|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

חשיבות תהליך הגבייה לאור המשבר - חלק ג'

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על-מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק זה, האחרון בסדרה, נתאר את שלבי הגבייה מלקוחות בעייתיים
01/02/2009  |     |   מאמרים   |   תגובות
גבייה מיידית - עדיפה [אילוסטרציה: יום ליום]

   אבי קרעין, זאב הרשקוביץ
חשיבות תהליך הגבייה לאור המשבר - חלק א'

   אבי קרעין, זאב הרשקוביץ
חשיבות תהליך הגבייה לאור המשבר - חלק ב'

   רשימות קודמות
  חשיבות תהליך הגבייה לאור המשבר - חלק ב'
  חשיבות תהליך הגבייה לאור המשבר - חלק א'
  מדוע נופלים עסקים קטנים ובינוניים?
  מודל האאוטסורסינג בתחום הכספים
  העולם שייך רק לצעירים?!

מה עושים במקרים בהם הלקוח לא שילם? ממשיכים בתהליך הגבייה. יש להרים ללקוח טלפון ורצוי לגורם מוכר בחברה כדי שיאתר את סטטוס התשלום עבורכם. יש להיות אסרטיביים אולם לא אגרסיביים. אנו אמורים להמשיך לעבוד עם הלקוח, אולם עליו לדעת שאנו איננו מרוצים מכך שאינו משלם בזמן, משמע, איננו עומד בהתחייבויותיו. שימו לב! לקוח יטה לשלם יותר מהר למי שיפעיל יותר לחץ. יש לתאם איתו זמן ספציפי, קרוב, בו ייתן תשובה לגבי סטטוס התשלום. במידה שהתקבלה תשובה ברורה וניתן מועד תשלום חדש אזי מוודאים שהתשלום אכן מתבצע ואם לא, אז מתקשרים שוב לברר. לאחר מיצוי התהליך הטלפוני עוברים לאי-מייל או לפקס ובו מבקשים לדעת את הסטטוס ואם לא מקבלים תשובות ברורות, אז דורשים לקבל את סטטוס התשלום. במידה שעדיין אין מענה מספק, יש להוציא מכתב רישמי (לא של עו"ד) ובו דרישה לתשלום. השלב הבא הוא מכתב נוסף הכולל איום לפנות לעו"ד ובמידה שאין ברירה, אזי עירוב עו"ד בתהליך הגבייה.

לתיעוד הכתוב משמעות גבוהה מכיוון שהיה והנושא יטופל על-ידי עו"ד (למרות שאף אחד לא רוצה להגיע לזה) הרי התיעוד יעזור מאוד כהוכחה למאמצי גבייה. לאורך כל תהליך הגבייה אנו לוקחים בחשבון שאנו אמורים להמשיך לעבוד עם הלקוח. על כן אנו לא מערבים עו"ד בשלב ראשוני של פיגור בתשלום, אלא רק כשכלו כל הקיצין. כמו-כן, רצוי שמי שיבצע את הגבייה לא יהיה איש המכירות העומד מול הלקוח וכך הוא ימשיך לשמש ה"איש הטוב" בעוד שהגובה הינו ה"איש הרע". יחד עם זאת, רצוי שבמערכת התגמולים של איש המכירות יהיה סעיף בו הוא מקבל תגמול (עמלה) גם על גבייה מהלקוח. פעמים רבות איש המכירות יכול לסייע לקידום תהליך התשלום בעזרת הקשרים שלו בחברה וללא צורך בהפעלת לחץ מיוחד.

תהליך הגבייה הינו גם תהליך למידה. אתם לומדים להכיר את מוסר התשלומים של הלקוח, פיגורים בזמן קבוע בתשלום, תהליך התשלום הספציפי של הלקוח וכיוצא בכך. אחת המסקנות שניתן להסיק מלקוח שמולו יש תהליך גבייה בעייתי הינה שאולי לא כדאי לעבוד איתו. פעמים רבות אתם חשים שהיקף המאמץ והאנרגיות המושקעות על-מנת לרצות את הלקוח ולבסוף לגבות ממנו את התשלום, הופכת עסקה ריווחית למפסידה, והרי המטרה של כל עסק הינה למקסם את הרווח ולא את המחזור ולכן, אל תתביישו לוותר על לקוח בעייתי שהופך את העסקה למפסידה.

ניהול תהליך הגבייה הינו תהליך של ניהול סיכונים. התהליך אומנם איננו מבטיח את הגבייה ומי שלא מתכוון לשלם גם לא ישלם. בעל עסק חייב להניח שמרבית אנשי העסקים הם הגונים וישלמו את חשבונותיהם ועל כן ניהול תהליך גבייה מקצועי ישפר את תזרים המזומנים של החברה ויוערך גם על-ידי הלקוחות אשר יראו בספק גוף המתנהל במקצועיות.

הכותבים הינם אבי קרעין וזאב הרשקוביץ – מנכ"לים משותפים בניהול נטו.
תאריך:  01/02/2009   |   עודכן:  01/02/2009
אבי קרעין, זאב הרשקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיבות תהליך הגבייה לאור המשבר - חלק ג'
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לקראת הבחירות הקרובות מוצגות בפני הבוחר הישראלי מפלגות ימין מתון, מרכז, שמאל ושמאל קיצוני. למי שמחזיק בדעות ימניות קיצוניות, אין מקום כאן.
01/02/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
לכאורה, אנחנו הריבון. אנחנו, "העם", בוחרים פעם בכמה שנים נציגינו לכנסת, כדי שאלה ינהלו עבורנו את המדינה בארבע השנים הבאות. ינהלו אותה כשליחים מטעמנו, בהתאם למנדט שקיבלו מאתנו, לפי המצע שהציגו וההבטחות שהבטיחו כשביקשו שניתן להם את קולנו.
01/02/2009  |  שלמה אידן  |   מאמרים
העיוורון המדיני וקוצר הראות הפוליטית של ראש הממשלה אהוד אולמרט ושרי ממשלת קדימה (המבקשים להמשיך ולקבוע את גורלנו) נחשפו לעין כל במלוא איוולתם, בוועידת דאבוס, כאשר ראש ממשלת טורקיה, טייפ ארדואן הטיח בנשיא פרס: "אתם רוצחי ילדים... הטענות שלפיהן היו הרוגים ישראלים מירי הקאסמים אינן נכונות".
01/02/2009  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
עוד לפני שלב הסיכומים העיקריים וכהקדמה לסיפורי הגבורה הקרבים ובאים, נדמה כי המערכה התחוללה בשתי חזיתות - האחת נוכח פני אויב של כוחות צה"ל והשנייה בעורף כמי שהכתיב את הלחימה, עוצמתה, המשכיותה וכמובן את העיתוי לפתיחתה.
01/02/2009  |  אביחי רחמים  |   מאמרים
בעוד שקיים שפע של מידע, עצות מעשיות והסברים בנוגע לצד החוקי של ניהול עסק (פתיחת תיק במס הכנסה או מע"מ, ביטוח לאומי, זכויות העובד וכו'), הפן הפחות מדובר ומוסבר הוא כיצד מנהלים או מפעילים את העסק הלכה למעשה. כשם שלהורים אין ספר הדרכה המכסה את יסודות גידול הילדים, אבל כולם יודעים שצריך ללכת לבדיקות ולשלם עליהן לא מעט, כך גם בעסקים. אין בעל עסק שנולד עם מגע קסם לעסקים, כל אחד ואחד עובר דרך מצבים של למידה בין אם על בשרו ובין אם על בשרם של אחרים.
01/02/2009  |  עדי פלאוט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il