העיתונאי ב. מיכאל (מיכאל בריזון) יוצא מגדרו כדי למסמס ולהגחיך את התמונות של דובר צה"ל, שבהן מוצגים סכינים, מוטות ברזל וכיוצא באלה חפצים ששימשו לקבלת הפנים שערכו אנשי הספינה מרמרה לאנשי השייטת.
בתוכנית "תיק תקשורת" סוקר ב. מיכאל בחיטוט מופלג - וכמובן בסרקזם אופייני - פריט אחר פריט מאלה שהוצגו בתמונות.
וכך הוא מספר לנו שאוסף הסכינים שהוצג שם "בזה הרגע יצאו מהמגירה של השף", והוא ממשיך ומספר לנו על ג'אפקות ומברגים ומסורים ופותחני בקבוקים ומשקפות ונרות עשן ועוד ועוד חפצים ומוצגים שנמצאו בספינה.
- לצפייה בראיון עם ב. מיכאל ב"תיק תקשורת" עם עמנואל רוזן - לחץ כאן (יש לבחור בתוכנית מיום 10.06.10).
מטרתו של ב. מיכאל להציג כך את הפריטים ברורה: הוא מבקש להראות, וגם טוען מפורשות, שהמדובר בחפצים שהם ממילא חלק טבעי של ארגז הכלים של כל כלי שיט ושל כל מטבח.
ואז מגיע ב. מיכאל אל יעדו: "הם פשוט תפסו מכל הבא ליד, זה לא היה לא נשק ולא טרוריסטים" - פוסק העיתונאי שהוא גם משפטן.
מה נאמר ומה נדבר. דברים נכוחים ומשכנעים.
ואם אלה הם פני הדברים כי אז אין לנו אלא להסיק מכך את מה שב. מיכאל רוצה שנסיק: שהאנשים שהיו על סיפון המרמרה הם אנשים תמימים והגונים שעלו על הספינה
בתום לב, ורק לאחר שאנשי השייטת עלו על הספינה, הם, אנשי המרמרה, נקלעו למצוקה ובלית ברירה וכדי לגונן על עצמם הם פעלו באופן ספונטאני ולכן "הם פשוט תפסו מכל הבא ליד".
הייתכנו דברי סניגוריה משכנעים מאלה?
אלא שב. מיכאל לא נתן דעתו לעובדה, שבעת שהוא ניסה להלעיט אותנו בתזה השיקרית שלו הוצגו על גבי המסך שמאחוריו התמונות של דובר צה"ל - אותן תמונות שהציגו את הסכינים ושאר החפצים שנמצאו על הספינה.
ובין החפצים הללו בלטו כמה חפצים שהוצגו שוב ושוב על-ידי דובר צה"ל - חפצים שמשום מה לא אוזכרו, אפילו לא ברמז, על-ידי ב. מיכאל בתיאוריו המפורטים.
המדובר היה בכמה רוגטקות וכן בכמות נכבדה של ג'ולות פרפריות וגזוזיות וסתם ג'ולות פושטיות, שהיו מונחות שם ושלא ניתן היה בשום אופן שלא להבחין בהן - גם אתה, ב. מיכאל.
ובכן, כיצד זה שב. מיכאל חד העין והלשון לא התייחס כלל להימצאותן של הרוגטקות הללו? הן ניתן היה לצפות, ממש התבקש, שב. מיכאל, הידוע כעיתונאי סאטירי, יקפוץ דווקא על הרוגטקות והג'ולות כמוצא שלל רב ויעשה מהן מטעמים סאטיריים כדי להגחיך יותר ויותר את הסיטואציה. שהרי ברור שברוגטקות הללו טמון חומר סאטירי עשיר יותר מאשר בסכינים או בשאר החפצים שנמצאו על הספינה.
אבל ב. מיכאל הסאטיריקן לא התייחס לרוגטקות כלל. למה?
התשובה ברורה: הרוגטקות הללו, עם כל עליבותן והיותן טעונות בחומר סאטירי, מקעקעות את התזה השיקרית של העיתונאי הזה.
כי העיתונאי הזה תיאר ומנה אחד לאחד בדבקנות ובסרקזם את הפריטים שנמצאו על הספינה - פריטים שהמשותף להם הוא היותם חלק בלתי נפרד מפריטים המצויים בכל כלי שיט או בכל מטבח באשר הם.
לא כן הרוגטקות; שהרי, כידוע, אין זה לפי דרכן של רוגטקות להימצא על כלי שיט.
במילים אחרות, אנשי המרמרה עלו על הספינה כשהם מצוידים -
מראש - ברוגטקות ובג'ולות הללו.
המסקנה מכך היא שפניהם של אנשי המרמרה היו -
מלכתחילה - לעימות עם חיילי צה"ל.
וכך, לנוכח הימצאות הרוגטקות הללו, ניסיונו של ב. מיכאל לתאר את אנשי המרמרה כמי שפעלו באופן ספונטאני בכך ש"הם פשוט תפסו מכל הבא ליד" - ניסיון זה של ב. מיכאל אפוף כולו באדי שקר.
העובדה הניצחת, שב. מיכאל הסאטיריקן כך נמנע מלאזכר דווקא את הרוגטקות המגוחכות הללו - למרות שהן הוצגו, יחד עם שאר הפריטים, אינספור פעמים בכל כלי התקשורת - העובדה הניצחת הזו מדברת בעד עצמה, ומעידה היא עצמה שלסאטיריקן הזה הייתה "סיבה טובה" לוותר על איזכור הפריט הזה דווקא.
כי היה זה מאוד חשוב למר ב. מיכאל לנקות את אנשי המרמרה ממחשבות זדון ולציירם כנוסעים תמימים שפעלו באורח ספונטאני בעת שהם "פשוט תפסו מכל הבא ליד".
ולמה היה זה כל-כך חשוב לב. מיכאל כך להלבין את פשעיהם של אנשי המרמרה? זו כבר שאלה שיש להפנות אליו. רצוי בטורקית.