בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הלחי הסמוקה של הקופאית מרים
|
נבוכה, סמוקה, מבוהלת טיפה, מעצם השאלה שהתבקשה לשאול את הלקוחות, שאלה אותי הקופאית מרים, האם אני רוצה לתרום. אני רוצה. אני מבין שאני צריך לתרום. אני מוכן לתרום. אבל אנא, לא כאן, לא עכשיו
|
מה פתאום מתרימים לצבא ברשת שיווק? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הלחי הימנית של הקופאית מרים הסמיקה טיפה אדומה כשהיא שאלה אותי, זמן קטן לפני שציפצפה לי את הפריט האחרון בעגלת הקניות בסניף של רשת שיווק ארצית בעיר צפונית, קטנה וחמימה, אם ארצה "לתרום שני שקלים לטובת החיילים" - במירכאות ובלעדיהן. האמת? היא תפסה אותי ברגע הכי פחות מתאים לתרומה, הרגע שבו נוכחתי לדעת, ברפרוף מהיר על מגילת החשבון, עד כמה האמירו המחירים ברשת תחת רשת ההסוואה של המבצעים וההטבות. היא לא אשמה. היא שואלת מה שאמרו לה לשאול. בשבוע שעבר נשאלתי אם אני רוצה לתרום לילדים בסיכון. בשבוע הבא אשאל, כצפוי וכמשוער, האם ארצה לתרום לעמותה נזקקת אחרת. סליחה, מה פתאום מתרימים לצבא ברשת שיווק? שני שקלים לחיילים הם עלבון לתורם ולנתרמים. תרמתי, תורם ואתרום להם הרבה יותר, אבל לא כך. לא בקופה הרושמת. לא כשאני עם האוויר ועם הלשון ועם חצי גוף בחוץ. לא סכום מבזה ומשפיל, אותי ואותם, את התורם ואת הגוף התורן הנתרם. מגיע לגופים הנזקקים השונים, מי יותר ומי פחות, מי שזעקת היזקקותו רמה ונוקבת, פולחת לב שמיים, ומי שזעקתו חרישית, רפה, אין-אונית, שהם ייתרמו בזכות, לא בחסד. בזמן ובמקום אחר, לא בסוף הקנייה השבועית; מגיע להם שאתרום להם במצפון שקט ונקי, לא כעוס ועצבני על הקופאית (היא לא אשמה), על הנתרמים (הם ודאי לא אשמים, מסכנים), על הנהלת הרשת (היא אשמה?). אני מבקש מעט מאוד: את הכבוד המגיע לי כתורם שרוצה ומוכן לתרום; שתרומתו חשובה ומוערכת; שתרומתו ראויה ומכובדת. לתרום - אבל בלב חפץ אני לא רוצה לתרום באופן קפוץ. קמצני, בסכום שהדבר היחיד שאפשר להגיד עליו הוא 'דין פרוטה כדין מאה' (לא נכון! דין פרוטה כדין מעט). אני מבקש, אנא, שיניחו לי בקופות הרושמות, הסוחטות, המרשרשות והמרוששות, ויתנו לי ללכת הביתה עם עגלת חיי העמוסה. ואני לא רוצה לשקר. לא רוצה להציג מצב שווא כוזב ומופרך לפיו "תרמתי כבר". זה נכון שתרמתי, אבל אני לא רוצה שההסבר הפשוט, העובדתי, יישמע כתירוץ קלוש ורופס. זה לא מגיע לי. אני לא רוצה שהתרומה הזעומה שלי - או הסירוב לתרום בנסיבות לא ראויות אלה - יהיו נגועים באי-יושר, בכעס, בעלבון, בשמץ השפלה. נבוכה, סמוקה, עגמומית וחמצמצה, מבוהלת טיפה, כמי שכפאה שד, מעצם השאלה שהתבקשה לשאול את הלקוחות, שאלה אותי הקופאית מרים, אישה שדיבורה רך כשתיקה, האם אני רוצה לתרום. אני רוצה. אני מבין שאני צריך לתרום. אני מוכן לתרום. אבל אנא, לא כאן, לא עכשיו, לא כך. לא כל תרומה מכבדת את בעליה. יש תרומות שמבזות אותו, ואותי. אני רוצה להמשיך לתרום בעין יפה וככל שאוכל - בלב חפץ. לא כשאני כמעט מתפוצץ.
|
תאריך:
|
31/12/2012
|
|
|
עודכן:
|
31/12/2012
|
|
אברהם שרון
|
הלחי הסמוקה של הקופאית מרים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
הרועץ הכלכלי
|
1/01/13 15:12
|
|
2
|
|
ברוך ב.
|
1/01/13 22:39
|
|
3
|
|
רונית חסון
|
2/01/13 11:10
|
|
לאחר התחבטויות וייסורים החלטנו כי אנו חפצים בגירושין.
|
|
|
"אפילו אני נשיא שאסור לו להביע את דעתו", הצהיר אתמול (30.12.12) בלעג הנשיא שמעון פרס, כשהוא עושה בדיוק את ההפך מהמצופה ממנו, במקום בו האצילות מחייבת אותו לנהוג בדחילו ורחימו, במשרה המכובדת ביותר הקיימת במדינת ישראל. הוא התכחש לדבריו הידועים של הנשיא הראשון פרופסור חיים ויצמן: "ממחטה הוא הדבר היחידי שהממשלה מרשה לי לדחוף את אפי".
|
|
|
ערב הבחירות מתגלה הבוחר הישראלי כמציאותי יותר מהפוליטיקאים בישראל. רוב הבוחרים מעניקים חשיבות רבה לצרכי ביטחון בתשובות לסקרי דעת קהל המתבססים - בשאלותיהם - על המציאות מאז אוסלו וההינתקות ולא על משאלות-לב; על "החורף הערבי" הסוער ולא על אשליית "האביב הערבי".
|
|
|
רוב בני העולם הם ימניים, מיעוטם איטרי יד ימין – שמאליים – ובכל זאת החריגות הזו לא תופסת כותרות. כנ"ל עם גובה, משקל, שכל וכיו"ב. רק חריגות במישור האישי, העדפה מינית כזו או אחרת, קופצות מיד לכותרות. האם רוב הציבור הטרוסקסואלי? כן, הטרו! האם מיעוטו של הציבור הוא הומוסקסואלי? אכן כן! האם ההומוסקסואלים הם חריגים? כן, הם חריגים, כמו שאיטרי יד ימין הם חריגים. אז מה עושים חברי-כנסת בחדר המיטות שלהם? ומדוע חריגות היא דבר רע? גאונים הם חריגים, אז אנחנו פוגעים בהם? עשירים הם חריגים, אז לא נרצה להיות כמוהם?
|
|
|
בראש מעלתם היו ידועים אבותינו, נביאנו וחכמינו כישרים. זו הייתה מידתם הבין-אישית המובהקת - סמל ובסיס לכל פעולותיהם. אחרי אלפיים שנות גלות, בסייעתא דשמיא אדיר חזרנו למולדתנו, והנה משום מה המידה הבסיסית והנחוצה ביותר לניהול מדינה - יושר - מתמסמסת, ובמיוחד בקרב אלו שאמורים להיות מנהיגי העם.
|
|
|
|