|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
איתי טיראן, רמי הויברגר ויהושע סובול. אין ברירה אחרת אלא פגיעה בכיס!!! [צילום: אלכס ליפקין/Heike Steinweg]

רק חרם יעצור חרם

החרם שהכריזו עשרות אמני במה, נגד ציבור משלמי מיסים, המשתתפים במימון משכורותיהם הנאות, מחייב חרם נגדי לא בא להם להגיע לאריאל? – למה שיבוא לנו לפרנס את שחקני רשימת הקלון? לגזור ולשמור וּלמגנט על דלת המקרר
01/09/2010  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
   עופר וולפסון
אנשי תיאטרון בכירים: "לא נופיע בהיכל התרבות באריאל"

   עידן יוסף
"במקום בו יש כיבוש - אין תרבות!"

"רק כוח יעצור כוח", טוען הבריון הכוחני ואיש השמאל הרדיקלי זאב שטרנהל, פרופסור גמור לאלימות מילולית, שבזמנו הציע "לעלות על עופרה עם טנקים" ('דבר', 5.4.88); אחר-כך יעץ לפלשתינים למקד את "מאבקם הלגיטימי וההתנגדות המזויינת" – "בתחומי השטחים עצמם... נגד ההתנחלויות" (הארץ, 11.5.01), ועכשיו שוב נוקט במונחים כוחניים, נגד הגורמים הציוניים הקוראים להחזיר את האקדמיה לתלם השפיות והיושרה האינטלקטואלית.

מעל דפי הבימה הביתית שלו, עמוד המאמרים בעיתון האנטי-ציוני 'הארץ', הוא התייחס באחרונה לחשיפה של גופים פרו-ציוניים, את ערוות השמאל הסהרורי שכבש את האקדמיה, ומנהל מצריחי מגדלי השן את מלחמת החורמה כנגד מדינת ישראל והציונות. במאמר הנושא את הכותרת האלימה: 'רק כוח יעצור כוח', קבע המומחה לפשיזם, שכדי להגן על הישגי המדע והתרבות בישראל, מפני אישים בממסד הישראלי, המאיימים לדבריו להעיף מהאקדמיה מרצים הקוראים לחרם בינלאומי על ישראל, אין מנוס מהפעלת "שיקולי כוח ותועלת מיידית", שהרי, כידוע, "כוח אפשר לבלום רק באמצעות כוח נגדי" (הארץ, 27.8.10).

מה יש לו לפרופסור הגמור הזה, שעושה אותו למעריץ כה נלהב של מונחי הכוח? מה הם שורשיה של האלימות המשתלחת של חוקר הפשיזם הזה? האם מושאי מומחיותו סחפו אותו?

צחוק הגורל
הקאמרי - תיאטרון הבית של השמאל הקיצוני [יח"צ]

לא עלה על דעתם, שתושבי אריאל, המגינים בגופם על מעוזי השמאל התל אביבים, הם-הם אשר מממנים, בין היתר, את הופעותיהם, גם כשאין הן תואמות את השקפת עולמם של תושבי אריאל

מדהים עד כמה חומד לו לצון שר ההיסטוריה. שהרי בדיוק באותו יום בו פורסם המאמר שנועד ללמדנו ש"רק כוח יעצור כוח", בא לעולם – צחוק הגורל! - מכתבם של כמה עשרות שחקנים, מחזאים ובימאים, המתפרנסים מכספי משלם המיסים הישראלי, שהודיעו על החרמתם את תושבי העיר אריאל.

לא עלה כלל על דעתם של הארטיסטים המתנשאים הללו, שחלקם כלל לא שירתו בצה"ל, שבהחרמת אריאל הם מספקים רוח גבית לכל אותם אמנים, ספורטאים ואנשי רוח, בעולם, הנמנעים מלהופיע במדינת ישראל, ומעודדים חרם אקדמי, כלכלי, ספורטיבי וחברתי על מדינת ישראל כולה, לרבות על השחצנים הללו עצמם.

לא עלה על דעתם, שתושבי אריאל, המגינים בגופם על מעוזי השמאל התל אביבים, הם-הם אשר מממנים, בין היתר, את הופעותיהם, גם כשאין הן תואמות את השקפת עולמם של תושבי אריאל. תושבי אריאל עשו זאת גם כאשר אותם אנרכיסטים חתרו ללא הרף, באמירותיהם ובמחזותיהם, תחת עצם קיומה של אריאל, וירקו עליהם ממרומי מצפון השחץ המיוסר שלהם.

לא עלה על דעתם של האנרכיסטים היהירים מהקאמרי ומהבימה, מבית ליסין ומתיאטרון חיפה, מתיאטרון באר שבע, מהחאן ומאנסמבל הרצליה, שבחרם הגזעני, האנטי דמוקרטי והבלתי חוקי, הם משחקים – תרתי משמע - ישירות לידיהם של פלשתינים קיצוניים מסוגה של אוהדת הטרור חנין זועבי.

להיות ממומנים גם בכספם של תושבי אריאל – למה לא? הרי לכסף אין ריח. אבל להופיע באריאל – זה כבר, מבחינתם, "בעיה מוסרית מצפונית". איסמעיל הנייה גאה במצפונכם!

ואין מדובר בכסף קטן. כלל וכלל לא. התיאטרון הקאמרי (שבמידה רבה הינו תיאטרון הבית של השמאל הקיצוני) נהנה מהזרמה שנתית מכספי ציבור בסך 22 מיליון שקל (מתקציבי המדינה והעירייה). הבימה מקבלת 25 מיליון שקל מכספי משלם המיסים (באמצעות משרד התרבות). בית ליסין בולע מכספי הציבור 8.8 מיליון שקל, תיאטרון באר שבע נאלץ להסתפק ב-6 מיליון שקל מכספי משלם המיסים, החאן מקבל 5.5 מיליון שקלים והתיאטרון החיפאי 3.8 מיליון.

מצד שני אסור לשכוח, שאמנים רבים התייצבו פומבית נגד חרם התיאטרון על אריאל. מפאת מספרם הרב לא נוכל למנותם, אבל נזכיר רק אחד מהם, איש השמאל על-פי הצהרתו, עודד תאומי, שהציע לישראלי השפוי להגיב על החרם כך: ש"הקהל יענה להם ברגליים" ('מקור ראשון', 31.8.10).

איך אמר הפרופ' האלים שטרנהל? - "רק כוח יעצור כוח". אז בבקשה: רק כוחם של צרכני התיאטראות, יעצור את כוחניותם של שחקני תיאטרון האבסורד הישראלים. הם אינם רוצים להופיע באריאל? – זכותם, בדיוק כפי שזכותנו לא לראות אותם במקומותינו. ענת גוב, מחותמות מכתב החרמות, ביקשה שנבין אותה: "אנא, אל תדרשו מאיתנו לעשות דברים שמתנגדים לאמונותינו". אוקיי, גב' גוב. באותה מידה אל תדרשי מאיתנו, שנעשה אנחנו דברים נגד אמונותינו ונפרנס אתכם. נסתדר בלעדיכם.

רשימת הקלון

לשירות הקוראים, מוגשת בזאת רשימת הקלון. אלה הם חותמי מכתב החרם על אריאל, ואלה המחזות שלהם. לגזור ולשמור, ולהימנע מדריסת רגל באולמותיהם. גזור ושמור וּמגנט אל דלת המקרר:

הבימה:
'כל החיים לפניו' (בה משתתף דורי פרנס);
'ארוחה עם אדיוט' ו'השחף' (רמי הויברגר);
'תמונות מחיי נישואין' (הויברגר וליליאן ברטו);
'אותו הים' (אהרון אלמוג);
'אוגוסט מחוז אוסייג' (אהרון אלמוג וליליאן ברטו);
'מסילה לדמשק' ו'דור שלישי' (יוסף סוויד);
'מונולגים' (גילה אלמגור).

הקאמרי:
'משפחה חמה', 'היה או לא היה', 'האריסטוקרטים', 'סוף טוב' ו'משחקים בחצר האחורית' (עדנא מזי"א);
'סוף טוב' (ענת גוב);
'מי דואג לילד' (נורמן עיסא);
'המלט' וּ'וויצק' (איתי טיראן);
'אוי א-לוהים' (ענת גוב, עדנה מזי"א ויוסי פולק);
'כסף עובר ושווא' (תמר קינן וירון ברובינסקי);
'איחש פישר' (אלברט כהן);
'הרצל' (רנה ירושלמי);
'הרטיטי את ליבי' (תמר קינן);
'הדיבוק' (רנה ירושלמי ודורי פרנס);
'אמדאוס' (דורי פרנס ואיתי טיראן);
'לילה לא שקט' ו'משוגעת' (יעל רונן);
'הבדלה' ו'קידוש' (שמואל הספרי);
'לעוף מכאן' (יעל רונן);
'גטו', 'רוחלה מתחתנת' ו'נפש יהודי' (יהושע סובול);
'פלונטר' (יעל רונן, יוסף סוייד, תמר קינן ועירית קפלן);
'הצוענים של יפו', 'גיבורים' ו'מנהל הבית' (יוסי פולק);
'עוץ לי גוץ לי' (איתי טיראן);
'המלט' (איתי טיראן ושרה פון-שוורצה);
'וירג'יניה וולף' (ירון ברובינסקי);
'מעבר לגבולין' (עודד קוטלר);
'עשו' (עידו ריקלין);
'משרתם של שני אדונים', 'אשכבה' ו'מצד שני' (דרור קרן, שחזר בו מהחרם ואחר-כך חזר והצטרף לעצומת המחרימים).

בית ליסין:
'הדוד וניה', 'תקלה קלה' ו'הנה עולה האור מאחורי' (אלברט כהן);
'חלום של לילה בלב קיץ' (דורי פרנס);
'תפוחים מן המדבר' (עודד קוטלר);
'רוחלה מתחתנת' (סביון ליברכט);
'עלמה ורות' (גורן אגמון);
'בראנז'ה' (בועז גאון).

תיאטרון חיפה:
'מוריס שימל' (יעל רונן);
'מי דואג לילד' (דורי פרנס, שיר אידלסון, נורמן עיסא, ירדן בר-כוכבא, אילן תורן ודורון תבורי);
'המכוער' (נורמן עיסא וירדן בר-כוכבא);
'הדודה של מנש' (נורמן עיסא ואבי פניני);
'המקום ממנו באתי' (ירדן בר-כוכבא);
'אהבה קשה' (מוטי לרנר);
'ינטל' (עירית קפלן).

תיאטרון באר שבע:
'הרוזן ממונטה קריסטו' (דורי פרנס).

תיאטרון החאן:
'סדר עולמי חדש' ו'הקסם הגדול' (דורי פרנס).

אנסמבל הרצליה:
אופירה הניג, מנהלת אמנותית.

אנסמבל עתים:
'הרצל' (רנה ירושלמי).


זה הזמן לממש את מה שלימְדנו מר שטרנהל – רק חרם יעצור חרם.

תאריך:  01/09/2010   |   עודכן:  01/09/2010
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רק חרם יעצור חרם
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מוטי1
1/09/10 12:18
2
חזק ואמץ
1/09/10 12:22
3
זקן
1/09/10 13:12
4
ערן ר
1/09/10 13:13
5
מושון
1/09/10 14:34
 
הרצחת וגם ירשת ?
22/09/10 01:30
6
חובב חרם על אויב
1/09/10 15:44
7
דניאל סבלדי
1/09/10 20:20
8
פטריוטית
1/09/10 22:10
9
מי שזוכר ורושם
2/09/10 01:49
10
ליכודניק זועם
2/09/10 11:48
11
dodel
2/09/10 13:14
12
נושי
2/09/10 21:18
13
shalom shapira
4/09/10 23:21
14
יוסי פלס
4/09/10 23:35
15
הדוברת
13/09/10 13:27
16
קורןנאוה טבריה
21/09/10 17:48
17
עידן סובול
22/09/10 07:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בצאת נתניהו לוושינגטון ראוי לזכור, ששלטונו עומד על הנחת תומכיו שהוא - יסלח לי - משקר. הם אינם מאמינים לו שהוא באמת תומך בהקמת מדינה פלשתינית ומשוכנעים, שזו רק העמדת פנים והכל "בשין-קוף-ריש".
01/09/2010  |  אליקים העצני  |   מאמרים
בלק פחד מהתקרבותו של עם ישראל לגבולו, "העם היוצא ממצרים ויכס את עין הארץ", וביקש מבלעם בן בעור, נביא אומות העולם, שיקלל את עם ישראל. הלה סירב בתחילה לבוא אליו, בעקבות התנגדותו של ה', אך לאחר משלוח שרים נכבדים יותר הצליח לקבל "אישור" לבוא אל בלק, אך בהבהרה שידבר רק מה שיציב ה' בפיו.
01/09/2010  |  עו"ד אמנון לורך  |   מאמרים
על-רקע התגברותה של תופעת הסכינאות בפרט והאלימות בכלל באתרי הבילוי, יש הצדקה מלאה ליוזמתו של משרד המשפטים להקדים רפואה למכה ולהסמיך, כצעד מניעתי, את אנשי החוק לערוך חיפוש בגופו של אדם, גם ללא חשד מוקדם.
01/09/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ובכירי תנועת הפת"ח מסתייגים מאוד מהפעילות המדינית והפוליטית של ראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאד. להערכתם הוא הגביר בחודשים האחרונים את פעילותו בשטח הכוללת סיורים בכפרי הגדה, חניכת פרויקטים, חלוקת תקציבים לפיתוח ועוד, מתוך כוונה להגביר את הפופולריות שלו ברחוב הפלשתיני ולרשת בבוא היום את מחמוד עבאס בתפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית.
01/09/2010  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
עדים אנו בשנים החולפות לאי-סדירות (אנומליה) תקשורתית ותרבותית אשר אין לעבור עליה לסדר היום. עיתונים שונים, הן מודפסים והן אינטרנטיים, מקבלים במה בעיתונים אחרים תוך הסכמי חילופי מאמרים וכתבות, אך חוסמים מצידם כל שביב ובדל ידיעה או מאמר מהצד השני, הנוגד את הקו הפוליטי אותו הם מנסים לקדם.
01/09/2010  |  אהרון רול  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il