|   15:07:40
  מוטי פלד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

נועם שליט - אבא יש רק אחד

בחוץ הקור עז, אבל הלב מתחמם. סיפור זה מחמם את לבי וגורם לי התרגשות רבה, העם מוכיח שבשעת צרה הוא יודע לפתוח את הלב והנשמה, והסולידריות חוגגת. סיפורים נוספים ורבים מספור מתחילים לצאת לאוויר האוהל
22/03/2009  |   מוטי פלד   |   מאמרים   |   חטיפת גלעד שליט   |   תגובות
גיבור אמיתי. נועם שליט [צילום: AP]

שליט שולט ברוחו
אני עומד בצד, מתבונן באבא של גלעד, לא יכול לעצור את הלחלוחית שמתעקשת להצטבר בזוויות עיניי. מנסה להבין, מנסה לשים את עצמי במקומו. שאלות חולפות במוחי, היכן יש עוד אנשים כמו האיש הזה? כיצד אפשר לשרוד במצב כזה? איך אפשר לתפקד כך? מהיכן העוצמות הנפשיות האלה?

שבת בבוקר, קור ירושלמי חורפי מקדם את פני הבאים מהשפלה. רחבת הכניסה לבית ראש הממשלה הומה בתנועה ערה ובלתי שגרתית, על המדרכה אוהל לבן מעוטר שלטים והומה אדם. המון רב הגיע לכאן, לאוהל המחאה של משפחת שליט. תור ארוך משתרך אל מחוץ לאוהל, כולם רוצים ללחוץ את ידי המשפחה, לעודד, לחזק, לתמוך ולחבק. כמעט לכל אחד יש מה לומר.

נועם שליט, אבא של גלעד, עומד בקצה האוהל, בסבלנות ובסובלנות, מקשיב לכולם, לוחץ ידיים, משתדל לחייך, אפילו מתפנה להחליף מילה עם ילדות קטנות וביישניות. אמא שלהן הביאה אותן לכאן ללמוד מהי הזדהות, מה זו מחאה, הן הכינו ציורים לגלעד, ממש לא יודעות מה לומר, עדיין לא מבינות את עוצמת האירוע, אך מתרגשות מעצם המעמד.

מהיכן לו, לנועם, תעצומות הנפש?

אני עומד בצד, מתבונן באבא של גלעד, לא יכול לעצור את הלחלוחית שמתעקשת להצטבר בזוויות עיניי. מנסה להבין, מנסה לשים את עצמי במקומו. שאלות חולפות במוחי, היכן יש עוד אנשים כמו האיש הזה? כיצד אפשר לשרוד במצב כזה? איך אפשר לתפקד כך? מהיכן העוצמות הנפשיות האלה?

כשלוש שנים, האיש המופלא הזה, סוחב על כתפיו עול כבד מנשוא, אין ספק שאיש לא הכין אותו לכך. פתאום, יום אחד, קם אדם ולפתע נוחת עליו אסון בלתי נתפס, גורל בנו הלוחם לוט בערפל ואולי אפילו עגום. כרעם ביום בהיר הוא ומשפחתו חשופים פתאום לעיני כל, משפחה צנועה ונורמטיבית הופכת בבת אחת למרכז התעניינות בארץ ובעולם, חשופים לכל מיני אינטרסנטים, מהם חיוביים מהם פחות, הוא ומשפחתו צריכים להתמודד עם כל מיני שמועות, מהן גם זדוניות, להילחם כנגד ממסד שלא תמיד מנדב מידע, נעים בין תקווה לכאב גדול, לייאוש. האבא עומד מול כולם, בגב זקוף, בנועם הליכות, בשליטה עצמית ראויה לכל שבח.

אילו אני במקומו...

אני מנסה לדמיין לעצמי מה אני הייתי עושה אילו חלילה הייתי במצבו, הדמיון עובד שעות נוספות, אך ברור לי לחלוטין שאני הייתי הופך עולמות, ממש לא בנועם, ממש לא כמו נועם.

מה יכול להועיל יותר? רק לאל פתרונים.

רוצים את גלעד בבית!

שמועות רצות בתקשורת, יש אפשרות ל"עסקה" שאמורה אולי לשחרר את גלעד, את המתח אפשר לחתוך בסכין, העם מפולג, יש המוכנים לכל מחיר ויש החושבים אחרת, המשפחה והתומכים נקרעים בתוכם, אותם לא מעניין מה המחיר, הם רוצים, ובצדק, את גלעד בבית.

שבוע חולף, ה"עסקה" לא יצאה לפועל, "התפוצצה", שחרור גלעד שליט נראה כרגע רחוק מתמיד. כרגיל יש סתירה במידע המגיע מהמקורות השונים, כל צד מספר את גירסתו ותירוציו, אבל את המשפחה זה ממש לא מעניין, גורל הבן שלהם עדיין לוט בערפל, הם רוצים אותו כאן ועכשיו.

הזדהות תמימה עם המשפחה

ליל שישי, אנחנו מחליטים לעלות שוב לירושלים, למסע תמיכה נוסף במשפחת שליט. על המדרכה שולחן, על מפה לבנה יש כל טוב, לשולחן הסבה המשפחה עם מספר מצומצם של קרובים ותומכים, מקדמים את פני השבת. הקור הירושלמי העז מנשוא אינו מרתיע, פטריות החימום עובדות שעות נוספות, מנסות ככל יכולתן להקל על השהייה. מדי פעם עוברת מכונית וצפירת הזדהות מחרידה את שלוות הרחוב הירושלמי. עוברי אורח עוברים, מברכים, לעיתים מתעקשים ללחוץ יד. זרם דל של מבקרים מגיעים במיוחד להביע תמיכה, מברכים, מזדהים וממשיכים לדרכם. לפתע מגיעה קבוצה גדולה של בני נוער, הרחוב התמלא חיים, תלמידי בית הספר "בית ירח" הגיעו לכאן, כל אחד ואחת מהם מביע את ההזדהות, כל אחד בדרכו שלו, דגל ישראל נשלף ומיד מתארגנת קבוצה לכתוב על הדגל מילות הזדהות, ההתרגשות רבה, ברכות, עיניים נוצצות, תום נעורים במלוא תפארתו.

מסביב למתחם שולחנות עמוסי כל טוב, מגשי חימום גדולים עם מגוון מנות עיקריות, בקבוקי יין רבים, עוגות מסוגים שונים וכמובן שתייה חמה, הכל משופרא דה שופרא, הכל מכל הלב. בצד עומד בחור צעיר, על זרועו ילדה קטנה ומתוקה, מחלק הוראות לעוזרים ולמלצרים: "תביאו עוד עוגות, חסרות צלחות, חסר שתייה, צריך עוד מנות...". כרגיל, איני יכול להתאפק, אני שואל אותו אם יש לו קשר לקייטרינג הזה, בצניעות רבה הוא מאשר את השערתי, אבל רק מאוחר יותר התברר לי עד כמה הבחור הזה עושה למען באי אוהל המחאה. שחר לוי, בעל מסעדת TESTOBAR, עושה הרבה בשקט, בצניעות ומכל הלב, הוא עוזר ותורם מכל מה שהוא מסוגל ואולי מעבר לכך.

הזוג הטרי לא עזב את משפחת שליט לאנחותיה

על ספסל ליד המתחם ישן מחוסר בית, עטוף שמיכות, מנסה להתחמם, המהומה מסביב אינה מעניינו, אך גם אותו לא שכחו, בקבוק שתייה וצלחת גדולה ומפוארת, עמוסת מטעמי גורמה ממתינה לו ליד הספסל.

בחוץ הקור עז, אבל הלב מתחמם, סיפור זה מחמם את ליבי וגורם לי התרגשות רבה, עם ישראל מוכיח שבשעת צרה הוא יודע לפתוח את הלב והנשמה, הסולידאריות חוגגת. סיפורים נוספים ורבים מספור מתחילים לצאת לאוויר האוהל. עוד אנחנו מקשיבים לסיפורים ומגש ענק, עמוס פירות, מעוטר באגוזים מעשה מלאכת מחשבת, מגיע לאוהל, עוד תרומה של עוד משפחה אלמונית. אחת מקרובות המשפחה מספרת לנו על זוג צעיר שנישא לאחרונה, הזוג הגיע ורצה לתרום סכום כסף למען המאבק, נועם שליט לא הסכים בשום אופן לקחת כסף מהזוג הצעיר שרק החל את חייו המשותפים, למרות הסירוב הגיע הזוג למשמרת המחאה הצעירה שבאוהל הסמוך, השאיר להם צ'ק על סך 5,000 שקל ועזב לדרכו.

מלון "פרימה המלכים" הנמצא בסמוך, תרם מספר חדרים לנוחות משפחת שליט וקרוביה, ועוד ועוד.

ממשיכים במחאה ובהכנת שיעורי בית

משפחת שליט החליטה שביום ציון 1,000 ימי השבי של גלעד הם מפסיקים את המחאה שלהם באוהל המחאה שליד בית ראש הממשלה.

המשפחה החליטה, אך הדור הצעיר החליט אחרת, קבוצת נערים ונערות בגילאי 16-15 נמצאת עם משפחת שליט כל התקופה, הם חיים כאן, ישנים כאן ועוזרים בכל משימה, בתחילה ישנו על המדרכה החשופה בקור העז ובגשם, במשך הזמן אנשים טובים תרמו מזרונים, נבנה אוהל נוסף, הובאו פטריות חימום והתנאים שופרו במעט. קבוצת נוער זו החליטה להמשיך את המאבק, גם לאחר שמשפחת שליט תחזור לביתה. כאסטרטגיה, אין לקבוצה תאריך יעד לסיום, הם נשארים כאן. "מה עם הלימודים?" - אני שואל. "נכון", עונה לי אחת הצעירות - "הפסדנו לימודים מדי פעם אך אנחנו משתדלים להשלים". "ומה הלאה?" - אני מקשה ושואל. "אנחנו מתכננים ללמוד כאן, ביקשנו ממורים שיעבירו שיעורים כאן...", עונה לי הצעירה ללא היסוס.

"ארץ ישראל היפה זה כאן" אני חושב לעצמי, חבל שאת ארץ ישראל היפה איננו רואים גם בזמן שיגרה.

תאריך:  22/03/2009   |   עודכן:  22/03/2009
מוטי פלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נועם שליט - אבא יש רק אחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באהוד אולמרט
22/03/09 19:40
פורום: חטיפת גלעד שליט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הצלחת ישיבות ההסדר והמכינות הקדם-צבאיות של המגזר הדתי-לאומי והשתלטות תלמידיהן על היחידות הקרביות בצה"ל, הניעו מדרך הטבע אנטיתזה: הקמת מכינות קדם-צבאיות חילוניות-הומניסטיות, שמאלניות, עם נטייה פוסט-לאומית חזקה. מכינת רבין, שדברי השיח בכנס בוגריה, על מעשי הרצח של צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" התפרסמו בסוף השבוע וחוללו סערה, היא אחת מהן.
22/03/2009  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   מאמרים
כל ההתנהלות סביב שחרור גלעד שליט הייתה לא תקינה. אהוד אולמרט נהג נכון בהובילו את ההחלטה לעצור את המשא-ומתן עם החמאס; בעיקר בגלל ההיבט העקרוני גם אם אולי לא התכוון לכך. אני מקווה שעסקת גלעד שליט תסתיים בסופו של דבר לכאן או לכאן, כולנו עדיין מצפים לשחרורו חי, שלם ובריא. מדינת ישראל לא יכולה להפקירו בפרט אחרי כל מה שהיה, אך "הפסטיבל" שנערך בכל התקופה, ובמיוחד בימים האחרונים, מחייב הפקת לקחים באופן מיידי.
22/03/2009  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
אם אתה משה רבנו, ורצונך להנחיל לעם העבדים חוקה מוסרית נשגבה וספר חוקים מפורט ומשוכלל, עליך להסמיך ראשי שבטים, שופטים ושוטרים אשר יחילו את החוקים הלכה למעשה. אם אתה נפוליון, ורצונך לכבוש את אירופה, עליך למנות מפקדים מוכשרים ובעלי תעוזה, שיילכו אחריך באש ובמים ויוציאו לפועל בשדות הקרב את האסטרטגיות הגדולות שלך. ואם אתה אליעזר בן-יהודה, ורצונך שהעם היושב בציון ידבר בעברית על כל דבר - גדול כקטן, עליך למצוא כמה אנשי חינוך ומורים שיאמינו ברעיון ויהיו מוכנים לייחד את זמנם ואת מרצם להעברת המילים המחודשות משולחן הכתיבה שלך אל פיותיהם של ילדי הגן ובית הספר.
22/03/2009  |  עמוס גורן  |   מאמרים
בתקופה האחרונה אנו עדים להתקדמותה של אירן בתוכניתה הגרעינית, למרות התנגדותן של רבות ממדינות העולם לכך. אפילו החלטות מועצת הביטחון בדבר הטלת סנקציות אין בהן כדי לעצור את אירן בדרכה לשים יד על פצצה גרעינית. במקביל, ממשיכה אירן במאמצי "יצוא המהפכה" למדינות אחרות, ובמסגרת זו היא תומכת בחיזבאללה בלבנון, בצבא המהדי בעירק, בחמאס בעזה ובארגונים אנטי-ממסדיים במדינות ערביות נוספות - כל זה במטרה להפיץ את המהפכנות השיעית, כדי לפגוע ביציבות המשטרים הסוניים.
22/03/2009  |  ד"ר מרדכי קידר  |   מאמרים
מקורות פלשתינים שעימם שוחחתי מדווחים על אכזבה גדולה בקרב התושבים בשטחים מכך שעסקת שחרורו של גלעד שליט לא יצאה אל הפועל. הציפיות לעסקה היו גדולות, אמצעי התקשורת בישראל עסקו בנושא בהרחבה ונוצרה התחושה בציבור הישראלי וגם בציבור הפלשתיני כי יש התקדמות גדולה בדרך לעסקת חלופי אסירים. ארגון החמאס שמר על שתיקה ועל עמימות ותרם לתחושות כי ההסכם קרוב. האופטימיות במחנה הפלשתיני הייתה רבה עד כדי כך שבבתי הכלא בישראל התחילו אסירים ביטחוניים להכין תיקים וחפצים לקראת שחרור. החשש ברחוב הפלשתיני כעת הוא רב, שהאכזבה הגדולה תביא לירידה במורל ותגביר את תחושת הדיכאון של האסירים הביטחוניים מהמצב.
22/03/2009  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il