|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

על באבות ועל בובות

כבר מספר שנים שהובא לידיעתי כי הרב יאשיהו פינטו - רב צעיר וחולני מאוד, נישלט ע"י כנופיה של בעלי עסקים, שבינם לבין דת אין ולא דבר. גם מסופר ש"גבאים" בלבוש "חרדי" גורפים הון תועפות בכל תרגילי הכניסה לרב ו"סידור הברכה". כל אותה כנופיה יוצרת לרב הזה דמות "קדושה"- שעימה ועם האמת אין ולא דבר
15/10/2012  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
הרב יוסף פינטו. התורה אסרה לפנות לאובות ויידעונים [צילום: פלאש 90]

פרשת הסתבכותו של הרב יאשיהו פינטו איננה מפתיעה אותי. נהפוך הוא, כבר תקופה שאני שואל את עצמי לא רק מתי יתפוצץ סופית ה"בלון" הזה, ששמו יאשיהו פינטו אלא בכלל כל ה"בלון" ששמו ה"באבות" וה"אדמור"ונים" העוסקים בסחר "ברכות" והשבעה על קברים במקום להפיץ תורה ולכוון את החילוניים לשמירת המצוות?. את השם "יאשיהו פינטו" אני כבר שומע כמעט כעשור בנוגע להיותו "קוסם" ו"מזכה הרבים" ב"ברכות", כמובן תמורת סכומי כסף הגונים. לשמחתי אתר זה פרסם ומפרסם את האמת למרות שהלה כותב כאן את טורו.

השיטה: הפיכת הרב לדמות 'קדושה'

לא פלא בעיני ש"טייקונים" ו"שמייקונים" הם לקוחותיו ו/או חילוניים, מסורתיים ובעלי תשובה בראשית דרכם. יהודי מאמין באמת - ושתורת ה' פרושה לנגד עיניו, אינו יכול להאמין שאיזה רב צעיר יכול לתת ברכה - על-פי סכום קצוב, ושזו תפעל כקסם ללא קשר לשמירת מצוות. אבל "טייקון" חילוני - שאינו חפץ בעול תורה ומצוות, יחפש לעצמו דרך להצלחה מהירה בעזרת "ברכה פלאית". אבל מסתבר של"טייקונים" הללו יש עוד סיבה - והיא מסחרית גרידא, לעמוד מאחורי איזה "רב נותן ברכות" זה או אחר.

כבר מספר שנים שהובא לידיעתי כי הרב יאשיהו פינטו - רב צעיר וחולני מאוד, נישלט ע"י כנופיה של בעלי עסקים, שבינם לבין דת אין ולא דבר. כמו-כן גם מסופר ש"גבאים" בלבוש "חרדי" גורפים הון תועפות בכל תרגילי הכניסה לרב ו"סידור הברכה". כל אותה כנופיה יוצרת לרב הזה דמות "קדושה"- שעימה ועם האמת אין ולא דבר, כדי שאנשים ינהרו אליו יפקידו כספים ל"ברכות" והם יתוגמלו אח"כ עבור יחצ"נותם.

כמו-כן ישנם לא מעט "טייקונים" בעלי אינטרסים כלכליים המעוניינים ביצירת "דמות המופת" הזו לרב, כדי שבהיותם קרובים אליו, הם יעבירו דרכו הצעות ועצות כלכליות על-פי אינטרסיהם הכלכליים והפוליטיים בדרך "רוח הקודש" של הרב למשקיעים תמימים שינהרו אליו כדי לשאול בעצתו וב"הארה האלוקית" שלו.

השיטה הזו לא הומצאה ע"י אנשי הרב פינטו בלבד ואיננה עובדת רק אצלו, אלא אצל הרבה "באבות" ואדמו"רונים שחלקם אפילו לא למדו חומש. ה"עסקים" הללו פורחים בעיקר בחו"ל - ובמיוחד בארה"ב, שם הכסף מצוי יותר ושם העשירים רבים יותר ומעל לכל שם פחות יכולים לגלות מי הוא הנוכל ומיהי חבורתו.

מצווה גדולה לתרום את הדירה

לפני כשנתיים פגשתי חבר בבית שמש ששנים הרביץ תורה בחינם ממש בעיר אשדוד. הפעם הוא סיפר לי כי ברח מעיר זו סופית. לשאלתי מדוע עשה זאת טען כי "הבאבות" השתלטו על העיר" ובין השאר הוא וכמותו אוימו להפסיק ללמד תורה לשמה מחשש שהתלמידים יפקחו עיניהם, יתחזקו ביהדות ויפסיקו להיות ה"קליינטים" של ה"באבות". אותו חבר גם הפגיש אותי עם בעל תשובה מארה"ב שהגיע לארץ חסר כלום בגלל הרב יאשיהו פינטו וחבורתו. האיש - סוחר עמיד לשעבר בתחום האלקטרוניקה בארה"ב, שוכנע ע"י אנשי הרב פינטו כי לרב "סגולות מיוחדות" והלה החל להיות ממעריציו.

אח"כ עבר שטיפת מוח כי זו מצווה גדולה "לתרום לצדיק" את דירתו, ואם לאוו יהיה על כך "קטרוג בשמים". הצעיר שאל את השליחים האם הרב עומד מאחוריהם והם ענו כי במצוותו הם עשו זאת. הרב אישר טלפונית את טענתם, בשיחה עם הצעיר.

הצעיר הסכים לתת להם את דירתו המפוארת והם התחייבו לממן לו שכ"ד תמורתה לכל החיים, בארה"ב. לאחר מספר חודשים הופסק שכ"ד הזה ורק בהתערבותו של אחי הצעיר לא נזרק האח לרחוב אלא נקנתה עבורו - ע"י הכנופיה הזו, דירת חדר מעופשת בברוקלין שבניו-יורק. האח פשוט איים על הכנופיה כי יפנה לערכאות אמרקיניות וכי איננו מאמין בכוחו ה"מיסטי" של הרב פינטו. מסיפורו של חברי מסתבר כי פרשת העברת דירות ל"רב הקדוש" היא שיטה שמפעילים אלה שמסביבו והרב עצמו אנוס לשתף פעולה עם כל אלה שהשתלטו עליו והפכו אותו ל"פרויקט מסחרי". למי שאינו זוכר הרי שרק לני זמן קצר התגלה כי הרב אליעזר ברלנד מישיבת "שובו בנים" של חסידות ברסלב בי"ם ברח משבי אשתו ובנו שהשתמשו ב"בירכותיו" לגרוף הון תועפות (אלף ש"ח עבור ברכה!).

מנתקים את המאמינים מהיהדות

סיפור אחר הקשור לרב פינטו וכיצד השפעת ה"באבות" האלה גורמות לניתוק מהיהדות, חויתי לפני מספר שנים. סטודנט ישראלי לרפואה התחזק אצלי ברומניה והפך לשומר שבת. הצעיר - במקור מהעיר אשדוד, החל באופן טבעי לבקר בישיבתו של הרב פינטו. בתחילה הכל היה טוב ויפה עד שהגיעה "מסכת ברכות". מאז שהחל הלה לבקש ולשלם על ה"ברכות" הוא החל להתיר מצוות בטענה כי "עכשיו אני יכול להצליח בלי לקיים מצוות, הרב מברך ואני נושע". לאחר תקופה קצרה - מ"בירכות הרב", הוא התחתן עם צעירה מפוקפקת והתגרש ממנה - בשיא עולמי, כבר בליל החתונה, לאחר שהאם והבת הציבו תנאים להעביר לזכותן את נכסיו ונכסי אימו בטענה ש"כך הרב הבטיח לנו". מאז הגרושין משלם הצעיר שכירות חודשית של 5000 ש"ח לגרושתו ואילו קשריו עם אימו נותקו בשל זאת. מיותר להוסיף שמהמצוות שכח...

רמאים ברשות עצמם

כרב פינטו ישנם עוד מאות כמות ולשם כך אוסיף רק כמה דוגמאות. הרב מתתיהו פרידמן מהעיר שטפנשט ברומניה היה אומנם יהודי צדיק ומשכמו ומעלה אבל מה שפרחח בשם אברהם יעקב סולומון עושה בשמו אינו אלא חילול ה', ביזוי המת והעיקר: הונאה!. מידי יום חמישי בערב מתאספים מאות בבית העלמין בגבעתיים ושם מר סולומון ואשתו גובים מהם "תרומות" מ"בירכותיו" של אותו סולומון ומהקשר ה"ישיר" שיש לו עם הצדיק. כך למשל הוא עומד להעמיד "בניין של ישועות" ביציאה מבני ברק ושם הוא כמובן יהיה ה"מושיע". האיש בקושי סיים ישיבה חסידית וכולו עם הארץ נבער אך מכתיר את עצמו כ"הרב הגאון" ובעצמי שמעתי את אשתו "מתירה" לו לנאוף בחו"ל , "אבל לא בארץ"!. אחיו של הלה - ישראל שמו, מצטרף למסעות הללו ברומניה וסטודנטים ישראלים כבר התלוננו בעבר אצלי כי הלה ישן עם נשים בייחוד, גנב מסופרמרקטים רומנים בטענה כי "הם גם גנבו את אבותינו" וכן מחפש קזינואים להימורים בהיותו ברומניה.

אחד אחר - "באבא" בפני עצמו, הוא אדם בשם איפרגן (לא ה"רנטגן") מרמלה המספר לכולם כי בברכות שלו נושעים כולם וכי אם לא תתקיימנה הוא מוכן להחזיר ת הכסף. עד היום הוא לא החזיר לאיש את הכסף - גם לאחר עשור שלא נושעו בברכותיו. לאחרים הוא מספר - בתעמולה הכתובה שלו, כי הוא מחזיק כספית כוללים לאברכים אבל כשעוברים על המקומות מגלים שלא דובים ולא יער. סטודנט ישראלי לשעבר קיבל ממנו הבטחה לעבור בחינה ברפואת שיניים גם אם לא ילמד כל השנה. התוצאה הייתה שהסטודנט היה צריך להישאר כיתה שנה שלימה בעקבות ה"ברכה".

סוחר "ברכות" נוסך הוא אדם בשם משי זהב (לא ההוא מזק"א...) המטייל בעולם - וגם בארץ, וקורא בכף היד. האיש מצויד ב"מכתבי רבנים" שכל תשובתם להיותם חתומים עליהם היא כי "היהודי צריך להתפרנס". משי זהב זה לבוש בלבוש "ירושלמי" אדוק עם "שמונת בגדי כהן גדול" אבל לא מתבייש לקבל נשים, לבחון את כף ידן כב"זכוכית מגדלת" ממש ולהתלוצץ עימן. אחת מהן - מהעיר מנצ'סטר בבריטניה, טענה כי התייעצה עימו מה לעשות מאחר שהיא גרושה והוא ענה לה: "תתחתני". לשאלתי כמה שילמה לו ענתה - "50 ליש"ט". עניתי לה שאני הייתי עונה לה את אותה תשובה בחינם...

כאמור, כאלה ישנם רבים. הם אינם בעלי כוחות מיוחדים, מדובר ברמאים ברשות עצמם או ברשות אחרים ואין בהם שום קדושה. הם אינם יכולים לצפות אסון בחו"ל אם לא יעלו לארץ והם אינם יכולים לראות "הארה אלוקית" בכלכלה ובחיים הפרטיים. התורה מורה באופן ברור כי אין לפנות לאובות ויידעונים. התשובה לכל הנוכלים האלה היא תשובתו של שלמה המלך , החכם באדם:"סוף דבר הכל נשמע, את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם".

תאריך:  15/10/2012   |   עודכן:  15/10/2012
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על באבות ועל בובות
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עומרי
15/10/12 19:04
 
אליהו קאופמן
16/10/12 01:31
2
ירושלמי
15/10/12 20:50
3
אחת שיודעת
15/10/12 23:11
4
מנ
16/10/12 04:57
 
אליהו קאופמן
16/10/12 11:50
5
איריס כהן
16/10/12 09:38
 
אליהו קאופמן
16/10/12 12:09
6
mony cohen
16/10/12 19:17
7
עומרי
17/10/12 01:20
 
אליהו קאופמן
17/10/12 10:17
8
יקיר
24/10/12 13:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפשר בהחלט לומר שמאז שגורשו ממולדתם, היהודים היו שעיר לעזאזל ושק החבטות של העולם, ואם לתאר רוע ועוול, אז אפשר פשוט להצביע על האופן שבו העולם התייחס ליהודים במשך 2000 שנה.
15/10/2012  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
בסוף השבוע פורסם בעיתון ג'רוזלם פוסט סקר שעל פיו מפלגה מאוחדת של אולמרט, לפיד, מופז ולבני עתידה לקבל 31 מנדטים בבחירות הקרובות לכנסת, בעוד שהליכוד יקבל רק 27 מנדטים.
15/10/2012  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
השעון מתקתק לאחור, ולפרקליטות יש פחות מארבעה שבועות להגיש ערעור לבית המשפט העליון על זיכויו של אהוד אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. קריאת פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים מלמדת, כי לפחות בפרשת טלנסקי - הגשת ערעור היא מחויבת המציאות, הן מבחינה עובדתית והן מבחינה משפטית.
14/10/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
החוק מגדיר מוסד ציבורי כגוף הפועל למען אחת מהמטרות הציבוריות הבאות: דת, תרבות, חינוך, עידוד ההתיישבות, מדע, בריאות, סעד או ספורט, כאשר כל הכנסותיהם משמשות רק לצורך השגת המטרות הציבוריות.
14/10/2012  |  ירון טיקוצקי   |   מאמרים
את אולמרט והאולמרטיזם חייבים לעצור מלחזור לחיים הפוליטיים בחוק, אם חוסר הבושה, עזות המצח והשחצנות הטבעית שלהם מונעת בעדם מלהבין זאת בד'רך אחרת. החוצפה הבלתי נתפסת בה עבריינים לשעבר, חשודים בהווה ומי שהתחמקו מלתת דין על מעשים שלא ייעשו בחיים הציבוריים על-ידי אנשי ציבור, נוהגים לזלזל בציבור, בדעתו וברצונותיו, מחייבם שלא להשאיר את ההחלטות ליד המקרה העיוור ולגחמותיהם של החצופים עצמם ו/או של תומכים המקווים להבנות מיכולותיהם המפוקפקות ו/או מקשריהם וקרבתם אל המתימרים להנהיגנו.
14/10/2012  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il