|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

להציל מדינה - לא ממשלה

המצב הקשה בו נמצאת ישראל מול העולם אינו כורח המציאות על נתניהו לשתף מיוזמתו את אובמה באינטרסים של ישראל גם ביחס לפלשתינים ולסוריה
09/04/2010  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  ממשלת נתניהו הרעה
  השעון מתקתק. נדרשת פעילות נחרצת באירן
  בסיס הדמוקרטיה טמון במילה "אמון"
  לא בגלל השואה הוקמה מדינת ישראל
  רבין הכריע והפתיע

ההידרדרות במצבה של ישראל גורמת לרבים וטובים בציבור לקרוא לקדימה להצטרף לממשלה. "צריך להציל את המדינה" אומרים לי. קריאות היוצאות מהלב ונכנסות ללב.

הציבור רוצה את קדימה בממשלה כי הוא מבין שהמדיניות של קדימה צריכה להחליף את מדיניות הממשלה הזאת.

הצטרפות למדיניות הקיפאון וההישרדות רק תגרום עוד נזק. כדי לעשות את הטוב למדינה צריכים להתקיים שני תנאים מצטברים: האחד- ראש ממשלה שמאמץ מדיניות אחרת ושפויה והשני - הרכב ממשלתי בו יש רוב לאותה מדיניות. זו ההחלטה המהותית שנמצאת לפתחו של ראש הממשלה.

איננו יכולים להרשות לעצמינו את המסקנה המוטעית והמסוכנת של חלק מההנהגה והציבור ש"העולם נגדנו", ואין מה לעשות חוץ מלשבת יחד ולקונן על מר גורלנו.

אחדות פוליטית היא חשובה ונכונה רק כשיש הבנה משותפת של הסיבות למצב ואחדות סביב הפתרון לו.

גם אם תהליכים בעיתיים נגד ישראל קיימים מזה זמן ¬- ההחמרה אינה בגדר תופעת טבע. היא ניזונה ממדיניות שגויה ומהתנהלות בעיתית.

לפני קצת למעלה משנה ישראל ועמדותיה היו מקובלות על הקהילה הבינלאומית. נלחמנו בטרור, העולם התאחד נגד החמאס, ניהלנו מו"מ על בסיס האינטרסים של ישראל בתמיכה בינלאומית, היינו שותפים עם העולם בגיבוש סנקציות נגד אירן.

כל זה התאפשר, כי היה ברור שממשלת ישראל כנה בכוונותיה ונחושה להגיע להסדר מתוך ראית האינטרסים הישראלים - ולא כטובה לערבים או כתוצאה של לחץ בינלאומי. העולם לא השתנה בשנה הזאת וגם לא עמדותיו היסודיות.

השינוי היחידי הוא שהעולם היום, שנה אחרי, לא יודע מהי מדיניות ממשלת ישראל, במקרה הטוב, ולא מאמין לכוונותיה במקרה הגרוע.

העולם מבקש לקבל מישראל את התשובות שגם הציבור בישראל זכאי לקבל. תשובות שביקשתי כיור קדימה לקבל ערב הרכבת הממשלה, ודבקותו של נתניהו, כבר אז, בשותפיו הקואליציוניים היתה התשובה היחידה שניתנה לי. בשל כך הובלתי את קדימה לאופוזיציה.
ארה"ב היא עדיין ידידתה הגדולה של ישראל, ומערכת היחסים הזאת היא הנכס האסטרטגי המרכזי של ישראל - הן במובן הצבאי והן מבחינת מעמדנו האזורי, ומה שנדרש עכשיו הוא תיאום קריטי מולה.

נכונות ארה"ב לקדם את תהליך השלום ושיחות הקירבה הן הזדמנות, ולא עת קשה לישראל.

במקום להתחמק ולחפש מילים נוחות לכולם, ראש ממשלת ישראל צריך ביזמתו לשתף את נשיא ארה"ב באינטרסים של ישראל - לא רק בנושא האירני אלא גם בעניין הפלשתיני והסורי, לחלוק את יעדיו ביחס לגבולותיה העתידיים של ישראל ולתנאי הסדר המיצג את האינטרסים שלה. המוכנות לפשרות כדי להגיע להסדר, והקווים האדומים שבלעדיהם לא יכון.

פתיחות כזאת נדרשת וביוזמתנו, ולא כדי לרצות את האמריקאים, אלא כברית אסטרטגית בין שותפים. רק כך נוכל לקבל תמיכה בנושאים המהותיים לנו. כך צריכה להראות פגישה בין נשיא ארה"ב לראש הממשלה.

נתניהו ינסה לומר שהמאבק מול העולם הוא על ירושלים- שהינה קונצנסוס חוצה מפלגות ועילה לתמיכה גורפת נטולת ביקורת בממשלה. ירושלים היא אכן קונצנסוס יהודי וכך תישאר.

זוהי המשימה המשותפת חוצת המפלגות. זוהי המשימה ההיסטורית שצריכה להיעשות בהסדר קבע. ההימנעות מהגעה להסדר רק שוחקת את מעמד ישראל בירושלים.

צודק מי שאומר שכל ממשלות ישראל בנו בירושלים אבל במקביל לא ניסינו להתחמק מהסדר. להפך- שאפנו אליו . יש הבדל תהומי בין אחדות סביב ירושלים לבין תמיכה פוליטית במדיניות שגויה הפוגעת קודם כל בירושלים. די לראות שככל שרבות ההכרזות כך נשחק מעמד ישראל בירושלים החשובה לכולנו.

ההימנעות מהחלטה תוביל לכך שיחליטו בשבילנו - ולא לטובתנו.
ראש הממשלה תלוי מרצונו בשותפים המרחיקים את הציבור מהיהדות, בשותפים המשדרים עוינות, מרחיקים אותנו מהעולם החופשי ובשותפים העונים אמן על כל מדיניות. קדימה אינה כזאת.

חזרתי והבהרתי לראש הממשלה בשיחות אישיות ובפומבי - ההכרעה היא עכשיו. מעשיך יעידו על החלטותיך. ניסוחים עמומים שכל מטרתם להשביע את רצון ארה"ב והקואליציה, בצירוף ניסיונות לפרק את קדימה כדי לייצב את הקואליציה הזאת במקום להחליפה , יעידו כי בחרת להיות פוליטיקאי קטן ולא מנהיג.

אם תחליט להיות מנהיג, אם תחליט לעשות את הדבר הנכון ותכריע את ההכרעות שדורשות הסדר עם הפלשתינאים - קדימה בראשותי תתמוך. אם תקבל את ההחלטה האישית ולא יהיה בידך הכח הפוליטי להוציאה אל הפועל ושותפיך הטבעיים יבקשו להפיל את הממשלה כדי למנוע הסדר- נהפוך אנו לשותפים ולו רק לצורך זה.

עד כה מעידה התנהלות ראש הממשלה כי אף שאימץ את המילים הנכונות, הוא לא שינה באופן אמיתי את עמדותיו. בודאי שהרכב הממשלה אותו בחר לא מאפשר שום שינוי אמיתי ועניינו בפירוק קדימה גובר על הצורך הלאומי בשינוי מדיניות. אלה הפועלים לפירוק קדימה מעוניינים בעוד אצבעות להישרדות נוחה פוליטית ורעה למדינה.

אני מאמינה באופן מפוקח, ולאחר שניהלתי מו"מ עם הפלשתינאים שלא הסתיים ולא הגיע למבוי סתום כי הסדר הוא אפשרי. הסדר כזה לא יהפוך את האזור למזרח תיכון חדש, אבל הוא יקבע את גבולותינו, ייצר לגיטימיות בלתי מעורערת על קיומינו כמדינה יהודית ויאפשר לנו להגן על עצמנו. סיכמנו, על דעת העולם כולו, שהמדינה הפלשתינית תקום רק לאחר שיתמלאו כל תנאי הביטחון שלנו.

עמדותיי לא השתנו. את המו"מ הזה אפשר וצריך להמשיך. אך המצב השתנה בגלל מדיניות מוטעית, התנהלות שגויה, קואליציה רעה והעדר חזון.

אני אמשיך כיור האופוזיציה להגן על ישראל, על מהותה וערכיה כמדינה יהודית ודמוקרטית, על זכותנו לפעול בכח נגד הטרור ועל חובת העולם למנוע התגרענות איראן.

נכנסתי לפוליטיקה כדי להוביל את ההכרעות האלה ואעשה הכל כדי שאלה יתקבלו ויבוצעו - בין אם על ידי ובין אם על ידי אחרים . המקום בו קדימה תהיה- בממשלה או באופוזיציה כאלטרנטיבה - יקבע על פי המבחן הזה.

בבחירה שעומדת בפני בין להציל פוליטית ממשלה רעה ולתמוך במדיניות מוטעית לבין להציל את מדינת ישראל על ידי שינוי במדיניות - נבחר לפעול למען המדינה.

תאריך:  09/04/2010   |   עודכן:  09/04/2010
ח"כ ציפי לבני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להציל מדינה - לא ממשלה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
היהודון הנצחי
9/04/10 15:27
2
שלוש שלמה
10/04/10 17:37
3
די לתמימות
10/04/10 17:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעידן המידע הדיגיטלי מאוחסנות כמויות רבות של פרטים במאגרי מידע ממוחשבים, כאשר הגישה אליהם מוגבלת ברמה כזו או אחרת. במדינת ישראל, בה, מסיבות מובנות, יש עניין לשמור על מידע מסווג וסודי, נדרשת אבטחה ברמה הגבוהה ביותר למאגרי מידע אלה, בכדי למנוע באופן מוחלט שימוש אסור במידע העלול לסכן את בטחון המדינה.
09/04/2010  |  ליאור דרי  |   מאמרים
לפעמים קשה לכתוב על פרשת השבוע שקוראים בשבת, תוך התעלמות מפרשת השבוע החדשותית. והפעם - מדובר בפרשה ביטחונית שנחשפה בתקשורת המקומית לקראת סוף השבוע, לאחר שהוסר צו איסור הפרסום שהוטל עליה. ככה, שיהיה על מה לדבר בשיחות הסלון של ליל שבת, למי שמנהלים שיחות כאלה בזמן הזה. אני מניח שהקוראים מכירים את פרטי הפרשה אפילו יותר טוב ממני, כך שאין צורך לפרט, רק נזכיר שמדובר בחיילת שהוציאה העתקי מסמכים מסווגים ממסגרת הצבא אל מחוצה לו, מעשה שאין לו הגדרה אחרת מלבד גניבה תוך מעילה באימון, והמעשה עצמו נחשב כגורם לסיכון חמור של פגיעה בבטחון המדינה. אז כמובן, גינויים מקיר לקיר ותהיות על העובדה שבכל העולם פורסמו הדברים בפירוט המתאים כבר לפני כמה חודשים ורק בישראל היה אסור לדבר על זה.
09/04/2010  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
פרשת הגברת קם, ענת קם, שגנבה מסמכים מסווגים מהצבא ומסרה אותם לעיתונאי הארץ מושתתת על עובדות. עובדה שהגברת הצעירה בהיותה חיילת בצה"ל גנבה חומר מסווג. עובדה שהגברת קם העבירה את החומר לגורם לא מורשה, במקרה שלנו עיתונאי הארץ. מדובר בעבירה על החוק, על פקודות הצבא ופגיעה בבטחון המדינה. למעשים כאלה מגיבים באופן חמור ודומה בכל ארצות העולם. לצורך הדיון בנושא הזה אפשר לחלק את ארצות העולם לשני חלקים גדולים ועוד חלק קטן וכמעט מיקרוסקופי. את המדינות שבחלק הראשון אפשר לכנות בהכללה "העולם השני" (לא השלישי, כי עליו מיותר לדבר בהקשר לנושא), מדינות שברובן הרכיבו את "הגוש הקומוניסטי" ושם במקרה כזה מעמידים את הנפשות הפועלות מול כיתת יורים.
09/04/2010  |  אלכס נחומסון  |   מאמרים
אין לי ספק כי רא"ל גבי אשכנזי הוא לוחם מעולה. אבל הרי לא הרמטכ"ל הוא שמסתער אישית על האויב. על כן, לתפקודו כרמטכ"ל, תכונותיו כלוחם כלל אינן רלוונטיות.
09/04/2010  |  אריה גל  |   מאמרים
האמנה החדשה להפחתת נשק אסטרטגי (START), עליה חתמו נשיאי ארצות הברית ורוסיה בטקס חגיגי בטירה עתיקה בפראג, היא אמנת המשך ל-START I שנחתמה בין ארצות הברית לבין ברית המועצות לשעבר ביולי 1991. האמנה עוסקת בצמצום מספר אמצעי השיגור של נשק גרעיני וראשי הקרב שהם נושאים. זו גם המטרה המוצהרת של אמנה זו: לצמצם את הארסנל הגרעיני האסטרטגי המצוי בידי שתי המדינות. האמנה גם מאפשרת את המשך ניסיון השליטה בתפוצה של חומר בקיע מרוסיה לגורמים עוינים - אחת מהמטרות העיקריות שלשמן נחתמה START המקורית. אומנם הצורך בחתימה על אמנה חדשה זו נבע מכך, שתוקפה של האמנה המקורית פג בדצמבר 2009, ועל-מנת לשמר את משטר הפיקוח והאימות היה צורך בחתימה על אמנת המשך, אך המטרה המוצהרת של אמנה זו נשזרה היטב בשני תהליכים: האחד, מגמת "אתחול" היחסים בין ארצות הברית לבין רוסיה עליה הכריז אובמה והשני, הדיון הציבורי המתקיים כיום בארצות הברית על הצורך לצמצם את מאגר הנשק הגרעיני בעולם. דיון זה מתמקד בסכנות הטמונות בזליגה של ידע גרעיני ותפוצה של חומרים בקיעים ממדינות המחזיקות בנשק זה לידי גורמים עוינים.
09/04/2010  |  תמר מלץ-גינסבורג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il