|   15:07:40
דלג
  יעקב איציקוביץ  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

החיבור הפוליטי בין ח"כ יחימוביץ' לבשארה

עובדה היא שח"כ יחימוביץ' הצביעה לעזמי בשארה, באמתלה שהצביעה לתמר גוז'נסקי, או אולי להפך, אבל ברור הוא, כאשר הצביעה לבל"ד-חד"ש לכנסת, היא הצביעה גם למצע שלהם. עובדה זו מעלה הרבה שאלות ותמיהות: האם העיתונאים בתקשורת הם שמאלנים? או שהם שמאלנים קיצונים? ומה הן ההשלכות להיום, מה הן דעותיה האמיתיות של יו"ר מפלגת העבודה? האם השתנו? מדוע להאמין לה?
16/04/2012  |   יעקב איציקוביץ   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
שלי יחימוביץ'. מה הם ממדי הזיגזג הפוליטי שלה? [צילום: יהודה שגב]

ראוי מדי פעם לרענן ולבדוק עובדות כדי להימנע מאשליות ואולי להתפקח. לאחרונה נתבשרנו כי ח"כ יחימוביץ' הכריזה על עצמה כמועמדת לראשות הממשלה. מאידך, יחימוביץ' הכריזה שהיא במכוון נמנעת מלהביע את דעותיה המדיניות לרבות בעניין הסכסוך עם ערביי ארץ ישראל. מכאן, אליבא דח"כ יחימוביץ', הבעיות המרכזיות של מדינת ישראל הן חברתיות וכלכליות כמו גם הבעיה של מכבי פ"ת, רחמנא לצלן. תוך כך פיתחה תודעה של נגד עשירים, המזכירה ימי חושך טרם הקמת מסך הברזל. ובכול זאת מהן דעותיה הכלכליות החברתיות והמדיניות?

לקראת הבחירות של 1996 התאחדו לרשימה אחת שתי מפלגות, מפלגת בל"ד עם מפלגת חד"ש. הבחירות היו לכנסת ה-14 שהתקיימו ב-29.5.1996. לשתי המפלגות הרבה מן המשותף כפי שהדבר התבטא גם במצען לבחירות. חד"ש ראשיתה בשנת 1977 כגוש פוליטי שנוצר סביב רק"ח. מטרתה הייתה ליצור שיתוף פעולה בין המפלגה הקומוניסטית לבין אלה הלא-קומוניסטים תחת מצע כלכלי חברתי מדיני שמאלני משותף. חד"ש כללה בתוכה תנועות וזרמים כשהמרכזי בו הוא זרם כלכלי חברתי מהסוג קומוניסטי-לניניסטי. לעומתה מפלגת בל"ד, השנייה בשותפות, שהיא הברית הלאומית הדמוקרטית ובשמה הערבי נקראת 'א-תג'מוע', הוקמה בשנת 1995. עיקר עניינה היה מדיני כנגד הסכמי אוסלו, וכנגד תפיסת הלאומיות הערבית פלשתינית שהיו קיימות במסגרות הפוליטיות שהיו בקרב השמאל הקיצוני. בהן עמדות הדומות לחיזבאללה.

מבחינה מדינית נמצאות מפלגות אלו בקצה השמאלי של המפה הפוליטית הישראלית: המפלגות האלה דוגלות בהפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, תומכות בנסיגתה של ישראל מכל "השטחים", כולל "שיך מוניס", וממרבית שטחי הקיבוצים, במיוחד בגליל, במימוש זכות השיבה אליהן, לתוך ישראל, כפתרון לבעיית הפליטים, ובהקמת מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים.

בנוסף הן תומכות בביטול מוסדותיה הציוניים של מדינת ישראל ודורשות הכרה בערביי ישראל כמיעוט לאומי ולא כמגזר אזרחי. דהיינו, זכויות של עם אחר, מדינה אחרת. כלומר, במילים פשוטות, בניסוח פשוט וברור, הרשימה הזו היא בעד חיסול מדינת ישראל והקמת מדינה פלשתינית במקומה, לא לידה, מדינה חד"ש-ה, ולכאורה פעלה לממש זאת (ראה מקרה עזמי בשארה).

יחימוביץ' הצביעה לבשארה באמתלה שהצביעה לתמר גוז'נסקי

באותן הבחירות, הרשימה חד"ש-בל"ד המאוחדת קיבלה ייצוג של 5 מנדטים בכנסת. חברי המפלגה הזאת לכנסת היו: עזמי בשארה, האשם מחמיד, סלח סאלים, אחמד סעאד, ותמר גוז'נסקי. במהלך כהונת הכנסת, בעקבות סכסוכים עם תנועת חד"ש, פרשו מהסיעה המאוחדת נציג בל"ד עזמי בשארה, ועימו האשם מחמיד. וכך התפלגה לה הרשימה המאוחדת וחזרה למרכיביה, חד"ש ובל"ד. וכל זה אודותן למה ומדוע?

בראיון לעיתון מעריב ביום 24.4.2010 אמרה ח"כ הגב' שלי יחימוביץ', היום יו"ר מפלגת העבודה, כך: "ובעניין חד"ש, הצבעתי ב-1996 לפרס ולתמר גוז'נסקי... אז הייתה אפשרות לפצל את ההצבעה". כלומר, יו"ר העבודה, ח"כ הגב' שלי יחימוביץ' הצביעה עבור חד"ש בל"ד לכנסת. חשוב להדגיש, כי הגב' יחימוביץ' בהצבעתה השתמשה בשיקול דעת, בבחירה חופשית בדמוקרטיה, בבחירות חשאיות וזו זכותה המלאה גם כאשר עבדה בשרות הציבורי של הרדיו. אלא שחשוב להתבונן על המהות שבדבר, על שיקול הדעת, ועל השרות הציבורי ומהותו. האם הוא לכלל הציבור?

מן הראוי הוא לדלג על "מעלותיו" הידועות של עזמי באשרה, הפושע שברח ממשפט במדינה, לו הצביעה אז האזרחית העיתונאית בשרות הציבור הגב' שלי יחימוביץ'. העובדה היא שח"כ יחימוביץ' הצביעה לעזמי בשארה, באמתלה שהצביעה לתמר גוז'נסקי, או אולי להפך, אבל ברור הוא, כאשר הצביעה לבל"ד-חד"ש לכנסת, היא הצביעה גם למצע שלהם שחלק עיקרי מתוכנו מצוין לעיל, כאמור. עובדה זו מעלה הרבה שאלות ותמיהות רבות נוספות הרי רק כמה מהן: האם העיתונאים בתקשורת הם שמאלנים? או שהם שמאלנים קיצונים? ומה החלק של דעתם בכל דיווח? ומהן ההשלכות להיום, מהן דעותיה האמיתיות של יו"ר מפלגת העבודה? האם השתנו? מדוע להאמין לה?

אשר לצד הכלכלי חברתי, בנוסף למדיני, ח"כ יחימוביץ', כזו שהצביעה לדעות כלכליות קומוניסטיות של בל"ד-חד"ש, הלכה לעבוד אצל הטייקונים בתקשורת, בשוק החופשי. איך זה מתיישב עם דעותיה? אז והיום? ואלה מפרטי העניינים: גב' יחימוביץ' באוקטובר 2000 עזבה את קול-ישראל והחלה להגיש תוכניות בערוץ 2. זהו כידוע ערוץ מסחרי ובבעלות הטייקונים, איש הטלוויזיה חיים סבן ואנשי העסקים מוזי ורטהיים, גד זאבי ואייל יונה. בחברת החדשות של ערוץ 2, הגישה את תוכנית הראיונות "פגוש את העיתונות", את תוכנית האקטואליה והחדשות "שש עם" ואת הפינה "גילוי דעת" ב"אולפן שישי". ובגילוי דעת אילו דעות גילתה?

על איזה בסיס להאמין לה שהשתנתה?

כשעבדה שם נהנתה ממשכורת "יפה", פי כמה הייתה גבוהה מזו של עובדי הקבלן במקום? מדוע אז לא התלוננה לטובת עובדי הקבלן? האם אז כמו היום היא כתמר גוזנסקי (קומוניסטית) בדעותיה? או "סוציאל דמוקרטית" (סוג של מכבסת מילים)? או האם היא חלק "מהקפיטאליזם החזירי"? האם היא בעד מדינה פלשתינית במקום ישראל? ועוד... על איזה בסיס להאמין לה שהשתנתה? ואם השתנתה מי ערב שלא תשתנה פעם נוספת? בקיצור, מי את ח"כ שלי יחימוביץ'? הטוענת "אנחנו מפלגה שבנתה את המדינה", מי את? עם בל"ד? עם חד"ש עם מי? עם עזמי בשארה? במלחמת יום כיפור? בשלום עם מצרים? נא לא להתבלבל, במפלגתה של ח"כ יחימוביץ' מבין חבריה הבכירים יש הדוגלים בשחרור הרוצח ברגותי.

ח"כ שלי יחימוביץ', היא ולא אחר/ת, היא ולא שרף, מכהנת היום כיו"ר מפלגת העבודה, ומכריזה על היותה מועמדת לראשות הממשלה. לאור האמור לעיל האם ראוי להצביע עבורה? האם ראוי להצביע עבודה כיוון שתמכו בה ליו"ר שלהם? ובכלל, מדוע להצביע לחיקוי ולא למקור, רחמנא לצלן? לבל"ד? לחד"ש? לתע"ל? מהן הן דעותיה האמיתיות המדיניות? הכלכליות? החברתיות? איך קרה שהתקשורת מתעלמת ממציאות זו? האם שוב הפעם יש לנו "תקשורת מגויסת"?

הדבר מזכיר את התבטאותו של חתן פרס ישראל האמן יהורם גאון:
"מי צריך להיות היום מורה, זמר או מדען, האין די בכך שתהיה מפורסם, וכל העולם מרכין ראשו בפניך? זה לא בגלל הישג מקצועי, אלא רק בגלל שהיית בטלוויזיה. כדי להמחיש את הריקנות, ראוי לציין שאין מקצוע ראוי או מפורסם. יש רק מפורסם" (27.1.12).

אשר על כן, מהם ממדי הריקנות הפוליטית של ח"כ יחימוביץ'? מהם ממדי הזיג-זג הפוליטי שלה? האם מדובר כאן באפורטיוניזם פוליטית? בצביעות? בלרקוד על הדם החברתי? של העובדים הסוציאליים? של עובדי הקבלן? והיא משמשת יו"ר העבודה? מועמדת לראש ממשלה, בגלל שהייתה בטלוויזיה? מצחיק ומצחין. מאידך ברור הוא שהנימוק השגור בפי השמאלנים הקיצונים "אנחנו מיעוט נרדף שמנסים להשתיק אותו" איננו תופס שהרי מדובר כאן על מהות ותוכן הבחירה החופשית שמימשה ח"כ יחימוביץ' ובוחריה.

ובסייפי, רק לחשוב, ככזאת אשר הצביעה לעזמי בשארה ולתמר גוזנסקי ולמצע של בל"ד-חד"ש, הגב' יחימוביץ', במקביל לעבודתה אצל הטייקונים בערוץ 2, גם שידרה בגלי צה"ל בתוכנית אקטואליה...

תאריך:  16/04/2012   |   עודכן:  16/04/2012
יעקב איציקוביץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   גד זאבי   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חיים סבן / Haim Saban   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יהורם גאון   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מעריב   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עזמי בשארה   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד   תמר גוז'נסקי 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החיבור הפוליטי בין ח"כ יחימוביץ' לבשארה
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שיייקה
16/04/12 14:49
 
העבודה+יום כיפור!
17/04/12 10:53
2
ד''ר אברהם שלום
16/04/12 16:27
3
שפ שפ
16/04/12 21:45
4
קורןנאוה טבריה
17/04/12 07:09
5
ב.דני
17/04/12 09:32
 
דני. ב
17/04/12 14:24
 
נימרוד
18/04/12 15:59
6
קורןנאוה טבריה
17/04/12 10:42
7
עמיש גל
11/05/12 21:16
8
crystaloak
11/08/12 07:31
9
דניאל קלינמן
22/09/12 21:41
 
בן צבי
17/10/12 12:57
10
gabi
28/09/12 18:59
11
המדייק
29/10/12 19:30
 
להלן מקורות הדיוק
31/10/12 00:22
 
המדייק פעם שניה
31/10/12 10:05
12
נמיר
12/01/13 20:04
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים, שמתחים תרבותיים ודתיים בחברה שלנו, צבועים בצבעים שונים, לעתים נעים בין קטבים של שחור קודר ובין לבן רגוע ושלו, מן הראוי לנוע בין הצבעים גם בספרות המדרש, שגם בה ניתן למצוא צבעים קוטביים של אמירות. כזו היא הגר אמו של ישמעאל. כזו היא הגר בספרות המדרש, ספרות המתייחסת לדמותה תוך שוטטות בין הקטבים. מצד אחד צבועה בשחור קודרני של "מְעֻבֶּרֶת מִרְשַׁעַת" ולעומתה יהיה מי שיצבע אותה בלבן רך של "צַדֶּקֶת".
16/04/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
"האין ליהודי עיניים? אין ליהודי ידיים? איברים, צורה, חושים, מאוויים, רגשות? ולא כמו הנוצרים מאותו לחם הוא אוכל, באותו כלי נשק הוא נפצע מאותן מחלות הוא מתייסר? באותן רפואות הוא מתרפא, באותו קיץ חם לו ובאותו חורף קר לו? אם תדקרו אותנו לא ניזוב דם? אם תדגדגו אותנו לא נצחק? אם תרעילו אותנו לא נמות? ואם תתעללו בנו לא נתנקם? הסוחר מונציה, ויליאם שייקספיר, 1598. מערכה 3 תמונה 1"
16/04/2012  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
היום יום עצוב לאוהדי הספורט החיוביים (והם הרוב) בישראל. ההחלטה המקלה של בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, היא בבחינת החלטה שתהווה בכייה לדורות. איזה מסר יצא מבית הדין ומדייניו הנכבדים? מה יסיקו מכך "אוהדי" הכדורגל האלימים?
15/04/2012  |  שי ברק  |   מאמרים
אסי דיין הגה את ד"ר פומרנץ המאפשר לאנשים להתאבד ממרפסת ביתו תמורת תשלום. אבל ד"ר פומרנץ אינו פסיכיאטר בסרט קולנוע, והוא לא המציא את השיטה של לגבות תשלום תמורת התאבדות. מדינת ישראל מתאבדת כהתגשמות של חזון ציוני כמדינת העם היהודי, והיא הופכת בחסות הטירוף האימפריאליסטי-קפיטליסטי לפרויקט "מצדה", עם ממשלה שמייצרת כאן מציאות של מדינה דו-לאומית. תעשיות הפחד של נתניהו וליברמן מציבות את כולנו במרפסת של אסי דיין
15/04/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
"הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" מפעיל ארגון בשם "תדמית" העוסק בביקורת התקשורת הישראלית, וזאת במטרה להביא איזון לתוך הסיקור התקשורתי ובכלל - להבטיח סיקור הוגן ומדויק.
15/04/2012  |  אליקים העצני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
תאורה נכונה [צילום: אנטולי מיכאלי]
מיטל רובין
שולחן מעוצב נכונה יהפוך את הארוחה לחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת עבורכם ועבור האורחים ויקח את אווירת החג צעד אחד קדימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il