בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מכונות לממכר משקאות - גזילה מחייל קרבי
|
מדוע מחויב חייל קרבי במכונה לממכר משקאות קלים בתשלום של 4.5 שקלים עבור פחית אחת קטנה? ● ב-4.5 שקלים ניתן לקנות בקבוק משקה גדול ● אם כבר מדברים על צדק חברתי, צריך להוזיל את מחירה של הפחית ל-2 שקלים ● מספיק לסחוט כספית את הילדים החיילים שלנו
|
מחירים מופקעים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מי לא מכיר את המכונות הללו? לעיתים הן פשוט מצילות חיים ומצליחות להרוות את צימאוננו ביום חם. בדרך כלל אנו מרגישים שהמחיר "קצת יקר", אבל כידוע לכולם על שירות, זמינות ובמיוחד על משקה מרענן וקר - משלמים. לאחרונה אף השתכללה השיטה וניתן לקנות דרכן לא רק במזומן אלא אפילו בכרטיס אשראי, וישנן מכונות שמספיקה רק שיחת טלפון. עד כאן הכל טוב. אז מדוע אתה מעמיס עלינו את הנושא הזה? מדובר על סיפור אמיתי, שלא שמעתי עליו מחבר או משכן, אלא מקרה שקרה אצלי בבית: לפני מספר ימים הגיע אלי בדואר מכתב מחברת האשראי, אשר היה ממוען לבני החייל הנמצא כעת בקורס פיקודי בדרום, שבטעות פתחתי אותו. מיותר לציין שרוב החיובים אולי למעט חיוב או שניים היה על שתייה במכונות אלו והגיע לסכום של יותר ממחצית השכר החודשי של חייל קרבי! כן. על כל פחית הוא חויב בסכום של בין 4 ל-4.5 שקלים. אז מה בעצם הבעיה, שהרי זה מחיר הפחית בכל הארץ? הנקודה היא - ואפילו די מרגיזה - שלחיילים אשר נמצאים במקום מרוחק וסגור אין חלופה אחרת ולכן הם משלמים על פחית של 330 מ"ל מחיר של בקבוק 1,500 מ"ל. למה? מדוע מחיר הפחית בבסיס צה"ל בדרום הארץ דומה למחירה בקריה בתל אביב? הרי החייל בקריה יכול לגשת ולקנות בקבוק גדול במחיר כזה, ואילו חייל קרבי המשרת בבסיס או בקורס בדרום החם, משמש בפועל כבן-ערובה למסחטת כסף אדירה. מדברים על מחאה ועל צדק חברתי? רבותי, זה לא רק הקוטג', אלא גם כמה כסף אנו ההורים נדרשים להשלים לבנים על-מנת שיוכלו להסתדר עם המשכורת הצבאית. מדוע מחיר הפחית במקומות מרוחקים לא עומד על 2 שקלים למשל? מדוע אין יד מכוונת, יד חברתית רגישה, אשר מבינה שדין חייל במקום מרוחק אינו דומה לדין חייל המשרת במרכז למשל? אולי יש הרואים בדבר זה מקרה קטנוני, אולם חשבון חברת האשראי הראה לי שמדובר כאן על עושק, גזילה, חמדנות ובצע כסף שאינם צריכים לשרור במחוזותינו.
|
תאריך:
|
10/10/2011
|
|
|
עודכן:
|
10/10/2011
|
|
יובל לובנשטיין
|
מכונות לממכר משקאות - גזילה מחייל קרבי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
חייל קרבי
|
10/10/11 16:09
|
|
2
|
|
טוביה ג
|
10/10/11 20:36
|
|
3
|
|
אלון פלג
|
10/10/11 21:26
|
|
ההיסטוריה מוכיחה שישראל הייתה למדינה עצמאית כבר ב-1312 לפני הספירה, אלפיים שנה לפני קום האיסלאם, בעוד שהפליטים הערביים בישראל החלו להזדהות כפלשתינים ב-1967 - שני עשורים אחרי הקמת מדינת ישראל המודרנית. לאחר כיבוש הארץ ב-1272 לפני הספירה, שלטו בה היהודים אלף שנים תמימות, והייתה להם נוכחות רצופה בה במשך 3,300 שנה. השליטה הערבית היחידה בארץ, לאחר הכיבוש ב-635 לפני הספירה, נמשכה רק 22 שנה.
|
|
|
"תחזית דמוגרפית קשה השמיע אתמול פרופ' ארנון סופר - בשנת 2000: ישראל לא יהודית" - זעקה כותרת בעיתון ידיעות אחרונות ב-6 ביולי 1987. "...יהיו בשנת 2000 בישראל 4.2 מיליון יהודים מול 3.5 מיליון לא-יהודים: 1.2 מיליון ערבים ישראלים - בתוך קו הירוק, מיליון נוספים ברצועת עזה, ובין 1.1 ל-1.5 מיליון ערבים בגדה המערבית". אך הגיעה שנת ה-2000 והתברר כי ישראל עדיין יהודית עד מאוד, ובה מיליון יהודים יותר מתחזיתו של פרופסור סופר.
|
|
|
שנות השלושים. זוג צעיר מגיע לתל אביב ממזרח אירופה. חלוצים בעלי חלומות שעברו דרך ההתיישבות העובדת אל העיר העברית המתברגנת. הגבר הוא עיתונאי שביקש להיות פועל, ומשלא הצליח חזר בעל-כורחו לעיתונות. האישה, חרוצה ומרדנית, מגדלת את בתם ומנווטת את חייה בין בקשת עבודה לחיי הישרדות בעיר עד שהופכת למדריכה בסטודיו לריקוד.
|
|
|
נאוה הייתה מופתעת כשפתחה את הדלת וראתה את כל החברים והמשפחה במסיבת ההפתעה ליום הולדתה ה-50. יובל, נ' שנים, כשמך נאוה. לכאורה עוד מסיבת הפתעה, אלא שהמשפחתיות והאהבה שהורעפה בשמחה על כל המשתתפים היו מיוחדים. מעל הכל בלטו איחוליו של רפי, אביה של נאוה, שבמשפטים קסומים הביע את אהבת המשפחה והערכים עליהם חונכה נאוה: יושר, הגינות, אהבת האדם, דרך ארץ, נאמנות. זה נשמע בנאלי, עוד ברכה ועוד איחול, אבל הדברים שיצאו מהלב ושיקפו את האדם ואת מורשתו, הם הם שעשו את האירוע למיוחד עבורי.
|
|
|
שתי סדרות של חגים קבעה לנו התורה. האחת ימי הדין - ראש השנה ויום הכיפורים. השנייה - שלושת הרגלים פסח, שבועות וסוכות. ברשימה זו אתייחס לסדרת המועדים פסח, שבועות וסוכות. חג הפסח חל בט"ו בניסן, חמישים יום אחריו חג מתן תורה - שבועות , ובט"ו בתשרי חג הסוכות המסתיים בשמיני עצרת - שמחת תורה.
|
|
|
|