|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

הסכם קמפ דייוויד מתקרב לסופו

שתי המפלגות האיסלאמיות הגדולות במצרים חותרות למצוא דרך להתנער מהסכמי קמפ דייוויד בדרך שתגרום למצרים נזק מדיני וכלכלי קטן ככל האפשר, ולהחזיר את התפקיד המוביל של מצרים במעגל מדינות העימות
23/12/2011  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   הפיכה במצרים (2011)   |   תגובות
הכנסת שיריוניות של צבא מצרים לאזור גבול רצועת עזה - אוגוסט 2011

הסכם קמפ דייוויד. סופו קרב [צילום: כנסת ישראל]

המהפכה במצרים ובעקבותיה הבחירות לפרלמנט העלו את המפלגות האיסלאמיות לעמדת כוח עם רוב פרלמנטרי מוחלט שהושג בשני השלבים הראשונים של הבחירות לפרלמנט. מפלגת החירות והצדק של תנועת האחים המוסלמים זכתה בשלב הראשון של הבחירות ב-49 אחוזים מכלל המושבים עליהם הייתה התמודדות (73 מתוך 150) ומפלגת אל-נור הסלפית זכתה ב-20 אחוזים מהמושבים (30 מושבים). בשלב השני של הבחירות זכתה מפלגת האחים המוסלמים ב-40 אחוזים מהקולות ומפלגת אל-נור ב-35. השלב האחרון של הבחירות יתקיים בינואר 2012, ואולם כבר עתה ניתן להתרשם, כי הפרלמנט המצרי יהיה נתון לרוב מוחלט של שתי המפלגות האיסלאמיות הקיצוניות הללו.

בדיווחים עיתונאיים חזרה ונשמעה באחרונה הטענה, כי מפלגת החירות והצדק ומפלגת נור יוסיפו לכבד את הסכם השלום עם ישראל, "הסכם קמפ דייוויד", לאחר התבססות השלטון החדש בהנהגתם. דיווחים אלה נשענו בעיקר על אמירות כלליות של בכירים בשתי המפלגות, לפיהן על מצרים לכבד הסכמים בינלאומיים שהיא חתומה עליהן. ואולם, בחינה מדוקדקת של עמדות שתי המפלגות מצביעה על מגמה שונה בתכלית, ועניינה חתירה של שתי המפלגות למצוא דרך להתנער מהסכמי קמפ דייוויד בדרך שתגרום למצרים נזק מדיני וכלכלי קטן ככל האפשר.

סוגיית הדבקות בהסכם קמפ דייוויד נידונה בשיחות שקיים הסנאטור ג'ון קרי, בלווית השגרירה האמריקנית בקהיר אן פטרסון עם מנהיגי מפלגת החירות והצדק (10.12.11). דר' מוחמד מורסי, מנהיג המפלגה, התייחס לנושא זה בלשון כללית. בדיווח של האתר הרשמי של האחים המוסלמים על הפגישה נאמר, כי "מורסי ציין, כי מצרים מדינה גדולה ולה היסטוריה מושרשת, והיא ממלאת תפקיד חשוב במישורים הערבי, האיסלאמי והבינלאומי, ולכן היא מכבדת את ההסכמים והחוזים אשר חתמה עליהם. הוא דרש מהממשל האמריקני להאזין לעמים, ולא להאזין למה שאומרים עליהם, בהדגישו כי ארה"ב יכולה למלא תפקיד ביציבות ובפריחה הכלכלית לכל העמים אם היא רוצה בכך”.

האחים המוסלמים מעמידים מספר קריטריונים לבחינת ההסכמים הבינלאומיים, ובכללם הסכם קמפ דייוויד. הראשון שבהם היא ההלכה האיסלאמית ('שריעה'), השני עמדת העם המצרי, אותה הזכיר מורסי בשיחתו של הסנאטור קרי, והשלישי עמידת הצד האחר בהסכם שנחתם עם מצרים.

"מדינת ישראל מפרה את ההסכם באופן שיטתי"

"ישראל אשמה"
דר' מוחמד מורסי, מנהיג מפלגת החירות והצדק, תבע לבחון מחדש את הסכם קמפ דייוויד, וטען כי "התקיפה" של ישראל עמדה של צבא מצרים בגבול (שהייתה בתגובה לירי של טרוריסטים מעמדה זו לעבר צה"ל) ממחישה את ההפרה השיטתית של ההסכם על-ידי ישראל

מצע מפלגת החירות והצדק קובע, כי היא תכבד הסכמים בינ"ל של זכויות אדם, כל עוד הם אינם סותרים את השריעה האיסלאמית. בהקשר להסכם השלום עם ישראל קובע המצע, כי הסכמים בין מדינות חייבים להיות מקובלים על העם, ולהלום את עקרונות הצדק ואת האינטרסים של בעליהם. כיבוד ההסכמים הללו מותנה במחויבות של בעליהם ליישומם המדויק, כפי שמקובל ביחסים הבינ"ל. "על כן, המפלגה רואה כהכרח לעיין מחדש ברבים מההסכמים שנחתמו בתחומים שונים תחת המשטר הקודם".

בכירים במפלגת החירות והצדק צידדו לא אחת בחודשים האחרונים בתיקון או ביטול של הסכם קמפ דייוויד וניתוק היחסים הדיפלומטיים והכלכליים עם ישראל. דר' מוחמד מורסי, מנהיג מפלגת החירות והצדק, תבע (25.8.11) לבחון מחדש את הסכם קמפ דייוויד, וטען כי "התקיפה" של ישראל עמדה של צבא מצרים בגבול (שהייתה בתגובה לירי של טרוריסטים מעמדה זו לעבר צה"ל) ממחישה את ההפרה השיטתית של ההסכם על-ידי ישראל.

דר' אחמד אבו ברכה, היועץ המשפטי של מפלגת החירות והצדק ובכיר במפלגה, אמר (28.8.11) כי יש צורך לבחון מחדש את כל סעיפי הסכם קמפ דייוויד ולבדוק אם נדרש לבטל אותו. הוא הדגיש את חשיבות פריסת כוחות צבא מצרים בסיני, מצוידים בנשק כבד ומתקדם, על-מנת להרתיע את ישראל.

דר' מוחמד ג'מאל חישמת, בכיר במפלגת החירות והצדק ולשעבר חבר פרלמנט, הציע (24.8.11) להקים ועדה משפטית שתבחן את הסכם קמפ דייוויד לאור "ההפרה המתמשכת" של ההסכם בידי ישראל.

דר' עיסאם אל-עריאן, סגן מנהיג מפלגת החירות והצדק, המעיט (23.8.11) בערך האיומים האמריקניים להפסיק את הסיוע למצרים אם תתנער זו מהסכם קמפ דייוויד וטען, כי ישראל מפרה "באופן בוטה" את ההסכם.

דר' חמדי איסמאעיל, מזכיר המפלגה במחוז איסמאעיליה, הבהיר (31.10.11) כי סוגיית הסכם קמפ דייוויד נוגעת ישירות באזרח המצרי, ולפיכך הועלה במפלגה הרעיון להביא את הנושא להכרעה במשאל עם.

דר' אחמד ראמי, בכיר במפלגת החירות והצדק במחוז אל-קליוביה, קרא (27.8.11) לבחינה מחדש של הסכם קמפ דייוויד, בציינו כי המהפכה במצרים היא תחילת הדרך לשחרור ירושלים לאור היותה של "היישות הציונית קרובה לקריסה".

"האויב הבסיסי הוא התוכנית הציונית אמריקנית"

מנהיג האחים המוסלמים:
"הכוחות העולמיים, הציוניים והאמריקניים, סופגים מפלות ותבוסות בזו אחר זו... הם איבדו את האמינות שלהם בקרב העמים וכעת איבדו את המקורות הפיננסיים שלהם, ואיננו מוציאים מכלל אפשרות שגורלם יהיה כגורל בריה"מ"

עמדות אלה מקבלות משנה תוקף מפיו של מנהיג האחים המוסלמים, דר' מוחמד בדיע, אשר באיגרות השבועיות לפעילי התנועה הוא פרס את משנתו ועמדתו ביחס לישראל ולארה"ב בעקבות המהפכה במצרים ובעולם הערבי. בדיע מכנה את הסכם קמפ דייוויד כהסכם "כניעה", והוא הציג שורה של דרישות בעניין זה. באיגרתו מ-5 במאי 2011 כותב בדיע: "אנו דורשים בקול רם את הפסקת הנורמליזציה, אשר העניקה יציבות לאויב שלנו [ישראל], שימת קץ לאבטחת הגבולות הציוניים והריגת המסתננים ל[שטח] האויב, ביטול סוגיית האינטרסים הכלכליים כמו ה'קוויז', [הפסקת] ייצוא הגז שגרם לנזק לביטחון הלאומי שלנו, פעולה דחופה להשלמת פתיחת מעבר רפיח באופן קבוע ובחינה מחדש של הסכם קמפ דייוויד כדי שיוצג בפני מועצת העם הנבחרת בבחירות חופשיות על-מנת שיאמר את דברו לאחר שהדבר נמנע ממנו במשך שנים...”.

בדיע מגדיר את ישראל וארה"ב כאויבות העיקריות של מצרים. באיגרתו השבועית מ-6 באוקטובר 2011 הוא קובע באופן ברור, כי "האויב הבסיסי שלנו הוא התוכנית הציונית אמריקנית, אשר חותרת להשתלט על האזור כולו כדי להקים את ישראל הגדולה ואת המזרח התיכון החדש".

בדיע אינו מעלה כלל אפשרות לשיתוף פעולה עם ישראל או ארה"ב, ואדרבה - הוא מעריך כי שתי מדינות אלה, המייצגות כאמור בעיניו את האיום המסוכן ביותר למצרים, מצויות בתהליך של שקיעה היסטורית. וכך הוא כותב בהקשר זה: "הכוחות העולמיים, הציוניים והאמריקניים, סופגים מפלות ותבוסות בזו אחר זו, החל מהבידוד של ישראל ואובדן תומכיה באזור, והכישלונות האמריקניים בתחום הצבאי (בעירק ובאפגניסטן), ובתחום הכלכלי המאיים להביא לקריסת המשטר הקפיטליסטי כתוצאה ממדיניות כושלת וההוצאות העצומות במלחמות באמתלה של חיסול מה שהם מכנים טרור. הם איבדו את האמינות שלהם בקרב העמים וכעת איבדו את המקורות הפיננסיים שלהם, ואיננו מוציאים מכלל אפשרות שגורלם יהיה כגורל בריה"מ... במקביל, המהפכות המבורכות של האביב הערבי מבשרות על שינוי כולל במפה של האומה הערבית...”.

חוסר הרלוונטיות של הסכם קמפ דייוויד בא לידי ביטוי בשאיפתה הבלתי מוסתרת של תנועת האחים המוסלמים להביא ל"שחרורו" של כל שטח "פלשתין", תפישה העולה בקנה אחד עם מצעה האידיאולוגי האיסלאמי, ואשר מקבל ביטוי בהערכה העדכנית והאופטימית של מנהיג האחים המוסלמים באשר לסיכוי לממש את החזון הלכה למעשה. באיגרתו השבועית מ-9 ביוני 2011 כותב מוחמד בדיע: "הניצחון קרוב בעזרת אללה, בוודאי ואין ספק בכך, והחזרת פלשתין, אל-קודס [ירושלים] והגולן וכל האדמות שכבשה 'ישראל' אינו עוד דמיון פראי, אלא תקווה קרובה להשגה לאחר שהעמים [הערביים] התקוממו... הסתיים זמן העליונות ה'ישראלית', ו'ישראל' החלה להטיל ספק בהמשכיותה ובשרידותה”.

"הסכם השלום של קמפ דייוויד זקוק לבחינה מחדש"

עמדתה הרשמית של מפלגת אל-נור הסלפית דומה לזו של האחים המוסלמים. דר' עימאד עבד אל-ר'פור, מנהיג המפלגה, אמר כי "חובה לכבד את ההסכמים בהם קשורה מצרים, ואנו דורשים לעמוד בהם. קיימים סעיפים רבים בחוזה השלום אשר לא בוצעו [על-ידי ישראל], כמו פתרון הבעיה הפלשתינית, זכות ההגדרה העצמית [של העם הפלשתיני], אוטונומיה, מדינה פלשתינית על אדמה פלשתינית. קיימים עניינים רבים שחובה לבצעם, כדי שהעם הפלשתיני יחוש שהוא הרוויח מתהליך השלום... הסכם השלום של קמפ דייוויד זקוק לבחינה מחדש".

דובר מפלגת אל-נור, דר' יוסרי חמאד, הבהיר כי עמדת המפלגה בנוגע להסכם קמפ דייוויד תתקבל על בסיס ההלכה האיסלאמית (שריעה) והכחיש בתוקף את הדיווחים העיתונאיים שמסרו, כי המפלגה מוכנה כביכול לקיים מגעים עם שגריר ישראל בקהיר.

מצרים תשוב להיות אויבת ותחזור למעגל מדינות העימות

יציאה נוחה
האחים המוסלמים, ונראה כי זו גם עמדתה של מפלגת אל-נור, מחפשים נקודת יציאה נוחה מהסכם קמפ דייוויד, מתוך מודעות למשמעות הפרת חוזה מדיני מחייב בדין הבינלאומי ולנזק המיידי שעלולה כלכלת מצרים לספוג כפועל יוצא מביטול יזום של ההסכם

האופטימיות בדבר שינוי רדיקלי בעמדות התנועות האיסלאמיות הקיצוניות במצרים ביחס לישראל נאחזת בקש של אמירות כלליות, שאינן בהן כדי להעיד על תפנית אידיאולוגית, אלא מבטאות את הטקטיקה להשגת היעד האסטרטגי, והוא התנערות מהסכמי קמפ דייוויד, הפיכתה של מצרים לגורם אזורי המוביל את המערכה המדינית והצבאית נגד ישראל.

האחים המוסלמים, ונראה כי זו גם עמדתה של מפלגת אל-נור, מחפשים נקודת יציאה נוחה מהסכם קמפ דייוויד, מתוך מודעות למשמעות הפרת חוזה מדיני מחייב בדין הבינלאומי ולנזק המיידי שעלולה כלכלת מצרים לספוג כפועל יוצא מביטול יזום של הסכם קמפ דייוויד.

מצרים מקבלת מדי שנה מארה"ב סיוע ביטחוני בסך של 1.3 מיליארד דולר ובשנה שעברה (2010) הסתכם הסיוע האזרחי האמריקני ב-250 מיליון דולר. עיקר כוחו של הצבא המצרי נשען על מערכות נשק אמריקניות, ובהן מטוסי אף 16 ואף 4, מסוקי אפאצ'י, טנקים מסוג M-60A3 ו-M1A1, טילי קרקע אוויר, מטוסי מודיעין ועוד. צבאות שתי המדינות נהגו לקיים אימונים ותמרונים משותפים במסגרת שיתוף הפעולה הצבאי.

הפור נפל והבחירה האסטרטגית כבר נעשתה. השאלה העומדת על הפרק היא הדרך לביצועה במחיר המדיני והכלכלי הנמוך ביותר. מהתבטאויות בכירי האחים המוסלמים ניתן ללמוד, כי הם מעוניינים לשחק את "המשחק הדמוקרטי" עד תומו גם בנושא זה. הווה אומר: לבחון מחדש את הסכם קמפ דייוויד להביא להכרעה בעניינו בפרלמנט החדש שיהיה בשליטת המפלגות האיסלאמיות או במשאל עם. העילה המיידית תהיה אי-עמידה של ישראל בסעיפי ההסכם, וזאת על-מנת להטיל עליה את האחריות לביטולו.

נראה, כי האחים המוסלמים מעריכים שלאחר תפיסת השלטון וההישגים הנוספים של האביב הערבי, ארה"ב תיאלץ לקבל את המציאות החדשה, כפי שהשלימה איתה עד עתה ומנהיגיה אף חזרו ושיבחו את התהליך הדמוקרטי, על-אף שהעלה לעמדות הכוח החדשות את הכוחות האיסלאמיים הרדיקליים החותרים לרוקן את הדמוקרטיה מתוכנה וליישם בהדרגה (האחים המוסלמים) או מיידית (מפלגת אל-נור) את ההלכה האיסלאמית.

מבחינתה של ישראל, המהפכה במצרים שתורגמה בקלפי למהפכה איסלאמית, טומנת בחובה את זרעי הפורענות להפיכתה של מצרים בטווח הנראה לעין לאויבת ולחזרתה למעגל מדינות העימות. ישראל מנסה בכל כוחה לשמר ולו למראית עין את הסכם קמפ דייוויד, ואולם ההתפתחויות במצרים מובילות בהכרח להיווצרותו של אתגר ביטחוני חמור בגבול הדרומי. מצרים החדשה תשאף לממש את ריבונותה המלאה בסיני ולפרוס בו כוחות צבא סדירים באמתלות שונות, החל מ"ההפרות" הישראליות של ההסכם, עבור דרך הצורך להתגונן מול "מתקפה ישראלית" וכלה במחויבות של מצרים להגן על "האחים" הפלשתינים ברצועת עזה.

מעבר לכך, תנועת האחים המוסלמים במצרים, תנועת האם של חמאס, מושיטה סיוע שוטף לחמאס ומעניקה לו משענת אסטרטגית, שאך הולכת ומתחזקת בעקבות עליית כוחה בבחירות האחרונות. שיעור גבוה של פעילי גדודי אל-קסאם שנהרגו בשנים האחרונות ברצועת עזה היו פעילים גם בתנועת האחים המוסלמים במקביל לחברותם בחמאס. סביר להניח, כי אחד היעדים הראשונים של האחים המוסלמים לאחר קבלת מושכות השלטון בידיהם יהיה להבטיח מעבר גבול פתוח בין רצועת עזה למצרים וסיוע כלכלי וצבאי מקיף לחמאס שיציב סיכונים ביטחוניים חדשים בפני ישראל.

הברית האסטרטגית בין האחים המוסלמים וחמאס עשויה להגביל את יכולת הפעולה הצבאית של ישראל ברצועת עזה (וגם באיו"ש), שכן זו עשויה לגרור תגובה צבאית מצרית (העברת סיוע ומערכות נשק לחמאס, העברת מודיעין לחמאס, פריסת כוחות בסיני ו/או ברצועת עזה, הצבת מערכות נ"מ בגבול רצועת עזה, איומים בפעולה צבאית, תקיפה צבאית).

תאריך:  23/12/2011   |   עודכן:  23/12/2011
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסכם קמפ דייוויד מתקרב לסופו
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רואה צאן
23/12/11 15:50
 
אליק א.
23/12/11 17:30
 
מאיר1
23/12/11 17:36
 
לעובדות ולהגיון
23/12/11 19:34
2
יהיה סיבוב נוסף
23/12/11 17:07
3
חץ
23/12/11 17:32
4
דן ה
23/12/11 18:19
5
יואל קורנבלום
23/12/11 19:51
6
רונן גולדשטיין
24/12/11 06:20
7
ישמעאל
24/12/11 07:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעולם נורמלי, הידיעה הזאת לא הייתה מתפרסמת בשום כתב עת שאיננו מקומון. אבל הסיפור הצליח לצאת מהגבולות המוניציפליים של חולון והסביבה, ולהפוך לכותרת של ממש: נוסעי קו 189 פתחו דף מחאה בפייסבוק. לטענת הנוסעים, מאז הרפורמה האחרונה בתחבורה הציבורית בגוש דן, הנסיעה באוטובוס מחולון לכיוון אוניברסיטת תל אביב הפכה לבלתי נסבלת. האוטובוסים מפוצצים, מגיעים באיחור ומשך הנסיעה ארוך מדי. כל זה מן הסתם לא יעניין את מי שאיננו זקוק לשירותיו של קו 189; מה שמעניין הוא שעל דבר כזה פותחים מחאה בפייסבוק.
23/12/2011  |  חיים אקשטיין  |   מאמרים
התקשורת הרבתה השבוע ללעוג, ובצדק, לנסיונו הפאטתי של סופר העיתון החרדי 'יתד נאמן' פ. חובב, להצדיק את אידיאולוגיית הדרת הנשים, באמצעות הבאת תנא דמסייע מטורף להחריד, מתוך עומק תהומות הגהינום של אושוויץ. "גם בתקופת השואה", כתב ישראל וורצל תחת שם הכיסוי שלו, "כשהגרמנים יימח שמם וזכרם הפעילו את מכונת ההשמדה במלוא הקיטור – היהודים הוחזקו במחנות ההשמדה בבלוקים נפרדים לגברים ולנשים. אפילו חיות האדם הללו התייחסו אל ההפרדה כדבר טבעי. גברים הושלכו להתגורר בבלוק הגברים ונשים בבלוק הנשים".
22/12/2011  |  מנחם רהט  |   מאמרים
על-אף שאין יותר משש-שבע אוניברסיטאות בארץ, לבר-אילן יש קושי להתברג בחמישייה הראשונה. זה לא במקרה! למה שסטודנט טוב, מוכשר, שרוצה להיות מהנדס או עורך דין או רופא, ירצה לבזבז את הזמן שלו על מה שקוראים בבר-אילן "דוסית" - לימודי חובה של יהדות? אפילו הסטודנטים הדתיים משתעממים מזה. ומרצים? איזה מרצה, חוץ ממי שחובש כיפה, ירצה ללכת ללמד בבר-אילן? מי רוצה ללכת לאוניברסיטה שסוגרת את האינטרנט שלה בשבת?
22/12/2011  |  אמיר שיפרמן  |   מאמרים
מה מטרת החוק שמציע היועמ"ש, להסתרת חקירות מהציבור? הסתרת נתונים היא פרקטיקה מקובלת בישראל רבים המקרים שעובדי ציבור עוברים על החוק בארה"ב מפרסם כל נבחר ציבור את דוחותיו למס הכנסה ואת הצהרת ההון שלו - למה אין הדבר כך גם בישראל? חופש המידע - סממן מובהק לדמוקרטיה
22/12/2011  |  משה גביש  |   מאמרים
אריה דרעי הכריז בוועידת הנשיא ביוני 2011 כי הוא מקים תנועה חדשה בשם 'תיקון'. שמה של התנועה וההכרזה החגיגית הביאו אותי להרהר במושג תיקון, לגביו של אריה דרעי עצמו, והסיפור שלו כמשל על הפוליטיקה הישראלית, על פוליטיקאים ישראלים, ובמיוחד על פוליטיקאים הפועלים למניעת הוצאת 'התנועה האיסלאמית' אל מחוץ לחוק והמחזרים בכל מחיר אחר קולו של הציבור הערבי בישראל.
22/12/2011  |  משה חסדאי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   הפיכה במצרים (2011)  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי  
התחדשו העימותים בכיכר תחריר שבקהיר  /  איציק וולף
לבנון בתלונה רשמית: ישראל ריגלה בשטחנו  /  מחלקה ראשונה
7 הרוגים במהומות במצרים נגד המשטר הצבאי  /  עופר וולפסון
תמונה כוזבת  /  אביתר בן-צדף
"חשבנו על דבר אחד - לינץ'"  /  אסף גבור
מסביב יהום הסהר  /  מרדכי קידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי [צילום: מניש סווארופ, AP]
איל השקס
מיסוד הציר הכלכלי בין ישראל להודו, שהפכה לכלכלה עם התמ"ג החמישי בגודלו בעולם, יהיה ניצחון גיאופוליטי חשוב ביותר ויאפשר שיתוף פעולה כלכלי, מדיני וביטחוני גם מול אירן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il