לכב' מארק רוזנבאום – יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה,
לכב' גב' אילנה שרון – מנכ"ל האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
מאת שאול דישי – לקראת ישיבת ההנהלה ביום ראשון 25.7.10
חברים יקרים – שלום רב,
במידה שטענותיי שהועלו בכתב ויועלו במידת האפשר גם בעל-פה תתקבלנה, להלן הצעתי המעשית שתובא ברשותכם בפני הוועד המנהל של האקדמיה להסדרת ההצבעה בשלב ב' של "תחרות האקדמיה – 2010".
ההצעה
בין אם הסרט "המדריך למהפכה" עלה בשלב א' (שהסתיים ב-16 בחודש זה) לחמישיית הגמר ובין אם הוא לא עלה, ועל-מנת למנוע את המשך ההשפעה המתמטית של נוכחותו על הבחירה בסרט העלילתי הטוב ביותר – המועמד האפשרי או לא אפשרי בקטגוריית הסרט הזר בתחרות האמריקנית בשנה זו – יש להוציאו מרשימת המועמדים, בכל אחד מהמקצועות בהם הוא עלה כמועמד בחמישיות, ולהכניס במקומו בכל קטגוריה מקצועית את הסרט שהגיע למקום השישי בספירת הקולות.
על-מנת להיות הוגנים לגבי סיכוייו להתמודד כסרט תיעודי, אני מציע להוסיפו כמועמד נוסף (שישי במספר) לחמישיית הסרטים התיעודיים שנבחרו על-ידי חברי האקדמיה בשלב א'.
כמו-כן, אני גם מציע שהשנה (בגלל האירועים שחלו בהתנהלות ההצבעה) יחולקו שני פרסים בקטגוריה של הסרטים התיעודיים – פרס ראשון ופרס שני.
לא יזיק אם נתמרץ את היוצרים התיעודיים (שלמרבה האירוניה והצער הם מועמדים כולם ביחד לפרס אחד בלבד) ובכך נעלה את קרנו של הסרט התיעודי בישראל.
בכך, לדעתי, יישמרו הכללים התקינים המבדילים בין הסרטים המתאימים לאחת משתי הקטגוריות הקיימות בתחרות האקדמיה לקולנוע, ותימנע ההטיה הסטטיסטית-מתמטית הנובעת מהיות הסרט "המדריך למהפכה" מועדף לכאורה על פני כל סרט תיעודי אחר שנכלל בתחרות השנה, והוא מועמד אפשרי לכאורה ולמעשה בקטגוריה שאינה שלו ללא פחות מתשעה(!) פרסים בפוטנציה – כפי שהיה מפורט ורשום בטופס הריק של ההצבעה (שלב א').
בברכה ובכבוד רב,
שאול דישי, חבר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה