בשלהי הכנסת ה-18, כשהטיחו לעברם של
בנימין נתניהו וד"ר
יובל שטייניץ, כי יש בור תקציבי מעל 30 מיליארד דולר, זכו משמיעי הביקורת להתפרצות בוטה של השניים בלווי גלי צחוק מזלזל ומבטל את "דברי הנאצה הלא מבוססים" של משמיעי הביקורת.
"אינכם יודעים על מה אתם מדברים" ירה בצרורות בזלזול ועם טונות של ביטחון עצמי מעל דוכן הכנסת ד"ר יובל שטייניץ לעבר מבקריו. (אגב , מבקריו לא ידעו את האמת הכואבת, שהבור הוא בהרבה יותר מ-30 מיליארד דולר).
כשהחלו גלי הביקורת נגד
גדעון סער, שר החינוך בכנסת ה-18, על כך שרבים מהמורים למתמטיקה ולמדעים אין להם הכשרה מקצועית ותעודות הסמכה, הם זכו לתשובות לקוניות, לתנועות ביטול מזלזל המייחסות להן אמירות לא מבוססות, כשם ששר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, השאיר ל
יאיר לפיד את מדליית ההצטיינות באולימפיאדת ה-
OECD של מדד העוני והאי שוויון בין 34 המדינות המתחרות, כך השאיר שר החינוך בכנסת ה-18, גדעון סער, ירושה עצובה לפחות במקצוע המתמטיקה.
בחטיבות הביניים יש תואר אקדמי במתמטיקה ל-50% מהמורים במגזר הערבי. בחינוך הממלכתי דתי רק ל-40% ואילו בחינוך הממלכתי התמקמו באמצע. תעודה אקדמית יש רק ל-45%.
תמונה קשה ניתן למצוא גם בחטיבות העליונות כ-30% מהמורים אין להם בכלל תעודת הוראה או רישיון הוראה במקצוע.
הממצא המחפיר הוא שתואר במתמטיקה יש רק ל-45% מהמורים בחינוך הממלכתי, קצת פחות בחינוך הממלכתי דתי, ואילו למסגרות של החינוך הממלכתי-ערבי יש יתרון קל של מעל ל-60% מהמורים המלמדים מתמטיקה יש להם תואר אקדמי.
בימים אלו רצה המנהלת הכללית של משרד החינוך לעבר כל מיקרופון בכל אולפני הטלוויזיה לבשר למאתיים אלף תלמידי ישראל, שנבחנו בבחינות בגרות במתמטיקה, כי הם יזכו להקלה בחישוב ציוני הבגרות לאור הקשיים, עליהם הם התלוננו.
תלמידי ישראל אינם צריכים את ההקלות בציונים. הם זקוקים לרמת לימודים גבוהה במתמטיקה. הם זקוקים שמשרד החינוך יקח את דוח
מבקר המדינה המצביע על כך שהבעיה אינה אצל התלמידים. הבעיה היא של מחדלי משרד החינוך, השר האחראי לו ומנכ"ל המשרד.
זו שערורייה , שחייבים ראשי משרד החינוך לתת על כך את הדין. רק שליש מהתלמידים בחינוך היסודי ובחינוך העל יסודי זוכים למורים במתמטיקה בעלי תואר אקדמי.
העלייה מברית המועצות הצילה את מערכת החינוך בשנות התשעים במאה הקודמת, ורק בפרק זמן קצר הסתמנה עלייה של מורים למתמטיקה בעלי תעודות אקדמיות, אך בארבע השנים האחרונות המצב הלך והתדרדר. בארבע השנים האחרונות לא נעשה דבר כדי לתקן את המעוות, אלא נתנו לסטטיסטיקה להמשיך להנפיק לנו נתונים עצובים.
ראשי מדינה, שאינם שוכחים לצרוח בוקר וערב, שדרושים לימודי ליבה, הם אלו שאחראים לפגיעה קשה באחד ממקצועות הליבה החשובים. בהוראת המתמטיקה.
זה כתם על מערכת החינוך, שרק לשליש מהמורים למתמטיקה יש תואר אקדמי רלוונטי בתחום. אני פונה בשנית למנהלת הכללית של משרד החינוך, התלמידים אינם זקוקים להנחות בציונים, הם זכאים למורים בעלי הכשרה מקצועית, לשם כך יש להפעיל מערכות להכשרת מורים למקצוע, שלמרבה הצער לא הוקמו.