בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
האמונה בציונות האחת הצילה את השקפות העולם המגוונות. ההתחברות של הכלל בעבור הכלל, בלי לעזוב את החברות בעולם הדעות הפרטיות השונות, קיימה גם את הכלל וגם את הפרט. הציונות ללא תנאי שהייתה פונדק לכל הרוחות, הייתה לציונות של כתונת פסים מגוונת
|
האמונה בציונות האחת הצילה את השקפות העולם המגוונות [צילום: AP]
|
|
|
|
|
היה כדאי לזכור כי "ציונות" משמעה אמונה כי קיומו של העם היהודי בעולם אינו מובטח עוד בלי כינונה של מדינה יהודית בארץ ישראל. השותפים באמונה הזאת והנמנים עם מקיימיה הלכה למעשה, בקביעת מקום חיותם בארץ ישראל, בבניינה ופיתוחה בכל תחום מתחומי העשייה והיצירה, בהגנה עליה, בטיפוחה כחברת מופת, בשילובה הכלכלי האקדמי התרבותי בקהיליית העמים והמדינות כשוות מעמד וזכויות, אינה שותפות על תנאי. הציונות עצמה אינה מעלה על הדעת כי ציוני סוציאליסט ידרוש קבלת הסוציאליזם כתנאי לציוניותו של הקפיטליסט. הציונות עצמה לא מעלה על הדעת כי הקפיטליסט גוזר כי סוציאליסט אינו יכול להימנות עם הציונות. הציונות עצמה אינה מעלה על הדעת כי שמירת המצוות על-פי השולחן ערוך הוא תנאי להשתייכותו הלגיטימית של אדם ציוני הרואה עצמו פטור מקיום מצוות, לקהיליית הציונים. הציונות עצמה אינה מעלה על הדעת כי חילוני ציוני יפסול דתי ציוני, כי חקלאי ציוני יפסול תעשיין ציוני, כי פרופסור לביולוגיה ציוני המלמד אבולוציה זכאי לשלול מרב ציוני המלמד כי הקדוש ברוך הוא ברא את הבריות כמות שהן בששת ימי בראשית את הזכות להיות ציוני, כי רב ציוני יפסוק לצאן מרעיתו כי אתיאיסט ציוני אינו ציוני, כי מתיישב ציוני באפרתה שבגוש עציון יטביע חותם של פסול ציונות בתעודת זהותו של ציוני שבחר להתגורר בהרצליה פיתוח. זה כל כך פשוט שאי-אפשר אלא לתמוה מדוע זה כל כך לא מובן. אהבה שהציונות על תנאי רוצה בה איזו מן רוח משונה שנושבת מגיאוגרפיה של איים אידיאולוגים שעלו לאחרונה מן הים, מטלטלת את הארץ במשבים של ציונות על תנאי המאיימת לעקור מן השורש את מה שהצמיחה הציונות ללא תנאי. היא אינה מסתפקת באהבת מולדת. היא מבקשת לנער את תושבי הארץ עד שיתוודו אם אהבת הארץ שלהם יונקת מן ההיסטוריה, או מן האמונה הדתית, או מן ההחלטה לעזוב בעבורה את הגלויות ולאמץ אותה מבחירה, או מפני שהאוהב נולד בה ואהבתו את מולדתו היא טבעית, או מפני שהוא נלחם עליה ומתוך שהוא מוסר עליה את נפשו הוא מגלה שהוא אוהב אותה מלכתחילה כמו בדיעבד, או מפני שהוא נתחנך לראות בכל גבולותיה את ארץ חמדת אבותיו. לא כל האהבות האלה שוות וכשרות. לא כולן מכל מקום, על-פי טלטוליה של הרוח הזאת, הן אהבות ברות וטהורות. אהבת המולדת כשלעצמה אינה מספיקה. היא צריכה להיות אהבה שהציונות על תנאי רוצה בה. סובב סובב הולך הרוח. היא אינה עוצרת בתפן. היא פוסחת על מעבדות מחקר. היא אינה מבדרת את הצמרות בחצרות המשפט. היא סעורה פתאום ועמודי מאמרי המערכת של עיתונים אחדים עפים בה תלושים וקרועים. מה קורה לה? למה היא חמה ולוטפת בשומרון וזעופה כלשהו בשרון, מדוע היא נכאים מדרום ושוות נפש מצפון? מאין היא מתבשמת ומביאה ריחות אפרסמון של ציונות ציונית למהדרין וריחות עבשות של ערכים שיש בהם תמהיל דוחה של הרבה נאורות כביכולית, וזכויות אדם, והומניזם אוניברסאלי, ופסוקי נביאים על מה ה' דורש ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת, שאינם מרוממים את הנפש למרות יופיים האסתטי כי ערכים וזכויות אדם אינם מעידים על זקיפות קומה ומה שאוניברסאלי אינה עושה חסד עם הלאומי, ואלא אם כן הכל מכל הוא ציוני על תנאי נטו-שום ציונות אינה ציונית. הגיאוגרפיה של האיים האידיאולוגים שעלו לאחרונה מן הים אינה של כאן. היא גיאוגרפיה של גלויות. האיים שעלו מן הים הם איים ששקעו כבר. הם היו כאן כשהעם היהודי היה איים איים,כשלא הייתה הסכמה לאחד את האיים ליבשת מולדת אחת. כשכל אי ואי טען שהוא היבשת הקיומית האחת, הנכונה, המותרת, המבטיחה גאולה שלימה, וכל האיים האחרים אינם אלא שברי שברים שנפרדו מן האי הנכון. כל אי היה האי הנכון בעיני עצמו, וכל האיים כולם היו שברי יבשת בעיני מי שלא נשבה באי שלו. סוף דבר האיים שקעו. אחד אחד.לא נוטרו לפליטה אלא מעטים שבמעטים מהם יצאו הציונים לבנות באמונה מדינה לכל שרידי האיים כולם, וכולם קיבלו על עצמם להישבע אמונים לציונות אחת בלי לבגוד בהשקפות העולם הכלליות בהם דבקו. כותונת של כחול ולבן בלבד האמונה בציונות האחת הצילה את השקפות העולם המגוונות. ההתחברות של הכלל בעבור הכלל, בלי לעזוב את החברות בעולם הדעות הפרטיות השונות, קיימה גם את הכלל וגם את הפרט. הציונות ללא תנאי שהייתה פונדק לכל הרוחות, הייתה לציונות של כתונת פסים מגוונת. מה מוזר ומה מתמיה הוא כי כתונת הפסים הנהדרת הזאת, כתונת אחת, לעם אחד, למדינה אחת, עם צבעים הרבה, אינה יפה עוד דיה בעיני מי שטוען לבכורה ציונית. מי שלובש אותה נדרש לפשוט אותה כדי לעטות על גבו כתונת שאין בה כחול ולבן וכל צבעי הקשת, אלא כחול ולבן בלבד ,כחול של תנאי ולבן של תנאי,אוניפורמי, דווקני, וכל מי שאינו עומד בתנאי - איי הגלות העולים מן הים מחכים לו על-פי גזירת הטהרנים שאינם סובלים, או אם תרצו-קשה להם, ציונות של כתונת פסים.
|
תאריך:
|
21/02/2012
|
|
|
עודכן:
|
21/02/2012
|
|
יצחק מאיר
|
|
זו לא הפעם הראשונה בעולם המדיה הישראלי, מערכות עיתונים, טלוויזיה רדיו ואתרי אינטרנט, כלומר עורכים ראשיים ובעלי הבית של אמצעי התקשורת, מזלזלים בעובדיהם הבכירים והזוטרים, הותיקים והחדשים, המבוגרים יותר והצעירים וחיים בתחושה שלכול אחד יש תחליף. אז זהו שלא.
|
|
|
נתניהו יצטרך להכין את האזרחים לתגובת נגד ערבית, אולם הוא יאמר כי הוא מעריך שלא תהיה כזו. ישראל, הוא יאמר, היא המדינה השניה בעולם שהשתמשה בנשק גרעיני, וזאת כדי להמנע מאבידות לחיילנו, טייסינו ואזרחינו. מאז השואה העולם מראה כי העם היהודי שוב מופקר לגורלו. היה עלינו, הוא יגיד, לחסל את העננה הכבדה שריחפה מעלינו.
|
|
|
גם מי שלא הזדעזע מן הנתונים שפרסמה לא מכבר הכנסת, על האחוז הגבוה של נהגים ערביםפ המעורבים בתאונות דרכים, בוודאי לא יכול להשאר אדיש לנתונים שפרסמה הכנסת על שיעור מעשי הפשע החמורים במגזר הזה: מחצית ממעשי הרצח בישראל הם במגזר הערבי. 580 מתוך 740 אירועי ירי בידי ערבים (הנתונים משנת 2009). בין שתי התופעות יש קשר ישיר, אף שתאונות דרכים אינן תמיד תוצאה של עבריינים. שתי התופעות מעידות על אלימות גבוהה והעדר מודעות.
|
|
|
מכתב גלוי למפקד חיל האוויר, אמיר אשל,
|
|
|
יש ספרי ילדים שאינם נוגעים רק בדרך, שבה הילד רואה את העולם, בדרך שבה הספר מציג בעיות ודילמות בקשר בין ילדים לחבריהם או בין ילדיהם למשפחתם. יש ספרי ילדים, שמבקשים לחשוף את הילדים ללבטים, למצוקה חברתית, לדרך שבה החברה מטפלת במה שנחשב לשונה, לזר, לתופעה שאינה נחשבת כחלק מן השגרה.
|
|
|
|