|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

הדמוקרטיה כקרדום חפירה

המגבלות שהוטלו על ח"כ חנין זועבי, שהשתתפה במשט הטורקי לעזה, ראויות וגם: מדוע מתבלבל ראובן ריבלין מכל המהומה?
14/07/2010  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   פרשת המשט לעזה - ההסתבכות   |   תגובות
ח"כ חנין זועבי. המגבלות שהוטלו עליה מוצדקות [צילום: פלאש 90]

חובתה כאזרח, לא כחבר-כנסת, כאזרח מדינת ישראל, הייתה לנסות לעצור את העתיד להתרחש או לדווח על כך לשלטונות המוסמכים. משלא עשתה לא זאת אף לא ההוא, ובאשר הינה מחצרצת מעל כל במה אפשרית (אשר ניתנה לה כחברת-הכנסת – הנה הקרדום לחפירת הדמוקרטיה), כי פעולת הטרור בהשתתפותה על סיפון ה"מרמרה" הייתה לגיטימית למהדרין, הרי בכך הינה מפלילה עצמה, שהרי כאומרת כי ידעה גם ידעה את שעתיד להתרחש, ובכך שמה עצמה בצד הטרור והפכה לכן לשותפתו

נשללו זכויות יתר של ח"כ חנין זועבי
איציק וולף
34 חברי כנסת הצביעו בעד שלילת הזכויות ו-16 התנגדו * היו"ר ריבלין והשר בגין לא השתתפו בהצבעה למרות שהיו באולם * ח"כ זועבי: הכנסת פעלה מתוך יצר של נקמה
לרשימה המלאה

   איציק וולף
ועדת הכנסת שללה חלק מזכויותיה של זועבי

הדמוקרטיה המערבית אוספת תחת כנפיה גם שרלטנים ההופכים אותה כ"קרדום לחפירה" על-מנת להשיג באורח צבוע, תככני ומניפולטיבי את מטרותיהם האישיות תוך שמשפיעים על ציבור שומעיהם נילוש-המחשבה.

האמור לעיל אינו פוסח על מדינת ישראל אשר בה רמת השרלטנות ואחיזת-העיניים בשם הדמוקרטיה לשווא שוברת מדי חודש בחודשו שיאים חדשים.

הדברים הנאמרים לעיל נובעים, למצער, מחוסר הבנתם של ציבורים רחבים מהי דמוקרטיה ומה הן חובותיו וזכויותיו של האזרח תחת המשטר הדמוקרטי. קיימים נבחרי ציבור בינינו אשר בהחלט נבנים על כך כי יוכלו לעוות את כללי הדמוקרטיה הבסיסיים בלא שהסובבים אותם יחושו בכך.

כוונתנו כאן לחיבור התמוה והמעוות שבין "חופש הדיבור" ו"זכויות אזרח" לבין חברת-הכנסת חנין זועבי, אשר עניינה מתברר בימים אלו בכנסת ישראל. זועבי, חברת-כנסת, נציגת מפלגת בל"ד הערבית-ישראלית בבית המחוקקים, למי שכבר שכח, שיתפה פעולה באופן פעיל במשט הפרובוקטיבי הטורקי לעזה ושהתה על סיפון ה"מרמרה" בעת שאירעה עליה התכתשות הדמים הידועה.

היועץ המשפטי לממשלה כבר קבע כי אין עילה משפטית להעמיד את זועבי לדין. להלכה, אין להלין על היועץ המשפטי באשר נבחרי הציבור בכנסת אשר תפקידם הוא לשים גדר לפעולות המהרסים מבפנים, בידי ערבים או יהודים, הנעשות במסגרת הדמוקרטיה, התרשלו בעבר בתפקידם ולא חוקקו סייגים מתאימים לכך.

ומכאן כל שנותר לנו הוא לפעול בתחום הציבורי והמשמעתי. זהו אשר עושה בימים אלו כנסת ישראל. לא מספיק, לא די, אך למצער חיוני מעין כמוהו.

איננו אמורים גם להלין בנחרצות רבה מדי לכאורה כלפי הגברת זועבי, שהרי קיימים במדינת ישראל עשרות אלפי אזרחים, כן, ישראלים-יהודים, אשר עושים שימוש נלוז בדמוקרטיה כקרדום לחפור בה למילוי מאווייהם האישיים הנוגדים כל כלל ונוהל דמוקרטי. המדובר הוא באנשי אקדמיה, משפט ותקשורת אשר ביודעין, בכוונה תחילה ובכוונת זדון, סובבים בעולם, מוציאים דיבת ישראל רעה וקוראים לחרמות ולעיצומים נגדה. ומכאן מדוע זה לכאורה נלין על ח"כ זועבי?

חופש הביטוי; חופש השיסוי

קיים קו ברור בין זכותו של אדם 'לחשוב' בחופשיות מוחלטת ו'לבטא' מחשבותיו בפומבי בחופשיות מירבית באין אונס, לבין חציית אותו הקו כאשר אותו פרט מחליט להוציא את מחשבותיו ורצונותיו האישיים או הציבוריים מן הכוח אל הפועל תוך שמקעקע את זכות הקיום של האחר

האם זו אפליה? גזענות רחמנא ליצלן? הדרת המגזר הערבי? לא מיניה ולא מקצתיה. המדובר הוא בשימוש בדמוקרטיה הפתוחה שלנו, הן מחוסר ידיעה והן מכוונת זדון באשר למונח "חופש הדיבור והביטוי" במשטר הדמוקרטי.

חופש הביטוי הינו יסוד מוסד במשטר הדמוקרטי, אך אינו במשתמע גם חופש השיסוי. זוהי מנטרה, אמירה המגלמת בתוכה יותר מהנגלה. קיים קו ברור בין זכותו של אדם 'לחשוב' בחופשיות מוחלטת ו'לבטא' מחשבותיו בפומבי בחופשיות מירבית באין אונס, לבין חציית אותו הקו כאשר אותו פרט מחליט להוציא את מחשבותיו ורצונותיו האישיים או הציבוריים מן הכוח אל הפועל תוך שמקעקע את זכות הקיום של האחר. אותם כללי חופש מוחלט לחשוב ולהתבטא, מקבלים סייגים מסוימים כאשר אותו הפרט מחליט לבטא רצונותיו בפומבי, בעוד הסייגים הולכים ונערמים כאשר אותו פרט חורג מגדר התבטאות גרידא ומחליט להוציא באורח נלוז אל הפועל את מחשבותיו והתבטאויותיו.

גם חופש הביטוי ה"מקודש" אינו פרה קדושה תמה. באם יחליט הפרט (במדינה מתוקנת...) לחרוץ לשון הרע נגד חברו ובכך יפגע בשמו הטוב, ברווחתו ואפשר אף בקיומו - הרי שפשע ועליו לשלם כגמולו. באם הפר אדם את תקנות הסוביודיצה (דהיינו, איסור דיון פומבי מהליך המשפטי) ופשק שפתיו בעוד משפט מסויים מתנהל ונמצא בעיצומו, הרי שפשע ועליו לעמוד לדין על כך. ומכאן ברי הוא כי ישנם סייגים לחופש הביטוי, גם כאשר הינו מכוון נגד המדינה ולא אך נגד פרטים בה, מעבר למינון מוסכם, מידתי ומקובל. כמובן שקיימות רמות שונות של הוצאת לשון הרע או סוביודיצה, וחייבים אנו בשום שכל ואיזון אינטלקטואלי לבור את התבן מן הבר.

כך גם כאשר אדם מחליט לעשות מעשה ולהוציא מחשבותיו מן הכוח אל הפועל. הבה ונקצין: רובנו סובלים ממחסוך במזומן בשגרת חיינו, שהרי זה הינו משאב מתכלה. רבים מאתנו ודאי משווים בנפשם עד כמה היה נאות עבורם סכום נכבד של מזומנים בבנק. מיעוט קטן יותר אפשר שמהגג על שוד בנק או אמצעי פלילי אחר-כך שישיג מאווייו. כמובן שהגיגים אלו הינם לגיטימיים למהדרין, מותר להגג בחופשיות, מותר אף לבטא מאוויים אלו. אך באם יחליט המהגג לעשות מעשה, לשלוף אקדחו ולשדוד את הבנק מעבר לפינה, הרי כאן נחצה קו אדום ברור ועלינו להשית עליו עונש חמור. הנה היא השיטה הדמוקרטית כולה על רגל אחת.

ומן המשל אל הנמשל: חברת-הכנסת זועבי כמוה כאותו שודד הבנק. היא שהתה משך ימים ארוכים על סיפון ה"מאווי מרמרה", אין מצב שלא נחשפה במידה זו או אחרת לכוונות הטרור של חלק מהנוסעים כלפי חיילי צה"ל. חובתה כאזרח, לא כחבר-כנסת, כאזרח מדינת ישראל, הייתה לנסות לעצור את העתיד להתרחש או לדווח על כך לשלטונות המוסמכים. משלא עשתה לא זאת אף לא ההוא, ובאשר הינה מחצרצת מעל כל במה אפשרית (אשר ניתנה לה כחברת-הכנסת – הנה הקרדום לחפירת הדמוקרטיה), כי פעולת הטרור בהשתתפותה על סיפון ה"מרמרה" הייתה לגיטימית למהדרין, הרי בכך הינה מפלילה עצמה, שהרי כאומרת כי ידעה גם ידעה את שעתיד להתרחש, ובכך שמה עצמה בצד הטרור והפכה לכן לשותפתו. כך גם כדוגמה נוספת הינו דין חברו של הרוצח, גם באם לא רצח באורח פעיל אך נכח בזירת הרצח ועודדו, בלא שניסה להניאו מכך ולא דיווח לרשויות, הרי שרואים אנו בו שותף לפשע ברמה זו או אחרת. אדון יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה, אינך חוזר בך מהחלטתך השגויה (התקינה פוליטית להלל) שלא להעמיד את זועבי לדין?

יו"ר הכנסת מסייע לעוכרי המדינה
ראובן ריבלין. מבולבל [צילום: פלאש 90]

ובאשר ליושב-ראש הכנסת ראובן ריבלין - התבלבל המסכן. הלה, או שהינו מנסה להיות קדוש מהאפיפיור, או שאינו משיג כלל מהותה של הדמוקרטיה. בכך שמנסה באורח סדרתי למנוע צעדים לגיטימיים מצד חברי-הכנסת כלפי זועבי, הריהו מציב עצמו כעוכר הדמוקרטיה ולא כמצילה.

נראה כי ריבלין, שלא בטובתו, מתווה לאותם עוכרי מדינת היהודים היושבים בכנסת את הדרך הכיצד לנצל את הדמוקרטיה "כקרדום לחפור בו" על-מנת לקעקעה ויחד עימה את מדינת היהודים. חבל, אדם בגילו עם ניסיון כשלו אמור היה זה מכבר ללמוד דבר או שניים בהלכות קיום ושרידות יהודים. באם ימשיך כך, אפשר שנראה בו כמוותר על חלום הנשיאות בו כה חשק.

אין האמור כאן בהתייצבותו מאחורי זועבי ה"ערבייה", לא מיניה ולא מקצתיה. האמור הוא בהתייצבותו מאחורי מקעקעי הדמוקרטיה העושים בה שימוש כ"קרדום לחפור בו" על-מנת לקעקעה, בתואנת "חופש הביטוי" ו"זכויות המיעוט" שאינן ממין הענין ועם כך קשה להשלים. עוד מעט קט והלה יצדיק את מעשה חבר-הכנסת הנמלט מאימת החוק עזמי בשארה; הלה, הוא שסלל הדרך לחנין זועבי ומשובטיה. הרי בשם "חופש ביטוי" פרוץ, מופקר ומעוות ניתן גם לתרץ ריגול של אזרח נגד מדינתו ולא רק בידי ערבים-ישראלים. שהרי בשם אידיאולוגיה מעוקמת, בשם סיסמאות שהפכו לבזויות ובדין, כגון "זכויות אזרח" מסורסות, הנחמסות בידי אזרחים, יהודים כערבים, רבים וארורים פנו לריגול נגד ישראל על-מנת למוטטה מבפנים.

פורצת-גדר תחת אזהרה ראויה

המניפולטיבית-זועבי מכוונת חיציה לעבר "יפי הנפש" בינינו, אלו ה"אוניברסליים", ה"נאורים" לכאורה, אנשי השמאל הקיצוני הגלובלי, בכוונה לעורר רחמיהם האידיאולוגיים

זועבי גם יצאה באורח מניפולטיבי נגד המגבלות שהוטלו עליה על-ידי הכנסת בתואנה המבישה כי הדבר מהווה "תקדים מסוכן כלפי הציבור הערבי". כמעט שאנו שומעים מתנגנת ברקע את הנעימה "המדינה (ישראטין) זו אני". נוזלי האפסיים של הח"כ ודאי עלו לראשה. עם כל הכבוד (ושמא בלעדיו), זועבי אינה הציבור הערבי ואת מעשיה עשתה על דעת עצמה בלבד. גרירתו של הציבור הערבי לכסות ערוותה הטרוריסטית הינו מביש.

זועבי מצביעה לשלילה לעבר חברי-הכנסת אשר לטענתה מונעים נגדה מתוך רגשות נקמה. האם האישה הזו ליצנית? כמובן שאנו מונעים גם מרגשי נקמה, שהרי אנו זוכרים היטב "את שעשה לנו עמלק". הפלשתינים כבר קטלו מתוכנו כ-20,000 נפשות יהודיות יקרות משך מאה השנים שחלפו ועדיין מתעקשים להמשיך ולרצוח בנו. כמובן שנרצה לקחת נקמה מאלו היושבים בכנסת ישראל בעודם נותנים יד למרצחים הטרוריסטים. אנו גאים ברגשות הנקמה, אנו אך בני-אדם, ובני-אדם, כאשר מרצחים בהם, שואפים לנקמה. אנו רדפנו אחר הנאצים ועוזריהם לשם נקמה ואנו נרדוף אחר הפלשתינים ועוזריהם מאותה הסיבה, כשם שבד-בבד נשמח לעשות עימם שלום, באשר אנשי שלום אנו.

המניפולטיבית-זועבי מכוונת חיציה לעבר "יפי הנפש" בינינו, אלו ה"אוניברסליים", ה"נאורים" לכאורה, אנשי השמאל הקיצוני הגלובלי, בכוונה לעורר רחמיהם האידיאולוגיים. נעלם מעיניה כי עם ישראל התפקח והחל להשיג מי הם אויביו מבית, וזועבי בהחלט הצטרפה לאויבי עמנו.

נכון ומידתי עשתה כנסת ישראל כאשר הטילה מגבלות על זועבי. אין במגבלות אלו לזעזע את אמות הסיפין, אך הינן מהוות כתמרור אזהרה לפורצת הגדר הזו, המחפשת דרכים להשמדת מדינת ישראל היהודית (זכותה - במגבלות שתוארו לעיל), יחד עם חבריה בכנסת ישראל, שוטמי-עמנו מהמגזר, כי חוקי המשחק השתנו. נכון, מעט מדי ואף מאוחר מדי, אך הרי "מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא". במידה שתחזור זועבי על מעלליה למרות האזהרה שקיבלה כעת, הרי שיש לסלקה מכנסת ישראל לצמיתות.

תאריך:  14/07/2010   |   עודכן:  14/07/2010
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הדמוקרטיה כקרדום חפירה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רפאל1
14/07/10 14:25
2
צנחן
14/07/10 17:43
 
חשדנית
14/07/10 23:03
3
דניאלה
14/07/10 22:46
4
עין צופיה
15/07/10 00:38
 
חץ
15/07/10 05:09
5
דן ה
15/07/10 03:01
6
דוידי
15/07/10 05:52
7
אליהו חיים
15/07/10 08:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
חברת הכנסת חנין זועבי ממפלגת בל"ד טוענת כי על-אף תפקידה בבית המחוקקים הישראלי היא אינה חלק מן הממסד הישראלי. "אני לא חלק מהממסד בישראל. אני פלשתינית אזרחית במדינה הזאת לא בגלל שישראל עשתה לי טובה, אלא בגלל שלא הצליחה לגרש אותי ב-1948", אמרה (ב', 24.5.10) בראיון לתחנת הרדיו קול הים האדום.
25/05/2010  |  איציק וולף  |  מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת המשט לעזה - ההסתבכות  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
בית המשפט רמז: על טירקל לחקור אנשי צבא  /  איציק וולף
דוח איילנד: שגיאות מקצועיות, לא התרשלות  /  איציק וולף
ביקורת חריפה ללא מסקנה אישית  /  איציק וולף
המשטים לרצועת עזה-סיפור בהמשכים  /  יוני בן-מנחם
עיקרי דוח איילנד - הערות מתבקשות  /  אלכס נחומסון
חישוק טורקי  /  אהרון רול
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il