|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

תצפית ממגדל הבנוי מ-61 קלפים

סיכום-ביניים ליום העצמאות ה-61: אל מול אויב מתחזק, מתעצם ומשתכלל מציגה מדינת ישראל חרב חלודה, שבורה במקצת, ויד רפה, הנושאת אותה בחוסר החלטיות של מנהיגות קשקשנית ואובדת-דרך יש אפשרות לשינוי. הוא קשה, אך אין בלתו - אם חפֵצי-חיים אנחנו
27/04/2009  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
תגדיל לעשות? [צילום: יח"צ]

החינוך הקלוקל, שצמח מרעיונות הבל של מתיימרים לדעת, על בסיס מערכת חינוך נהדרת, וקלקלהּ עד היסוד. כמו בהרבה ארצות עולם שלישי, מקבלים בנינו ונכדינו תעודות חסרות-ערך - למרות שהם מסיימים את מערכת החינוך בורים וחסרי כל ידע;

בראשית ימי המדינה התנכלו לימת החולה, וייבשוה - אסון סביבתי, שטרם נרפא. אחר כך נפלה קורבן הכינרת - האמבטיה הלאומית - ומיד אחריה ים המלח. הכל חרב, ותנופת הבניין חסר-האחריות נמשכת. אין השקעה בתשתית ולא בתחבורה. כבישים אדומים מדם מחברים את יישובינו, דונם אחר דונם עוברת מכונת הבטון, ומכלה כל פיסת טבע;

האוויר שאנחנו נושמים רע, ואת נחלינו ייבשו מזמן, וחנקו אותם - או שמילאו אותם בכל טינופת אפשרית. הצוללים בקישון נפגעו מתערובת קטלנית, שאין איש יודע את טיבה ואת נזקיה, והמדינה ששלחה אותם מתעלמת מסבלם. כמו מנוצלי השואה, הם נעלמים לאט-לאט;

ייתכן, שלו נולדתי - בגולה, או בארץ - עשור מוקדם יותר - היו דעותיי על המדינה אחרות. כשנולדתי, כבר הוקמה המדינה, ואני מסתכל על המוגמר ביום עצמאותה ה-61, ולגמרי איני בטוח, שבניין הקלפים הזה יחזיק מעמד עוד הרבה זמן.

זרעי החורבן נמצאים עמוק בהיסטוריה היהודית, שהחינוך בישראל מנסה להשכיחה. הם נמצאים בגנים היהודיים שלנו ובהיסטוריה (הנסתרת מרוב תושבי ישראל באמצעות משרד החינוך) של עמנו.

ביום השואה עסקו כולם כמצוות אנשים מלומדה בטקסי זיכרון, שהפריטו את השואה עד דק. התמונה הלאומית - כנהוג אצלנו - הומעטה. כעת מדגישים את היחיד ואת סבלו, ואין מקום לראות תמונה גדולה, כוללת. וחס וחלילה, אל תציג לנו תמונה לאומית. הס מלהזכיר.

הדגש על הרגש ולא על הבנה; על החוויה ולא על ירידה לעומקה של תופעה. נערי תיכון נשלחים לטיולים יקרים (כמובן, בחסות הממשלה, הדואגת רק למי שיכולים) לאתרי המחנות ההשמדה - "הורָה משרפה", קראתי להם. המשנה החינוכית מאחורי תעשיית הטיולים לפולין אומרת, שלא יוכלו להבין; ולכן, אין מנסים להסביר להם דבר, אלא מציעים להם לחוות, ולהפגין ברעש את הנוכחות הישראלית. למשל, לראות נעל של ילד קטן, או ערימת אפר. תעשיית דמעות בכוח.

אחר כך יגדל הנוער, ולא יבין למה איתרעה השואה? למה לא הצילו את אחינו? למה היה "היישוב" אדיש לגורל היהודים, שנטבחו בשואה ולגורל שארית הפליטה? כיצד אפשר למנוע את הישנותה?

מתוך הבוּרות יהיה אפשר לפטם את הנוער בשטויות וברעיונות-הבל, המתבססים על כביכול לקח היסטורי, ולצנזר קטעים, שאינם נוחים לממסד.

נעל קטנה אינה תשובה לשאלות, אלא הסחה של הדיון מהעיקר אל מהלומה רגשית, שאין בה מהות. בחסות של כביכול הזדהות עם העבר, הנה עוד עכשוויזם, שנועד לסרס את הדור הצעיר מכל זיקה לעברו היהודי. ואז באה המהלומה המטופשת, "לו הייתה מדינת ישראל - לא היה מתרחשת השואה". עוד דבר הבל צרוף מפיה של ההנהגה הישראלית.

בגידתה של ההנהגה

אפשר ללמוד מהשואה לקח חמור נוסף: על בגידתה של ההנהגה.

אחינו נטבחו גם כיוון שמנהיגי העם היהודי והתנועה הציונית היו אדישים לגורלם. קל להאשים את הגויים. אנחנו עושים זאת כדי לא להביט אל המראה, ולראות את שגיאותינו. השואה מלמדת היטב עד כמה לא התאימה ההנהגה היהודית וההנהגה הציונית למשימתה. שתיהן עסקו במלחמת העולם השנייה בכל זוטא אפשרית, ולא בבעיה העיקרית.

חלפו שנים ספורות, ושוב נוכחנו לראות כיצד הממסד היהודי והעלית הישראלית אינם נוקפים אצבע למען יהודי ברית-המועצות. רוב המאבק למענם נעשה, בהתנגדות נמרצת של מדינת ישראל ושל הממסד היהודי ברחבי העולם, שמנהיגיהם לא ראו נכונה (כמו בשנות השלושים ובשנות הארבעים) את המצב. מי שעלו בשנות השבעים ובשנות השמונים צריכים להודות לגוי חכם, שלא רצה להקשיב לממסד הישראלי ולנציגי הממסד היהודי. קראו לו סנאטור (דמוקרט ממדינת וושינגטון) הנרי מ' ("סקוּפ") ג'קסון, שהפך לאימתה של ההנהגה בקרמלין.

למרות כל הזֵרים, שהממסד (ובעיקר, ותיקי "נתיב") מנסה לקלוע לעצמו - הוא נכשל במאבק על העלאת יהודי ברית-המועצות, וכמעט הכשיל את המאבק הבינלאומי למענה. הממסד ו"נתיב" התנגדו ליוזמות סנאטור ג'קסון, והפריעו למחאות ברחבי העולם ובארץ.

ב"נתיב" רווחה דעה, שיוחסה לשאול אביגור (שנחשב למומחה גדול), שאין לפעול ברעש ובפומבי למען פתיחת שערי ברית-המועצות. זו, כמובן, הייתה טעות נוראה, שטפחה על פני מדינת ישראל. דעה זו מבוססת על אי-הבנת לקחי השואה. בשמה, ניסו להפריע להתארגנויות בארץ ובעולם, שפעלו בהשראת סנאטור ג'קסון ואחרים, וניסו להעלות את המאבק על סדר-היום.

משום-מה זה מזכיר לי (גם אז, בתחילת שנות השבעים) את המאבק של הסוכנות היהודית ושל הממסד הציוני, בזמן מלחמת העולם השנייה, נגד הלל קוק וחבריו ל"קבוצת ברגסון" בארצות-הברית ואת המקלות, שדחפו אנשי הסוכנות היהודית והממסד היהודי לגלגלי הניסיונות להציל יהודים מהשואה.

מעבר לעימות המיותר עם סנאטור ג'קסון (שבגדולתו, ידע להתעלם מטיפשותם של ממשלת ישראל ושל נציגיה) - סלע עימות גדול היה המאבק של יאשה קאזאקוב (לימים - יעקב קדמי, ראש "נתיב") למען שחרור הוריו. "נתיב" הפעיל את המשטרה על-מנת להפריע להפגנות בארץ, והפיץ דיבה על מארגניהן.

כרגיל, בענייני מודיעין וביטחון - הממסד הישראלי טעה, ובגדול. ברית-המועצות כרעה תחת העול הכלכלי, שהוחמר על-ידי החוקים, שיזם סנאטור ג'קסון, ונאלצה לפתוח את שעריה - עד שהתמוטט המשטר הסובייטי. זה קרה למרות התחזיות הישראליות, שלא צפויה עלייה גדולה; ואכן, העלייה תפסה את המדינה בלתי-מוכנה לקליטתה.

האם נלמד הלקח כשהיינו צריכים להציל את יהודי אתיופיה?

הפקרת ניצולי השואה ולקחי מערכות ישראל

הפנייה אל הרגש באמצעות הפרטת הכאב תאפיין גם את יום הזכרון לחללי מערכות ישראל. החוויה הרגשית, ההזדהות עם חלל זה או אחר תבוא במקום הבנה של מערכות ישראל ושל חובתנו לנופלים. כשם שמדינת ישראל הפקירה את ניצולי השואה, אחרי שדאגה לבזות את "הליכתם כצאן לטבח" - כך גם לא עשתה דבר עם לקחי מערכות ישראל. ובסופו של דבר, נשנים המחדלים והכשלונות, ורוב ההיסטוריה הצבאית שלנו היא של קרבות תקלה בלתי-פוסקים.

לנגד עינינו, מופקר העורף הישראלי, ועוד מעט כל המדינה תהפוך לאזור מוכה-טילים וחוטף מעזה. כל זה נעשה כדי לקדם אינטרסים של קבוצות כוחניות בתעשיה הביטחונית - כשם שיישובים מסוימים הופקרו בתש"ח מסיבות פוליטיות, ותושביהם נשחטו, והלכו לשבי בגלל שנאת אחים, שלובתה מראשית ההתיישבות בארץ-ישראל.

הפרטת השכול נועדה גם למנוע את טיפוח הערכים הלאומיים. העלית הישראלית מפריטה את השכול, כדי להמעיט בערכה של התחייה הלאומית היהודית. העלית הישראלית איבדה מזמן את אמונתה בתחייה זו. היא סוחטת עוד ועוד רווחים מן האומה - כמו עלית במקומות אחרים (ומשום-מה תמיד אני נזכר בתמונות המדהימות של הנסיגה מקמבודיה בסרט הנורא, דמעות של שתיקה, שמזכירות לא רק לי את הסלקציה של מנגלה הארור). עכשיו משווקת העלית את הזיית השלום, כדי להגדיל את רווחיה. לכאורה, יקדם השלום את עסקיה, ויוסיף לה כבוד והדר. לכן, צריכים לעמעם את חשיבות הלאום, הדת, הארץ והעם.

השברים והעיוותים

יום עצמאות של מדינה - כמו יום הולדת של היחיד - הנו זמן לחשבון-נפש, למאזן. קשה לעשות מאזן למדינה. מצד אחד, יאמרו השגנו המון, ויש עוד הרבה אתגרים. אכן, אם אשווה מה נעשה כאן בשמונים השנה מאז שירד אבי מסיפון האונייה, שהביאתו בקיץ תרפ"ט מטריאסט ליפו, והלך לחפש עבודה ובית בבקעת יבנאל - יש הישגים רבים. הם הושגו בעמל רב, בהשקעת הון עתק ובנחלי דם.

אני, שנולדתי כבר לתוך המדינה, רואה כעת בעיקר את השברים ואת העיוותים, שעלינו ועל בנינו לתקן, ואת מה שעלינו לנקות מן האורוות.

לנגד עיניי החינוך הקלוקל, שצמח מרעיונות הבל של מתיימרים לדעת, על בסיס מערכת חינוך נהדרת, וקלקלהּ עד היסוד. כמו בהרבה ארצות עולם שלישי, מקבלים בנינו ונכדינו תעודות חסרות-ערך - למרות שהם מסיימים את מערכת החינוך בורים וחסרי כל ידע. ובעיקר, דואגת העלית, שלא יידעו מאין באו ומה מורשת עמם. "מנוגבים מכל ידע" - קרא לתופעה שמואל יוסף עגנון. גם את שפת עמם אין הנוער הישראלי יודע, ומחפיר לשמוע אותו מדבר וכותב בשברי מלים, שמזכירות את השפה העברית.

האקדמיה הישראלית מתנוונת - גם באשמתה - עקב הזנחת החינוך. כיום היא מבזבזת הון עתק בהספקת אקדמאים לכל רחבי העולם. ניוון האקדמיה מקדם זליגת מוחות ניכרת.

בתחום הרווחה עשינו כל פשע אפשרי. הצלחנו לפתח כאן פער עצום בין עוני מחפיר של חוליות חלשות ומוחלשות לבין עושר מדהים של קומץ משפחות. מערכת הבריאות אינה נותנת רפואה לכל, והאוצר אינו מתבייש לגבות מיסים מחולים, המשלמים הון תועפות על תרופות ועל טיפולים מצילי-חיים. לא קל לחיות כאן, וקשה מאוד להיות חולה במדינת ישראל בעשור השביעי לקיומה.

כל דיבור על אכיפת חוק במדינת ישראל הנו מדע בדיוני לחלוטין, גם כיוון שכל השמועות על קיומה של משטרת ישראל הופרכו לחלוטין. מישהו בעלית דואג להחליש את המשטר, כדי לזכות ביד חופשית לתעלוליו. ומה הפלא שהפשע גואה. אין דין, ואין דיין - למרות הרבה רעש ויחסי ציבור סביב מערכת משפט, שיצאה כבר מזמן מכלל שליטה, וראשיה נאבקים ללא כל בושה על חלקם בשלטון, ואינם נותנים את דעתם לעינויי הדין. כמו חלקים אחרים בעלית - גם העלית המשפטית רוצה לחטוף חלק גדול מהעוגה, ויהי מה; ואינה בוחלת בשום אמצעי במאבקה.

המים שאנחנו שותים גרועים ומתמעטים. עשרות שנים עברו עד שגילו מנהיגי המדינה האת הידוע לכל: אנחנו חיים בסְפר המדבר, ועלינו לייצר מים, או שניכחד. אך לא נעשה דבר. יתר על כן, בוזבזו הון תועפות ושנים רבות, ופתרון אין - למרות שהוא בנמצא. במדינות אחרות אוספים מי נגר, מתפילים מים, ומטהרים מי שופכין. אצלנו מדברים על זה שנים רבות - כאילו יותמרו הדי הדיבורים-בעלמא לאדי מים. יתר על כן, אנחנו משקיעים הון תועפות בטיהור מי קולחין, כדי להזרימם בחוסר אחריות לים; ולפעמים הם מוזרמים לחופי הרחצה גם מבלי שיטוהרו.

"נלבישך שלמת בטון ומלט" - שר נתן אלתרמן ב"שיר בוקר". תנופת הכיעור של הארץ, שהמשורר ייחס לה ערכים חיוביים, הגיעה למדדים מפלצתיים. מגדרה-לחדרה אנחנו נעים בפקקים אדירים, פגוש-אלי-פגוש מקניון מכוער לקניון דומה לו בתיעובו. ג'ונגל בטון חסר חן. בראשית ימי המדינה התנכלו לימת החולה, וייבשוה - אסון סביבתי, שטרם נרפא. אחר כך נפלה קורבן הכינרת - האמבטיה הלאומית - ומיד אחריה ים המלח. הכל חרב, ותנופת הבניין חסר-האחריות נמשכת. אין השקעה בתשתית ולא בתחבורה. כבישים אדומים מדם מחברים את יישובינו, דונם אחר דונם עוברת מכונת הבטון, ומכלה כל פיסת טבע. פעם הייתה כאן תשתית לתפארת של תחבורה ציבורית. לא דאגו לפתחה ולהרחיבה. אדרבה, ניוונו אותה בחוסר-מחשבה; וכיום אי-אפשר להגיע לערים הגדולות. נסיעה מתל אביב לירושלים - לא רק בבוקר - נראית כמו סיוט מתמשך.

האוויר שאנחנו נושמים רע, ואת נחלינו ייבשו מזמן, וחנקו אותם - או שמילאו אותם בכל טינופת אפשרית. הצוללים בקישון נפגעו מתערובת קטלנית, שאין איש יודע את טיבה ואת נזקיה, והמדינה ששלחה אותם מתעלמת מסבלם. כמו מנוצלי השואה, הם נעלמים לאט-לאט - הרבה יותר זול לחכות מאשר להיענות לצורכיהם. הכושי עשה את שלו - שיילך לכל הרוחות, ויפסיק לבלבל במוח.

זמן שינוי

חשבון-הנפש אסור שייעצר כאן. אפשר להמשיכו לנושאים רבים, ולהשלים את התמונה העגומה. חובה להמשיכה לכיוון של תקווה, לכיוון של שינוי מהותי ודחוף, של שידוד מערכות. באורח סמלי לחלוטין, אחרי המפלה הלך העם שוב לבחירות, וזרק לקרן-זווית את תקוות-השווא, שמייצגת את העלית שסרחה. יש אפשרות לשינוי. הוא קשה, אך אין בלתו - אם חפֵצי-חיים אנחנו.

לנצח תאכל כאן חרב

ביום העצמאות ה-61 ברור יותר מתמיד לציבור גדל של יהודים ושל ישראלים, כי לנצח תאכל כאן חרב. כדברי אורי צבי גרינברג - "על חרבנו נחיה קובע השכל חוקו / והחוק הוא כבד ואכזר ומְדבר: / תמיד סכנה".

העלית לא קראה מעולם את דברי הרמב"ם (באיגרתו לחכמי מונטפיה), כי הבית השני חרב משום שחכמי אותו הדור לא למדו מלחמה וכיבוש ארצות. קריאה פשוטה בדברי הרמב"ם הופכת אותו בעיני העלית הישראלית לעוד מתלהם לאומני, דתי קיצוני; ואילו העלית שלנו מתקדמת, נאורה ומוכנה לוותר על כל סימן ללאומיותה היהודית לטובת לאומיות פלשתינית, או זהות קוסמופוליטית. בארץ-ישראל קם העם היהודי, והקים לו מדינה, שמפריעה לעלית שלו להתערות בעולם.

הרעיון לקיים מדינה יהודית בארץ-ישראל דורש השקעה ניכרת בצבא - בזבוז מדהים של משאבים, של מאמצים ושל דם. היו מי שהבינו זאת מלכתחילה, וזכו לקיתונות של לעג. עד שבאה השואה והצדיקה זאת. כדי להבין זאת, צריכים לחזור לקינת דוד על שאול ועל יהונתן - אל הצו הקדמון, "ללמד בני יהודה קשת".

משא הדם והשכול, המלווה את הקמת המדינה, מחייב יחס של כבוד אל הביטחון. מסורת אי-הפקת הלקחים, שנהוגה במערכת ביטחוננו מאז ומתמיד משדרת את האמת ההפוכה. לשווא נשפך הדם, וסתם דיברו מנהיגים אלה ואחרים (כולל מי שבעצמם השתמטו מכל חובת שירות) על הקברים הרעננים. הממסד הביטחוני לועג לצוואת הנופלים ולכאביהם של הפצועים ושל הנכים, וממשיך בסורו. מלחמה אחר מלחמה, מערכה אחר מערכה מתגלה האמת המרה: אל מול אויב מתחזק, מתעצם ומשתכלל מציגה מדינת ישראל חרב חלודה, קהה ושבורה במקצת, ויד רפה, הנושאת אותה בחוסר החלטיות של מנהיגות קשקשנית ואובדת-דרך.

שוב ושוב מתברר, כי אין הבדל בין העלית המדינית לבין העלית הצבאית. שתיהן מוליכות את המדינה אל התוהו. "אל תבטחו בנדיבים", מזהיר דוד המלך (תהלים קמ"ו, ג'). זה היה נכון בשואה, וזה נכון כאן ועכשיו במדינה, החוגגת 61 שנה לקיומה הרעוע.

"ברוך ה' צורי המלמד ידיי לקרב אצבעותיי למלחמה" - שר דוד המלך (תהלים קמ"ד, א'). השילוב בין הצו הרוחני לבין היכולת הצבאית - נראה היום יותר מתמיד חיוני, אך לא בעיני העלית, שמזמן איבדה את הרצון להמשיך במאבק למען תקומת עם ישראל בארצו.

תאריך:  27/04/2009   |   עודכן:  27/04/2009
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תצפית ממגדל הבנוי מ-61 קלפים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהוידע
27/04/09 14:12
 
vtry555
27/04/09 22:02
2
אורי פ
27/04/09 16:22
3
humanape
27/04/09 17:03
4
ספינר
27/04/09 19:52
5
מרק
28/04/09 09:19
6
עדי שטרנברג
28/04/09 11:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ (תענוג להזכיר את זה), הוא צבר בכל רמ"ח איבריו, וניכר בעיקר בחוצפה הישראלית שבו.
27/04/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
ברומן "לפני המקום" (2007) כלל חיים באר את הגילוי הבא על כתיבתו: בפרוץ האינתיפאדה השנייה נתקף חרדה כה גדולה לגורלה של המדינה עד שבהשפעתה החל לכתוב רומן דיסטופי. השם שהועיד לרומן - "מילים ללא ארץ" - ביטא באופן קולע את נקודת המוצא של עלילתו, והיא ההשערה, שאחרי סידרה של מלחמות קונבנציונליות, שבהן כשלו מדינות ערב במאמציהן לחסל את ישראל, יצליחו להשיג מטרה זו בעזרת טרור. ולכן צפוי, שעוד לפני שהמדינה תשלים את העשור השישי לקיומה, ימוטט אותה הטרור הפלשתיני-ערבי-מוסלמי ויכחיד יחד איתה את הציוויליזציה הציונית ששיגשגה בה.
27/04/2009  |  יוסף אורן  |   מאמרים
ביום רביעי האחרון (22.4.09) התקיים דיון בבג"צ על נושא לכאורה משעמם - ייבוא מקביל של כלי רכב. כידוע, במדינת ישראל כל אחד ואחד מסוגי כלי הרכב מיובא על-ידי יבואן אחד ויחיד. השאלה היא איך ליצור ייבוא מקביל ליבואן הבלעדי. על-פי הדיווח ב-Ynet העבירה נשיאת ביהמ"ש העליון ביקורת חריפה על משרד התחבורה ואמרה כי "השליטה (בעניין יבוא כלי רכב. י.ו.) היא בידי היבואנים" בעוד משרד התחבורה טוען כי "המדיניות המאוד נחרצת מצד המשרד (היא) לא ליצור חריגים".
27/04/2009  |  ד"ר יאיר ויסמן  |   מאמרים
מדינת ישראל קמה מתוך חורבותיהן של הקהילות היהודיות באירופה, באסיה ובצפון-אפריקה. עם כינונה וכשחורבות הללו לנגד עיניה הצהירה המדינה על ציוניותה, דהיינו: הגדירה את תפקידה ההיסטורי כהקמת ביתן הלאומי של תפוצות היהודים בכל העולם בארץ ישראל דווקא. את תפקידה זה ביטאה המדינה בחוק השבות, המגדיר את זכויות ההתאזרחות ואת תהליך ההתאזרחות של מי שמוגדר בחוק הישראלי כיהודי, אבל חשוב להבין את מהותו היסודית של חוק השבות: הוא איננו בא להחליף ו/או למצות את הזיקה שבין מדינת היהודים לבין העם היהודי אלא לממש טכנית פן אחד מסוים של הזיקה הזו, ותו לא.
27/04/2009  |  ספי סגל  |   מאמרים
בתקופה זו של משבר כלכלי ומיתון, כאשר התחושות המובילות אותנו הן אי-ודאות וחוסר שליטה, נמצא המבחן האמיתי של מנהיגות. האתגר שלנו כמנהלים הוא לרתום את העובדים למאמץ הארגוני העכשווי - הגדלת הכנסות והקטנת הוצאות, זאת תוך יצירת מחויבות אמיתית והשקעה גדולה מצד העובדים והמנהלים כאחד.
27/04/2009  |  מירית ארזי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il