|   15:07:40
  אלי אסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

משאל עם עכשיו!

הזירה המקומית והבינ"ל, זו הקונבנציונלית וזו שלא, מתחממת. תהליכים בעיצומם, כל רגע קריטי לכל אחד מהצדדים. נדרשת הכרעה, הכרעה פירושה הכנה למשאל עם מכריע על עתיד המדינה, ובשביל הכרעה כזו נדרשת ממשלה רחבה ושפויה
19/03/2009  |   אלי אסף   |   מאמרים   |   מרכיבים ממשלה (32)   |   תגובות
השעון מתקתק, ודקותיו קריטיות

אין זמן לניסיונות עכשיו, זה לא הזמן לניסויי נפל, אין זמן ללימודי לקח ולנקמות פוליטיות, אין זמן לחישובי הסקרים מה פופולרי יותר? קואליציה או אופוזיציה, אפילו לזה אין זמן. צו השעה מחייב את כל המפלגות, הן אלה שבזרם הציוני המרכזי והן אלה שמסביבו מימין ומשמאל, לעשות כמיטב יכולתן להשתתף בממשלת חתירה לפיתרון

הציבור והתקשורת בישראל נראים לפעמים כמי שמתקשים להבין שהמצב השתנה, הפעם יש לנו עסק רציני. מדינת ישראל עברה מבחנים לא מעטים מיום לידתה ועמדה בהם בגבורה, אך האווירה העולמית בשנים האחרונות היא מהמסוכנות שהתנסינו בהן, הקיצונים מתחזקים והשוליים מתרחבים, ישנו סחף אל הקיצון. דבר שיילך ויחמיר על-רקע המשבר הכלכלי. ראינו זאת בעזה, בלבנון, באירן, במזרח התיכון ובכל נקודה בגלובוס שיש בה מספיק מוסלמים כוחניים וצעקניים, הולמים ומתלהמים, ומספיק אזרחים פחדנים המצייתים להשקפת עולמם של הקודמים.

זהו תהליך שטבעי יותר שהיה קורה כבר מזמן. אירופה נכנעה כבר מזמן לאיסלאם ולגדודי גייסותיו. ערש הדמוקרטיות המערביות, אירופה, ויתרה מרצונה החופשי על חופש הביטוי כאשר האיסלאם דרש ממנה לעשות זאת. אירופה אוסרת היום להזכיר את גנותו של האיסלאם ושל המוסלמים, לא משנה איזה דבר מגונה מסתיר האיסלאם באמתחתו, זאת כאשר בו-זמנית עולם האיסלאם רואה את עצמו חופשי להטיף בכל מקום עלי אדמות, גם בתוככי אירופה, ארס מוות נגד הציוויליזציה המערבית, ולהמציא את גנותה מדי שעה. ראה את מקרהו של יוצר הסרט קוראן, לעומת החינוך להסתה בכל מדינות האיסלאם, כולל אלו הנחשבות כמתונות.

גם דבר זה אך טבעי הוא שקרה, לאירופה מורשת היסטורית מפוארת שהנחילה לאנושות את מיטב הישגיה, אך אירופה כילתה את כוחה בשתי מלחמות נוראיות, שפגעו במערכת החיסון של האורגניזם האירופי. מערכת החיסון הבריאה ביותר היא המערכת המרוכזת אך ורק ביצר החיים של האורגניזם, מצב בתולי בו אף וירוס או טפיל אינו מנצל את חולשת האורגניזם בכדי להכריעו.

נכנעת בשתיקה

אירופה כיום הפוכה. מול מיליוני מהגרים מוסלמים בתוכה, הפועלים בתמיכתם ובשליחותם הבלתי נלאית של מיליארד מוסלמים בעולם, בתוכם שליטי שוק האנרגיה, מול כל אלו אירופה בחרה להיכנע. בשתיקה.

חצי כניעה כבר קרתה בעצימת עין, אם התהליך לא ייעצר שם, והרבה בכך תלוי בכך שהתהליך ייבלם אצלנו, פה. אך אם לא, באם יימשך הסחף, יהיו לכך השלכות נוראיות על זכויות האדם בעולם כולו. היחיד, האזרח, ייפגע. החופש של הפרט, הדיבור, הנשים, הדת ומהדת יישלל.

לקחת את עצמנו בידיים

גורלן של המדינות המתקדמות, הדמוקרטיות, המערביות, כרוך יחד. אירופה וישראל קשורות בטבורן זו לזו. אירופה, ואולי גם ישראל, לא השכילו להבין זאת. לפעול כחברות בצרה. אירופה טועה כשאינה מבינה שכל מפלה לישראל היא צעד ענק למלחמת האיסלאם בציוויליזציה המערבית, כולל אירופה, אך כדי שאירופה תבין זאת, עלינו הישראלים, אנשי המזרח התיכון, לקחת את עצמנו בידיים, להבין שהעסק בבעיה, צריך פיתרון, ואם יכאב - שיכאב.

אין מנהיג מרכזי בפוליטיקה היום שאינו מוכן לזה. מבין את זה שבקרוב נצטרך לבחור בפיתרון כאוב כלשהו שנקווה שיהיה הפיתרון הטוב ביותר שאנו כישראלים, כיהודים, יכולים להציע למצב. אין זמן לניסיונות עכשיו, זה לא הזמן לניסויי נפל, אין זמן ללימודי לקח ולנקמות פוליטיות, אין זמן לחישובי הסקרים מה פופולרי יותר? קואליציה או אופוזיציה, אפילו לזה אין זמן. צו השעה מחייב את כל המפלגות, הן אלה שבזרם הציוני המרכזי והן אלה שמסביבו מימין ומשמאל, לעשות כמיטב יכולתן להשתתף בממשלת חתירה לפיתרון, ממשלה אסטרטגית שתחתור להכרעה הנכונה והנבונה ביותר שעל הישראלים לבצע.

ישראל - שורדת

די לקלישאה שהעם בחר ימין! העם לא בחר בימין הצר, צר האופקים, גם לא בשמאל הצר

ישראל שרדה עד עכשיו בגבורה שכנגד הטבע במשך 60 שנים סוערות, בים רותח של שנאה, ליבוי והסתה רצחנית. לאחר אלפי שנות גלות צברנו כוח ראוי להערכה למרות שהיינו ונותרנו מעטים מאוד מול רבים מאוד, אך אין הדבר אומר שכושר השרידות העצום שהפגינה ישראל והמשך שגשוגה הוא דבר מובן מאליו שיימשך באין מפריע, נהפוך הוא, מולנו אויב בריון שנעשה עיקש, נחוש ובעל כוח יותר ויותר, עלינו לעשות בדחיפות כל שלאל ידינו לעשות. הכל.

לתת בימים אלו למדינת ישראל להמשיך להתבוסס בחידלון ולכפות עליה ממשלת ימין צרה שתקרטע על בלימה עד להתפרקותה שתקרה ברגע שמישהו יחליט שבא לו לזוז צעד כלשהו לאיזה כיוון שהוא, זהו מעשה חסר אחריות שיעלה לישראל ביוקר. זה יהיה מחיר יקר הרבה יותר מהמנדטים שאולי כמה מפלגות חוששות שיפסידו אם יישבו בקואליציה. זו האמת. די לקלישאה שהעם בחר ימין! העם לא בחר בימין הצר, צר האופקים, גם לא בשמאל הצר. איחוד לאומי ומרצ קיבלו כמעט אותו מספר זעום של מנדטים, העם בחר ימין-מרכז-שמאל שפוי וחזק מספיק, שאולי, לראשונה זה זמן רב, יכול להוביל את המדינה להסכמה לאומית.

נדמה שעיקר המריבה בין שלושת או ארבעת הגדולות הינה מריבה אישיותית, ביבי קרוב ללבני הרבה יותר משנדמה לו, והיה שש לא ליפול קורבן לימין הצר, ולבני רחוקה מביבי הרבה פחות משנדמה לה, ואף בחלומותיה הגרועים לא הייתה אמורה לאחל כאזרחית למדינה הזו סיוט של ממשלת ימין צרה כשהחלופה מצויה בידיים שלה. ניתן והכרחי לשאוף לפיתרון.

קדימה למשאל עם

המתכון לממשלה כזאת יכול להיות הסכמה לתביעה אחת שיכולה וצריכה להיות מקובלת על כל המפלגות, אם אכן רצונן לחתור קדימה ולא לדשדש כבשנים קודמות ורבות, הממשלה שתקום תתחייב שעד מועד מסוים מיום הקמתה היא תגבש משאל עם, שבו, בפעם הראשונה תהיה לעם הזכות לבחור לא רק את מנהיגיו, את הפרסונאל המתנהל, הפוליטיקאי, הפעם תהיה לעם הזכות לנהל את חייו, לבחור איזה סוג חיים בא לו, מתוך ידיעה שיצטרך אחר כך לעמוד בתשלום המחיר של החלטתו.

המשאל יכול לכלול כמה הצעות לסיום הסכסוך או הסכסוכים השונים, או לדרך לסיום הסכסוך. עליו לכלול את המצע הלוחמני ביותר והחיוני ביותר, יבוא העם ויבחר בעין פקוחה את גורלו. ככל שמספר המפלגות שישתתפו בניסוחו של משאל עם כזה יגדל, ישתפרו סיכוייו להתבצע, אם ייכללו במשאל הצעותיהן של המפלגות הקיצוניות, מבל"ד ועד איחוד לאומי, תתקבל הגושפנקה שתחייב את כולם לציית להצעה שתיבחר. אז תועמד אחריותן של קבוצות סקטוריאליות למבחן, האם יקבלו את גזר הדין הדמוקרטי.

כלל המצעים יפורסמו יחדיו בציבור טרום המשאל, כל מצע שיוצע לבחירה יכלול תתי סעיפים רבים שינוסחו בצורה בהירה. על כל נושא מרכזי שיתעוררו בו חילוקי דעות פוליטיים יופיעו במקביל, בכל המצעים, סעיפים המתייחסים לאותו נושא, כאשר כל מפלגה תציג בהם את פתרונה. כל מצע יכול לכלול סעיף זהה למצע אחר בנושא אחד ושונה מאיתו בנושאים אחרים.

ניתן לשער שקדימה למשל תוכל להסכים עם ליברמן על כמה סעיפים, ושביבי יוכל להסכים עם ברק על כמה סעיפים, וכן כל מיני שילובים פוליטיים אחרים. סעיף שיזכה לתמיכה הגדולה ביותר, וזכה במעל ל40% או ל-50% מקולות הישראלים, יהיה סעיף שייבחר מבין המצעים. מנגד, סעיף שנכלל במצע שזכה להכי הרבה אחוזי תמיכה, אך לא צבר את אחוזי התמיכה הנדרשים שיכל לצבור מהמצעים האחרים שהוצעו, ייפסל.

כך למשל סעיף שיגדיר את ישראל כמדינה דמוקרטית לעם היהודי יזכה לתמיכה רחבה, שכן הוא יופיע מן הסתם במספר רב של מצעים כך שהוא ישאב אחוזי תמיכה רבים שיצטברו מכל המפלגות, כך הדין לגבי שאר הסעיפים.

לא לנצח נאכל חרב

יש להניח כי הפתרונות הקיצוניים ביותר, הסקטוריאליים ביותר, מימין ומשמאל, יזכו לאחוזי תמיכה נמוכים ביותר. או אז העם יאמר את דברו בקול צלול, ככל הנראה הוא יבעט את המדיניות של האיחוד הלאומי ודומיו על הסף, או בשאיפות התיאוקרטיות של החרדים והערבים. מנגד, סביר שעם חפץ-חיים יבעט לכל הרוחות גם את ההססנות, הרופסות, השחיתות וניוון שרירי המוח. עם שואף חיים, לא יירתע מלהקריב לא רק עבור השלום אלא אף עבור המלחמה כשהיא הכרחית. פציפיזם והלקאה עצמית לא יוכלו לצמוח בחממה מזרח תיכונית.

מעניין כעת מי תהיה המפלגה הנבונה הראשונה שתעלה דרישה שכזו, תנאי מחייב ומספיק כזה שיבשר לנו האזרחים, כי הנה הולכים אל שנות ההכרעה, לא לנצח נאכל חרב, ומנגד, לנצח לא נרצה שתקוים בנו קללתו של ישמעאל - על חרבך תחיה!

תאריך:  19/03/2009   |   עודכן:  19/03/2009
אלי אסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משאל עם עכשיו!
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בנושא ההתנתקות
19/03/09 13:40
2
יש מיש
19/03/09 16:31
3
עדי שטרנברג
19/03/09 20:32
פורום: מרכיבים ממשלה (32) כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אם תשאלו את המומחים הפינננסים לגבי שוק המט"ח והמסחר במט"ח, תופתעו לקבל דעה שונה ויחודית מכל אחד איתו תתייעצו. תתפלאו לגלות שכמה מהם מסכימים לגבי המאפיינים שהופכים את שוק המסחר במט"ח לבדיוק מה שהוא כיום.
19/03/2009  |  רוית דגכ  |   מאמרים
מנכ"ל חברת הביטוח הענקית AIG בארצות הברית מצא את עצמו תחת מתקפה. זמן קצר לאחר שהחברה המהוללת פשטה למעשה את הרגל ונזקקה לחילוץ בשווי עשרות מיליארדי דולרים מהממשל האמריקני, היא מצאה לנכון לתגמל את מנהליה הבכירים בבונוס כספי ענקי על-מנת להקל עליהם את ייסורי המשבר הכלכלי. כשהאמריקנים זעמו, הסביר המנכ"ל שהדרך היחידה להשיב למשלם המיסים את כספו היא באמצעות העסקתם של מומחים בכירים בחברה הדורשים "פיצוי הולם".
19/03/2009  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
מוזר כי הצבא החזק ביותר באזור לא השכיל למצוא פתרון חלופי לשחרורו של גלעד שליט, ומוזר עוד יותר הוא המהפך אשר חל בתודעתו של ראש הממשלה החל מ"לא ננהל מו"מ עם החמאס", ועד לנכונותנו לשחרר מאות מחבלים ולנהל עם החמאס מו"מ, בניגוד להצהרות היומרניות אשר הרבינו לשחרר אל עבר ארגון המרצחים הזה.
19/03/2009  |  רות פורסטר  |   מאמרים
אהוד אולמרט עשה ביום ג' השבוע את המעשה הנכון, שהיה עליו לעשות לפני זמן רב: להפסיק את המו"מ עם חמאס, לדעת המקלים, ולהימנע מלכתחילה מניהולו, לדעת המחמירים.
19/03/2009  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
1,000 ימים נמק היהודי גלעד שליט בשבי הערבי. 1,000 ימים של הפרה בוטה של כל זכויות האדם, חוקי המלחמה, ויריקה בוטה בפניה של מדינה ריבונית. לכאורה, ימין ושמאל בישראל מאוחדים בדרישה להביא את גלעד הביתה. אבל למעשה, גם בסוגייה זו, יש חלוקה ברורה בין שמאל לימין. את החלוקה הזו אפשר למצות במשפט: השמאל - בעד שחרור גלעד בכל מחיר ליהודים, הימין - בעד שחרור גלעד דרך גביית מחיר שביו מן הערבים.
19/03/2009  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il