|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

"בעזה יש שאט נפש מן החמאס"

"וזאת בגלל התנהלות החמאס שם. לעומת זאת, בגדה עולה התמיכה בחמאס כיוון שאין לתושבי הגדה אופק פיתרון של שתי המדינות" אלעד דוניבסקי, מנהל פרויקטים ביוזמת ז'נבה מסביר מדוע תרבות השוהאדה אינה צריכה להרתיע את הצד הישראלי או לשתק אותו
18/05/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
כן להסכם. במקום הלא-לא של ביבי לא-לא [צילום: יוסי זליגר]

"אינני גורס כי הכיבוש הינו אחראי יחידי ליצירת תרבות השוהאדה. המשך הכיבוש הוא הדבר הפשוט ביותר שהקיצונים הפלשתינים צריכים על-מנת לגרור ולמשוך עוד ועוד פלשתינים כדי להצטרף לתרבות השוהאדה. הכיבוש לא יצר אף שהיד בראשיתו של יום, אבל הרבה שהידים הצטרפו לאותו זרם של המשך המאבק המזוין, כי הם לא ראו את המדינה שלהם קמה, הם לא ראו מאחז מפונה, הם לא ראו שפני ישראל לשלום, המקרר שלהם ריק, הם נטו לטרור נפשע בקלות רבה יותר"...

מציאות או הזיות?
ענבל בר-און
האם אלעד דוניבסקי, מנהל הפרויקטים ביוזמת ג'נבה, וחבריו לארגון ולמחנה השלום בכלל, הם הוזים אשר מאמינים ש"אם רק הפעם יעשו זאת בסדר" השלום יגיע? אולי * ישנו קושי להשתכנע כי לאחר כל כך הרבה פעמים שבהן נוסו נוסחאות שלום אשר כשלו, "זו תצליח"
לרשימה המלאה

עמי איילון: 2009 זה לא 1939
ענבל בר-און
הדברים נאמרו במסגרת כנס הסובב סביב יוזמת ג'נבה במציאות פוליטית שבה ממשלה ישראלית מצויה בעמדה לעומתית לממשלה אמריקנית * האם יש עוד תקווה לפתרון שתי המדינות?
לרשימה המלאה

"לנוכח המפלה של מחנה השלום, החלטנו שצריך לעשות 'עצור', ולקיים דיון פנימי, וזאת בכדי להגדיר לעצמנו באלו כיוונים צריך להתקדם, בזירה החוץ פרלמנטרית, וגם בזירה הפרלמנטרית". את הדברים האלו אמר אלעד דוניבסקי, מנהל פרויקטים ביוזמת ז'נבה, לאחר הכינוס שהתקיים (יום א', 3.5.09) בתל אביב, ואשר דן בשאלה 'יוזמת ז'נבה לאן'. לשיטתו של דוניבסקי, "רוב הציבור הישראלי תומך בהסכם שלום, רוב הציבור הישראלי הוא מחנה השלום, אך חלקו לא יודע את זה. חלקו אינו מבין בעצם את עומק הפשרה שהוא תומך בה. לא הסבירו לציבור את מהות הוויתור בצורה ברורה".

הגם שלשיטתו של דוניבסקי "ממשלת נתניהו היא ממשלה רעה" למחנה השלום, "היא גורמת למחנה לשנס מותניים". את הרעיון של "שלום כלכלי" מבית מדרשו של נתניהו, דוניבסקי מכנה "מגוחך", בטענה ש"שיפור כלכלי ללא אופק מדיני של הסכם קבע ייצור אשלייה של סיום הסכסוך, ויביא לאיבוד זמן בדרך להסכם הקבע".

גדעון לוי כתב כי זה טוב שנתניהו ייבחר כי זה יחשוף את פרצופה האמיתי של המדינה, אשר ממילא מרחיבה התנחלויות בזמן "תהליכי" השלום. אתם מסכימים עם גישתו?

"עם ממשלת ימין הציבור יחווה ברמה זו או אחרת את תוצאות אי-ההתקדמות המדינית. אפשר לחשוב על תסריטי בלהות כגון חרם, משיכת שגרירים ממדינות, ניתוק קשרים כלכליים, טרור, נמשיך לשלם הון עתק על שמירת ההתנחלויות, נהיה מבודדים בזירה הבינלאומית ולא יהיה ביטחון.

"האזור לא יקבל אותנו, אלו לא רק הפלשתינים או הסורים, אלא מדינות ערב שכיום מובילות ציר ערבי מתון שיש לו אינטרס אסטרטגי לבדל את אירן ולהחליש אותה, ופיתרון הסכסוך הישראלי-ערבי יהא הקלף החזק ביותר של מדינות ערב, להתאחד, לשמור את השלום, מפני שהאיום האיסלאמי הפונדמטנליסטי עשוי להמשיך להתקיים, והברית היהודית-ערבית יכולה לשרת את האינטרס שלנו להישמר כמדינה יהודית ודמוקרטית, לחזק את הציר המתון, ולכונן ברית עם ערבים מתונים, ברית שאינה קיימת כעת בצורה ממשית. הקואליציה בראשות הליכוד מחדדת את האפשרויות הקיימות עבור ישראל כבר זמן רב: שתי מדינות לשני העמים או מדינה אחת שבקרוב יהיה בה רוב ערבי. רעיון כמו נסיגה חד-צדדית נפסל כיום על-ידי קברניטי ישראל והמשך התקדמות בהסכמים זמניים והסכמי מעבר נפסל על-ידי ההנהגה הפלשתינית, שרוצה לסכם ראשית כל על מתווה הסכם הקבע".

ישראלים נכוו מתהליך אוסלו שנתן רובים לטרוריסטים, ובסך-הכל הגביר את הטרור...

"הפלשתינים עשו טעויות רבות מאז הכניסה לתהליך אוסלו, וכיום רבים מאוד מהם מודים בטעויות. לדוגמא, הפתיחה באש וגל הטרור של 1996, וכמובן הנקיטה באינתיפדה שנייה מזויינת החל מאוקטובר 2000 היו טעויות אסטרטגיות שלהם.

"וכל זה אינו חוסך ממדינת ישראל את הצורך להכיר בטעויות שלה, בכך שהיא נכנסה לתהליך אוסלו מבלי לסכם על תבנית הקבע. כלומר, הייתה מערכת של הסכמי ביניים, שבחרה במודע שלא להסכים על סוגיות הליבה, כלומר על האופק המדיני, וזו הסיבה העיקרית של כישלון אוסלו. כיום אנו יודעים שצריך לסכם על מפרט של הסכם קבע קבוע מראש, כשהיישום יהא הדרגתי, מותנה והדדי".

החמאס לא בדיוק משתלב בתמונה הזו

"מאחר שכל הדיון מתנהל בהקשר של המציאות הנתונה, כל הסכם שלום שייחתם עם הפלשתינים, בין אם בערוץ הבילטרלי ובין אם בתיווך אמריקני-ערבי, יהא הסכם מדף, עד שהתנאים יבשילו ליישומו כהסכם שלום. בעזה לא ניתן ליישם הסכם מדיני מלבד הסכם רגיעה זמני, וזאת תהא החלטה פלשתינית פנימית, האם הם מאפשרים לחמאס לשלוט שם בכוח, או לא.

"אבל ניתן יהיה ליישם הסכם בגדה שיכלול פינוי התנחלויות תוך השארת גושי ההתנחלויות העיקריים. בגדה שולטת כיום ממשלה זמנית שמכבדת ומקיימת את ההסכמים שאש"ף חתום עליהם".

במה הסכם חדש יהא שונה מאוסלו?

"אם יתקיים הפעם משא-ומתן בתיווך כלל ערבי ואמריקני, העולם ומדינות ערב יפרשו את חסותם על כל הבנה והסכמה שתקום בין ישראל לפלשתינים, ואני מקווה שגם בערוץ הסורי. הסכם חדש, שיהווה הסכם קבע, יכלול פתרון מוסכם ישראלי-פלשתיני לסוגיות הליבה: הגבולות, ירושלים, בעיית הפליטים, ההתנחלויות, מקורות המים, הביטחון והסדרי פיתוח כלכלי ושת"פ".

פרישת החסות הבינלאומית על הסכם 1701 לא הייתה מוצלחת. חיזבאללה ממשיך ומתחמש...

"חסות ערבית עם קונצנזוס של הליגה הערבית יש בכוחה להביא את הפלשתינים לתמיכה גורפת בפשרות היסטוריות מבחינתם. היקף התמיכה, גם המעשית, שהסכם כזה יקבל מגורמים בינלאומיים אינו ידוע לציבור הישראלי: יש אינטרס ערבי ומערבי, גדול לאין-שיעור, לכך שהסכסוך הישראלי-פלשתיני יבוא על פתרונו במסגרת של שתי מדינות ושיהא בר-קיימא לאורך דורות. הסכם ז'נבה מפרט מודל למימוש ההסכם, לרבות מנגנוני מניעת הפרות.

"ההסכם יחזיק מעמד, יוזמת ז'נבה כתבה את הנספחים של ההסכם במהלך השנה הזו, וכשאלו יצאו לאור, הם ישמשו את קברניטי ההסכם, בתור תוספת למודל של הסכם ז'נבה, עם פירוט נרחב לגבי הפתרונות".

אז מי אחראי על תרבות השוהאדה?
בגלל ישראל??? [צילום: פלאש 90]

"כפי שהם יכולים לדרוש מאיתנו לפנות מאחזים, התנחלויות, ולאפשר להם סך גדול של מקורות מים, שחרור אסירים וכדומה, אנו יכולים לדרוש מהם דרישות לגיטימיות לחלוטין כגון שינוי בתכני החינוך, אשר בלעדיהן לא נוכל להתקדם לעבר הסכם כולל"...

דומה כי היום אין מי שמאמין באוטופיית "המזרח התיכון החדש" שבה קיבותיהם של הישראלים תהיינה מלאות ב"חומוס מדמשק", ובה תעלות של נפט, גז, מים, חשמל ושאר משאבים יזרמו בכל רחבי המזרח התיכון, כולל ודרך ישראל, בהרמוניית שלום מופלאה מבית מדרשו של חתרן השלום הבלתי נלאה.

אני מנסה לברר כיצד דיבורים על הסכם שלום נוסף, כאשר שתי יוזמות שלום הובילו לגלי טרור, משתלבים במציאות של חינוך לשוהאדה, ושטריימריזציה של ישראל בספרי הלימוד של הפלשתינים.

אתה מדבר על הסכם עם הרשות, אבל זו הרשות אשר מקיימת את תרבות השוהאדה ואת התעמולה השטריימרית כנגד ישראל, תוך שמנהיגה הוא מכחיש שואה...

"אבו מאזן לא כתב עבודת דוקטורט המכחישה את השואה. הוא רק הזכיר בעבודתו מקרים של הכחשת שואה אבל הוא לא הכחיש את השואה.

"בנוגע לחינוך. הפלשתינים נמצאים עדיין בשלב של מאבק לאומי, שלא הגיע לנקודה שבה הכרה במדינת ישראל הוחדרה למערכת החינוך. ברור שישראל אינה יכולה להשלים עם כך. היא יכולה, במסגרת הסכם הבנות עם הפלשתינים, לדרוש מהרשות לשנות את תכני ספרי הלימוד".

זה לא בדיוק משהו שאפשר להמתין לו שיקרה בהסכם שלום עתידי. ילדי כיתה א' של היום שבולעים את השנאה הזו הם המבוגרים של המחר. צריך להקדים את הדרישה לשינוי תכני החינוך שם לכל הסכם שלום...

"אין ספק אכן, שלמרות שהפלשתינים ואש"ף הכירו בישראל, בספרי הלימוד לא נעשתה פעולה שתואמת את ההכרה הזו. עם זאת, חל שינוי ניכר בתקופת הסכם אוסלו. הם שינו את הטרמינולוגיה שלהם כלפי מדינת ישראל".

בספרי הלימוד שלהם אין קו ירוק...

"ועל כן, כפי שהם יכולים לדרוש מאיתנו לפנות מאחזים, התנחלויות, ולאפשר להם סך גדול של מקורות מים, שחרור אסירים וכדומה, אנו יכולים לדרוש מהם דרישות לגיטימיות לחלוטין כגון שינוי בתכני החינוך, אשר בלעדיהן לא נוכל להתקדם לעבר הסכם כולל.

"בשנה שבה התקיים הסכם אנאפוליס, מספר ועדות הוקמו – כל אחת לטיפול באספקט אחר של הסכסוך. אחת הוועדות נקראה ועדה לקידום תרבות וחינוך של שלום.

"מי שמינה אותה מהצד הישראלי הם אולמרט ולבני. אם תהליך אנאפוליס היה מחזיק, ומוביל על פני השטח לחזון מתממש של שתי מדינות, אין ספק בעיניי, שהפלשתינים היו עורכים שינויים מספקים עבור ישראל בספרי הלימוד שלהם. אולם תהליך אנאפוליס נגדע. עם זאת, זה מצער שהפלשתינים לא בגרו כדי לערוך את השינויים הנדרשים בספרי הלימוד בגלל שזה אינטרס שלהם ולא בשל אילוץ חיצוני".

תיקון ספרי הלימוד אינו בדיוק בעיה טכנית. מדובר בחלק מתופעה רחבה שמצמיחה גם את תרבות השוהאדה...

"בואי נפריד בין הציבור הפלשתיני לבין קומץ, גם אם של כמה אלפים, אבל קומץ של משפחות, שמוכנות שהבן שלהן יהיה שאהיד".

עשבים שוטים?

"הפלשתינים נעים בין תקווה לייאוש בעניין שאיפותיהם לביטוי לאומי עצמאי והקמת מדינה שתוכל לאפשר לאנשיה חיים של כבוד. אני סבור שתופעת המתאבדים, או הנכונות להתאבד, תלך ותקטן עם התקדמות יישומו של הסכם שייתן תקווה אמיתית לחיים של שלום באזור. כאשר ההנהגה הפלשתינית של אישים כמו מחמוד עבאס ויאסר עבד רבו יובילו מול פרטנר ישראלי הסכם שיבטיח עתיד כזה, הרי שאותו האינטרס שקיים היום למגר את מה שנקרא "קבוצות טרור", יתקיים וביתר שאת".

תרבות השוהאדה היא עצמאית. היא לא תלויה במה שישראל עושה. האפריקנים שסבלו יותר מכל, מעולם לא התפוצצו במרכזי ערים באמריקה. דווקא כשישראל הציעה לפלשתינים אופק (אוסלו) גבר הטרור...

"אני חולק על כל הקונספט שיש שם תרבות שוהאדה שמקדשת דם. זה ביטוי של ייאוש ושל נהירה של אנשים שאין להם הרבה יותר מה להפסיד. זו לא תרבות שעומדת בפני עצמה, אלא יש מציאות פוליטית שמפרה אותה, ולצד זה יש את הבריחה אל הדת. הדרך למיגור חמאס וגורמים שכמותו היא הצבת אלטרנטיבה של הסכם קבע. אני מאמין שכיום, לו היו מציעים להנהגה הפלשתינית מתווה כמו ז'נבה, היא הייתה מקבלת אותו ומעבירה אותו במשאל עם. במציאות של אמון מחודש בין ישראל לפלשתינים, יקבל גם רוב בצד הישראלי את מתווה ז'נבה".

אתה גורס כי פיתרון קבע הוא נוסחת הפלא, אך כבר הוצע להם פיתרון של קבע בקמפ-דיוויד והם פצחו בגל נוסף של טרור...

"פתיחתם של הפלשתינים באינתיפאדה שנייה היא טעות אסטרטגית קשה שלהם, שהביאה לקורבנות רבים בצד הישראלי ולמספר עוד גדול מכך בצד הפלשתיני. אי-אפשר להצדיק בשום אופן מאבק מזוין. חזרת צה"ל לשטחים מהם יצא בתקופת אוסלו היא חלק מהמחיר שהפלשתינים משלמים על המאבק המזוין שלהם, לאחר כשלונו של המו"מ בקמפ דייויד. ערפאת, שבמהלך תקופת יישום הסכמי הביניים נמנע מלהילחם בנחישות וברציפות בארגוני הטרור, טען שההצעה של ברק לסיפוח 13% מהגדה, בנוסף להצעה לגבי הר הבית, אינן מאפשרות לו להציג לפלשתינים את הפיתרון לסוגיית הפליטים, שמשמעותה סגירת תיק הפליטים מ-1948. בהמשך, נכשל ערפאת בבלימת הזעם והתסכול של הציבור הפלשתיני מכשלון המו"מ, ואז שגה בכך שעל-מנת לאחד את הציבור הפלשתיני גייס מחדש את תביעת השיבה כרעיון המכונן של הפלשתינים. תביעה זו, לצד התגובה הלא-מידתית של צה"ל, והתרת פעולתם של ארגוני הטרור, הובילו את הצדדים שוב למעגל האלימות ולעמדות המוכרות של משחק סכום אפס – הכל או כלום".

ישנן מדינות מוסלמיות שבהן לא ראו יהודי ועדיין קיימת שטנת יהודים. סודן למשל...

"נראה לי שהשנאה היא בעיקר כלפי מדינת ישראל, שנתפשת ככובשת את השטחים הפלשתינים. כנראה שעם מדינות כמו סודן ואירן לא נכונן שלום, אבל אני מקווה שכן נכונן שלום עם מדינות כמו סוריה, לבנון, ערב הסעודית, מדינות המפרץ, ועוד. רק מה, היעדר אופק מחזק אותה. השאלה היא אם יש שבעה אחוזי תמיכה בחמאס או בג'יהאד, או 44 אחוזי תמיכה, שזה האחוז שבו זכה החמאס בינואר 2006 בבחירות לפרלמנט.

"יש לזכור כי חלק מן התמיכה בחמאס נבעה משיטת הבחירות ברשות, שנכון להיום היא 50% יחסית ו-50% אזורית ויש כוונה לשנותה כך שתהיה 100% יחסית, כמו גם מן האכזבה משחיתות הפתח.

"גם לאחר שיהיה פה הסכם שלום שייושם, אם וכאשר, אי-אפשר להבטיח במאת האחוזים מיגור של הטרור. הדבר היחיד שניתן להבטיח הוא הסכם אשר יאפשר זכות של הגדרה עצמית של הפלשתינים לצד ובשלום עם ישראל. מציאות כזו יכולה להפוך פיגוע טרור אחד או שני למשהו שולי, שקל הרבה יותר לדכא אותו".

בינתיים אוסלו וקמפ דיוויד הובילו לגלי טרור, ומה שדיכא את הטרור היה מבצע חומת מגן...

"כל 'חומת מגן' או 'עופרת יצוקה' שכזה, מרחיק אותנו במידה רבה מהשגת מה שהוא האינטרס הקיומו עבורנו. אז השאלה הינה אם האינטרס שלנו הוא לשמר את המצב הקיים בשטחים, שבו ישנם 100 מחסומים מאוישים וככלל, מעבר ל-600 מחסומים. הכלכלה שלהם גוועת. זו מציאות שבה קשה לפתח כלכלה, בין היתר בשל קושי לנוע בתוך השטחים ותלותם לגבי רבים ממרכיבי החיים החיוניים, בגופים ישראלים, במינהל האזרחי. אינני טוען כי יש להסיר כיום את כל המחסומים בתוך השטחים. יש מספיק מומחי ביטחון שידעו להסיר מחסומים מבלי לפגוע בביטחון. קחי בחשבון, מתוך כל מאות המחסומים, רק 35 הם 'אחרונים לפני ישראל'.

"אינני גורס כי הכיבוש הינו אחראי יחידי ליצירת תרבות השוהאדה. המשך הכיבוש הוא הדבר הפשוט ביותר שהקיצונים הפלשתינים צריכים על-מנת לגרור ולמשוך עוד ועוד פלשתינים כדי להצטרף לתרבות השוהאדה. הכיבוש לא יצר אף שאהיד בראשיתו של יום, אבל הרבה שאהידים הצטרפו לאותו זרם של המשך המאבק המזוין, כי הם לא ראו את המדינה שלהם קמה, הם לא ראו מאחז מפונה, הם לא ראו שפני ישראל לשלום, המקרר שלהם ריק, הם נטו לטרור נפשע בקלות רבה יותר".

אנשים שיתנגדו לטענתך יציגו את ההינתקות כדוגמה שרק הגבירה את הטרור...

"כיום יש קונצנזוס של התנגדות לצעדים חד-צדדיים. על זה ניתן לומר שהשמאל והימין מסכימים. צעדים חד-צדדיים זה לקרב את קו העימות לקווי 1967.

"הדרך שבה התבצעה ההינתקות הייתה טעות, לא עצם הנסיגה.

"העובדה שהפלשתינים שוב ושוב שגו כאשר לא ריסנו את החמאס שירה על ישראל מרגע שנסוגנו, היא ההצדקה של ישראל להגיב צבאית, כפי שנעשה בעופרת יצוקה, וכפי שנעשה מספר פעמים בתגובות נקודתיות של חיסולים ממוקדים. את ההינתקות עשו ב-2005 כאשר אבו מאזן כיהן כנשיא שנבחר ברוב של 63 אחוזים, ואריאל שרון בחר במודע שלא לדבר איתו, ומדינת ישראל ביצעה הינתקות, זרקה את המפתחות מעבר לגדר וציפתה שגורם אחראי יתפוס אותם. הרחוב הפלשתיני הבין מכך שרק על-ידי טרור הישראלים נסוגים, ועל כן עזה בחלקה נטתה לתמוך בגורמים איסלמיים קיצוניים.

"ב-2.5.09, אגב, התפרסם מאמר מפי פובליציסט פלשתיני מוערך בעיתון 'אל איאם', שכותרתו הייתה שהחמאס מתחזק בגדה והפ(א)תח בעזה.

"את הפרשנות שכל אחד יעשה לעצמו. הפרשנות שלי היא שבגדה יש יותר ויותר תסכול מכך שתמכו בתהליך מדיני וישראל אינה פרטנר בעיניהם, ובעזה, הציבור הפלשתיני, לפחות בסקרים, מביע שאט נפש מן ההתנלות השלטונית של החמאס, והוא תומך בפתח שהעמדה המוצהרת שלו (בה) היא שתי מדינות לשני עמים".

תאריך:  18/05/2009   |   עודכן:  18/05/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"בעזה יש שאט נפש מן החמאס"
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אייל.ב
18/05/09 12:44
2
אבנר שדות
18/05/09 12:53
 
דוד צימרמן
18/05/09 15:09
3
אבנר שדות
18/05/09 13:01
4
אלון_
18/05/09 13:27
5
לה אף כמקל מטאטא
18/05/09 14:39
6
דוד צימרמן
18/05/09 15:01
7
משה אשר
18/05/09 15:07
8
כל הפלשתינאים חמס
18/05/09 16:52
9
עבאס הלל את קונטר
18/05/09 17:29
10
ששון פורז
18/05/09 19:10
 
לא די להם?
19/05/09 01:40
 
הלנו או לצרינו ?!
19/05/09 09:04
11
ZR
18/05/09 19:30
12
קורא ותיק
18/05/09 20:32
13
avinash
18/05/09 23:33
14
יאיר ב
19/05/09 03:57
 
נוק אאוט חשוב
19/05/09 07:56
15
מרק
19/05/09 04:51
16
דוידי
19/05/09 08:26
17
צבי בנאי
19/05/09 12:16
18
רוני סולומון
19/05/09 18:20
19
שמעון סרוגו
26/05/09 18:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני מספר שנים פורסם ספרו של עו"ד יובל אלבשן "זרים למשפט", אשר דן בהיעדר נגישותן של אוכלוסיות מוחלשות למשפט. ספרו פותח בתיאור הדרך הפתלתולה אשר צריך לעבור אדם (פיזית) בדרכו לבית המשפט העליון, שכן אף כלי תחבורה ציבורית אינו מגיע לשם, וממשיך לתאר את דרך הייסורים אשר עוברות אוכלוסיות מוחלשות במפגשן עם עולם המשפט, שהוא עולם אלים וזר עבורן: עולם של איומים בתביעות משפטיות, עולם שבו הן נתבעות בתביעות חוב ונאשמות בהליכים פליליים (בספרו תואר מקרה של עולה חדש אשר גנב מזון כשהגיע לפת לחם).
17/05/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
בשנת 1863 הופיע עיתון החדשות החילוני העברי הראשון בירושלים, "הלבנון". בעקבותיו הופיע עיתון נוסף, "חבצלת" [ראה תמונה מטה]. במרוצת השנים הופיעו עוד עיתונים "שערי ציון", "יהודה וירושלים", "הצבי", "האריאל", "מבשרת ציון" ועוד.
17/05/2009  |  זאב גלילי  |   מאמרים
בשבוע שעבר התפרץ הרמטכ"ל גבי אשכנזי כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל הקיצוצים בתקציב הביטחון בכלל והרעת התנאים לאנשי הקבע בפרט. אשכנזי אולי חושב שכולנו מטומטמים או שאולי הוא שוכח שכולנו, או לפחות רובנו, שירתנו ועדיין משרתים בצה"ל. רב אלוף אשכנזי גם שוכח לציין כי עוד מאמצע שנות השמונים של המאה הקודמת נמצא באחת המגירות הכי נידחות שצה"ל יכול היה למצוא דוח ולד הנקרא על שם כותבו:
17/05/2009  |  יואב עציון  |   מאמרים
לו הייתה ישראל מדינה דמוקרטית ולא רפובליקת בננות, שמחזיקה צבא למימוש מלוא תאוותיו - רב-אלוף גבי אשכנזי, כישלון צבאי לא קטן, היה מודח בתחילת השבוע שעבר בשל התפרצותו על ראש הממשלה בדיוני התקציב.
17/05/2009  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
התעורר הצורך בסיסמה הנראית פחות מרחפת ויותר פרגמאטית, והנה היא באה - "שתי מדינות לשני עמים", שאינה אלא אותה הגברת בשינוי אדרת, כי שוב מדובר במזרח תיכון אחר, שונה, נטול כנופיות טרור וגדוש באזרחים שוחרי שלום וקידמה, שכל מעייניהם מכוונים לפיתוח מדעי ולקידום תרבותי, ואז, ממש מתאים שתקום ותיבנה לאורכה של מדינת ישראל - מדינה חדשה שתנקז לקרבה את כל שוחרי השלום שמשום מה אני מכנה אותם ללא הצדקה - חברי כנופיות הטרור, וסבור בטעות כי הם חפצים בהשמדת מדינת ישראל וברצח עם (יהודי).
17/05/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il