|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
יונתן פולרד. נמק בכילאו [צילום: AP]

מיקומו של הפנס

הריטואל הקבוע הולך ומתארך, יונתן פולארד נמק בכילאו ואנו לכאורה מבקשים לשחררו. ובכן, אך החלק הראשון במשפט נכון, אנו איננו מבקשים, הלכה ולמעשה, לשחררו, אפשר כי אנו מבקשים את האיפכא מסתברא, אנו מבקשים להשאירו בכילאו
22/06/2011  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   ביטחון לאומי   |   תגובות

אם ננקוט במידתיות הוגנת הרי שכיום ומזה כעשר שנים שיונתן פולארד כלוא על לא עוול בכפו. איננו מתיימרים כאן להציג ידע משפטי מעמיק אך לחוטאים בריגול כיונתן פולארד נוהגים האמריקנים מעשה הפליה תמוה. כה תמוה ומופרך עד כי חייבת השאלה המתבקשת להישאל, "בעבור מה כלוא מזה 26 שנים עד היום יונתן פולארד"?

אין חולק על כך כי פולרד ריגל במצוות מדינת ישראל כנגד מעצמה ידידותית. אין חולק, כך דומה, כי יונתן פולארד חייב היה לשלם על מעשהו בתקופת מאסר. אך יש ויש חולק על אורכה של תקופת המאסר אשר אינה מידתית ואינה הוגנת.

ארצות הברית של אמריקה אינה כולאת אנשים בעברות דומות לתקופות ממוצעות העולות על כ-15 שנים במקרים החמורים ביותר. אך לעיתים רחוקות ובזמנים רחוקים כשנות החמישים למאה הקודמת, כבמקרה מרגלי האטום הקומוניסטים-היהודים: יוליוס ואתל רוזנברג הושת עונש המוות האולטימטיבי על מורשעים בריגול חמור. פולארד אומנם ריגל, אך לכאורה העביר את החומרים שגנב ממעסיקיו באמריקנים, למדינה ידידותית כאשר מניעיו היו בעיקר עזרה למדינת ישראל במניעת תקיפתה על-ידי אויביה.

והנה לא כצעקתה, פולארד משלם מחיר המושת על מרגלים אשר ניזקו באורח החמור ביותר את ארצות הברית. כלומר, קיים במקרה פולארד יסוד נוסף הנעלם (מועלם) מעינינו באדיקות רבה. יסוד זה הוא שמביא את האמריקנים להתייחס לפולארד בשלילה, לפנים משורת הדין.

משך השנים נתפרסמו ידיעות רבות על כי החומרים הסודיים של מסמכי פולארד זלגו לברית המועצות. מרגלים כפולים אמריקנים דיווחו בחקירותיהם על מידע סודי הנימצא בידי הרוסים אשר מקורו היה בוודאות במסמכי פולארד.

השערת האמריקנים כי פולארד סחר עם המסמכים הגנובים והעבירם לרוסים תמורת בצע כסף הופרכה באופן מוחלט על-ידי מקורות מוסמכים רבים, פולארד העביר המסמכים למפעיליו ובראשם רפי ("המסריח") איתן. היוצא מכך הוא כי המסמכים הסודיים הגיעו בתנועה סיבובית מידי פולארד לידי ארגונו של רפי איתן (ה-לק"מ) ומשם נדד-נימסר חלקם לידי הרוסים. אך האם יכול היה רפי איתן להעביר מסמכים מסווגים לברה"מ בלא אישורו של הדרג הגבוה ביותר במדינת ישראל?

יותר ויותר דומה כי אנו שוגים בחפשנו את הסיבות לכליאתו הממושכת והבלתי מידתית של פולארד, בארצות הברית בלבד. אנו מחפשים הסיבות מתחת לפנס בעוד שאפשר בהחלט כי הסיבות לכך קיימות דווקא בחשכה הסמיכה הסמוכה לנו. דומה ואורו המחטא של הפנס שלנו נמצא במקום שונה לחלוטין.

הבה וניזכר. שנת 1985, השנה בה פעל וניתפס פולארד הייתה שנה רוויה במתח ומגעים ישירים ועקיפים עם ברה"מ בעיקר על-רקע הגדלת מכסות הגירה של יהודים תושבי ברה"מ החוצה מהמדינה ובעיקר לישראל. היה גם אינטרס מובהק לישראל לשפר דרמטית את יחסיה עם הרוסים (כפי שקיים אותו האינטרס כיום, דבר לא השתנה) על-מנת להשתחרר מעט מלפיתת "כלוב הזהב" המגבילה של האמריקנים (גם כיום תקף עבורנו אותו האינטרס בדיוק).

הבה ונמשיך וניזכר. בשנת 1984 הוטלה ישראל למערכת בחירות אשר תוצאותיה הכתיבו את הצורך בממשלת רוטציה בין שימון פרס ויצחק שמיר. שימון פרס ניכנס ראשון למעון ראש הממשלה בתאריך 23 יולי 1984 והעביר את שרביט ראש הממשלה לידי יצחק שמיר בתאריך 20 אוקטובר 1986 . יבחן הקורא את התאריכים האמורים למול זמני פרשת פולארד, התזמון מסמר שער (שאינו קיים עוד). פרשת פולארד חופפת בדיוק נמרץ את תקופת כהונתו כראש ממשלה של שימון פרס. נזכיר שוב, פולארד נישפט וניכלא למאסר עולם בנובמבר 1985 .

כעת הגיע תור הספקולציה. המסמכים הסודיים האמריקנים שגנב פולארד הועברו בחלקם על-ידי רשויות ישראליות לידי רשויות סובייטיות כאתנן לשיפור יחסים עם ברית המועצות. רק דרג אחד בלבד בישראל יכול היה להורות על מהלך מעין זה והוא ראש הממשלה ד'אז שימון פרס.

כאמור לעיל, פולארד חייב היה לשאת בעונשו על מעשיו, אך אמור היה לכאורה להשתחרר, לפי שורת ההיגיון והצדק, למצער בשנת 2000 או מעט מעבר לכך. כל ראשי הממשלה בתקופה זו לקו באלם מתמיה כאשר המדובר היה בבקשה רשמית ישראלית לשחרורו של פולארד. למעט בנימין נתניהו, אשר פעל ופועל רבות הן בחשאי והן בגלוי למען פולארד הרי החל מאהוד ברק דרך אריאל שרון וכלה באהוד אולמרט, לא נעשה דבר. גם כאשר הופרכו הצהרות וכוונות משלוח מכתבי בקשה בעבור פולארד לא ניתן היה לסמוך על אמיתות ההצהרות, ניראה כי כולן היו שקריות. שלשת ראשי ממשלה אלו אפשר ובילו יותר זמן בשטח ארה"ב מאשר בשטח ישראל משך תקופת כהונתם אך שילמו מס שפתים ניעג ומאחז עיני הציבור בכל האמור לשחרור פולארד. ומכאן נשאלת השאלה הרטורית: על מי גוננו ראשי ממשלת ישראל?

המסקנה המצרפית, המסתברת מכל האמור לעיל היא כי בישראל מגוננים על מעורבותו (לכאורה, רק לכאורה) של שמעון פרס ובאחריותו האולטימטיבית בהעברת חומר שהושג בדרכי פשע לידי שלטונות סובייטיים (עדיין בתקופת המלחמה הקרה). ישראל מגינה למעשה על שמעון פרס ומקריבה את השה לעולה, יונתן פולארד.

העניינים אף הסתבכו יותר משמונה שמעון לנשיא מדינת ישראל. הממסד הישראלי אינו יכול להרשות לעצמו שערוריית ענק בממדים מפלצתיים (כולל חורבן היחסים המיוחדים עם האמריקנים אשר ממילא מקרטעים כעת עקב תסמונת משיח השקר, חובב האיסלאם אובמה), שתתחולל עם חשיפת המעורבים האמיתיים. דהיינו, אין סיכוי כי פולארד ישוחרר לפני שיקרו שני תנאים שהם כאחד: שימון פרס לא יהיה נשיא או שילך לעולמו. על פניו, יונתן פולארד אינו משוחרר משום שמדינת ישראל (חשוב לציין, עד ולא כולל תקופת כהונתו של בנימין נתניהו), באופן מפורש, בערוצים חשאיים, ביקשה את האמריקנים שלא לשחררו.

לאלו חדי העין ומושחזי ההיגיון בנינו, שמעון פרס ניפגש כבר מספר פעמים עם הנשיא אובמה משך 2010-2011. אפשר שבפגישות עמל הוא על שחרור יונתן פולארד, אך אפשר בהחלט (ואולי סביר יותר), כי עמל על המשך כליאתו של פולארד בתואנה של חובת שמירת היציבות הישראלית בתקופה של תהפוכות כה גדולות במזרח התיכון. גם ידיעות אשר משוטטות ברחבי האינטרנט גורסות כי שמעון פרס שיתף ומשתף פעולה עם אובמה (יחדיו עם "הנקייה ציפק'ה שפיצר) בהפיכה שלטונית בישראל משך שנת 2010 במקביל להפיכה המצרית (מהלך אשר סוכל במיומנות רבה על-ידי נתניהו בתחילת 2011). האם שמעון שיתף פעולה עם אובמה להפלת ממשלת נתניהו בתמורה להמשך כליאתו של פולארד וכפועל יוצא כליאת סודו עמו? כמובן, אשרי זה שאינו מאמין.

לעזרתנו אפשר ויבוא רווח והצלה לפולארד דווקא מאובמה האמריקני או נכון יותר לומר מכישלונותיו של אובמה. ככל שיתקרבו הבחירות לנשיאות האמריקניות, ככל שמצבו של אובמה יחמיר בסקרים, ככל שהפופולריות של מועמדי הרפובליקנים תנסוק (אם וכאשר), כך מתעצם סיכוי שחרורו של יונתן פולארד. אובמה צריך את הכסף והקול היהודי (בעל המשקל הסגולי העצום בפוליטיקה האמריקנית), כאוויר לנשימה. אובמה אינו סופר את שמעון פרס באשר שמעון ממילא לא סיפק את הסחורה (הפלת ממשלת נתניהו) וברי כי גורלו של אובמה מעניין את אובמה יותר מגורלו של שמעון פרס וישראל יחדיו עמו.

ומכאן, אפשר בהחלט כי אובמה ייאנס, כפעולה של שרידות פוליטית, לקדם מחווה לכאורה כלפי ישראל והקהילה היהודית האמריקנית ולשחרר את פולארד. אם כך יקרה יכולים אנו לצפות כי פולארד ישוחרר כמחצית השנה לפני הבחירות האמריקניות הקרבות לנשיאות דהיינו, אי שם בשנת 2012.

תאריך:  22/06/2011   |   עודכן:  22/06/2011
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיקומו של הפנס
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
22/06/11 12:33
 
סתם_1
22/06/11 16:59
 
א מ רול
22/06/11 23:22
2
נחום שחף
23/06/11 08:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"טביעת הרגל הפחמנית" של המוצרים, וחומרי הגלם שאנו רוכשים הוא מושג שהולך ותופס תאוצה באירופה וצפון אמריקה. כמו דברים רבים אחרים הוא צפוי להגיע במהירות לאזורים נוספים בעולם וגם אלינו, אך היצואנים צריכים להכיר אותו היטב כבר עכשיו.
22/06/2011  |  עמוס שלו  |   מאמרים
פעולת הקומנדו שביצעה במאי השנה יחידת "אריות הים" האמריקנית בלב פקיסטן ושבה חוסל אוסאמה בן-לאדן, מנהיג אל-קאיעדה, העלתה לכותרות את מדיניות החיסולים הממוקדים בה נוקטת ארצות הברית במערכה נגד הטרור. יחידה זו כבר הייתה מעורבת בעבר בפעולות קומנדו מסוג זה נגד בכירי אל-קאיעדה כאשר בספטמבר 2009 חיסלו אנשיה בפעולה קרקעית, שהתבצעה בסומאליה, את צלאח עלי סלאח נבהאן, אחד ממפקדי אל-קאיעדה בסומאליה. נבהאן, היה שותפו של פאזול מחמד עבדאללה, שחוסל אף הוא לפני שבועיים, הפעם על-ידי כוחות הביטחון הסומאלים. פאזול היה מבוקש על-ידי ארצות הברית בשל מעורבותו בפיגועי ההתאבדות של אל-קאעידה בשגרירויות שלה בקניה וטנזניה ב-1998 ובשל מעורבותו כמפקד, לצד נבהאן, בפיגוע המשולב שביצע אל-קאעידה בקניה בשנת 2002. פיגוע זה כלל ניסיון להפיל באמצעות ירי טילי נ"מ מטוס נוסעים של חברת התעופה "ארקיע" שהמריא בדרכו מקניה לישראל ופיגוע התאבדות שבוצע במקביל במלון פרדייס מומבסה, שגרם למותם של 15 בני אדם, בהם שלושה ישראלים. יעד מרכזי נוסף של פעולת הסיכול הממוקד האמריקנית, שחוסל בראשית יוני בפקיסטן, הפעם בפעולה מהאוויר, היה אליאס הקשמירי, שפעל גם הוא ביחידת פיגועי חו"ל של אל-קאעדה לצד היותו מפקד מבצעי בכיר בארגון ג'יהאד פקיסטאני. שמו של הקשמירי נקשר לתכנון התקפות טרור רצחניות במיוחד בהודו, בפקיסטן ובאירופה.
בשבוע האחרון תקף ח"כ ישראל אייכלר מ"יהדות התורה" את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשימו בפחדנות מהתקשורת. הרקע: הפינוי האומלל של קברי קדמוני אשקלון משטח בית-החולים בעיר, לפני כשנה. אינני מעריצו של נתניהו, וכאבתי את הפינוי האכזרי באשקלון. אך אייכלר הוא האחרון שיכול להאשים מישהו בנוגע ל"פחד מהתקשורת".
21/06/2011  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
השבוע פרסם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (התמ"ת) את המחקר האחרון שנעשה על תוכנית ויסקונסין, תוכנית שהכנסת ביטלה לפני קצת יותר משנה. יחד עם פרסום תוצאות המחקר התפרסמה בגלובס ידיעה כי לאור הנתונים על הצלחת התוכנית, החליט שר התמ"ת שלום שמחון ("עצמאות") להקים צוות בראשות מנכ"ל משרדו, במטרה להקים את התוכנית מחדש, מכיוון שעל-פי תפישתו של השר התוכנית היא טובה.
21/06/2011  |  הרב עדית לב  |   מאמרים
על-פי התפיסה המקראית, האל בָּרא את העולם: "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ" (בראשית, א 1). ספר היצירה מתאר גם הוא בדרכו המיסטית את הבריאה, וכך הוא פותח: 'בִּשְׁלוֹשִׁים וּשְׁתַּים נְתִיבוֹת פְּלִיאוֹת חָכְמָה חָקַק יָהּ ... וּבָרָא אֶת עוֹלָמוֹ'.
21/06/2011  |  בלפור חקק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il