|   15:07:40
  יעקב איציקוביץ  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

"חוק טל" רק לחרדים?

ייתכן שמאהל "הפריירים ראוי שיוקם גם אל מול מחלקת החינוך של עיריית ת"א. אולי גם מול התיכון המסוים, שבו אחוז הבנים המתגייסים הוא נמוך באופן מיוחד. על כן "חוק טל" לא רק לחרדים, גם "לצפונים" המשתמטים וגם לנשים
30/01/2012  |   יעקב איציקוביץ   |   מאמרים   |   תגובות
חרדים. חובה לקיים דין אחד לכולם [צילום: פלאש 90]

בעת האחרונה הקדישו ציבורים שונים מהחרדים את הסאה. הם ממאיסים את עצמם בעצמם בהתנהלותם הם. התנהלותם זו גם מזכירה התנהלות מוסלמית מלווה בחוצפה. פשוט נמאס עניין האפליה העדתית בבתי הספר, כאשר ארגוני המורים, למעשה שותקים. בית ספר ממלכתי במדינת ישראל איננו מועדון גולף אקסקלוסיבי בדרום אפריקה של הבורים, של האפרטהייד, שאליו "כלבים ויהודים לא נכנסים". פשוט נמאס מהדרת נשים באוטובוסים. פשוט מבעית העניין של הדרת נשים מתמונות, משירה בציבור.

זו היא תופעה מחליאה לגרום לנשים לצעוד במדרכות רק להן. אותו חרד, גוי בהתנהגותו, אבל יהדותו, על-פי היהדות, נקבעת אך ורק על-ידי אמו, כלומר אישה. את אמו או אשתו או בתו אותן הוא מהדיר למדרכה הסמוכה או לאחוריים של האוטובוס. פשוט גועל נפש.

ההתנהלות החרדית בבחירת רב עיר גם היא מוסיפה כיעור ליהדות. מביניהם אנשים שלא מציינים את יום הזיכרון לחללי צה"ל ולא את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ולאחרונה, נמאס גם עניין הקריטריונים לזכאות בדיור של השר אטיאס, כאשר מרכיב המשכורת של המועמד לזכאות בדיור איננו מהווה פקטור. ומאידך מרכיב הפרזיטיות, הילודה, תופס מרכיב מפלצתי. ואם כל זה איננו מספיק, הרי שבימים אלו נתבשרנו על הצורך בעידכון "חוק טל" לגיוס. עם כל אלה, צריך לומר לחרדים, די מספיק!!! עד כאן!! חייה ותן לחיות!!!

העת לקחת אחריות

הגיעה העת שחרדים יחויבו לקחת אחריות אישית ולשאת בתוצאות למעשיהם. אין בציבור החילוני התנגדות שחרדים ילמדו כל ימי חייהם, אבל לא במקום שרות צבאי, לא במקום שרות לאומי. בציבור הרחב אין גם התנגדות שילמדו במרבית הזמן שאותו יבחרו, אבל שידאגו, בה בעת, בכוחות עצמם, לפרנס את עצמם. הציבור העובד, משלם המיסים לא צריך לפרנס אותם דרך מס ההכנסה ולא דרך הביטוח הלאומי וההטבות.

אין כל התנגדות שהחרדים יעשו 6-8 ילדים ואף יותר, אבל לא על חשבון הציבור העובד משלם מס הכנסה והארנונה. כל אב או אם שידאג לפרנס את ילדיו שלו, בכוחות עצמו. הציבור העובד, חילוני כדתי, נמאס לו לדאוג ולפרנס ילדיהם של אחרים. זה העובד עושה זאת דרך עבודה בשעות נוספות, בשבת, או במשרה שנייה, דרך מס הכנסה, דרך הארנונה, דרך חשבון המים, דרך המיסים המחרידים לרכב, או דרך הביטוח הלאומי. אבל מדוע שיעשה כל זאת עבור הילד האחר? לא שלו, שבבוא העת לא ילך לצבא להגן עליו? והרי נאמר "בזיעת אפך תאכל לחם" ולא נאמר "בעזרת תורתו אמונתו תאכל לחם".

בציבור העובד, חילוני כדתי, אין התנגדות שחרדים אפילו יגורו בשכונות משלהם, אפילו בערים שלהם, כדי לשמר אורח חיים משלהם. אבל לא אנחנו, הציבור שעובד ומשלם מיסים, שנממן את הבנייה שלהם. שיבנו הם את השכונות המיוחדות הללו ללא כל פטורים והטבות לרכישה, מיוחדות רק להם. ויותר מכך, בשכונות שלהם שידאגו לגבות את הארנונה מתוכם ומתוך זה יממנו גם את שרותי הסעד והרווחה.

הציבור הרחב העובד ומשלם המיסים, מסוגל בעצמו לדאוג לנושא הכשרות שלו. גם מסוגל לדאוג לעצמו איך להתחתן. לא צריך במיוחד את המונופול של המועצה הדתית. יש להפריט אותה לשוק החופשי. כן, יש לבטל את המועצות הדתיות במתכונת הנוכחית. ראוי להדגיש מועצה דתית היא סממן גלותי ביותר. אם החרדים רוצים אותן, בקהילות שלהם, שיממנו זאת בכוחות עצמם ולא מכספי הציבור העובד. גם רב עירוני ראוי שייבחר על-ידי כלל ציבור תושבי העיר, פעם בחמש שנים כמו ראש עירייה. ויותר מכל, צריך לומר לחרדים אל תתפללו בשבילנו, ציבור החילונים, אם לא בקשנו זאת. כל אחד יתפלל בדרכו הוא וברצונו שלו. יהדות איננה תופעה מיסיונרית..

בעניין זה, בשנת 1953 כתב דוד בן-גוריון משדה בוקר לראש הממשלה לוי אשכול כך: "השתוללות הקנאים עוברת כל גבול, ואני מרגיש שאני אחראי לכך במידה ידועה: אני שחררתי בחורי ישיבה משרות צבאי. אומנם עשיתי זאת כשמספרם היה קטן, אבל הם הולכים ומתרבים. ובהתפרעותם הם מהווים סכנה לכבוד המדינה. אין אנו יכולים להופיע בעולם כאלבמה או כדרום אמריקה. אני מציע שכל בחור ישיבה בגיל 18 ומעלה שייתפס בהתקהלות בלתי חוקית, בזריקת אבנים, ובהתפרעות נגד אזרחים ושאר מעשי אלימות ובריונות, יגויס מיד לצבא וישרת ככל צעיר בישראל... לא במשרה דתית, אלא כחייל פשוט. בכלל יש אולי לבדוק כל שאלת בחורי ישיבה אם הם צריכים להיות פטורים מחובת צבא, אבל פורעי חוק וודאי לא צריכים ליהנות מפריווילגיה מפוקפקת זו."

בימים אלה מציינים את יום השואה הבינלאומי. מהזיכרונות והסיפורים שבסרטים אפשר ללמוד על הזוועה שנעשתה ליהודים, ומאידך, מה עשו היהודים לעצמם בעבור עצמם. דבר אחד ברור. בעת ההיא היו בתי כנסת לרוב, ובהם היו לא מעט מתפללים חרדים. לא היה צבא. לא היה צה"ל. מה היה קורה, אז, לו הוסיפו עוד בתי כנסת וכוללים? או לחליפין, לו היו מקימים את צה"ל? ומי שחושב שהסכנה הקיומית והאנטישמיות חלפו להם מן העולם, טועה!

חוק טל: לא רק לחרדים - גם ל'צפונים'

במדינה ראויה עם החובות באות גם הזכויות. דין אחד לכולם. טוב עשה ראש הממשלה נתניהו כאשר העביר את נושא "חוק טל" לכנסת, על-מנת שיחליטו על כך כל סיעות הכנסת. ב-11 במאי 2000 קבע בית המשפט העליון כי אף שחוק טל סותר את כבוד האדם של המשרתים בצה"ל ושהוא יושם באופן כושל שאינו מהווה "תכלית ראויה" המצדיקה את הפגיעה בזכויות המשרתים, בכל זאת כי יש להותיר את החוק על-כנו למשך שנה וחצי כדי לבחון האם יישומו ישתפר. בדעת יחיד היה השופט אשר גרוניס שהצטרף לדחיית העתירות בנימוק כי אל לו לבית המשפט העליון להתערב בהחלטת הכנסת, אלא אם היא פוגעת בזכויות המיעוט, ואילו במקרה זה הנפגע הוא הרוב, ועליו לדאוג בעצמו לזכויות שלו. אין ספק שבקריטריון זה ייבחן התיקון או הביטול של "חוק טל". בדעת מיעוט היה השופט מישאל חשין קבע כי החוק פסול מיסודו וסותר כליל את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ב-18 ביולי 2007 החליטה הכנסת על הארכת תוקפו של חוק טל ב-5 שנים נוספות תקופה אשר מסתיימת בימים אלה.

בה בעת מוקם לו "מאהל פריירים". מאהל שבא לדרוש גיוס שווה לכולם. מבקרים אותו גם פוליטיקאים צבועים. למשל, חבריה לסיעה של ח"כ דליה איציק היו שם. אבל היא, שלא שרתה בצבא (בסיעתה דשמיא הצהירה על דתיותה), נמצאת בסוג של "טיול" פוליטי כשהיא צועדת על בלטות, כדי, שבבוא העת, תרצה להציג מועמדות לנשיאות המדינה, רחמנא לצלן. גם את זה צריך להבעית.

ביקור ב"מאהל הפריירים" מראה שהוא מציג תמונה שאיננה מאוזנת. שרות בצה"ל או שרות לאומי איננו רק עבור החרדים. שרות לאומי הוא גם לאלה המוגדרים "מצפון תל אביב ורמת השרון". בת"א למשל 30% מבוגרי י"ב אינם מתגייסים לצה"ל. זהו מספר מדהים. ומאלה שמתגייסים, רק 30% מצטרפים ליחידות קרביות. והנה ההבדל המהותי: החרד לא משרת בצה"ל או בשרות לאומי על-פי חוק, לעומתו החילוני "מצפון ת"א" על-פי חוק הוא פשוט משתמט.

אשר על כן ייתכן שמאהל "הפריירים ראוי שיוקם גם אל מול מחלקת החינוך של עיריית ת"א. אולי גם מול התיכון המסוים, שבו אחוז הבנים המתגייסים הוא נמוך באופן מיוחד. ומאהל נוסף ראוי שיוקם מול משרדי ארגוני הנשים למיניהן. שכן, אם אישה מסוגלת להיות טייסת של F-15 כל הנשים האחרות, יכולות לשרת 3 שנים לפחות אם בשרות בצה"ל או בשרות לאומי אחר. על כן "חוק טל" לא רק לחרדים, גם "לצפונים" המשתמטים וגם לנשים. במדינה ראויה, עם החובות באות גם הזכויות. דין אחד לכולם.

תאריך:  30/01/2012   |   עודכן:  30/01/2012
יעקב איציקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"חוק טל" רק לחרדים?
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אחד העם
30/01/12 12:31
 
בן צבי
30/01/12 21:48
2
צפונבוניפ לרוב.
30/01/12 13:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מסכן הרמטכ"ל בני גנץ. שלא בטובתו, וכנראה שעוד בטרם מונה לרמטכ"ל, השתלטו "סוכני אלוהים" על צה"ל ועושים בו כברכושם הפרטי. דוגמה עגומה ביותר להפרדת הרשויות - האלוהית והצבאית - ניתן למצוא במכתב ששיגר אל הרמטכ"ל טיס קרב במילואים של חיל האוויר המספר את הסיפור המבהיל הבא שעליו מדווח אמיר אורן (הארץ 29.1.12):
30/01/2012  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לשאלה בפני מי יתנהל משפט הולילנד, יש משמעויות החורגות בהרבה מנושאים טכניים, שגם הם רבי-חשיבות. לא לחינם ביקשה המדינה לקבוע הרכב של שלושה שופטים, ולא לחינם כמעט כל הנאשמים התנגדו. הדבר מלמד בצורה ברורה, מהי דעתם של שני הצדדים על המותב העדיף להם. לכן, החלטתה של הנשיאה דבורה ברלינר לקיים את המשפט בפני דן יחיד, מהווה נקודת יתרון להגנה עוד לפני תחילתו.
30/01/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
לפעמים אני עומד נפעם מול השרים הפוליטיקאים שעושים הכול לרצות את בוחריהם ולתת להם עדיפות ברכישת מוצר בסיסי כמו דירה למגורים. בתוכנית דיור בר השגה של שר השיכון, מר אטיאס, מוצגת על ידו העדיפות למשפחה חילונית על ששרתו בצה"ל על משפחת חרדית ברכישת דירה מוזלת, אך כאשר מתעמקים במקצת בקריטריונים, מגלים שוב את הקיפוח של משפחות חילוניות יוצאי צבא על-ידי מנהיגי ש"ס ושר השיכון בראשם מול המשפחות החרדיות.
30/01/2012  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
הציבור יצא למאבק צודק כנגד תהליך ההדרה של נשים, שהיא תופעה מכוערת ומסוכנת שפוגעת בדמוקרטיה הישראלית. בעיקר התמקד המאבק בחברה החרדית ששם ההדרה היא פומבית ובוטא, אבל חשוב לדעת שמצבן של נשים בחברה החילונית הוא גם לא טוב, ושאם נביט טוב במראה נמצא שההדרה קיימת גם בחברה אצלנו. לפני שאנחנו מטיפים מוסר לחרדים ודורשים מהם להתייחס בכבוד לנשים אנחנו צריכים לדאוג לכך שהדרת הנשים תיפסק קודם כל בחברה החילונית. פרשיות ההטרדה של נשים שפורצות מדי יום לתקשורת והניסיון להתעלם ולטאטא פרשיות אלה אל מתחת לשולחן, חושפות בפנינו חברה חולה, שבה אין כבוד לגופן ולפרטיותן של נשים.
30/01/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
רעיון הפרדת הרשויות במדינה דמוקרטית, מפצל את סמכויות השלטון - מחוקקת, שופטת ומבצעת; ותפקידן לאזן ולבלום אחת את השנייה.
29/01/2012  |  אבנר אביב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il