|   15:07:40
  עמוס שנער  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

ביטוח רצון הרוב וזהירות ממלכודות לימנים

כמה קדנציות לקח לשרון להרוס את גוש קטיף? אפילו לא שנה, אלא כהרף עין כמעט. ניצחון הימין יהיה תמיד זמני ועד לבחירות הבאות - בעוד ניצחונו של השמאל עשוי להיות לעד
20/05/2012  |   עמוס שנער   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
נתניהו. ימני הנכנע לשמאל? [צילום: פלאש 90]

לנצל את הקואליציה הגדולה

לא מספיק להיות ימני ולא מספיק לבנות ישובים. ממשלות ימין יכולות לעלות אחת אחר השנייה במשך עשר, עשרים ואף חמישים שנה, אך מספיק שממשלת שמאל תנצח פעם אחת כדי להחריב בנייה של מאה שנה. כמה קדנציות לקח לאריאל שרון להרוס את כל גוש קטיף? אפילו לא שנה אלא כהרף עין כמעט. מי שעיניו אינן בראשו עוד יכול לחשוב שדרך הימין תנצח אך ניצחון הימין יהיה תמיד זמני ועד לבחירות הבאות, בעוד ניצחונו של השמאל עשוי להיות לעד.

רצון הבוחר במערכת בחירות אחת יכול למעשה לעקוף את רצון הבוחר בכל מערכות הבחירות הקודמות לה והעתידיות לה, מה גם שאם השמאל ינצח ויעלה לשלטון, לא בטוח שתהיה זו בחירה של העם מתוך הסכמה להיפרד מהשטחים, אלא מתוך הבעת מחאה חברתית או מחאה נגד שחיתות כזו או אחרת כאשר יימאס לציבור להיות בן-ערובה של שאיפותיו המדיניות.

סכנה אחרת היא שחלק ניכר מבוחרי הימין יאמינו לאיזו מפלגה חד-פעמית שתציג את עצמה כמפלגת מרכז למרות שתהיה זו מפלגת שמאל קיצוני, כמו קדימה של לבני, ועל כך עוד אכתוב בהמשך. אז ברור לי שרצון העם הוא בממשלת ימין מדינית עם רגישות חברתית, ומשום מה לא קמה כזו מפלגה פרט לשס ויהדות התורה שאינן יכולות להוות אלטרנטיבה במדינה שאינה חרדית גם אם תומכים בשס מסורתיים לא מעטים.

אך מה שוודאי יש לעשות הוא לשריין חוק בכנסת שיחייב רוב מיוחד וחד-משמעי עבור מסירת שטחים, ועכשיו זה הזמן כשהקואליציה גדולה. נתניהו אולי יחשוש שאם הנושא המדיני יירד מהפרק אז יוכלו בוחריו לזלוג לשמאל לשם טיפוח אשליותיהם החברתיות, אך הוא יוכל תמיד להזכיר את מצבה היציב של ישראל בתוך כלכלה עולמית במשבר ומעבר לכך, לו יביא נתניהו למהלך מוצלח שכזה למען שמירת ארץ ישראל יהיו רבים שיכירו לו על כך טובה ויראו בו מלך של ממש וכך יזכה לקולות ימין אותם לא היה משיג בדרך אחרת. אז אם אתה, נתניהו, באמת ימני ודואג לעתיד ישראל, עכשיו זה הזמן, והוא אוזל לך מבין הידיים. אחרי שחוק זה יעבור גם פייגלין יציק לך כבר פחות.

זהירות ממלכודות לימנים תמימים

מאז ומתמיד ניסו המחבלים (במובן הדמוקרטי ולא הטרוריסטי) לעקוף ולהשמיד את הדמוקרטיה בישראל באמצעות שימוש במפצי סירחון פוליטיים שהם גם חומרי נפץ לחיסול דמוקרטי.

רצון העם אינו מעניין את יוזמי ואדריכלי קדימה או מפלגת "יש עתיד" (שחור), כי אם רק הרצון לממש את שאיפותיהם הפוליטיות השמאלניות. וכאשר רוב העם ימני, הדרך היחידה מבחינתם (מעבר למתן שוחד לנבחרי ציבור ימניים עבור תמיכה במהלכי השמאל) היא בבניית פצצות לריסוק הדמוקרטיה בדמות "מפלגות מרכז" כביכול, שהן למעשה מפלגות שמאל קיצוני שמהוות מלכודות המונים לימנים תמימים.

אז חוץ מיאיר לפיד ואולי גם ציפי לבני מי יודע מה הן כוונותיו של אריה דרעי חברו של חיים רמון? האם רוב מצביעיו, אם ירוץ ויעבור את אחוז החסימה, באמת שייכים למחנה השמאל? ודאי שלא, אך כמו שדרעי היה שותף לתרגיל המכונה "התרגיל המסריח" של פרס ולממשלת "אוסלו" של רבין מאוחר יותר, כך לא תהיה לו בעיה להצטרף לממשלת שמאל נוספת ולהערים שוב על מצביעיו הימנים. ואם לא יעבור את אחוז החסימה? לא נורא, אז הלכו עוד כמה קולות ימניים לפח. ומה יקרה אם נתניהו יעצבן נורא את ליברמן? (אף על-פי שליברמן איננו שייך במהותו למחבלי הדמוקרטיה של השמאל), האם הוא ימשיך לייצג נאמנה את בוחריו הימנים ויתגבר על עלבונו האישי, או שיהיה לו תירוץ לחבור לשמאל בשל נאמנותו לערכים נוספים כמו לענייני הזוגיות, הגיור וכדומה?

תפקידם של הימנים האמיתיים (ויש לכם שנה וחצי לכך) הוא להתמקד בהסברה על מהותן של מפלגות המפץ הדמוקרטי, להסביר שאין אמצע ואין מרכז אלא רק הכרעה ברורה, ולעמוד על חובת איחוד הכוחות כדי שקולות ימניים לא יילכו לפח כפי שקרה בבחירות 92', בהן רבין ז"ל עלה לשלטון למרות שרוב המצביעים בקלפיות היו ימנים. צריך להזכיר לבוחר שגם תמיכה בליכוד יכולה להניב קולות לשמאל, כי כבר צמחו בליכוד בוגדים בעבר, ויותר מפעם אחת. ולא לשכוח שוב - להתאחד, להתאחד, להתאחד. אומנם כל אחד בטוח שהוא הטוב ביותר ולחלקם חשבונות פוליטיים, אך זה יביא לאסון הגדול שלנו. אז לא להעז להתפלג. נפתלי בנט ואביחי רונצקי, אני פונה גם אליכם.

לנתניהו לא כדאי להציק לחרדים ולימין

שאלת מיליון הדולר היא מה נמצא בראשו של נתניהו. האם הוא ימני מתוחכם הנכנע לשמאל במראית עין בלבד או שמא הוא עוד יפתיע ופינוי גוש קטיף של שרון יתגלה כמהלך סופר-ימני לעומת מה שנתניהו לבסוף יחולל?

שאלת מיליון דולר נוספת היא מה מתכנן נתניהו בעניין חוק טל ובעניין החרדי בכלל? אז רק להזכיר לך, נתניהו, שהיום אתה מלך ויכול לזרוק את התומכים הטבעיים שלך לפח אך לא לעד תוכל להסתדר ללא החרדים וללא הימין. לקדימה של שרון עוד נתנו צ"אנס ובחרו באולמרט יורשו לאחר הבגידה במצביעי הימין, אך את תוצאות העקירה כבר כולנו ראינו והימין המתון לא יסלח לתעלול מחודש והימין הקיצוני גם כך לא שלך. מופז המזגזג עוד יכול לחזור בו ותישאר עירום מכל עבר. אז הישאר נאמן לעקרונות. העם ימני, אז אל תפחד ותהיה ימני.

תאריך:  20/05/2012   |   עודכן:  20/05/2012
עמוס שנער
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אביחי (אבי) רונצקי   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אריאל שרון / Ariel Sharon   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חיים רמון   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביטוח רצון הרוב וזהירות ממלכודות לימנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יש פועל מבריק בעברית מודרנית: לְסַיֵּל, בניין פיעל, י' חרוקה ודגושה. יש משהו חדש בתיבת הדואר האלקטרוני שלך? תְּסַיֵּל אותו וַחֲסַל! היום כבר לא צריך לחשוב. היום כבר לא צריך להקשיב. לְסַיֵּל, זה מה שהולך. הציניקן המפוכח פותח את תיבת הדואר האלקטרוני שלו ויורה פקודות בצרורות על המחשב: סַיֵּל! סַיֵּל! סַיֵּל!
20/05/2012  |  עו"ד אריאל לוין  |   מאמרים
ביום חמישי האחרון הלך לעולמו השר ואיש השב"כ לשעבר גדעון עזרא לאחר מאבק ממושך בסרטן הריאות ממנו סבל בשנתיים האחרונות.
19/05/2012  |  רועי אורן  |   מאמרים
למרות ההתעוררות התקשורתית האחרונה, בעקבות מספר מקרי פשיעה קשים בהם מעורבים מסתננים, בעיית המסתננים לא התחילה אתמול והיא מלווה אותנו כבר שנים. למרות האירועים האחרונים חובה להדגיש, כי הרוב המכריע של המסתננים לישראל אינם רוצחים, אנסים או גנבים.
19/05/2012  |  דני לביא  |   מאמרים
כוחות צבא ומשטרה רבים אבטחו את ביקורו של המפכ"ל בתל אביב. בשרשרת החיצונית היו אלה שבע סוללות כיפת ברזל מתוך הארבע שיש לנו, אשר עובו בשתי סוללות חץ נגד טילים ארוכי טווח. אחמדינג'אד ונסראללה יחכו קצת, הם מתחשבים.
19/05/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
לאחרונה נמסר כי ישראל והרשות הפלשתינית החליטו לחדש את "מחוייבותן לשלום" ולהחיות את שיחות השלום. אם אכן תתממש תחזית זו, נושאי הליבה של שטחים, ביטחון, התנחלויות ופליטים, ארץ ישראל וירושלים יעלו שוב לדיון, כאילו שדיונים נוספים יפשטו את העניינים במקום לסבכם. אך קשה לתאר כיצד בכלל ניתן לדון בכל הנושאים כבדי המשקל הללו, שלא לומר להגיע להסכמה ידידותית בהם, אם האווירה מסביב מזוהמת ומורעלת על-ידי שטף של תעמולה עויינת שמפיצות התקשורת ומערכת החינוך הפלשתיניות. תעמולה זו נועדה להנציח את העימות, להעמיק את השנאה, לשלול את הלגיטימציה של מדינת ישראל, להשמיץ אותה ולהציג את אזרחיה כבלתי אנושיים, ולהתייחס להיעלמותה הקרובה לעיתים קרובות בהרבה מאשר לטפח את אפשרות היותה שכנה של שלום.
18/05/2012  |  רפאל ישראלי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות/מפלגות  /  מי ומי  
כוכב הכנסת  /  ערוץ הכנסת
יו"ר הליכוד בהסתדרות - מורשע בדקירה  /  איציק וולף
צפו: לחישת הזעם של רוני בר-און  /  עידן יוסף
רמון - יצרן המפצים  /  אריה אבנרי
רכבת ההרים של הפוליטיקה הישראלית  /  אריאל כהנא
תחרות מוקדמת בליגת הבית היהודי  /  הרב ישראל רוזן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il