|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שלוש פרשיות לוהטות

אוניית הנשק והטילים, גם על ת"א לפצל או לא לפצל את היועץ המשפטי לממשלה המפגע היהודי ג'ק טייטל - האם להאשים את כל העדה? דוח גולדסטון - הצביעות העולמית חוגגת ומאשימה את דוד שהעז לנצח את גוליית האירני ועוד: הערה על התפטרות אבו מאזן
09/11/2009  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   ועדת גולדסטון   |   תגובות
הצביעות בעולם חוגגת [צילום: AP]


אוניית הנשק והטילים

תפיסת אוניית הנשק, כשעליה טונות של ציוד מלחמתי התקפי, היא הישג גדול מודיעיני-מבצעי לצה"ל ולממשלה. העיתוי היה מושלם. דוח גולדסטון נדון באו"ם, כאשר הצביעות העולמית חוגגת בגדול ומאשימה את דוד שנלחם בגוליית האירני, בכל החזיתות.

האירנים, שמבריחים נשק באופן קבוע ומאסיבי לחיזבאללה ולחמאס לא יכלו לתזמן טוב יותר את נתיב האונייה לדיון בדוח גולדסטון. כמויות הנשק העצומות הן הוכחה ניצחת לתוקפנות האירנית באזור, הן הוכחה נוספת לכישלון חיילי יוניפיל ביבשה בהתמודדות עם חיזבאללה בלבנון ובהברחות מסוריה. והוכחה - אם הייתה צריכה - לאזלת היד של הקהילייה הבינלאומית ביחס לאמברגו והמצור על אירן בים ובאוויר.

הקריאה של בנימין נתניהו לעולם המנמנם והאדיש להתעורר ביחס לאירן, נשמעת עתה חזק יתר ומבוססת יותר, בהמשך לנאומו בעצרת האו"ם בנושא הטרור הבינלאומי שמקורו בשלטון האייתולות.

התגובה הישראלית לתפיסת אוניית הטילים והניסוי של חמאס בטילים (שהוברחו מאירן), שמגיעים גם לתל אביב, צריכה להיות חדה וברורה. יש להצהיר פומבית, תוך הפניית אצבע לעבר חיזבאללה בצפון וחמאס בדרום - כי כל ניסיון של ירי טילים על ישובי ישראל ייתקל בתגובה חריפה הרבה מעבר למבצע "עופרת יצוקה". צריך שיהיה ברור - מה שקרה בעזה יהיה רק קדימון המלחמה הבאה. שום דוח גולדסטון לא יוכל למנוע את צה"ל מלהגן על ריבונות ישראל. עריה ותושביה - את זה צריך להבהיר לעולם - ולמנוע מהם את ההפתעה הבאה בתגובה הישראלית.

המפגע היהודי ג'ק טייטל

העובדה שהוא גר בהתנחלות, חובש כיפה, עולה קיצוני מארה"ב שמבריח גם נשק ופוגע ביהודים ובערבים - הופכת אותו אוטומטית לייצור כפיהם של רבנים קיצוניים, שמהם תיפתח הרעה על שלטון החוק ויציבות המשטר. יתרה מכך, יש כבר עיתונאים (כמו בעבר), שטוענים בלהט שיש להאשים את כל העדה שממנה הוא בא, לאמור המתנחלים, בקיצוניות, באלימות, והיהודים שפותרים בעיות בנשק חם.

ובכן, אם רוצים להאשים את כל הציבור, צריך לעשות זאת בהגינות ובהדדיות ראויה. כך למשל צריך להאשים את כל הציבור המזוהה עם השמאל בהסתה מילולית שיכולה להיות קטלנית, כלפי אריק שרון ומנחם בגין בקריאות "רוצח", ובהסתה גלויה נגדם. אפשר להאשים את השמאל שממנו יצאו המרגלים הישראלים שפעלו למען מדינות אויב (פרשת אודי אדיב); את הגב' טלי פחימה וקשריה עם פתח ג'נין, שלא גדלה בערוגות הימין; וישראלים נחמדים נוספים שנסעו, קשרו קשרים עם אויבי ישראל במסווה של יצירת אווירה חדשה, ניסיונות פיוס והקמת מזרח תיכון חדש אוהב ישראל. וכפי שאמרתי בעבר, קשרים עם אויבי ישראל המבקשים להשמידנו, או מגע עם אויבי ישראל, לא פחות חמורים ומזיקים מאשר שימוש בנשק ואולי לפעמים אף יותר.

כך שאם רוצים לפלג את העם - אין כל בעיה, זה קל, נגיש ועם קצת פרסום ומאמרים ניתן להשיג זאת. קשה יותר לעשות את ההפך. יש פתגם אידי חכם שאומר: חתול יכול להוריד רכבת מהפסים, אבל הוא לעולם לא יוכל להעלותה חזרה, כך גם לגבי הקרע או האחדות בעם - אז תבחרו!

לפצל או לא לפצל - זאת השאלה?!

לדעתי, יש לנתח ולהפריד את "התאומים הסיאמיים" המחוברים בראש, מיידית. מכתבו של פרקליט המדינה לדור, שהועבר בתפוצת נאט"ו, בדגש על התקשורת, רק הוכיח למי שעדיין פקפק בנושא, עד כמה חשובה הרפורמה לפיצול הסמכויות.

תומכי לדור, שיצאו למסע הסברה ותמיכה בו, לרבות כמה שופטי העליון, הם מראשי המתנגדים לפיצול הסמכויות - ולכן אין זה מפליא, שהם נזעקו לעזרתו. המדובר בציבור, שחושב ומאמין, ששלטון החוק ומיישמיו - הם האליטות המשפטיות ששלטו עד כה במערכת המשפט, והם ורק הם יודעים ומבינים מה טוב למערכת המשפט, לעם ולמדינה. אם מישהו יכול להצביע על גוף ממשלתי/מוסדי שרוצים לקצץ בסמכויותיו, בכוחו ובמעמדו, והוא נכנע בהסכמה - שיקום!

כל הטענות שכיום המצב הוא כזה שבידי היועץ המשפטי לממשלה מרוכז כוח משפטי מעבר למקובל בעולם, כוח משפטי שמתורגם לכוח שלטוני, ריכוזי, מפחיד, שיש בו ניגודי אינטרסים בולטים לעין - לא משכנע את תומכי אי-הפיצול.

קחו למשל את המצב, הלא היפותטי, בו שר, ראש ממשלה או נשיא - מבקש את יעוצו, עזרתו, חוות-דעתו של היועץ, כאשר בו-זמנית יש חשדות נגד אותם אישים והוא מתכוון לפתוח בחקירה פלילית נגדם. וזה רק אחד האספקטים של הסוגייה - שרק הפיצול יכול לפתור.

לכל הטוענים שהפיצול יחליש ויפגע בשלטון החוק, כדאי לחשוב פעמיים ולהבהיר את הנושא פעם נוספת. הפיצול יהפוך את התובע הכללי (שייבחר על-ידי ועדת איתור ציבורית חיצונית) לדמות עצמאית, חזקה, דומיננטית, א-פוליטית, לא קשורה ולא קשובה למפלגת השלטון או האופוזיציה, וידיו יהיו חופשיות להילחם בשחיתות השלטונית ללא מורא ופחד.

היועץ המשפטי לממשלה מטבעו יחלש, וזאת בדיוק מגמת הרפורמה. תפקידו של היועץ יופנה למתן חוות-דעת והנחיות לממשלה ומוסדותיה, ותפקידו יהיה להיות שומר שלטון החוק של הממשלה. ניסוח הרפורמה והפיצול צריך לכלול בתוכו את ההנחיה הברורה, שחוות-דעתו המשפטית-מקצועית מחייבת את שרי הממשלה ומוסדותיה.

באשר לפרקליט המדינה, תפקידו עכשיו ובפיצול נשאר זהה - לבצע את מדיניות היועץ המשפטי (במצב הקיים) או את מדיניות התובע הכללי (במצב של פיצול), כך שמעמדו וכוחו לא משתנים, אלא אולי להפך - הולכים וצוברים כוח.

מעמדו של שר המשפטים

מכתבו של לדור, ובמיוחד אלה שתומכים בו פומבית, מצביע על כשל לוגי בהבנת המבנה ההיררכי של משרד הממשלה. ובשל כך גם במבנה התקין של המנהל התקין. בראש הפירמידה הממשלתית עומד ראש הממשלה, מתחתיו שרי הממשלה הממונים על משרדיהם - אליהם כפופים כל פקידי אותו משרד. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה כפופים מנהלית לשר המשפטים ועצמאיים מבחינה מקצועית. מותר להם והם רשאים להביע עמדתם ואפילו רצוי שיעשו זאת, במסגרות הפנימיות. אבל אסור להם לצאת נגדו בפומבי, או להוביל, "מרד" / "הסתה" נגד מדיניותו, גם כאשר הם משוכנעים בצדקתם.

אי לכך, היה על לדור להתפטר ואז להביע עמדתו במכתב פומבי ואם לא, על שר המשפטים לגרום לפיטוריו המיידיים - או לנתק איתו מגע עד אשר יתפטר מיוזמתו. כל דרך אחרת תמוטט את הפירמידה המנהלית הממשלתית וסמכויותיה.

נקודות למחשבה והרהורים

1. עיתון ידיעות אחרונות מגלה שהשב"כ חקר בשנת 2000 את ג'ק טייטל כחשוד ברצח פלשתינים, אך לא מצא ראיות.

2. בשלב ב' פנו אליו וניסו לגייסו כסוכן שתול בימין הקיצוני או המתנחלים, אך הוא סירב.

3. כלומר: השב"כ, שחשד בו כפעיל קיצוני עם פוטנציאל לפיגועים כשסירב להיות משתף/סוכן, נתן לו להיעלם מהרדאר שלהם עד 2009.

4. מסקנה: יש כאן קוקטייל שדומה קצת ליגאל עמיר, קצת ל"שמפניה", קצת לרצח רבין וביחד - כשלון צורב וכואב של השב"כ.

5. היועץ המשפטי מני מזוז תקף את יוזמת שר המשפטים לפיצול התפקיד בטענה שזה יוביל לפוליטיזציה.

6. אז כדאי להעיר ולהאיר ליועץ, כי הפיצול מחד-גיסא יחזק את מעמדו של התובע הכללי, ומאידך-גיסא היועץ של הממשלה יהיה איש עם נטייה פוליטית ברורה וזה לב ליבו של הפיצול, זה טוב, זה יעיל וזה עובד.

7. ממשלת ימין תמנה איש כלבבה וכך גם ממשלת שמאל/מרכז, בתנאי שהוא ישמור על גבולות שלטון החוק.

8. אבו מאזן מאיים להתפטר. אין מה להתרגש ממהלך זה. אם זה תרגיל פוליטי - אז הוא יתגלה בקרוב. אם הוא רציני - גם זה מהלך חיובי.

9. התפטרות אבו מאזן טובה ליהודים. וכל זאת למה? כי אבו מאזן - הוא אימפוטנט פוליטי מחד-גיסא ופרטנר שלא מעוניין, לא יכול, מפחד לעשות הסכם עם ישראל מאידך-גיסא.

ההוכחות:
  • שלוש שנים ישב עם ציפי לבני בישיבות מרתוניות ולא היה לו אומץ לסכם.
  • כנס הפתח בבית לחם, בו הוחלט על המשך המאבק המזוין, לא להכיר במדינת ישראל כמדינת היהודים וירושלים כולה כבירת פלשתין, וזכות השיבה.

10. הסכנה באם אבו מאזן יתפטר: החמאס ישתלט גם על יהודה ושומרון.

11. השתלטות חמאס על יש"ע טובה ליהודים. זאת משום שנדע ברורות מי לא הפרטנר שעומד מולנו. הלחץ מעל הממשלה יירד וייעלם, לא נשמע יותר את הקלישאות על "תוכנית מדינית", "להניע תהליך" ו"אופק מדיני".

12. יהיה מולנו אויב ששואף להשמידנו - בסיוע אירן - וצריך לפעול בהתאם.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  09/11/2009   |   עודכן:  09/11/2009
עו"ד אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שלוש פרשיות לוהטות
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
"מפגע יהודי"
9/11/09 18:52
2
עידןסובול
11/11/09 12:35
3
עידןסובל
11/11/09 12:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-1980, בהיותי חייל, נפלה לידי, ממש במקרה, קלטת (קסטה) טייפ של זמר לא מוכר עד אז ולא ידוע, לפחות לא לי או למי שגדל על מוזיקה מזרחית ים-תיכונית כמוני. באותם ימים החזקתי בחדרי שבבסיס רדיו טייפ ענק עם מערכת הגברה ועם שני רמקולים שהונחו על הגג ושידרו לכל הבסיס.
09/11/2009  |  עמוס שריג  |   מאמרים
כמעט כל מנהל מחשוב ראשי (מנמ"ר) של ארגון בינוני או גדול, נתקל בדרך זו אחרת ב"צרה" הזו שקרויה אבטחת מידע. תחום אבטחת המידע איננו מסייע להגדלת ההכנסות, ואף עולה הרבה מאוד כסף, כאשר כל פעם יש דרישות חדשות, אשר רק מגדילות את התקציב הנדרש לאבטחת מידע.
"חשוב מה יאמרו הגויים, לא רק מה יעשו היהודים", אמר שר החינוך גדעון סער בעצרת הזיכרון השנתית, לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. האם היו הדברים שנאמרו על-ידי שר בכיר במפלגת הליכוד בגדר מס שפתיים בכנס שאורגן על-ידי מחנה השמאל, או שמא היו המילים הללו, שבהחלט לא הוצאו מהקשרן, עדות נוספת לכך שהשר ומפלגתו, מפלגת הליכוד "הימנית", יוצאים מהקשרם?
09/11/2009  |  דני בז  |   מאמרים
אקנה הינה מחלת עור המאפיינת לא רק בני נוער עתירי הורמונים. התופעה יכולה ללוות אותנו גם בבגרותנו, להציק ולהפריע שנים רבות מבחינה אסטטית. קרמים קוסמטיים לא תמיד יועילו ואז צריך לחשוב על טיפול 'שורש' לבעיה.
09/11/2009  |  זהבית שטנר  |   מאמרים
זה לא חדש שפקידים בכירים מרגישים, במידה מסוימת בצדק, כי הממשלות והשרים הם זמניים וברי חלוף, באים לקדנציות קצרצרות ונעלמים, ואילו הם אלו היציבים והקבועים - ולכן גם הקובעים.
09/11/2009  |  בעז העצני  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ועדת גולדסטון  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פיצול סמכויות היועץ  /  מי ומי  
תגובת ארצות הברית לדוח הוועדה - פושרת  /  איציק וולף
ארגונים יהודיים מוחים על אימוץ דוח גולדסטון  /  מאיה שני
שר החוץ ליברמן: הרוב המוסרי באו"ם תמך בישראל  /  איציק וולף
אמירות בן-גוריון  /  אברהם בן-עזרא
ללא התחסדות והצטדקות  /  אורי שטרוזמן
"או"ם שמום" - גרסת תש"ע  /  טל בן דור
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il