרות' שנערכה בעיר אוסלו, בירתה של נורבגיה. נפל בחיקי הכבוד לשבת לצידם של שגריר ישראל בנורבגיה, נציגים בולטים של התקשורת הנורבגית, וחברי הפרלמנט הנורבגים. הגעתי לשם בתור מנכ"ל מרכז תקשורת שדרות.

באותו אחר-הצהריים באוסלו, בפעם הראשונה בחייהם, שמעו הנורבגים על "שגרת החיים בצל הטילים" בשדרות. העיר שדרות ואזור עוטף עזה הם המקומות היחידים בעולם המערבי במאה ה-21 שבהם נורים טילים לעבר אוכלוסיה האזרחית, על-מנת לפגוע ולמרר את חיי התושבים הנמצאים בתחומה הדרומי/ מערבי של מדינת ישראל.

חומרי הגלם אשר משמשים לבניית הנשקים הללו מגיעים באופן עקיף מאירן. סוריה ומצרים מסייעות בהעברת משלוחי החומרים לעזה, שם הופכים אותם מהנדסים מומחים לטילים ולנשקים אחרים, ושם חוליות טרוריסטים משגרות את הטילים הללו לעבר ערים קטנות בישראל. מכאן שהחמאס הפך לשלוחה של המהפכה האיסלאמית האירנית בעזה, בדיוק כפי שהחיזבאללה הפך להיות בלבנון.

בעוד שחלק מחברי הפרלמנט הנורבגים אכן גילו סימפטיה ואמרו שהם מבינים כעת יותר את המצב בשדרות ובעזה, היו חברי פרלמנט אחרים אשר הצדיקו את מציאות הטילים העזתיים, תוך כדי שימוש באשליה שעל פיה אם לא הייתה שליטה ישראלית בגדה המערבית, ואם לפלשתינים הייתה מדינה עצמאית משלהם בגדה המערבית ובעזה, אז היה שורר שלום וביטחון, והערבים היו מפסיקים לירות טילים לעבר מדינת ישראל.

במילים אחרות - ירי טילים קטלניים לעבר אזרחים ישראלים מקבל הצדקה, מכיוון שלפלשתינים אין מדינה, ומכיוון שישראל ממשיכה לשלוט בגדה המערבית.

הטקסט שבין השורות: קידום "פתרון שתי המדינות" מספק ויספק בעתיד הקרוב, תירוץ להצדקת ירי הטילים המתמשך לעבר אזרחים ישראלים, מכיוון שהאנשים אשר חושבים כך מפרשים את ירי הטילים המתמשך כאקט של מאבק לשחרור לאומי, ועקב כך גם לשלום עם מדינת ישראל - לאחר שהשחרור יושג.

הרעיון שמטרת הטילים היא לאלץ נסיגה ישראלית משטח כבוש, ולאחר מכן להגעה להסכם שלום, נותן למדינות ברחבי העולם תירוץ לשלוח סיוע לרשות הפלשתינית - אשר כבר מקבלת את הסיוע הכספי הגדול ביותר בהיסטוריה לגולגולת. בשנה שעברה העביר הממשל הנורבגי מאה מיליון דולר לרשות הפלשתינית, והמשיך להעביר כספים אפילו לאחר חשיפת העובדה שרובם מגיעים אל החמאס, ארגון טרור מוצהר אשר דוחה כל מחשבה של שלום עם מדינת ישראל, או הכרה בה.

אנשים הרואים עצמם כמייצגי מדינת ישראל וטוענים שעל ישראל לתמוך בפתרון שתי המדינות, נותנים לגיטימציה לחמאס ולרשת הטרור הפלשתינית כולה, בכך שהם טוענים שלפלשתינים יש זכות למדינה ריבונית, ושהם פשוט נלחמים על זכויותיהם כשהם מנסים להרוג אזרחים ישראלים. תושבי שדרות והיישובים המקיפים אותה בפרט, והחברה הישראלית בכלל משלמות את מחיר פירושו של פתרון שתי המדינות.

למעשה, עמותות יחסי ציבור למיניהן, המייצגות את מדיניות ישראל כלפי התקשורת הבינלאומית, משתמשים באופן שגוי בפתרון שתי המדינות על-מנת להצדיק את גישתה של ישראל לגבי ההגעה להסכם שלום - אפילו תחת אש, או במסגרת פתרון מדיני. כאשר מייצגי מדינת ישראל תומכים בפתרון שתי המדינות, בעוד ששדרות והנגב המערבי נתונים תחת איום טילים קבוע - במיוחד לאחר פינוי היישובים והבסיסים הצבאיים הישראלים מרצועת עזה באוגוסט 2005 - הם פשוט מתעלמים מהעובדה ש- 7,000 טילים נורו לעבר ישראל מאותה מדינה פלשתינית בפועל, שהתגבשה בעזה במהלך שלוש השנים האחרונות.

זהו פירושו האמיתי של פתרון שתי המדינות - מתן בסיס נוח לאויבי מדינת ישראל, משם יוכלו לזרוע טרור בקרב האוכלוסיה האזרחית הישראלית. שדרות והאזורים הקרובים אליה שייכים למדינת ישראל עוד משנת 1948; ישראל לא כבשה את שדרות במהלך מלחמת ששת הימים ב-1967, בניגוד לגדה המערבית ולעזה. אילו הערבים באמת היו מעוניינים בפתרון שתי המדינות, ואם במסגרתו הם היו מסתפקים במנדט הפלשתיני הישן שהם היו מקבלים בחזרה, לא הייתה להם כל סיבה לתקוף את שדרות, מכיוון שהיא אינה וגם מעולם לא הייתה חלק משטח אשר נועד להפוך לחלק מפלשתין.

העובדה שהפלשתינים רואים בשדרות כשטח כבוש שעליהם "לשחרר", מעידה על כך שהם אינם מעוניינים בפתרון שתי המדינות כחלק מהסכם שלום סופי עם ישראל ובעצם, מעוניינים בפתרון שתי המדינות כשלב זמני, עד שיוכלו להשתלט על מדינת ישראל כולה.

החמאס מדבר בעד עצמו. ב-26 בספטמבר 2006, היום בו נכנסה לתוקפה הפסקת האש שקדמה להפסקה הנוכחית - הפסקת אש שהחזיקה שישה חודשים, ובמסגרתה נורו לעבר מדינת ישראל יותר מ-300 טילים - שחרר החמאס את ההצהרה הבאה לתקשורת: "לא נפסיק את הירי לעבר ההתנחלות הציונית שדרות, עד שאחרון תושביה יעזוב."

מפת "מדינת פלשתין" אשר מוצעת למכירה בכל משרד של הרשות הפלשתינית, מציגה את העיר שדרות בשם "נאג'ד", את העיר אשקלון כ-"אל מג'דל", ואת העיר אשדוד כ-"איסדוד". השוו את המפה הנ"ל עם הכיתוב המופיע באתר מ-"הרשות הפלשתינית שוחרת השלום": "נאג'ד - (שדרות) - עברה טיהור אתני לפני 24,649 ימים." [קישור]

האם אלו דבריהם של אנשים אשר רוצים להכיר במדינת ישראל, ומבקשים לחיות בשלום לצד מדינה יהודית? כאשר הערבים מדברים על זכות השיבה, הם אינם מתייחסים לרצון לשוב לגדה המערבית ולעזה, אלא למדינת ישראל של 1948, בתקופה שלפני מלחמת ששת הימים. בספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית לא קיים אזכור לזכותם של היהודים לחיות בארץ ישראל, וגם לא אזכור להיסטוריה היהודית במדינה. עלינו לבחון את סוגיות הבסיס של הקונפליקט. עלינו להעלות מספר שאלות. יש לדון בסוגיות הנ"ל, ראשית כל עבור החברה הישראלית עצמה, ולאחר מכן עבור התקשורת הזרה, המדינאים הזרים, נציגי הממשלות השונות, ועבור דעת הקהל העולמית.

הציבור מוכרח לדעת:
על בסיס איזו זכות הוקמה מדינת ישראל?
מה היו הזכויות ההיסטוריות והחוקיות של העם היהודי בהקשר של ארץ ישראל?
ומדוע בעיית הפליטים הפלשתינים המשיכה להתקיים בצורה שאין דומה לה בכל העולם?

באחריותו של כל אדם אשר מייצג את מדינת ישראל להדגיש את העובדה שבמהלך סוף שנות ה- 40', יותר מ-40 מיליון פליטים ברחבי העולם ייושבו מחדש. רק אחת מהקבוצות הנ"ל המשיכה להגדיר את עצמה כ-"פליטים" - והעובדה שקבוצה זו ממשיכה להתקיים 60 שנה מאוחר יותר ב-59 מחנות פליטים של אונר"א, בעלות של 400 מיליון דולר מכספי תרומות של מדינות ברחבי העולם, הטעתה את הערבים לחשוב שיום אחד הם ישובו לשכונות ולכפרים ערביים אשר הפסיקו להתקיים לפני דורות רבים.

קו התעמולה הפלשתינית בנוגע לזכות השיבה "המוחלטת" שלהם נותרת מבלי שנבחנה, אף על-פי שרוב ארצות העולם מזדהות עם קו זה בצורה כלשהי, ומצביעות בצורה עיוורת עבור החלטות או"מ שנתיות אשר תומכות ברעיון מטעה זה.

שום מדינה בעולם לא תסבול אף לא טיל אחד אשר ישוגר לעבר תושביה. אולם, ממדינת ישראל מצפה העולם להבליג לא רק על טיל אחד, אלא גם לקבל את הטילים כחלק מחיי היומיום שלה. אנחנו אפילו צריכים לחוש צער על אלו אשר מנסים להרוג אותנו, אם מקור שנאתם כלפינו נובע מהסיבה שאין להם מדינה משלהם.

סיומה של "הפסקת האש" עם משטר החמאס בעזה נקבע ל-19 בדצמבר השנה. ואז כולם מצפים שהפלשתינים יחדשו את המתקפות על העיר שדרות על-מנת "לשחרר" את פלשתין, לדבריהם.

תאריך:  22/10/2008   |   עודכן:  22/10/2008
נועם בדין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדוע פתרון שתי המדינות לא יעבוד
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתן
22/10/08 21:20
 
קרא את תגובה 3
23/10/08 07:36
 
טל123
23/10/08 09:29
 
רוני אברהם
23/10/08 09:34
 
א.ק
23/10/08 14:31
2
הם ויתרו לערבים
22/10/08 21:24
3
סאמי עביד עזה
23/10/08 00:07
4
יוסי -מרכז
23/10/08 09:31
5
חמו456
23/10/08 09:34
6
חמו456
23/10/08 09:35
7
שרון, שדרות
23/10/08 09:46
8
בבון
23/10/08 19:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פעם קראו לזה "סוציאליזם", הגדרה המעוררת אצל רבים מאזרחי העולם הקשרים שליליים: הלאמת רכוש פרטי, משטרה חשאית, גבול נעול, מחנות כפיה, "חינוך מחדש", סטאלין ומאו, קובה. לכן התבסס במערב הדמוקרטי דגם משטר שונה מזה כ-80 שנה: סוציאליזם מרוכך שנקרא "סוציאל דמוקרטיה", או משטר "חברתי".
22/10/2008  |  מוטי היינריך  |   מאמרים
לקראת הרכבת הממשלה הבאה, בין אם תתבצע האופציה של בחירות ובין אם תתבצע האופציה הפחות טובה - של הרכבת הממשלה על-ידי השרה לבני, יעלה על הפרק המשא-ומתן לשלום עם סוריה, בתיווכה של טורקיה ואולי מדינות אחרות, או אף ללא תיווך, כאשר הפרטנר למו"מ ילטוש עיניים אל רמת הגולן על מפעליה, יישוביה, תשתיות ההנדסה והפיתוח שבה, ויותר מכך - יחמוד את רמת הגולן בזכות יתרונה הטופוגראפי כנכס אסטרטגי לעת מלחמה, שבוא תבוא לאחר השלום.
22/10/2008  |  ד"ר אברהם בן עזרא  |   מאמרים
כל הכותרות אחידות בתחזיותיהן כי ברק אובאמה עומד לנצח את הבחירות לנשיאות האמריקנית בעוד שבועיים. המשבר הכלכלי וההבטחה הגדולה שהוא נושא עמו הן הסיבות הראשיות לפערי הסקרים לטובתו. כך היה בדיוק בשנת 1933 כאשר המשבר הכלכלי הקשה הביא לבחירתו של פרנקלין רוזבלט במקום הרברט הובר, למרות שהלה היה אדם בעל-רקע אישי ויכולות בלתי מבוטלות. היו עוד מקרים שבהם נבחרו נשיאים לא מפני שהיו טובים יותר אלא מפני שהמתמודד ממול היה גרוע יותר - כך בימינו קרה עם ג'ימי קרטר שנחשב ב-1976 לתקווה גדולה ונבחר אבל התברר ככישלון והפסיד כעבור ארבע שנים.
22/10/2008  |  בצלאל לביא  |   מאמרים
מכובדיי,
22/10/2008  |  עו"ד יורי גיא-רון  |   מאמרים
הרצח על הכבישים, אשר הלך והתגבר למימדים מפלצתיים בחג האחרון, מותיר אותנו, בתחושה חזקה מאי פעם, של מדינה אשר המערכת הממסדית שלה חדלה מלהתקיים והיא פועלת מכח האנרציה בלבד.
22/10/2008  |  רות פורסטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il