בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
במלחמה נדרשים הכוחות הלוחמים לפעול על-פי קוד התנהגותי מקובל. אך אסור לשכוח, כי מדובר במלחמה לחיים או למוות, ולא בקורס לאתיקה באוניברסיטה העברית בירושלים ● החיים של עם הנלחם על חייו ושהצדק עימו, קודמים לכל כללי המוסר המקובלים
|
חיינו קודמים [צילום: דו"צ]
|
|
|
|
|
הוראה הדורשת ללחום ברוצחים שפלים של גברים, נשים וטף (רק בשל היותם יהודים), עם יד אחת קשורה, היא לא מוסרית. הוראה הדורשת מחיילי צה"ל ומאנשי כוחות הביטחון להימנע מלפגוע ברוצחים נתעבים ואף לסכן את חייהם כדי לא לפגוע באלה הסמוכים להם (כשרוצחים אלה נוהגים כך במכוון), אינה מוסרית. הוראה המונעת מכוחות הביטחון להעניש בחומרה יתרה את הסייענים ואת הסביבה הקרובה והתומכת של הרוצחים (גם בידיעה שעקב כך ייפגעו גם חפים מפשע), היא בלתי מוסרית. הוראה המונעת מכוחות הביטחון לעשות כל שניתן (בהתייחס למצב, לסיכונים ולאפשרויות) כדי למנוע רצח ופגיעה ביהודים, היא בלתי מוסרית. הוראה המונעת מכוחות הביטחון לעשות שימוש באמצעים סבירים (כמו "נוהל שכן" ושיש בו, בסופו של דבר, כדי למנוע תוצאות טראגיות ככל שניתן הן לרוצח ולקרוביו, ולהבדיל לכוחות הביטחון), היא בלתי מוסרית. הוראה הקובעת כי בשם "חופש התנועה" יש להסיר מחסומים ולפתוח צירי תנועה ושתחת חסותה מתאפשרת לרוצחים תנועה כמעט בלתי מוגבלת המקלה עליהם את ביצוע הפשע והימלטות ממנו, היא בלתי מוסרית. רדיפה אחרי חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון על מעשים שעשו בלהט הקרב ולא חלילה במכוון, היא לא מוסרית. הוראה לרשויות המדינה להתמיד ולפעול להריסת בתי מתיישבים יהודים ברחבי יהודה ושומרון, היא בלתי מוסרית. חומרה יתרה היא לגבי הוראה המתייחסת לבתיהם של לוחמי צה"ל-גיבורי ישראל שמסרו את נפשם על הגנת העם והארץ. הוראה לרשויות המדינה להתמיד ולפעול להריסת בתי מתיישבים יהודים ברחבי יהודה ושומרון תוך התעלמות מקיומה של בנייה בלתי-חוקית על-ידי ערביי יהודה ושומרון ומאי-קיומם של מאות צווי הריסה, היא בלתי מוסרית.
|
יש להבין: במלחמה, כמו במלחמה. במלחמה, חלים כללים אחרים. נכון, גם במלחמה נדרשים הכוחות הלוחמים לפעול על-פי קוד התנהגותי מקובל. אך אסור לשכוח, כי מדובר במלחמה לחיים או למוות, ולא בקורס לאתיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. אם מטוס סורי ממריא מבסיסו שבפרברי דמשק שבסוריה כשבמטענו פצצה מלוכלכת האמורה להיות מוטלת על מפרץ חיפה ולגרום לאלפי הרוגים ופצועים, מותר ונכון ליירט אותו (כשאין דרך אחרת למנוע את המשך טיסתו) גם בידיעה שהוא יתרסק בלב ליבה של דמשק ויגרום לנפגעים רבים. הצלת חיינו אנו קודמת לחיים של אזרחי מדינת האויב. יש בירושלים ובמדינת תל אביב בעלי לב של אבן שאינם מבינים אמת פשוטה זו. אומה במצור ובסכנת הכחדה, מותר לה לנהוג לעתים בחומרה כלפי אויביה ואף באכזריות, שכן ייתכן שבכך יינצלו נפשות רבות מקרבנו ואף מצידם. החיים של עם הנלחם על חייו ושהצדק עימו, קודמים לכל כללי המוסר המקובלים בימי שלום ורגיעה. מוסר אחר אינו קיים. הלחימה על החיים והחירות, מאפשרת את קיומם של כללי המוסר. דרך אחרת, אינה קיימת.
|
|
תאריך:
|
14/03/2011
|
|
|
עודכן:
|
14/03/2011
|
|
דוד יהונתן גרינברג
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אמת לאמיתה
|
14/03/11 23:33
|
|
2
|
|
DavidDavid
|
15/03/11 05:35
|
|
לִנְקֹם דָּמָיו שֶׁל הָעוֹלָל / אַף הַשָּׂטָן לֹא מְסֻגָּל 1.
|
|
|
ביום שני שעבר, ה-7.3.11, באו לכפר הבדואי הבלתי-מוכר אל-עראקיב (בין צומת להבים ורהט - לבאר-שבע) נציגי הממשלה - מינהל מקרקעי ישראל, ה"סיירת הירוקה" וקק"ל - מלווים בכוחות משטרה, והרסו את הכפר בפעם ה-21. תושבי הכפר, בעזרת פעילי זכויות אדם יהודים, חזרו והקימו את הכפר בפעם ה-21.
|
|
|
ב-1989 המליצה הפקידות הבכירה של משרד החוץ הישראלי לנקוט במדיניות של "שטחים (לפלשתינים)-תמורת-יחסים (עם ארה"ב)". היוזמה נועדה לבלום שחיקה - כביכול - במעמד ישראל כבעלת-ברית אסטרטגית של ארה"ב כתוצאה מהתפוררות ברית המועצות, מתום עידן המלחמות ומהצטיירות ישראל כסרבנית שלום.
|
|
|
נג'ם פאוז נולד בשנת 1955 בכפר קליעה שבדרום לבנון. כבר מילדותו התחנך וספג במשפחתו את מורשת הקשר עם העם היהודי אותו התחילו כבר סבו ודודו עוד לפני מלחמת העצמאות. הם סייעו להברחת יהודים לארץ מסוריה ולבנון ובמידע מודיעיני.
|
|
|
אחרי שנכשלו מלהשמיד את ישראל בשדה הקרב הצבאי והטרוריסטי, בחרו הערבים בשדה קרב מבטיח יותר עבורם, אלא, שעד היום - קברניטי ישראל לא יודעים שהם נמצאים בו. בספרי החדש - "ללמוד מהחיים" - תיארתי איך הזהרתי את מנחם בגין ז"ל, שנה לפני מלחמת של"ג, שבפלישה הצפויה ללבנון ניכנס לאותו שדה קרב והוא - של מלחמה על דעת הקהל העולמית. שנתיים לפני כן כבר הוכח איך בשדה קרב כזה הופל שלטונו של גנרל סומוזה בניקרגואה. זה לא עזר, וביום 16.9.1982 נכנס צה"ל למלכודת כזו, של טבח הפלשתינים במחנות סברה ושתילה והסערה הבינלאומית שקמה בעקבותיו. ואכן, זו הייתה נקודת המפנה, ממנה הפך הניצחון הצבאי בשדה הקרב - למפלה אסטרטגית זוחלת של 18 שנים, עד לבריחה המבישה מלבנון בשנת 2000 והשתלטות החיזבאללה על מדינה זו.
|
|
|
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
|
|
|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
|
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
|
|
|
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|